JanneDahl

J Og M (august 2011)

27 indlæg i dette emne

Hej allesamen :denmarkflag:

Jeg har kigget herind engang imellem, men nu bliver jeg nok noget mere aktiv, vi har nemlig endelig besluttet os for en dato. Eller sådan ca, for det bliver i august næste år, venter dog lidt med at bestemme den endelige dag.

Jeg tænkte at jeg så hellere lige måtte præsentere mig selv ;) Jeg bor i Aalborg, med min søde kæreste og vores dejlige søn (på knap 2) vi har kendt hinanden i 5½ år, boet sammen i 3, og været forlovet siden januar 2008. Min kæreste blev færdig med uddannelse sidste år, og jeg har netop afleveret speciale som jeg skal forsvare d. 15 i denne måned. Så er jeg også færdig.

I søndags besluttede vi os så for at vores bryllup skal stå næste sommer (det havde jeg nu bestemt for længe siden, han viste det bare ikke ;)) men hold da op, det er først nu (efter 3 dage herinde og adskillige andre bryllups-sider) det er gået op for mig HVOR meget planlægning der skal til... Jeg er totalt rundtosset :)

Derfor må jeg hellere gøre som alle jer andre og få mig en planlægningstråd.. Så håber jeg at jeg kan holde styr på det hele.

Kirken bliver Godthåb kirke, da min kæreste er døbt og konfirmeret i den kirke og vores søn er døbt der. Og præsten er fantastisk :cheerleader3:

Ellers er der ikke styr på noget som helst endnu :) men det kommer forhåbentlig.

Jeg håber jeg får mange gode timer sammen med jer herinde, når den store dag skal planlægges ned til mindste detalje.

Historien om Frieriet

Tanker om Feststedet og flere overvejelser her: Endelig valgt til Rold Storkro

Bryllupsrejse

Redigeret af JanneDahl
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frieriet

Lige efter vi flyttede sammen i august 2007, snakkede vi vældig meget om, om vi ville giftes før vi fik børn, eller vi ville have børn nu. Jeg var total skruk og baby-gal, og synes jo der var lææænge til vi var færdige med vores uddannelser (og min kæreste er sådan en der IKKE under nogen omstændigheder låner penge til en fest, så vi skulle være færdige før vi havde råd til bryllup). Så vi besluttede at det der med bryllup sagtens kunne vente, og at et barn gerne måtte kommer først. 3 mdr efter stod jeg med den første positive test, totalt planlagt efter sommerferien, så jeg kunne få 8.semester afsluttet inden jeg skulle på barsel :cheerleader3: Synes faktisk vi var ret gode.

Nå, så alt det der med ringe og forlovelse og bryllup, blev jo totalt skubbet ud af mine tanker, for det var jo først efter baby...

I løbet af efteråret vandt min kæreste et rejsegavekort, og vi besluttede os for at taget et par dage til Rom. Vi havde ferie i en uge sidst i Januar, og da vi jo planlagde baby ville vi ikke vente helt til sommerferien, for så kom vi nok ikke afsted. Så afsted med os, sådan en kort tur fra tirsdag til torsdag. Vi havde jo ingenpenge, så vi brugte kun de 5000 han vandt ;) Vi så alle de klassiske ting, colosseum, den spanske trappe og sct Peters Kirken. Da vi nåde til den, stod vi selvfølgelig som alle de andre turister og tog billeder uden for, inden vi kom ind, og jeg foreslog at vi lige satte os over på en trappe jeg havde udset mig i solen, så jeg kunne hvile mine meget ømme fødder... Min kæreste sige nej nej, vent nu lidt, og jeg bliver en anelse irriteret.. For helt ærligt, hvad skal han nu?? ved han ikke mine fødder er totalt ømme? Nå, han går ned på knæ og roder efter noget i jakken, og jeg bliver bare mere og mere forvirret, indtil han kigger op på mig, med en ring i hånden og spørger om jeg vil gifte mig med ham...

Jeg var totalt paf, for det var jo slet ikke endnu altså. Jeg var slet ikke forberedt, men jeg blev selvfølgelig meget meget glad :) og fik vist også stammet et ja :)

Redigeret af JanneDahl
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Feststedet!

Her er så lidt om hvad vi tænker mht feststed, det må jo være det der skal startes med, når nu kirken er valgt ;)

Først tænkte jeg at der da ikke er noget mere romantisk end et bryllup på et slot, men det eneste slot jeg umiddelbart syntes om i nærheden er dronninlund slot, og det synes vi begge er lige i overkanten af hvad vi vil give, og jeg er heller ikke sådan helt solgt mht lokalerne, jeg synes bare slottet var super romantisk.

Så snakkede vi lidt i den helt anden retning, altså at leje et forsamlingshus og så selv stå for det hele, men helt ærligt, det betyder ikke at VI står for det hele selv, nej, det bliver MIG der kommer til at stå for det hele, og det orker jeg ikke rigtig og efter at have regnet på det, kan det bare ikke betale sig, i forhold til at holde på kro eller lign.

Så har jeg så brugt en dags tid på at kigge på hjemmesider, og umiddelbart er det Rold Storkro som jeg bedst kan lide, og kæresten er vild med den ide. Så dem skal jeg have kontaktet og høre om de overhovedet har plads i august næste år.

Backuppen består af to andre steder Hotel Søparken eller Skydepavillonen i den rækkefølge.

Redigeret af JanneDahl
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til :cheerleader3: Dejligt med endnu en Aalborg-brud :cheerleader3: Vi havde faktisk kik på både Skydepavillionen og Hotel Søparken, men valgte i sidste ende Dronninglund Slot.. Glæder mig rigtig meget til at følge med i hvad i vælger. Der er så utroligt mange fordele og ulemper ved de forskellige ting, og det kommer jo også an på hvilken type fest man vil have, og i sidste ende betyder økonomien jo også en masse, som du selv nævner. Jeg troede vi havde et rimeligt højt budget, men er blevet meget overrasket over, hvor mange steder, jeg alligevel har måttet gå lidt på kompromis, eller finde alternative løsninger.. Men det er altså også lidt charmerende, og man bliver en smule mere kreativ ;)

Du skal endelig ikke føle dig overrumplet af alle de skønne ideer pigerne har herinde - man bliver vist lidt overrasket i starten.. Men det finder et naturligt leje på et tidspunkt ;)

Tag jer god tid til at finde det rigtige sted for jer - vi var igennem en laaang udvælgelsesproces, som du kan læse om i min tråd, og det endte altså med at være rigtigt hyggeligt, og en god mulighed for os begge til at få afklaret, hvilken type fest vi forestiller os hver især.

Og forresten... Stort tillykke med frieriet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til BK :cheerleader3:

Stort tillykke med frieriet og den store beslutning, det er altid dejligt at høre om andre skønne historier.

Og som andre siger, så ja, man kan hurtigt blive rigtig forvirret og afhængig af dette forum, for der er så mange forskellige ideer og indslag. Men efter et stykke tid er jeg sikker på du måske kan find inspiration til noget du selv kan lide :-)

Endnu engang velkommen til og tillykke :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil da også gerne lige ønske velkommen til endnu en 2011 brud :cheerleader3:

Som Louise.Eriksen skriver, så finder det hele et naturligt leje efter et stykke tid! Da jeg startede min tråd, tror jeg, at min kommende var parat til at trække frieriet tilbage, fordi jeg brugte AL min fritid herinde! :cheerleader3:

Men efterhånden falder man ind i et lidt mere roligt tempo.

Men velkommen, og jeg glæder mig til at følge dig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hjertelig velkommen til BK :cheerleader3:

Du skriver at du har svært ved at holde styr på alle de ting der skal gøres før brylluppet kan stå, så jeg tænkte om du ville have denne "lille" listen som jeg og mange andre herinde, har brugt til at holde nogenlunde styr på alle gøremålene :cheerleader3:

Huskeliste til den store dag!

6-12 måneder før brylluppet

•Dato og tidspunkt bestemmes

•Kirken reserveres

•Feststedet bookes

•Gæsteliste udarbejdes

•Farvetema fastsættes

•Transporten bookes

•Brudekjolen købes/lejes

•Brudeskoene købes

•Musikken bookes

•Fotografen bookes

•Vielsesringe vælges

•Toastmasteren vælges

•Gavekoordinator vælges

•Indbydelserne laves og udsendes

3-6 måneder før brylluppet

•Bryllupsrejsen bestilles

•Frisøren bookes

•Pedicure tid bookes

•Brudgommens tøj købes

•Brudekjole tilretning

•Make-up tid bookes

•Ægteskabserklæringen og navneændring sendes

•Overnatning bookes

•Ønskeseddel skrives

•Blomsterhandleren - aftal udseende og prisleje på brudebuket og borddekorationer

•Bryllupskagen bestemmes

2-3 måneder før brylluppet

•Salmerne vælges

•Kirkehæfterne laves

•Menuen fastsættes

•Menukort laves

1 måned før brylluppet

•Tale/event forberedes

•Bordplan ligges

•Vielsesritualet gennemgåes med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering og ris-kast foran kirken)

•Sidste tilretning af brudekjolen

•Tjek brudgommens tøj

•Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleveret til kirken

•Gå skoene til så de ikke klemmer på dagen

•Vælg to vidner til kirken

•Vælg forlover

•Aftal detaljer med fotografen fotoliste - "on location" muligheder

•Aftal detaljer med frisøren

•Aftal detaljer med transporten

•Aftal aftenens forløb med toastmasteren

•Skema for de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet

•Lær at danse brudevals

•Indgravering i vielsesringe

•Spørgsmål til præsten

•Nødkurve til toiletterne

1-2 uger før brylluppet

•Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden

•Taske med nål, tråd, plaster, neglefil, klar neglelak til diverse reparationer

•Evt. ekstra strømper

Dagen før brylluppet

•Pak en taske med det tøj, som I skal have på dagen efter brylluppet

•Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd) er i brudens taske

•Gå tidligt i seng!

På selve BRYLLUPSDAGEN

•Afhent brudebuket og knaphulsblomster hos blomsterhandleren

•Præsenter toastmasteren

•Hvem sørger for nedpakning og hjemtransport af gaver?

•Hent nøglen til overnatningsstedet

•Evt. paraplyer

•Husk penge til at afregne feststed, taxa og andet

Dette er nogle af de ting jeg har på min liste. Du evt. se den fulde udgave i min planlægningstråd!

Kh. Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til! Faldt lige over, at I overvejer Rold Storkro - det kan jeg KUN anbefale! Vi holdt vores fest der, og der var bare absolut INTET at sætte en finger på! Der er bare SÅ lækkert! Hvis det bliver der, synes jeg også I skal overveje at få taget billeder nede i Thingbæk kalkminer - det gjorde vi, og de er bare så flotte og ikke lige noget alle har hængende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige lidt opdateringer ang. feststedet.

Skydepavillonen har slet ikke plads i august, så det var ikke en mulighed. Hotel Søparken var vi oppe og kigge på idag og vi skal ned og se Rold Storkro på torsdag.

Så tankerne omkring Hotel Søparken... Ja, jeg var ikke overbevist, og jeg havde rigtig svært ved at finde ud af hvorfor, så vi snakkede meget om det på vej hjem. Lokalerne var fine, hende der viste os rundt var sød, mange af de ting vi gerne ville kunne fint lade sig gøre, omgivelserne var fine osv... Alligevel havde jeg bare ikke en særlig god fornemmelse af stedet. Jeg er kommet frem til at hun for det første brugte ordet "standard" alt for meget. Altså de havde standard dekorationerne til bordene, standard opstillinger, standard menu osv. Og det er der jo ikke noget galt med, men det her er bare vores bryllup! Ikke en eller anden standard 40 års fødselsdagsfest...

For det andet kom vi frem til at det nok bare var lidt for kedeligt. Altså pænt og fin, men kedeligt. Altså der var ikke noget specielt ved at vælge det hotel, det kunne lige så godt være ethvert andet.

Så nu sætter jeg min lid til Rold Storkro og håber de lever op til forventninger :cheerleader3:

Ellers må vi i tænkebox igen. Svigermor mener vi skal overveje forsamlingshus, og det har vi også gjort, og det kan være vi kommer tilbage til den ide. Jeg ville bare gerne at andre ligesom havde ansvaret ;) og at vi ikke skulle rydde op dagen efter :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Velkommen til! Faldt lige over, at I overvejer Rold Storkro - det kan jeg KUN anbefale! Vi holdt vores fest der, og der var bare absolut INTET at sætte en finger på! Der er bare SÅ lækkert! Hvis det bliver der, synes jeg også I skal overveje at få taget billeder nede i Thingbæk kalkminer - det gjorde vi, og de er bare så flotte og ikke lige noget alle har hængende.

Uh, jeg håber det er lige så godt som jeg hører :cheerleader3:

Jeg ved ikke rigtig med de kalkminer.. er det ikke utrolig svært at få et godt lys? Jeg vil jo helst have billeder udendørs, men vi skal selvfølgelig have en backup, hvis nu det regner... Har du dine billeder liggende et sted jeg kan se?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Velkommen til! Faldt lige over, at I overvejer Rold Storkro - det kan jeg KUN anbefale! Vi holdt vores fest der, og der var bare absolut INTET at sætte en finger på! Der er bare SÅ lækkert! Hvis det bliver der, synes jeg også I skal overveje at få taget billeder nede i Thingbæk kalkminer - det gjorde vi, og de er bare så flotte og ikke lige noget alle har hængende.

Uh, jeg håber det er lige så godt som jeg hører :rolleyes:

Jeg ved ikke rigtig med de kalkminer.. er det ikke utrolig svært at få et godt lys? Jeg vil jo helst have billeder udendørs, men vi skal selvfølgelig have en backup, hvis nu det regner... Har du dine billeder liggende et sted jeg kan se?

Har lige sat et par stykker ind her. Det tog ret lang tid at tænde alle de små lys, men synes det giver en rigtig god effekt. Og så ligger der endnu et HER. Det i linket er taget med en speciel teknik, der kaldes at male med lys. Det er ikke alle fotografer der mestrer den, og det er vist langt fra alle, der vil bruge tid på det til en bryllupsfotografering. Min mand (hobbyfotograf) mestrer den (det er ham der har taget billedet), så hvis det har interesse kan du prøve at kontakte ham.

post-23895-1276504305.jpg

post-23895-1276504319.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tid til lidt opdatering ;)

Stedet er på plads, vi har valgt Rold Storkro. Det er bare det helt rigtige for os, super dejligt sted, og ham vi snakkede med var super god til at sælge stedet ;-) Så det er på plads.

Så er der musikken. Det har vi virkelig svært ved... Vi har egentlig booket en duo, men jeg tror vi aflyser. Tror ikke lige det er os. Vi vil hellere have en DJ, og jeg har også kontaktet en og fået et rigtig godt tilbud, så nu skal vi bare lige mærke efter at det er det HELT rigtige, så vi ikke ombestemmer os igen ;). Argumentet for DJ frem for live musik, er klart at det så bliver mere nyanceret, end hvis den samme står og synger. Vi kan få spillet lige præcis de sange vi gerne vil. Jeg har en bestemt sang som bare SKAL spilles, og den kunne duoen ikke.. Så det tæller jo også ned, meget faktisk.

Så kirke og sted er helt på plads, og musikken næsten. I næste uge vil jeg til og lege med til indbydelser, som jeg vil lave selv (sammen med STD-kort, kirkehæfter, bordkort osv). Det er godtnok i god til ;) men det kommer nok også til at tage et stykke tid at lave, og jeg vil gerne have STD-kort ud før jul, da vores dato jo ligger i sommerferien.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bryllupsrejsen!

Nåe ja, glemte helt at jeg også har fået styr på vores bryllupsrejse :)

Jeg har nemlig booket mine forældres sommerhus en uge efter brylluppet :) Det er et super lækkert sommerhus, med blandt andet boblebad både inde og ude :(

Vi havde egentlig snakket om meget andet, blandt andet en tur til paris eller lign. Men da jeg er arbejdsløs pt, og vi ikke vil låne til bryllup (eller bryllupsrejse) er det ikke sikkert der bliver råd til nogen fancy rejse. Og faktisk synes jeg det her er en genial løsning. Vi får tid til at nyde hinanden og bare slappe af. OG vi skal ikke så langt væk fra vores søn. Han når jo lige at blive 3, så det er måske lidt lang tid at undvære både mor og far, så selvom vi planlægger at bedsteforældrene skal passe ham, den uge vi er i sommerhus, så kan han jo altid komme op og være sammen med os de sidste dage, hvis det bliver for lang tid. :) Jeg er superglad for den løsning, den tilgodeser både "Hustru", "Mor" og "Bare mig" ;) Min kommende mand er vild med ideen, fordi den ikke kommer til at koste os en krone :blink: men sådan er han så praktisk ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer