Guest Minanne

Vielsestidspunkt

18 indlæg i dette emne

Hej Piger..

Efter en lang og hyggelig dag med en veninde og hendes forlovede, hvor samtalen jo selvfølgelig kom ind på bryllup.. Så er min tilkommende og jeg kommet lidt i tvivl om tidspunktet!! Altså på den gode måde.. :thumbsupsmileyanim:

Vi har jo oprindelig planlagt vielse klokken 14.00, for at have tid til at få taget gode billeder og nyde tiden ude foran kirken med gæsterne.. Me jeg kan også godt se at så er der lang tid fra vielsen er slut til vi skal spise.... Og det tager ikke mere end 20 min at køre til vores feststed...

Nu har vi snakket om klokken 16.00.... Så er der stadig tid til at få taget billeder og gæsterne skal ikke vente alt for længe på maden osv...

Hvad synes i???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes kl.14 :thumbsupsmileyanim:

En vielse tager en god halv time og så skal alle sige tillykke og kaste med ris osv. der går hutigt 1½ time.

Så kunne i evt. sørge for lidt snacks og drikkelse som gæsterne kan få imens i får taget billeder.

Vi skal vies 14.30 og har lejet kirken menighedshus til 250 kr så gæsterne kan få lidt til ganen inden vi skal være kl.18 ved feststedet. Vi serverer evt. bryllupskagen om eftermiddagen og går med ind og skærer den for. Jeg synes titi kagen bliver svær at nå efter middagen og inden natmaden.

0

Del dette indlæg

Hej Piger..

Efter en lang og hyggelig dag med en veninde og hendes forlovede, hvor samtalen jo selvfølgelig kom ind på bryllup.. Så er min tilkommende og jeg kommet lidt i tvivl om tidspunktet!! Altså på den gode måde.. :thumbsupsmileyanim:

Vi har jo oprindelig planlagt vielse klokken 14.00, for at have tid til at få taget gode billeder og nyde tiden ude foran kirken med gæsterne.. Me jeg kan også godt se at så er der lang tid fra vielsen er slut til vi skal spise.... Og det tager ikke mere end 20 min at køre til vores feststed...

Nu har vi snakket om klokken 16.00.... Så er der stadig tid til at få taget billeder og gæsterne skal ikke vente alt for længe på maden osv...

Hvad synes i???

Vi skal også vies til kl.14.00 og jeg er ved at syntes at der er for lidt tid, da vi har planlagt at spise bryllupskagen om eftermiddagen, hvor gæsterne stadig er (nogenlunde) ædru, så kagen kommer til sin ret og bliver beundret!

Se vores tidsplan i min tråd!!!

0

Del dette indlæg

Vi skal vies kl. 13,00 jeg syntes ikke det er for tidligt...

Det tager ½ time at køre til fest stedet..

Men som en anden nævner kommer der jo til at gå tid før man kommer til at køre fra kirken, med lykønskninger, ris kastning osv...

Vi har sat snacks og drinks op til folk mens de venter på vi kommer efter fotografering...

Og! Så syntes jeg det er super skønt at ha lidt tid med ens gæster inden man skal spise..

Istedet for så snart vi kommer så står den på mad..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kan sagtens vælge at blive gift kl. 15 eller kl. 16, hvis I ikke skal have noget arrangement inden middagen og der ikke er meget kørsel mellem kirke og feststed, hvad 20 minutter ikke er. Det gør at gæsterne kan være fremme ved feststedet ca. kl. 17.30, og at I vil kunne gå til bords 18 eller 18.30. Det gør måske også at nogle holder lidt længere ud for det kan blive en lang dag for nogle hvis folk skal hjemmefra kl. 12 eller 13 for at nå i kirken og der kan også være nogle som kommer langvejs fra.

Alternativt kan I overveje at starte middagen eks. kl. 17 eller for den sags skyld kl. 16. Det giver mere tid i den anden ende (der er ingen der siger at brudevalsen først skal danses 23.55).

0

Del dette indlæg

Vores vielse startede kl 14.30, og det gav tid til at komme frem til feststedet og til at få taget alle billeder. Derfor synes jeg at kl 16 vil blive for sent, for det tager jo ca 30-45 minutter at blive viet, og så skal man ca regne med en 40 minutter til lykønskninger og alt det udenfor kirken/rådhuset og så er der transporten og osv . så vil mene at kl 14 er det bedste tidspunkt for jer, så kan gæsterne også lige få lov til at nette sig ved feststedet inden festen går igang

0

Del dette indlæg

Vi skal vies kl 13:00 :thumbsupsmileyanim:

Der hvor festen så skal holdes bliver åbnet for gæsterne fra kl 15:30, så vil der være lidt vådt og tørt. Synes det bliver så afslappet at vi har tid til at komme rundt til alle gæsterne inden vi skal sætte os til bords.

Vi skal ha taget billeder på feststedet, så derfor bliver gæsterne først inviteret til 15:30.

0

Del dette indlæg

Dagen går bare så hurtigt, så vi har valgt at vi skal velsignes kl. 13. Derefter tager vi ud og får taget billeder, mens vores gæster tager hjem til os og får lidt at spise og drikke. Der er så reception hjemme hos os indtil kl. ca. 17/17.30.

Festen starter kl. 17.30/18, ca 15 min. kørsel fra receptionen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at skulle vies kl. 13.30. Der går hurtigt noget tid efter vielsen med lykønskninger og ris-kastning og vi har tænkt, at vi gerne skulle være på feststedet kl. 15 til bryllupskage og kaffe. Feststed og kirke ligger 5 min fra hinanden.

Vi har valgt at gøre det på denne måde, da vi gerne vil have så meget ud af dagen som muligt og synes, at det er en god ide at få bryllupskagen til kaffen. det skulle også gerne give lidt rum i sidste ende :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Erfaringer fra en gift brud ;)

Vi blev viet kl. 14 og var færdige 14.30. Så var der hilsen på gæster og riskastning ca. 15 min (det var regnvejr, så det satte selvfølgelig lidt en begrænsning - men jeg synes nu 40 min. lyder som lang tid, selvfølgelig afhængig af antal gæster). Ca. 25 min kørsel til feststedet. På feststedet var der tid til igen at hilse på gæsterne, før vi blev fotograferet (igen pga vejret, ellers var vi først ankommet efter fotografering). Herefter fotografering og kagespisning kl. lidt over halv fem. Mens gæsterne nippede kage og velkomstdrink pakkede vi gaver op og så var der middag kl. 18. Jeg synes, at det tidsmæssigt passede godt - vi havde hele tiden god tid til de enkelte dele. Jeg satte også pris på at have noget ud af dagen, fremfor først at blive viet kl. 16.

0

Del dette indlæg

Vi havde oprindeligt valgt kl 14 og havde så tænkt at lave en kagereception bagefter. Men på en eller ande måde syntes vi ikke rigtig vi kunne finde ud hvordan vi skulle gribe det an. og så sagde min mor de magiske ord" hvorfor prøver I ikke at høre om I kan blive viet senere."

Så nu er programmet vielse i Kbh og velkomstdrink i Holte kl 17.30. Det bliver måske en anelse hektisk i forhold til fotografering, men så må vi fotografere færdig mens gæsterne får champagne. Det føles bare rigtig godt for os at have valgt det lidt senere tidspunkt. De gæster der så synes det er for meget tid og ikke har booket værelser, må så gå en tur eller købe en kop kaffe.

KH frk R

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er nok lidt utraditionelle, men vi bliver gift kl 11-00, efter vielsen skal vi ha taget billeder.....vores gæster går hen til feststedet hvor der vil være en lille forfriskning, mens vi bliver fotograferet ;) Vi regner med at sætte os til bords kl. 13:30-14:00.... også har vi en dejlig lang aften/nat til at feste i :thumbsupsmileyanim: Vi vil have så meget ud af dagen som muligt derfor gider vi ikke først at spise ved 17 - 18 tiden, så syntes vi det hele bliver for presset ;)

0

Del dette indlæg

hvis jeg var i jeres sted så ville jeg også nok vælge at rykke den bare en time eller 1½ længre op ad dagen (dvs mod det tidspunkt hvor festen skal begynde)

vores program ser helt anderledes ud:

11:00 vielsen begynder

12:30 receptionen begynder

15:00 receptionen slutter, vi kører afsted for at få taget billeder, vores gæster bliver indlogeret på deres værelser og får mulighed for at slappe af.

18:00 vi får velkomst drinks og går til bords.

0

Del dette indlæg

Hej vi skal også giftes kl 14.00, men det er for vi først skal giftes i okt. mdr og så for det ikke skal blive for mørgt in den vi skal havde taget billeder.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg oplever tit at riskastning etc. ta'r omkring en halv time.

De officielle brudebilleder ta'r 1-1½ time. Det kan selvfølgelig også ordnes på 20 minutter, så bliver der jo bare væsentligt færre billeder.

Så hvis jeres tidsplan siger;

Vielse kl 16.00-16.30

Riskastning og lykkeønskninger: 16.30-17.00

Fotografering: 17.00-18.30

Så ville jeg ihvertfald skubbe middagen til kl 19 - hvis jeg valgte den sene vielse.

Mange bruger jo de mellemliggende timer netop på reception - med eller uden bryllupskage.

Held og lykke med tidsplanen :thumbsupsmileyanim:

Det ville jeg så ikke gøre. Hvis man satser på at skubbe middagen til kl. 19 så bliver den nemt 19.30 og det er umiddelbart for sent. 1 1/2 time til fotografering skuer umiddelbart lidt i øjnene set i forhold til tidsplanen. Så må man gå lidt på kompromis med tiden. Fotografen skyder jo også billeder under riskastningen og ofte også ved feststedet.

0

Del dette indlæg

Her er vores program for dagen: :o

Kl.13 vielse med udvidet musikindslag. Regner med at der går nærmere 45min-1 time i kirken.

Reception i mine forældres have til kl. 17. (Det tager 10 min fra kirken til haven) Der bliver der serveret sandwich og drikkevarer. Fotograferingen skal også foregå i en del af haven(den er stor). Når vi er færdige med fotograferingen, bliver der serveret velkomstdrink før bussen går.

Kl.17 bus til feststedet(tager maks 15 min)

Kl.17.30 går vi til bords.

Man skal altid regne med forsinkelser. Og jo flere gæster, jo flere forsinkelser. Hvis man bruger prof. fotograf tror jeg ikke det holder med 45 min. Vores fotograf siger MINDST 1 time. Og jeg har været til 4 bryllupper hvor parret brugte over 2 timer fra de forlod kirken til de kom til feststedet. :cheerleader3:

Hvis der går lang tid mellom kirke og middag, så er det bare at servere lidt godt til ganen. Heller ha god tid end dårlig tid.

MEN jeg skal indrømme at vi har byttet tidspunkt hos præsten MANGE gange! Først 14, så 11, så 10, så 14 og nu kl. 13. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer