Guest MajaD

gommens tøj - budget??

14 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg er ved at gå til, for som mit budget siger, så bliver vores bryllup alligevel lidt dyrere end vi havde regnet med - 25.000 er slet ikke nok.. ØV!

Derfor vil jeg høre hvad gomtøj sådan ca. koster. (det er sommerbryllup) Ved min kommende mand absolut ikke vil købe brugt.. Nogen ideer??

Jeg har også overvejet at droppe blomsterne på bordene, og sætte mange lys eller lign. i stedet for - er der nogen som har gjort det med stor succes???

Jeg tænker jo at det er super dumt næsten at give 1000 kr for blomster jeg kun kan have glæde af i de timer vi er til festen for vi rejser dagen efter på bryllupsrejse.

Håber at høre fra jer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm... svært at sige, hvad gommens tøj koster, det afhænger jo af, hvad han ønsker af tøj og mærke og varierer således meget i pris.

Min kærestes jakkesæt kostede 5000 kr., men vi fik 50%, så fik et lækkert sæt til en God pris. Dertil kommer så diverse som skjorte, slips, seler osv., som vi køber til foråret, når de nye varer er kommet...

Men altså det kan gøres både billigere - og dyrere ;)

Ang. lys som dekoration kan jeg henvise til Miss-Lenas tråd.

Redigeret af pilgrim
0

Del dette indlæg

Vi købte min kærestes tøj i Wagner for 2500 kr - jakkesæt, skjorte og slips. Han ville gerne have noget han kunne bruge igen, så derfor faldt valget på et alm. jakkesæt.

Så vidt jeg er orienteret, så er en smoking billigere end et jakkesæt, og det kan også bruges igen, hvis der er flere bryllupper i udsigte (altså som gæst :))

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har lige købt et super lækkert sæt til min kæreste, det kostede knap 5.000 kr. og det var for jakkesæt i lækker og let kvalitet 3.000 kr. (rabat på 1.000 kr.), skjorte 900 kr., kravat 450 kr. og vest 700 kr.

Derudover købte vi et slips til forloveren 300 kr., som er i tråd med kærestens vest og kravat samt et par cool strømper, hvor det er et brudepar på og gjort klar til at der kan klippes af, de kostede 40 kr.

Jakkesættet/habitten er købt mhp. at han kan bruge det igen senere. Det er sort og vi skal ogås giftes til sommer, men der er større sandsynlighed for at han får brugt et mørkt end et lyst efterfølgende.

Og så har vi tidligere købt et par Lloyd sko til havl pris 700 kr.

Han bliver så lækker!! :)

0

Del dette indlæg

jeg vil bare fortælle at ABC-Brudekjoler har mange flotte sæt til mænd til 2700 kr, hvilket jeg bestemt ikke synes er dyrt for et helt sæt. Tina-majbrud´s Martin købte sit sæt der, og var fuld ud tilfreds med sit.

min mand gav ca 2000 for sit sæt, men det var også på tilbud og købte det hos Tøjeksperten

0

Del dette indlæg

Vi gav 2500 for et Tiger jakkesæt (købt på udsalg)

Skjorte skulle være cremefarvet eller noget i den stil (da min kjole er ivory) og til manchetter, og der findes vist kun en model (sagde de i hvert fald i de 2 tøjbutikker vi var i), så der var ikke så meget at gøre. Den kostede 700.

Manchetknapper gav vi vist 200 for (Ebay)

Sko er købt på udsalg, kostede vist 700.

Så mangler vi stadig sokker, slips og slipsenål.

Men det kan gøres billigere. Kæresten ville dog have noget rigtig lækkert, som han også kan bruge bagefter. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er nok ikke en stor hjælp, da gommen fik lov at give den gas med noget fedt italiensk design (der kostede ca. 5 gange så meget som min kjole).

Mht bordene havde vi heller ikke blomster, men kun lys (se min beretning). Jeg har også lige skrevet om lys på min blog. Hvis i savner blomster kan I jo bruge lidt af det der er i naturen og der er gratis.

0

Del dette indlæg

Super mange tak for alle jeres indslag - nu bliver jeg mere rolig..

Jeg ved han vil købe tøjet (jeg må ikke se det og komme med.. hmmm..) og skoene, strømper har han men mon ikke der bliver plads til et ekstra par, en vest og et slips eller lign også til hans "best man"..

Nu kan jeg i hvert fald give ham lidt ideer til hvor han kan finde noget udover der hvor jeg har købt min brudekjole (men synes det er en god ide at de giver ham den vejledning så han ikke tropper op i noget der bare IKKE passer til min kjole..)

Mht. borddekoration tror jeg at jeg vil følge rådene og lave noget med nogle lys - evt i billige lysestager fra IKEA el. lign og så ligge min yndlingsblomst rundt omkring på bordene, eller evt i høje enkelte stager.. (gerberra..)

Tusinde tak for indsparket :-)

Redigeret af MajaD
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer