Guest Sannie og Dennis

Bryllup På Standby - Nedpriotering Af Bryllup

22 indlæg i dette emne

Hey alle I kommende brude.

Hmm... Min kommende mand og jeg står et stort dilemma, som jeg gerne vil have jeres syn på. :)

For et par måneder siden måtte vi ind se at vi måtte sætte bryllupsplanerne lidt på standby, da vi ikke vidste hvordan vores økonomiske situation så ud. Læs hele historien her :)

Nu har vi så fundet ud af at det bryllup vi er ved at planlægge til 70.000 kr. slet ikke er realistisk til den dato vi har sat ( vi har heldigvis ikke betalt noget endnu), eftersom vi skal ud og indvistere i et ny sted og bo og jo hurtigere jo bedre. Eftersom vi også planlægger børn om et par år og min kæreste er på SU (han er først færdig udannet om 3½ år, dog på elevløn de sidste 2 år) og jeg selv lige er færdiguddannet og står pt. uden job, vil der nok gå en del år før vi har luft nok i økonomien.

Nu står vi så og tænker hvad gør vi nu og hvad muligheder har vi?:

1) Vi kan droppe alle planer og vente til vi har råd om 6-8 år.

2) Vi tager rådhuset på den dato vi har planlagt, enten med et par få vidner eller den aller-aller nærmeste familie (forældre, søskende og bedsteforældre) og så holde det store kirke bryllup med hele familien og venner når vi har råd.

3) Vi tager i kirke på den dato vi har planlagt, enten med et par få vidner eller med den aller-aller nærmeste familie.

Vi aner ikke hvilket løsning vi skal tage, eftersom vi gerne snart vil være mand og kone, men vi ønsker også at få kirkebrylluppet og dele det med hele familien og og venner. :) Min forlovede er bange for at hvis vi tager på rådhuset nu, vil vi ikke få taget os sammen til at tage kirkebrylluppet, fordi der kommer andre (u)forudsete udgifter, men jeg mener det er et prioterings spørgsmål.

Hvad ville I vælge, hvis det var jer og har I andre løsningsforslag?

Håber I kan hjælpe os. :blink:

Redigeret af Sannie og Dennis
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville vælge løsning 2. Så bliver I gift som I gerne vil, men kan stadig holde den store fest, den dag I har økonomien til det.

Det er også den måde vi selv har gjort det. Og jeg glææææder mig som et lille barn til vores bryllupsfest i august :)

0

Del dette indlæg

Hmm.. godt spørgsmål... jeg tænker også i måske kunne tænke lidt alternativt og måske blive gift i kirken... lave en picnic/afslappet reception og så ta ud og spise med de nærmeste familie/venner om aftenen... så om nogle år, når i har råd, så kunne i holde en stor fantastisk fest og fejre i stadig elsker hinanden.. tips om billige kjoler finder i jo her, eller på ebay/DBA og ideer til andre sjove anderledes ting finder man også her... Var det en mulighed ???

0

Del dette indlæg

Hmm.. godt spørgsmål... jeg tænker også i måske kunne tænke lidt alternativt og måske blive gift i kirken... lave en picnic/afslappet reception og så ta ud og spise med de nærmeste familie/venner om aftenen... så om nogle år, når i har råd, så kunne i holde en stor fantastisk fest og fejre i stadig elsker hinanden.. tips om billige kjoler finder i jo her, eller på ebay/DBA og ideer til andre sjove anderledes ting finder man også her... Var det en mulighed ???

Jeg har selv tænkt lidt samme tanker, men vi så skal ud og leje lokaler m.m. hvis vi skal holde reception, da den kirke vi har valgt, ligger en times kørsel fra vores hjemby, desuden får vi ikke plads til så mange og picnic vil ikke være muligt, da vi har vagt at blive gift i december måned. Min kæreste er heller ikke vild med ideen om kun en reception, så det er lidt svært.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror jeg havde valgt løsning 2 eller tre især pga. din mor. så vil du altid ku huske tilbage på at hun var med til dit bryllup.

Alternativt ville jeg se om de 70.000 ku skæres ned til et mindre beløb og staig være drømmen.

0

Del dette indlæg

Jeg tror jeg havde valgt løsning 2 eller tre især pga. din mor. så vil du altid ku huske tilbage på at hun var med til dit bryllup.

Alternativt ville jeg se om de 70.000 ku skæres ned til et mindre beløb og staig være drømmen.

Min mor er heldigvis i bedring. Vi går og venter på en donor til en rygmarvstransplantation, men når lægerne har fundet en, vil de kunne erklære hende helt rask efter et års tid. :)

Vi kan max. skære 10.000 ned for at holde på vores drøm (med mindre vi tager bernard77's forslag), for min kæreste har en meget stor familie.

0

Del dette indlæg

Hey alle I kommende brude.

Hmm... Min kommende mand og jeg står et stort dilemma, som jeg gerne vil have jeres syn på. :blink:

For et par måneder siden måtte vi ind se at vi måtte sætte bryllupsplanerne lidt på standby, da vi ikke vidste hvordan vores økonomiske situation så ud. Læs hele historien her :)

Nu har vi så fundet ud af at det bryllup vi er ved at planlægge til 70.000 kr. slet ikke er realistisk til den dato vi har sat ( vi har heldigvis ikke betalt noget endnu), eftersom vi skal ud og indvistere i et ny sted og bo og jo hurtigere jo bedre. Eftersom vi også planlægger børn om et par år og min kæreste er på SU (han er først færdig udannet om 3½ år, dog på elevløn de sidste 2 år) og jeg selv lige er færdiguddannet og står pt. uden job, vil der nok gå en del år før vi har luft nok i økonomien.

Nu står vi så og tænker hvad gør vi nu og hvad muligheder har vi?:

1) Vi kan droppe alle planer og vente til vi har råd om 6-8 år.

2) Vi tager rådhuset på den dato vi har planlagt, enten med et par få vidner eller den aller-aller nærmeste familie (forældre, søskende og bedsteforældre) og så holde det store kirke bryllup med hele familien og venner når vi har råd.

3) Vi tager i kirke på den dato vi har planlagt, enten med et par få vidner eller med den aller-aller nærmeste familie.

Vi aner ikke hvilket løsning vi skal tage, eftersom vi gerne snart vil være mand og kone, men vi ønsker også at få kirkebrylluppet og dele det med hele familien og og venner. :( Min forlovede er bange for at hvis vi tager på rådhuset nu, vil vi ikke få taget os sammen til at tage kirkebrylluppet, fordi der kommer andre (u)forudsete udgifter, men jeg mener det er et prioterings spørgsmål.

Hvad ville I vælge, hvis det var jer og har I andre løsningsforslag?

Håber I kan hjælpe os. :)

Ud fra det du skriver, så vil jeg helt klart vælge løsning 3, da i gerne vil giftes i kirken. Ta den aller nærmeste familie med og lav noget dejligt mad (evt få det udefra) og hyg med dem der var med i kirken derhjemme ..... det er jo i december, så det er en rigtig hyggelig månede ;)

Når så i føler for det og syntes i har råd, holder i en fest for alle dem i gerne vil have med og fortæller at det er en forsinket bryllupsfest..... og så kan du have din kjole på 2 gange...... det er der ikke manger der kommer til :)

Sådan vil vi gøre det hvis vi var jer..... men kan se der er mange forslag, så du bliver måske mere forvirret end det egentlig vil hjælpe dig med alle de svar ;)

0

Del dette indlæg

Min søster valgte en helt anden løsning.

De ønskede sig kun penge i bryllupsgave - samtidig med at de selvfølgelig ikke brugte alt for mange penge. Det endte faktisk med at de kom ud med et lille overskud. Og det var altså en rigtig god fest.

Hvad er det for drømme der koster 70000? Er der slet ingen steder der kan spares uden at ødelægge drømmen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har, af helt andre grunde, haft nogle af de samme overvejelser.

Jeg er gravid og har desværre en forkortet livmoderhals, hvilket betyder at jeg skal tage den meget med ro og indtil i dag ikke har vidst om vi har kunnet få lov til at blive gift (på lørdag!).

Vi har snakket rigtig meget frem og tilbage og er blevet enige om at det vigtigste for os er at blive gift med hinanden og at vores allernærmeste er der. Så vi går på rådhuset på lørdag, tager de nærmeste med ud at spise frokost og tager derefter en dejlig, stille dag for os selv. Vi har reserveret restaurantbord og hotel til os selv om aftenen og skal rigtig nyde hinanden.

Vi vil så have en kirkelig velsignelse samtidig med barnedåb en gang til vinter, men den store fest er nok ude af billedet i nogle år - og det har vi det okay med. Jeg kommer da til at savne nogle af elementerne, men for os er det absolut vigtigst at blive gift. Jeg kan ikke vente med at blive gift med min dejlige mand!

Det er jo meget personligt, men vi valgte at sige at det var vigtigere for os at blive gift end at det skulle være det helt store tjuhej.

Jeg håber vores overvejelser kunne bidrage en lille smule.

Hilsen Henriette - som har krise fordi der skal skaffes kjole til lørdag og hun ikke selv må tage afsted efter den. Stakkels manden skal foretage shopping på egen hånd :)

0

Del dette indlæg

Jeg er gravid og har desværre en forkortet livmoderhals, hvilket betyder at jeg skal tage den meget med ro og indtil i dag ikke har vidst om vi har kunnet få lov til at blive gift (på lørdag!).

Vi har snakket rigtig meget frem og tilbage og er blevet enige om at det vigtigste for os er at blive gift med hinanden og at vores allernærmeste er der. Så vi går på rådhuset på lørdag, tager de nærmeste med ud at spise frokost og tager derefter en dejlig, stille dag for os selv. Vi har reserveret restaurantbord og hotel til os selv om aftenen og skal rigtig nyde hinanden.

Vi vil så have en kirkelig velsignelse samtidig med barnedåb en gang til vinter, men den store fest er nok ude af billedet i nogle år - og det har vi det okay med. Jeg kommer da til at savne nogle af elementerne, men for os er det absolut vigtigst at blive gift. Jeg kan ikke vente med at blive gift med min dejlige mand!

Det er jo meget personligt, men vi valgte at sige at det var vigtigere for os at blive gift end at det skulle være det helt store tjuhej.

Hilsen Henriette - som har krise fordi der skal skaffes kjole til lørdag og hun ikke selv må tage afsted efter den. Stakkels manden skal foretage shopping på egen hånd :)

Ej Henriette, det kan jeg edder manme godt forstå du har krise over. Ville ikke føle mig særlig tryg ved at min kæreste skulle ud og købe tøj til mig. Puha, nervepirrende. Men husk du selv har sagt at det vigtigst var at blive gift og ikke alt det andet ;-)

KH Frk R

...du fortæller lige hvorda det er gået for ham ikke?

0

Del dette indlæg

Hej Sannie og Dennis

Personligt ville jeg ikke udskyde brylluppet så mange år, og ideen med at blive gift på rådhus for så at holde den store fest senere kender jeg flere, der har haft, men mange år senere har de stadig ikke holdt den store fest.

Jeg ville nok vælge løsning 3 - holde brylluppet men med færre udgifter. Fx ved sammenskudsgilde, hvor alle tager en ret med. Så mangler I lokalet, og de kan fås til mange forskellige priser. Lej brudekjolen og vælg evt. et tema, hvor pynten kan hentes i naturen. Da det er i december, kan I også pynte op med julekugler i særlige farvenuancer, som I måske kan låne fra familie og venner. Skær ned på gæstelisten og ambitionerne - det kan sagtens blive en dejlig dag alligevel.

Det var bare mine tanker.

Og rigtig dejlig dag på lørdag Henriette. :)

0

Del dette indlæg

Ej Henriette, det kan jeg edder manme godt forstå du har krise over. Ville ikke føle mig særlig tryg ved at min kæreste skulle ud og købe tøj til mig. Puha, nervepirrende. Men husk du selv har sagt at det vigtigst var at blive gift og ikke alt det andet ;-)

KH Frk R

Tak for tanken til jer begge to!

Det gik faktisk rimelig godt, men min mand er meget æstetisk anlagt og i det hele taget ret god til at ramme min smag. Og jeg ville ikke have en decideret brudekjole, så... Han måtte nu afsted to gange. Han har tømt Magasin, Salling og et par andre butikker for kjoler der passede i farve med den hat jeg har købt for lææænge siden og som så ud som om de måske kunne rumme en gravid mave str. 31+5. Jeg tror jeg i alt har prøvet 15 kjoler af alle mulige slags - men det endte faktisk med en af de første han havde med hjem, som bare var i en forkert størrelse. Jeg er faktisk ret stolt af ham! Både over evnerne, men også over den store tålmodighed han har fremvist. Og så sætter jeg lige et billede ind så I kan se at min mand er dygtig :)

Den er meget mørk blå, selvom den ser sort ud på billedet.

b668bc.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

KH Frk R

Tak for tanken til jer begge to!

Det gik faktisk rimelig godt, men min mand er meget æstetisk anlagt og i det hele taget ret god til at ramme min smag. Og jeg ville ikke have en decideret brudekjole, så... Han måtte nu afsted to gange. Han har tømt Magasin, Salling og et par andre butikker for kjoler der passede i farve med den hat jeg har købt for lææænge siden og som så ud som om de måske kunne rumme en gravid mave str. 31+5. Jeg tror jeg i alt har prøvet 15 kjoler af alle mulige slags - men det endte faktisk med en af de første han havde med hjem, som bare var i en forkert størrelse. Jeg er faktisk ret stolt af ham! Både over evnerne, men også over den store tålmodighed han har fremvist. Og så sætter jeg lige et billede ind så I kan se at min mand er dygtig :)

Den er meget mørk blå, selvom den ser sort ud på billedet.

b668bc.jpg

Hvor er den fin og det har han da løst rigtig godt. Synes det er cool du skal ha hat på!.

KH frk R

0

Del dette indlæg

Jeg syntes også I skal blive gift i kirken og så holde fest som sammenskudsgilde i stedet for gaver.. og når I så holder kobberbryllup så får den hele armen.. Eller når I får råd om nogle år så invitere til en kæmpe fest.. Jeg syntes de fleste mennesker godt kan forstå når det knipper med økonomien og man er på su..

kh

Anette

0

Del dette indlæg

Min mor er heldigvis i bedring. Vi går og venter på en donor til en rygmarvstransplantation, men når lægerne har fundet en, vil de kunne erklære hende helt rask efter et års tid. :)

Vi kan max. skære 10.000 ned for at holde på vores drøm (med mindre vi tager bernard77's forslag), for min kæreste har en meget stor familie.

Ej hvor er det godt at hører med din mor, det er da dejligt.

Så syntes jeg i skal vælge at blive gift med hinanden nu...

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres svar. :pokey:

Vi sad og snakkede tingene i gennem i går og er blevet enige om, at vi tager et lille kirke bryllup til den planlagte dato. :griner:-

Vi regner med at invitere den allernærmeste familie og et par få venner. Vi holder det nok hjemme hos os selv og får billig mad ude fra og finder et skønt hotel vi kan overnatte på, så vi kan nyde hinanden og ikke tænke på at der skal ryddes op efter festen. :cheerleader3:

Om nogle år, når økonomien kan bære det ,holder vi så en stor fest for hele familien og vores venner, hvor vi måske også går i kirke og fornyer vores bryllupsløfter. :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

MIn bror havde et sammenskudsbryllup da han blev gift, og det var et af de hyggeligste bryllup jeg nogensinde har været til. De havde lejet fælleshuset hvor de bor og håbede lidt på at mange ville melde afbud da det ikke var meget plads. Stort set alle kom, så vi sad næsten ovenpå hinanden, men det var alligevel så hyggeligt.

De havde fået forskellige gæster til at tage salad, brød osv med og grillede oksesteg på en Weber. Selv om de havde sagt de ingen gaver ville have, fik de en del gaver og penge. Tror faktisk de endte med at have overskud.

Held og lykke med det.

- Ober

0

Del dette indlæg

Jeg kan fortælle hvad vi har gjort:

Vi blev gift for 3 år siden på rådhuset. Det var i forbindelse med at vi fik vores datter og vi mente ikke at vi havde økonomi til, på det tidspunkt, at holde det store kirkebryllup som vi altid har snakket om.

Det var en fantastisk dag, hvor kun vores forældre og søskende var med. Vi hyggede os i haven bagefter og tog alle ud og spiste sammen om aftenen.

Vi har nu sparet sammmen og vores bryllupsdag falder på en lørdag. Vores drømme om kirkebryllup er bestemt ikke blevet mindre/svagere - og om 14 dage fører vi dem ud i livet.

Det har været fantastisk at forberede det - at vide at vi har sparet op til alle omkostninger og vi har bestemt ikke skulle gå på kompromis med noget.

Jeg synes det har været deb bedste løsning for os.. :cheerleader3:

Knus susan

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den løsning ville jeg også overveje. Man gifter sig jo ikke på grund af selve festen men fordi man ønsker at blive smedet sammen. Der er heller ingen der siger at I skal holde en reception fordi I bliver gift. Vi har faktisk flere og flere hvor deltagerantallet ved festen er skåret ned til 24-26 personer fordi de kun har inviteret de allernærmeste.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer