Zinfull

Fra kirke til fest

11 indlæg i dette emne

Sidder her og prøver at finde ud af hvor vi skal holde bryllup.. Har kigget på nogle forskellige hoteller/kroer's hjemmesider og fundet nogle stykker der ser fine ud og som er til at betale..

Men så kom jeg til at tænke på kørsel fra kirken og til feststedet.. hvor langt /lang tids kørsel er okay? for har fundet nogle steder der ligger omkring 30mins kørsel fra kirken (i følge krak i hvertfald ).. men er det for langt?

fordelen ved disse steder er jo så at gæsterne kan overnatte der bagefter..

har fundet et andet sted 3-5 minutetter fra kirken, men det er uden overnatning.. så kan folk godt nok køre til et hotel efter, men mange vil måske foretrække at kunne gå direkte op i seng.. også hvis nogle gerne vil drikke osv..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sidder her og prøver at finde ud af hvor vi skal holde bryllup.. Har kigget på nogle forskellige hoteller/kroer's hjemmesider og fundet nogle stykker der ser fine ud og som er til at betale..

Men så kom jeg til at tænke på kørsel fra kirken og til feststedet.. hvor langt /lang tids kørsel er okay? for har fundet nogle steder der ligger omkring 30mins kørsel fra kirken (i følge krak i hvertfald ).. men er det for langt?

har fundet et andet sted 3-5 minutetter fra kirken, men det er uden overnatning.. så kan folk godt nok køre til et hotel efter, men mange vil måske foretrække at kunne gå direkte op i seng.. også hvis nogle gerne vil drikke osv..

Jeg synes helt sikkert ikke 30 minutter mellem kirke og feststed er for meget. Og jeg ville helt sikkert vælge et sted 30 min væk med overnatning end et sted 3-5 min væk uden. Men det kommer selvfølgelig helt an på, hvilke gæster man har inviteret. Med det mener jeg, om man f.eks. har inviteret mange gæster, der kommer langvejs fra. Det kommer også an på, hvilken slags fest, man gerne vil have. Vil man gerne have, at alle gæsterne kan feste og slappe af uden at tænke på, at der er nogen som skal ud at køre senere, det var i hvert fald en stor prioritet hos os i vores valg af feststed. Vores feststed ligger ca. 20 min. fra, hvor vi skal vies. Vi har valgt at reservere en bus, der venter på feststedet at køre gæsterne til vielsen, og efter receptionen kører bussen, så gæsterne tilbage til feststedet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil sige at det afhænger af tidsplanen og af gæsterne. Gæsterne kommer som regel fra mange forskellige landsdele i landet (og udlandet). For nogle vil de skulle køre længere hvis feststedet ligger langt fra kirken. For andre vil de komme tættere på hvor de bor. 30 minutters kørsel fra feststed til kirke er bestemt ikke meget hvis man blot tager højde for det i tidsplanen.

0

Del dette indlæg

Jeg synes heller ikke 30 min er for langt. Min kusine og hendes mande havde ca en times kørsel imellem. De gjorde så det at gæsterne kunne mødes ved feststedet og så havde de arrangeret en bus (på indbydelsen havde de skrevet at man kunne sige ved tilmeldelsen hvis man var interesseret, så de viste hvor stor bus de skulle bestille). Vi var med bussen og det var super hyggeligt, på vejen hjem blev der serveret øl og sodvand i bussen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

altså jeg vil sige max en times kørsel. Til vores bryllup var der 45 minutters kørsel fra kirken til feststedet, vi havde så regnet det ind i planen for, hvordan eftermiddagen/aftnen skulle forløbe

0

Del dette indlæg

Når I har mange gæster fra udlandet, så vil jeg helt klart prioritere overnatningsmuligheder på stedet eller tæt ved højt. Og er ellers enig med Vanni, max en times kørsel fra vielsen.

Holder I reception bør den være tættere på kirken, hvis I påtænker at glo-bryllupsgæster også inviteres med.

0

Del dette indlæg

jeg vil sige max en time, elelrs skal der være arrangeret bus.

vi har vist ca 38 km, ca 40 min da det er på små landeveje meget af det. vi har ikke hørt nogen kommentaret på den konto, vi har også valgt et sted hvor de fleste kan overnatte, frem for det modsatte da næsten alle i begge vores familier kommer fra lolland, langeland, osv. men det er naturligvis lagt ind i tidsplanen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer