Swann

Forever & Ever! 28.01.2012 - Sneak peak

1,643 indlæg i dette emne

For søren da... kan I undvære bil? Jeg tænker på med alle de reperationer kunne det være en kæmpe besparelse at sælge den og leve uden bare i 4-6 mdr (forsikring mm)

Bare vi kunne!! Men det kan desværre ikke lade sig gøre med Kevins arbejde... Tilgengæld ændrer vi forsikringen i januar fra kasko til ansvar, for det kan slet ikke svare sig med kasko, når det er sådan en latterlig bil...

Sikke noget med den bil. Vi har stået med lidt det samme problem - bilen kunne bare ikke mere, og pludselig havde vi udsigt til en regning på omkring 6000 kr. og så var det kun én ud af flere ting, der blev lavet.. Vi endte med at benytte os af et kampagnetilbud som peugeot har til slutningen af december - de har sat peugeot 107 og 207 ned med 5000 kr. og de giver min. 15000 i bytte for den gamle bil uanset stand, når man køber en peugeot 107 eller 207. Med den ordning lykkedes det kæresten at trille den meget sløje og skrotklar bil ned til forhandleren, og så kom vores 5-dørs peugeot ned på 96.000 kr. inkl. vinterdæk og metallak. Vi havde fået vinterdækkene med uden beregning hvis vi havde finansieret bilen hos dem - renten ligger vist nok på 4,5% (fast rente), men vi havde mulighed for at lægge lånet ind i vores an. delskredit og dermed slippe for tinglysningsgebyr og oprettelsesgebyr m.m., så for os var det billigst at låne i banken. 107'eren har et ret lille bagagerum, men hvis den primære brug handler om at køre til arbejde, så har man jo heller ikke brug for det vilde og den køre langt på literen.....

Håber I finder en løsning på det med pengene (mon ikke, I kan få noget hjælp eller et lån?), og mht. gæsterne, så tror jeg bestemt, at der vil være forståelse for, at der ikke er fuldstændig symmetri mellem bordene, hvis I har fået nogle afbud i sidste øjeblik....

Jeg får ikke provision hos Peugeot, men jeg tænkte alligevel, at jeg ville fortælle om kampagnen, for det lyder ikke til, at jeres bil kan holde til ret meget mere....Der er også andre steder, der har kampagner nu, men den her var noget af det billigste, vi kunne finde...

Tak for dit indlæg :) Vi skal dog ikke have en ny bil lige ny, da vores egentlig slet ikke er klar til at blive skrottet endnu. Den kører som en drøm, ca 21 km/l og så er der rigtig god plads i den :) Det har bare været liiidt for mange af de alm ting, der skulle udskiftes på én gang, så det er derfor den har været lidt af en røv ;) Nu virker den heldigvis igen, og det skulle den gerne blive ved med, da stort set alt er udskiftet...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhhh jeg er træt af alle de penge der skal bruges på en bil......føler det er penge ud af vinduet......nu køre jeg sf også i en gammel gammel kampvogn.....men ja det er dælme mange penge der lige skal findes inden et bryllup om meget kort tid :wink:

Ja, de er sgu rådne sådan nogle biler! Men nu virker den heldigvis igen :)

0

Del dette indlæg

Jeg har til dato aldrig købt en bil helt fra ny for det er et eller andet sted penge ud af vinduet (medmindre man kører i den til den skal skrottes en gang). Af den simple årsag at den største værdiforringelse sker i de første to år.Her tænker jeg så ikke lige på de nævnte Peugeot biler som er både økonomiske, driftssikre og billige. Jeg var selv i lidt af et dilemma i år da jeg stod overfor en reparationsregning på ca. 55.000 kr. på min Saab som er præcist 10 år gammel (og kører 9 på literen). Jeg valgte så at få det lavet ud fra en betragtning om at jeg købte den "billligt" for 4 år siden, at en del af det nok kunne henføres som en forbedring fra før jeg havde bilen, og at den stadig holder brugtprisen. Det hjalp også lidt på det at jeg har den somo firmabil men det er godt nok mange penge. Hvis Kevin bruger den arbejdsmæssigt (udover transport til og fra arbejde) er der vel også nogle kilometerpenge fra arbejdsgiveren.

0

Del dette indlæg

Aihhhhhhhhhhh, fuck, noget låååårt med det bil-non-stop-rod! Og undskyld, søde pige, at jeg har været fraværende i din skønne bryllupstråd og at det gik op i alt for mange mennesker og en træt gravid krop kombi i Århus...

Når det så er sagt - FEDE sko og hvor er du smuk i kjolen :) Du bliver fab på dagen og Kevin er den heldigste mand at tage imod dig - I love it!

Kort besked fra Ipone, da vores net er nede på andet døgn - hrmf! Men ikke mindre kram af dem grund, darling :) Kraaaaaaaaaam!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har til dato aldrig købt en bil helt fra ny for det er et eller andet sted penge ud af vinduet (medmindre man kører i den til den skal skrottes en gang). Af den simple årsag at den største værdiforringelse sker i de første to år.Her tænker jeg så ikke lige på de nævnte Peugeot biler som er både økonomiske, driftssikre og billige. Jeg var selv i lidt af et dilemma i år da jeg stod overfor en reparationsregning på ca. 55.000 kr. på min Saab som er præcist 10 år gammel (og kører 9 på literen). Jeg valgte så at få det lavet ud fra en betragtning om at jeg købte den "billligt" for 4 år siden, at en del af det nok kunne henføres som en forbedring fra før jeg havde bilen, og at den stadig holder brugtprisen. Det hjalp også lidt på det at jeg har den somo firmabil men det er godt nok mange penge. Hvis Kevin bruger den arbejdsmæssigt (udover transport til og fra arbejde) er der vel også nogle kilometerpenge fra arbejdsgiveren.

Jeg har det vist lidt på samme måde som dig. Og vores bil er virkelig god, men var vel bare lige kommet i trodsalderen ;) Den er slet ikke klar til at skulle væk endnu, så den beholder vi så længe vi kan :)

0

Del dette indlæg

Aihhhhhhhhhhh, fuck, noget låååårt med det bil-non-stop-rod! Og undskyld, søde pige, at jeg har været fraværende i din skønne bryllupstråd og at det gik op i alt for mange mennesker og en træt gravid krop kombi i Århus...

Når det så er sagt - FEDE sko og hvor er du smuk i kjolen :) Du bliver fab på dagen og Kevin er den heldigste mand at tage imod dig - I love it!

Kort besked fra Ipone, da vores net er nede på andet døgn - hrmf! Men ikke mindre kram af dem grund, darling :) Kraaaaaaaaaam!

Ja, den bil er noget for sig :) Men nu virker den igen, og den kører som en drøm, så i morgen kører vi mod Haderslev til min moar og fejrer min fødselsdag :)

Jeg har heller ikke opholdt mig så meget herinde på det sidste. Sys slet ikke tiden er til det...

Årh hvor er du altså bare så sød :) Jeg glæder mig rigtig meget til at se det hele samlet. Kjole, sko, headpiece, bælte, hår, make up osv... Puha!!

Tusind tak for krammer :) Dem kan man aldrig få for mange af!

BTW, så har vi snakket om, at hvis vores bryllupsrejser bliver en rundrejse i Italien, så kommer vi forbi og siger hej til jer alle tre :)

0

Del dette indlæg

Jeg har det vist lidt på samme måde som dig. Og vores bil er virkelig god, men var vel bare lige kommet i trodsalderen ;) Den er slet ikke klar til at skulle væk endnu, så den beholder vi så længe vi kan :)

Trodsalderen? Haha. Selvom det lyder som en dyr fornøjelse :blink:

Det var det pæneste jeg lige kunne finde på at sige ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det lyder ret diplomatisk, når jeg nu lige har læst igennem, hvad den har udsat jer for :sm::lol:

0

Del dette indlæg

Synes det lyder ret diplomatisk, når jeg nu lige har læst igennem, hvad den har udsat jer for :sm::lol:

Ja fy skamme! Slem bil!

0

Del dette indlæg

Lige en lille lyn update imens jeg sidder i fut-toget på vej til arbejde.

I morgen skal vi over grænsen og købe drikkevarer :) Jeg ved godt at det er en MEGA latterlig dag at gøre det på, for vi kommer til at bruge timer på at stå i kø, men det er det eneste tidspunkt hvor vi har tid og man kan jo godt have det hyggeligt selvom man står i en kø :) Vi har endnu ikke helt styr på, hvor meget der skal købes og hvilken rødvin, men det finder vi ud af i aften :)

Og ellers er det imellem jul og nytår der skal holdes møde med præsten og fotograf, ud og tjekke op på feststedet og Kevin skal købe sit tøj :) Uhh det bliver spændende!!

Vi har forresten fået afslag på efternavnet, igen! Så nu skal vi have søgt om at hedde svane-lund i stedet. Jeg er, af natur, ikke det sødeste menneske, så jeg vil lade vær med at sige hvad jeg synes om deres behandling om vores sag. Det er jeg sikker på, at i sagtens selv kan gætte jer til :)

Og så har jeg så også lige fødselsdag idag :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jaaah, I ved hvad I går ind til ved at købe drikkevarer den dag - og så er det bare om at have den positiv hat på :tunge: Det er der bare mange der glemmer. :huh: Men håber I kommer til at hygge jer, og får købt alt i skal bruge.

Hvad havde I søgt om at hedde, siden det ikke er gået igennem? :blink: Men synes Svane-Lund lyder ret godt. Men hvis det så ikke er det I helst vil hedder er det selvfølgelig træls :td:

TILLYKKE MED DAGEN :denmarkflag: :jul12: :bestwishes:

HÅBER DU BLIVER FEJRET EFTER ALLE KUNSTENS REGLER !

0

Del dette indlæg

Jaaah, I ved hvad I går ind til ved at købe drikkevarer den dag - og så er det bare om at have den positiv hat på :tunge: Det er der bare mange der glemmer. :huh: Men håber I kommer til at hygge jer, og får købt alt i skal bruge.

Hvad havde I søgt om at hedde, siden det ikke er gået igennem? :blink: Men synes Svane-Lund lyder ret godt. Men hvis det så ikke er det I helst vil hedder er det selvfølgelig træls :td:

TILLYKKE MED DAGEN :denmarkflag: :jul12: :bestwishes:

HÅBER DU BLIVER FEJRET EFTER ALLE KUNSTENS REGLER !

Vi havde søgt om, at kunne få lov til at danne et helt nyt efternavn, som ville være en sammentrækning af vores nuværende efternavne, nemlig Svanelund. Men da der findes et beskyttet navn, der lyder Svanlundh, var der én der syntes at de kunne forveksles og derfor fik vi afslag... Det er en laaaang historie, som viser lidt om hvor mange uskrevne regler der kan være i dansk lovgivning, men det magter mit humør ikke lige nu :)

Og tusind tak for din hilsen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

STORT TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN

DATOSØSTER

Jeg kom til at åbne din gave for dig...

:blush:

4400039540_f7774dfb63_o.gif

Håber du får en fantastisk dag - og håber i får en god tur til Tyskland!

:)

Hmm... Jeg ville have sagt TAK, hvis ikke du havde været så grådig at åbne MIN gave!!! Kommer du så også til brylluppet og åbner alle gaverne?! HVA HVA HVA HVA??!!

Men fordi jeg har fødselsdag idag og derfor er en engel (siger de kloge), så vil jeg af al min godhed alligevel sige tak :)

0

Del dette indlæg

Stort tillykke med fødselsdagen :) håber du får en fantastisk dag :)

Rigtig ærgerligt med navnet, havde ellers håbet og troet på jer, håber I finder en anden løsning :)

Tak skal du ha' :)

Ja, det er bare rigtig ærgeligt. Havde virkelig håbet på at det kunne lade sig gøre...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wuhuuuu tillykke med dagen !!! :)

Ærgerligt med navnet, håber bindestregen reder det

Tusind tak Mette :)

Ja vi må nøjes med bindestregen for nu og så håbe på at vi får mulighed for at flytte til et andet land og derved ændre statsborgerskab og måske efternavn :)

0

Del dette indlæg

Ja, den bil er noget for sig :) Men nu virker den igen, og den kører som en drøm, så i morgen kører vi mod Haderslev til min moar og fejrer min fødselsdag :)

Jeg har heller ikke opholdt mig så meget herinde på det sidste. Sys slet ikke tiden er til det...

Årh hvor er du altså bare så sød :) Jeg glæder mig rigtig meget til at se det hele samlet. Kjole, sko, headpiece, bælte, hår, make up osv... Puha!!

Tusind tak for krammer :) Dem kan man aldrig få for mange af!

BTW, så har vi snakket om, at hvis vores bryllupsrejser bliver en rundrejse i Italien, så kommer vi forbi og siger hej til jer alle tre :)

Yeay, hvis I ende med at komme rundt i Italien, saa skal I til Venedig(og jeg skal hjaelpe jer med at finde overnatning) og saa maa i ENDELIG kigge forbi - jeg skal soerge for et glas kold spumante :cheerleader3:

Det bliver stort at se det hele samlet paa dagen - det bliver bare smukt, goer det :heart::boohoo::rolleyes:

TILLYKKE med foedselsdagen, soede pige, og god graensetur imorgen (var det ikke imorgen..?)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer