Guest louisecasper

Fotograf

26 indlæg i dette emne

Hvordan sørger i for at der bliver taget billeder og filmet taler m.m. til jeres bryllup? Jeg kan nemlig ikke finde ud af hvad vi skal gøre....

Vi har to fotografer i familien. Vi har derfor fået dem til at tage de billeder der skal tages af os efter vielsen. Men... Synes jo det kunne være super fedt, hvis der generelt blev taget nogle gode billeder hele dagen samt at alle taler blev filmet. Og hvis de to fotografer også skal få noget ud af festen nytter det jo ikke noget, at de skal stresse rundt for at tage billeder og filme hele dagen :-)

Den fedeste løsning kunne jo være at få en professionel ud og tage billeder og filme, men det rækker budgettet desværre ikke til.

Er der nogle herinde som har nogle ideer og tips?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi valgte at hyre en proff. fotograf, da det er en da, som ikke kan gøres om. Vi havde så valgt en fotograf, der har en ret fair pris, og vi var super glade for valget. De var med fra kirken til brudevalsen.

Jeg må sige, at vi idag efter brylluppet er rigtig glad for, at vi valgte at bruge ekstra penge på, at fotograferne var med helt frem til brudevalsen, da vi virkelig har fået nogle fantastiske billeder ud af det :-)

Du kan se resultatet af vores bryllupsplanlægning og alle billederne i min bryllupsberetning, der er et link i min signatur i bunden af min besked

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at få en fotograf fra vielsen kl 15 til brudevalsen, derudover kommer der en fra samme firma og videofilmer taler, sange m.m. også frem til brudevalsen... vi var egentlig i tvivl om vi sku vælge den løsning, og den overskrider vores budget en del, men er overbevist om at vi fortryder bagefter, hvis vi ikke har de minder fra dagen....

0

Del dette indlæg

Vi har også en i familien som er ret ferm til at tage billeder. Vi håber, at vi kan overtale ham til at tage billeder af os, lige efter vielsen, men han er usikker på om han kan leve op til det vi forventer af billederne...

... nå det var lige et sidespring....

Der er jo mange som køber engangskameraer og stiller på bordene. Det giver mange sjove billeder men der vil helt sikkert også være mange gode billeder imellem.

Det kommer jo helt an på hvad det er for billeder man gerne vil sidde med bagefter.

Men det var en forholdsvis billig idé, tror også at engangskameraer fåes som digital...

Sanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har godt overvejet det med engangskamera, men tænker kvaliteten bliver for dårlig. Medmindre man kunne skaffe nogle digitalkamera billigt eller noget??

Må jeg forresten spørge hvad i har givet for at det er en professionel der tager billederne hele dagen?

Vi har valgt ikke at have engangs-kamera, da jeg synes at der er alt for mange billeder der bliver dårlige... men hvis man kan skaffe nogle billige digitalkamera, så tror jeg det kunne være en god løsning...

Vi skal give 12.500 for at have fotograf og få videofilmet, som skrevet i tidligere indlæg, derudover får vi også nogle billeder i 10x15 og nogle forstørrelser, kan ikk li huske hvor mange, samt en redigeret dvd med videooptagelser og alle billeder med rettigheder, så vi evt. selv kan fremkalde resten...

0

Del dette indlæg

Vi havde samtidig med fotograferne også stillet engangskameraer på hvert af bordene. Men man skal altså ikke sætte sin lid til engangskameraerne, kvaliteten er ikke den bedste, men det giver nogle sjov og anderledes stemningsbilleder. Men for os var det lidt en dyr fornøjelse. Vi havde 50 gæster og sat 20 kameraer på bordene. Vi fik 18 af dem taget fuldt ud, som er blevet fremkaldt, fremkaldelsen kostede ca 1000 kr. hvoraf det kun er halvdelen, der kan bruges til noget. Så det alligevel en dyr løsning, som man ikke kan regne 100% med at de bliver, som man gerne ville have. Men de er okay som supplement

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige googlet digital engangskamera....det er ikke vildt positiv. De koster 75,- kr., man kan ikke se billedet man har taget og kan heller ikke selv tømme kameraet, men have den fotohandler hvor du har købt kameraet til at gøre...så det er ikke lige en løsning jeg ville vælge.

Vi har valgt, ikke at bede min bror om at sørge for billeder hele dagen, af selvsamme årsag som du skriver, han skal også kunne nyde festen. Men jeg tror, at jeg vil få rigelig med billeder...i dag render de fleste jo rundt med kameraer og tager massevis af billeder...og så længe de er digitale kan man jo dele alt det man vil.

Det er selvfølgelig også et sats, som vi så har valgt at tage :(

0

Del dette indlæg

Vi har hyret en proffesionel fotograf til at tage billeder i kirken, både før under og efter, og til at tage de "officielle" billeder af os. Disse skal så tages i feststedets have og vi skærer bryllupskage for først, så dette tager hun også med.

Derudover er både min kusine og fætter ret habile amatør fotografer, så vi har spurgt dem begge om de ikke vil tage deres kameraer med og tage nogle billeder under festen og det ville de meget gerne. Min kusine skal så også stå for at tage parbilleder af alle gæsterne, mens vi bliver fotograferet.

Derudover opfordrer vi alle til at tage en masse billeder med deres eget kamera og laver så frankerede kuverter med vores adresse på som vi lægger en brændbar cd-rom/dvd i og så kan folk sende billederne til os efterfølgende.

Så selvom vi ikke har en prof fotograf på hele dagen, så føler jeg mig ret sikker på at vi nok blive dækket ind på billedfronten

0

Del dette indlæg

Vi har booket en professionel fotograt til kirken + de officelee bryllupsbileder efter kirken (2 timer for 3000 kr. incl. 24 redigerede billeder, samt rettigheder til billederne bagefter).

Efter kirken har vi allieret os med en bekendt der ikke er på gæstelisten. Hun tager billeder til receptionen (så får vi også billeder fra receptionen på det tidspunkt hvor vi er ude og få taget billeder) og frem til ca. kl. 20. Jeg har ikke behov for at få filmet taler mm. Efter kl. 20 satser vi på venner og familiers kameraer :cheerleader3:

Ellers så gå ind på fotostart.dk og opret en tråd om hvad du søger - der er alle slags fotografer, og der kan du sikkert få en til en god pris :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

du kan jo også evt snakke med nogle af dem, der i deres fritid er amatør fotografer eller lignende, herinde og snakke med dem, om at det for en smule penge er med til jeres bryllup og tager billeder. Jeg ved Lolleberg har gjort lidt i det, og Marina havde også en herinde fra til at tage deres billeder :-)

0

Del dette indlæg

Vi brugte bodholt forografi. vihavde ham i 11 timer og han både filmer og fotograferer! vi gav 9000 kr ca for det! Og vi var rigtig glad for ham.

Du kan se nogle af de billeder han tog i min bryllupsberetning :( Vi fik alle billeder på dvd i fuld opløsning og 2,5 times video!

0

Del dette indlæg

I øjeblikket giver jeg gratis gavekort ud til alle, som skal giftes i 2010. Også gavekort til jer, som kunne tænke jer smukke boudoir billeder.

Se billedgalleri og priser her www.kunstfotograf.dk

Skriv en mail til mig Charlotte@trippetti.dk og modtag gavekort på kr. 500,- til brylllup og gavekort på kr. 200,- til boudoir fotografering...

Fra Charlotte Trippetti

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :-)

Et rigtig godt råd, som også en anden kom med, er at gå ind på fotostart.dk og søg efter en fotograf.

Det har vi gjort, og har fundet en som er igang med fotograf udd.

Vi syntes det er alt for dyrt for en prof, og vi mener at en der er under udd, også må være ganske udmærket til at tage billeder.

Vi har været inde på hans hjemmside, og han har før taget til bryllup, og han har mange gode billeder.

Han skal have 3500 for HELE dagen, fra kl ca. 14 til 24 :)

Han kan gøre det så billigt netop fordi han er under udd, og fordi han ikke har så langt at køre.

Han vil også gerne filme lidt.. bl.a. brudevalsen.. men ellers har mine søstre sagt de gerne vil filme lidt i løbet af dagen.

Er faktisk lidt i tvivl om jeg vil have talerne på film :cheerleader3:

Vi får ikke billederne fremkaldt, men får den på CD (ca. 250 stk), som selvfølgeligt er redigerede.. det synes vi er helt fint, da

det jo er super billigt at fremkalde over nettet :super:

Så vi synes det er en rigtig god aftale vi har fået i hus :(

0

Del dette indlæg

Grundet at vi skal holde festen på Femø - så kan vi ikke tage en prof fotograf med og tage billeder hele dagen, men vi har hyret en fotograf som kommer nogle timer inden kirken og tager stemningsbilleder når vi får sat hår og klæder os på osv og så til en times tid efter vielsen til location billeder. det giver vi 6000 kr for og det synes jeg er ok :)

0

Del dette indlæg

Vi har endnu ikke endeligt booket vores fotograf, men hende vi har valgt er en ung fritidsfotograf.

Hun har taget en masse billeder af min veninde og hendes barn. Hun er meget PERFEKTIONISTISK.:)

Vi skal gi 2500 for hele dagen:) Det ender med ca 700 billeder. Så skal vi godt nok selv fremkalde dem, men de er redigeret og det hele.

Kristine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har heller ikke råd til fotograf hele dagen, men vi har 2 videokameraer til rådighed (vores eget, og svigers), derudover har en af gæsterne et spejlreflex kamera, så sætter vi et par engangkameraer på bordet, opfordrer alle til at tage kamera med, en veninde får ansvaret for VORES kamera og så kommer der nogle tomme cder i frankerede svarkuverter, som vi gør opmærksom på. Så tror jeg vi er dækket ind :) Men billederne lige efter kirken skal tages af en professionel.

0

Del dette indlæg

Har lige googlet digital engangskamera....det er ikke vildt positiv. De koster 75,- kr., man kan ikke se billedet man har taget og kan heller ikke selv tømme kameraet, men have den fotohandler hvor du har købt kameraet til at gøre...så det er ikke lige en løsning jeg ville vælge.

Vi har valgt, ikke at bede min bror om at sørge for billeder hele dagen, af selvsamme årsag som du skriver, han skal også kunne nyde festen. Men jeg tror, at jeg vil få rigelig med billeder...i dag render de fleste jo rundt med kameraer og tager massevis af billeder...og så længe de er digitale kan man jo dele alt det man vil.

Det er selvfølgelig også et sats, som vi så har valgt at tage :)

Ja, der skal jo tjenes penge uanset! Så de digitale engangskameraer vil jeg heller ikke satse på. Jeg har været til et par bryllupper, hvor der var alm. engangskameraer på bordene. Og som andre også skriver, så er det absolut langt fra alle billederne, der kan bruges.

Min søster elsker at tage billeder og har lovet at lave en fotobog til os. Hun vil gerne fotografere til festen, og sammen med andre gæster med kameraer, må det altså blive vores måde at forevige dagen på.

Vi har bestilt en fotograf til at tage billeder af os efter vielsen. Og min søster sørger så for alle andre billeder i kirken. Min svigerfar og/eller svoger skal nok sørge for at filme selve vielsen, og de vil sikkert også filme alt relevant til selve festen.

0

Del dette indlæg

Vi har hyret en amatør (men MEGET dygtig) fotograf til vores bryllup. Han følger os fra kl.13.30 hvor han tager par-foto af gæsterne der kommer til kirken. Vielsen finder sted kl. 14.00 - og så frem til midnat, så han får brudevalsen og taler med :)

Du kan se hans billeder på hjemmesiden www.marcobjensen.dk.

KH. Mette

Redigeret af Mette Lehmann Nielsen
0

Del dette indlæg

Vi var til et bryllup sidste år hos nogle venner og de havde på forhånd "udvalgt" ca. 7 gæster til at tage eget digitalkamara med og tage billeder i løbet af festen.

Vi var et af de par og jeg synes det var rigtig dejligt at kunne hjælpe vores venner på denne måde. Efter festen sende alle 7 billederne pr. mail så de selv kunne finde dem de ville fremkalde.

Den ide har vi tænkt os at bruge... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej alle!!!

Jeg har lige kigget igennem emne og har forstået at der er mange, der ikke ved hvordan de skal vælge en professionel fotograf til deres bryllup.

Jeg skal også snart giftes og er i gang med mit Bachelorprojekt lige nu, hvor jeg skriver om at starte mit ejet firma. Jeg vil nemlig være Bryllupsfotograf!!!!! (Det var min barndoms drøm!) :):cheerleader3::cheerleader3:

(Tror ikke det bliver til noget, men motivationen til projektet er høj da emne er er interessant at skrive om)

Så har jeg lavet en kundeanalyse research med 13 spændende spørgsmål, som måske kunne hjælpe dem der ikke ved hvad de skal kigge på og hvad er vigtigt når de vælger en professionel bryllups fotograf. Det vil også ville stor hjælp for mit projekt.

Det vil tage kun 3 minutter at svare på spørgsmålene.

Jeg vil præsentere resultaterne d. 1. maj 2010.

Her er linket:

http://www.askpeople.dk/?i3=931b49eac7945f5

P.S. Spørgsmålene er på engelsk og "multiplied choice".

På forhånd tak!

Olga-RobinBobin

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer