39 indlæg i dette emne

Med blik på vores tidsplan, kan jeg ikke se hvornår vi skal få tid til at pakke gaver op...?

Vil meget gerne selv pakke dem op - og forslog, at vi kunne pakke dem op i fred og ro dagen efter. Så har vi tid til at nyde hver enkelt gave - men gæsterne ser jo så ikke hvad vi får. Syntes bare det er endnu mere flabet, bare at flå dem op - fordi man skal. Men forslaget er bestemt ikke faldet i god jord. Og så tænkte jeg, at jeg lige ville høre jer skønne kvinder.

Er det flabet ikke at pakke gaverne op på dagen?

- Måske der har været en lignende tråd, men kan ikke finde den.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lavede lige en hurtig søgning - og her er noget af det, der kom frem (nyeste øverst)

her

her

her

her

Personligt synes jeg det er en rigtig god idé med de gaver der er pakket ind i cellofan - altså hvor skålen/vasen whatever er taget ud af kassen, og så er kassen pakket ind og vasen står ovenpå og så er det hele pakket ind i cellofan. Så kan alle se hvad det er. Imerco/Inspiration/Kop og Kande pakker gerne ind på denne måde. Så ser gaven også ud af mere. Problemet er, at det fylder rigtig meget....

0

Del dette indlæg

vi er i fuldstendig samme dilemma!!! jeg har sat foden ned og det bliver gjort dagen efter ved morgenmaden! selv om det syntes kæresten ikke man kan for det er ikke alle der sover der. men jeg syntes ligesom dig ikke man kan være bekendt bare at flå papiret af og så foreslog han at vi kan få de to teenage dødte der er med til festen til at pakke dem op, INGEN skal pakke mine gaver op, det ville jeg også selv som gæst syntes var urriterende hvis andre gjorde med min gave!!

vi siger det i velkomsttalen at vi pakker gaver ud dagen efter ved morgenmaden da vi gerne vil nyde tiden med gæsterne (det tager hurtigt et par timer at pakke ud!!) og vi ved alle ikke kan være der der. så hvis nogen ønsker det, pakker vi deres pakke op når vi skal have kaffen!

Redigeret af Beate007
0

Del dette indlæg

Tak for hjælpen Pia.

Vi kunne nok godt presse det ind, inden middagen men tænker bare, at vi ikke kan nyde det og sætte ordentlig pris på gaverne. Men min kæreste (og mor, faktisk) syntes det er meget uhøfligt over for gæsterne ikke at pakke dem op på dagen. Det syntes jeg slet ikke - så tænkte om det var mig der var gal på den?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm... Jeg har en meget stærk mening om dette, så jeg må lige blande mig..

Jeg synes, at det er meget synd for de gæster, som har brugt penge og med garanti MEGET tid på at udvælge gave, pakke fint ind, lave & skrive kort osv. ikke at åbne gaven, mens de er til stede. Jeg ville personligt blive vildt ked af ikke at se brudeparrets reaktion, når de åbnede..

Jeg synes godt, at man kan vente til morgenmaden dagen derpå - hvis alle gæster er til stede. Hvad med eventuelt at åbne gaven fra dem, der tager hjem på dagen?

Og så siger min erfaring mig, at det altså ikke tager så forfærdeligt lang tid at åbne de gaver. :thumbsupsmileyanim: Og vi havde ca. 70 gæster.

Janne.

0

Del dette indlæg

Jeg har været til 9 bryllupper inden for de sidste 2 år, og jeg har kun én gang været med til at pakke gaver ud - heldigvis... For det kan faktisk være rigtigt kedeligt at sidde og kigge på.

Derfor pakker vi også først ud dagen efter derhjemme uden tilskuere. Vi skriver jo takkekort og takker personligt for den ting, som de har givet os. Og så har vi tid at nyde det uden stress på vores store dag.

0

Del dette indlæg

Kunne ikke have sagt det bedre end Milstarn!

Det bliver ofte kedeligt og/eller er der ikke tid til at pakke op på dagen, og så skal man have andre til det. Vi pakkede op dagen efter, da vi endelig var lidt alene med bare det nærmeste familie, og så slipper man også for de der øjeblikke, hvor man ikke rigtig ved, hvilken grimasse man skal putte på, når man eksempelvis som os, fik en træfigur af et brudepar, som på INGEN måde passer ind i vores stil, og min mands reaktion var "Who gave us THAT dust collector?" HA HA HA :-)

0

Del dette indlæg

Med blik på vores tidsplan, kan jeg ikke se hvornår vi skal få tid til at pakke gaver op...?

Vil meget gerne selv pakke dem op - og forslog, at vi kunne pakke dem op i fred og ro dagen efter. Så har vi tid til at nyde hver enkelt gave - men gæsterne ser jo så ikke hvad vi får. Syntes bare det er endnu mere flabet, bare at flå dem op - fordi man skal. Men forslaget er bestemt ikke faldet i god jord. Og så tænkte jeg, at jeg lige ville høre jer skønne kvinder.

Jeg syntes ikke man kan tillade sig ikke at pakke gaverne op på dagen. Vi har derfor aftalt at vores gavekoordinator (og toastmaster) pakker gaverne op mens vi er ude til foto session, så har vi tid til at nyde gaverne sammen med gæsterne, når vi kommer tilbage fra foto eller i rygepauserne eller efter maden!

Kh. Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alle vores gæster blev og sov, så vi havde skrevet i programmet at vi ville åbne gaver søndag formiddag. Jeg er rigtig rigtig glad for vi ikke valgte at gøre det om lørdagen, vi var 60 mennesker - og jeg synes slet ikke jeg fik snakket nok med alle!

Søndag formiddag havde vi (specielt min mand) faktisk ikke lyst til at bruge tiden på gaverne - vi ville meget hellere være sammen med gæsterne. Men der var rigtig mange gæster der spændt stod og ventede ved gavebordet og gerne ville se vi pakkede op - så det måtte vi jo hellere gøre. Vi blev dog ikke helt færdige - blev nødt til at holde nogle pauser, da det kan være en meget følelsesmæssig affære at åbne gaver og vi kunne ikke rumme meget mere!!

Bare lige vores erfaring :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi havde bevidst valgt ikke at pakke gaverne op på selve dagen, da det ville tage alt for meget tid, og netop ende i et kaos, hvor gaverne ville blive flået op. Vi valgte den løsning, at vi ville pakke dem op dagen efter ved morgenmaden sammen med vores gæster, det oplevede vi min kusine og hendes mand gjorde, og det var virkelig et plus. Desværre nåede vi det slet ikke, under morgenmadsspisningen, så vi endte med at tage dem men hjem uåbnet, og pakkede dem op i ro og mag i stuen. Vi tog så billeder af hver enkelte gave, og lagde alle billederne på vores hjemmeside, hvor vi skrev, hvem hver enkelte gave var fra. Vi henviste så i takkekortene til hjemmesiden og takkede for hver enkelte gave.

0

Del dette indlæg

Kunne ikke have sagt det bedre end Milstarn!

Det bliver ofte kedeligt og/eller er der ikke tid til at pakke op på dagen, og så skal man have andre til det. Vi pakkede op dagen efter, da vi endelig var lidt alene med bare det nærmeste familie, og så slipper man også for de der øjeblikke, hvor man ikke rigtig ved, hvilken grimasse man skal putte på, når man eksempelvis som os, fik en træfigur af et brudepar, som på INGEN måde passer ind i vores stil, og min mands reaktion var "Who gave us THAT dust collector?" HA HA HA :-)

også en vigtig detajle!!!

jeg har fået kommentaren: jeg ved lige hvad i skal have af os og det står ikke på ønske listen!!!

ØHHH, så står man der og pakker nogen ud man bare på ingen måde ønsker sig eller har brug for og der ikke kan byttes fordi de har købt det da de vandrede i indien og kom til at tænke på os!! (eller så noget!!)hahahahahahahaha

0

Del dette indlæg

Hm... Jeg har en meget stærk mening om dette, så jeg må lige blande mig..

Jeg synes, at det er meget synd for de gæster, som har brugt penge og med garanti MEGET tid på at udvælge gave, pakke fint ind, lave & skrive kort osv. ikke at åbne gaven, mens de er til stede. Jeg ville personligt blive vildt ked af ikke at se brudeparrets reaktion, når de åbnede..

Jeg synes godt, at man kan vente til morgenmaden dagen derpå - hvis alle gæster er til stede. Hvad med eventuelt at åbne gaven fra dem, der tager hjem på dagen?

Og så siger min erfaring mig, at det altså ikke tager så forfærdeligt lang tid at åbne de gaver. :thumbsupsmileyanim: Og vi havde ca. 70 gæster.

Janne.

endnu engang godt sagt!

jeg ville blive skuffet hvis jeg havde brugt lang tid og mange penge på at finde gave og pakke den flot ind, så vil jeg også se brudeparret pakke den op,, ikke se nogen evt. fremmede mennesker pakke den gave op jeg har specielt udvalgt til mine venner....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har så den helt modsatte holdning af de fleste af jer i denne tråd!

Jeg synes ikke, at det er god stil at vente med at pakke gaver op til dagen efter. Jo, hvis man, som hos PiaK, ved at ALLE gæster bliver, så de kan se brudeparret pakke op, ellers ikke. Jeg ville selv blive meget skuffet over at give en gave og så ikke se modtageren pakke op - faktisk talte jeg med nogle af gæsterne om det til vores bryllup, og de var af samme mening. Vi havde 30 gæster og det tog altså ikke vildt lang tid at pakke gaverne op (har desværre ikke en tid på, men vi var i hvert fald færdige i god tid før middagen, så der var tid til at pakke gaver op + der også havde været tid efter middagen og inden brudevalsen - ved ikke, om vi bare var hurtige eller kedelige :thumbsupsmileyanim: ). Jeg synes, at en del af bryllupsoplevelsen er at pakke gaver op og læse kort fra de mennesker, man holder af og derfor har inviteret til brylluppet. Det er i hvert fald en del af dagen, som jeg ikke ville nedprioritere.

0

Del dette indlæg

Nu har jeg ikke læst de andres svar, men vil alligevel komme med en kommentar.

Vores aften skred ret hurtigt - så hurtigt, at vi var i sidste øjeblik om at nå brudevalsen inden midnat.

Herefter gik vi i gang med at pakke gaver ud. Nok lidt hurtigt, for handyret ville ud og danse, men ikke hurtigere end at vi kunne nå at glæde os over det, som vi pakkede op.

Jeg kunne ikke forestille mig, at vi IKKE havde pakket ud på dagen - vi havde nemlig flere gæster, der i løbet af aftenen spurgte, om vi pakkede op om aftenen og nogle der spurgte, hvornår vi gjorde - så det var bestemt vores gæsters ønske, at de skulle se os pakke deres gave op - og vi var også ret omringet, da vi gjorde det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Personligt synes jeg sagtens at man kan vente - jeg ville ihvertfald ikke selv, som gæst, blive ked af at brudeparret ventede... brudeparret bliver jo hverken mere eller mindre glade for gaven dagen efter.

Når det så er sagt, så pakker vi selv op på dagen - det gør vi udelukkende for at tilfredsstille gæsterne, jeg ville helst vente. Kan slet ikke forstå hvorfor det er så forfærdentlig at vente til dagen efter... det er da det samme som med julegaver - der ser man da heller ikke nødvendigvis alle dem man giver julegave pakke op...

Har det egentlig rigtig træls med at gøre det for at tilfredsstille andre - men har på den anden side heller ikke lyst til at have skuffede gæster.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville egentlig helst have haft nogen til at pakke op for os på dagen, men det ville Husband to Be ikke. å vi skrev i invitationen at vi pakker dem op til morgenmaden næste dag. Ikke alle gæster har valgt at blive og overnatte, men så er alle i hvertfald advarede på forhånd.

Kh fr R

0

Del dette indlæg

Jeg har så den helt modsatte holdning af de fleste af jer i denne tråd!

Jeg synes ikke, at det er god stil at vente med at pakke gaver op til dagen efter. Jo, hvis man, som hos PiaK, ved at ALLE gæster bliver, så de kan se brudeparret pakke op, ellers ikke. Jeg ville selv blive meget skuffet over at give en gave og så ikke se modtageren pakke op - faktisk talte jeg med nogle af gæsterne om det til vores bryllup, og de var af samme mening. Vi havde 30 gæster og det tog altså ikke vildt lang tid at pakke gaverne op (har desværre ikke en tid på, men vi var i hvert fald færdige i god tid før middagen, så der var tid til at pakke gaver op + der også havde været tid efter middagen og inden brudevalsen - ved ikke, om vi bare var hurtige eller kedelige :thumbsupsmileyanim: ). Jeg synes, at en del af bryllupsoplevelsen er at pakke gaver op og læse kort fra de mennesker, man holder af og derfor har inviteret til brylluppet. Det er i hvert fald en del af dagen, som jeg ikke ville nedprioritere.

ENIG!!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg ville personligt blive rimelig skuffet, hvis jeg havde brugt lang tid på at finde den ting brudeparret ønsker sig, for så ikke at se dem åbne dem, eller i hvert falde bare deres reaktion, når de så gaven. :loveboard:

Som tidligere skrevet, så åbner vores gavekoordinator (hun er også vores toastmaster) gaverne mens vi er til foto session. Så kan vi komme retur til alle vores gaver og nyde dem sammne med vores gæster!!! Vores kære gavekoordinator laver selvfølgelig en liste over hvem der har givet hvad, så vi kan sige tak i takkekortet!

0

Del dette indlæg

Jeg ville personligt helst pakke gaverne op til receptionen, men det kan simpelthen ikke nåes!!! Vi skal vies kl.13.30. Regner med at være ved receptionen kl.14.45 tidligst! Ved receptionen skal der så afholdes taler, danses brudevals og spises bryllupskage, sandwich m.m..... Vi regner med at receptionen slutter kl. 17.30 helst ikke senere, da vi skal gøre klar til fest om aftenen... Altså har vi 2 timer og 45 minutter til det hele og vi bliver mere end 100 mennesker. Vi har altså ingen jordisk chance for at nå det og det må gæsterne kunne forstå :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det er aldrig god stil at vente med at pakke gaverne op eller at lade andre gøre det, men god stil kan ikke altid kombineres med en meget stram tidsplan og et hårdt program. For dem som har overnatning og brunch dagen efter er løsningen oplagt men for de øvrige som ikke forventer at der er plads til at pakke gaver op er det en smagssag hvad man gør. Men det er iøvrigt rigtigt som Melin 70 skriver. Der er pauser under en bryllupsfest hvor der ikke er noget til hinder for at parret begynder at pakke op. Jeg har også set par der gør det efter brudevalsen og efter "de obligatoriske danse med de nærmeste". Det er knap så sjovt ud fra et aktør-synspunkt (selvom det dog aldrig rydder dansegulvet) men det er jo parrets fest og det er normalt heller ikke noget der står på i flere timer. Bare man husker på at man ikke behøver at gå rundt og takke hver enkelt gæst efter hver udpakning men gør det efterfølgende, så kan det gøres på rimeligt kort tid, uden at der derved bliver tale om "masseoppakning".

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Oh, Bent, well said. Jeg har i al fald været lidt skuffet når gaver ikke blev åbnet til festen - fordi jeg er vildt nysgerrig :thumbsupsmileyanim: Og til vores fest skal de åbnes - fordi jeg er vildt nysgerrig :thumbsupsmileyanim:

Derudover behøver hele selskabet vel heller ikke stå og overvære hele udpakningen. Jeg ved godt at brudeparret er centrum den dag, men folk kan vel også drikke en drink, få en sludder, se på borddekorationerne - whatever - mens gaverne åbnes. Men nu er vores bryllup heller ikke mega-mega (vi bliver vel ca. 60) og der er rimelig tradition for at folk slår sig sammen om gaver i min familie - og jeg tror mandens mor pønser på noget fra hans familie - så vi forventer ikke at få suuuuper mange gaver.

0

Del dette indlæg

Oh, Bent, well said. Jeg har i al fald været lidt skuffet når gaver ikke blev åbnet til festen - fordi jeg er vildt nysgerrig :thumbsupsmileyanim: Og til vores fest skal de åbnes - fordi jeg er vildt nysgerrig :thumbsupsmileyanim:

Derudover behøver hele selskabet vel heller ikke stå og overvære hele udpakningen. Jeg ved godt at brudeparret er centrum den dag, men folk kan vel også drikke en drink, få en sludder, se på borddekorationerne - whatever - mens gaverne åbnes. Men nu er vores bryllup heller ikke mega-mega (vi bliver vel ca. 60) og der er rimelig tradition for at folk slår sig sammen om gaver i min familie - og jeg tror mandens mor pønser på noget fra hans familie - så vi forventer ikke at få suuuuper mange gaver.

Tja - nu kender jeg ikke din familie og vennekreds - men vi var 60 - og vi fik MANGE gaver!!

0

Del dette indlæg

Hos os bliver langt størsteparten af gæsterne og overnatter, så vi gør det sådan at gaverne fra dem, der bliver og sover, åbner vi dagen efter til morgenmaden. Gaverne fra dem, der tager hjem, bliver åbnet på dagen. Ellers kan vi simpelthen ikke nå det indenfor tidsrammen, og jeg GIDER ikke stresse på min bryllupsdag. Jeg ville selv være ligeglad med om min gave blev åbet på dagen, for som en af jer andre skriver; man bliver jo hverken mere eller mindre glad for gaven af den grund. Men jeg forstår da, at nogen synes det er underligt hvis man ikke pakker deres gave op og siger tak.

Kh Tina

0

Del dette indlæg

Derudover behøver hele selskabet vel heller ikke stå og overvære hele udpakningen.

Præcist og det er også det man ser generelt: at der står én mindre kreds inkl. brudeparret og kigger på oppakning mens resten danser eller drikker kaffe. Jeg har én gang her i foråret oplevet noget hvor jeg blev lidt muggen (inde i mig selv) Middagen trak ud til ca. kl. 24, der havde ikke været reception o.l. inden hvor der kunne pakkes gaver op og der var kun et og samme lokale. Jeg stod som sædvanlig i et hjørne og gavebordet stod i midten af lokalet på samme væg med en dør imellem. Efter at jeg har fået afviklet brudevalsen og spillet de første par numre er der kommet godt gang i dansegulvet, hvorefter moderen beder om at der bliver skruet ned for nu skulle der pakkes gaver op. Det endte så med at musikken bare blev dæmpet og lyset blev tændt helt i den halve time det tog. Jeg ved ikke om de havde pakket noget op inden men det var set fra min side lidt irriterende og jeg tror såmænd heller ikke det var i brudeparrets ånd.

0

Del dette indlæg

jeg har fået kommentaren: jeg ved lige hvad i skal have af os og det står ikke på ønske listen!!!

ØHHH, så står man der og pakker nogen ud man bare på ingen måde ønsker sig eller har brug for og der ikke kan byttes fordi de har købt det da de vandrede i indien og kom til at tænke på os!! (eller så noget!!)hahahahahahahaha

Oh my good! Det er det eneste jeg kan sige til det! Jeg forstår ikke hvad det er folk kan tænke når man ikke bliver glad for en gave der er lagt en tanke bag! Jeg ville personligt tusind gange hellere have en gave som kommer fra hjertet end en hvor man går ned i den nærmeste imerco og finder det der står øverst på ønskesedlen - så finder man en løsning hvis det ikke lige passer ind i ens personlige stil - ja undskyld mig men synes bare at folk bliver så overfladiske indimellem.

Med hensyn til om man pakker gaver ud på dagen eller ej synes jeg også at det bliver for overfladisk hvis man ikke kan tage sig tid til selv at pakke de gaver ud som gæsterne har lagt både tid og penge i, mens gæsterne er der.

Jeg har kun været til 2 bryllupper inden for de sidste par år (vores venner er ikke helt i bryllupsalderen endnu) men begge gange blev der pakket gaver op under kaffen - på den måde kunne de der gerne vil se på gaveoppakningen gøre det, mens vi andre kunne gå over og kigge bagefter. Det fungerede faktisk rigtig fint.

Vi skal have et meget "laid-back" bryllup for jeg magter simpelthen ikke at skulle følge en stram tidsplan på en dag jeg bare gerne vil kunne nyde - så jeg går ud fra at vi pakker gaver op sådan indimellem når vi lige føler for det, men de bliver pakket op på dagen - også fordi jeg gerne vil kunne takke folk personligt for den gave de har taget med til os.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer