NatasjaW

Blomsterne - hvad gør i?

30 posts in this topic

Ja altså som overskriften siger, vil jeg gerne høre hvad i gør med blomster?

Altså traditionelt set skal gommen jo stå for brudebuketten, men hvad med knaphuls-blomster, brudepigebuketter og kirkeudsmykning? Skal det ikke matche eller hvad? :loveboard:

For egentlig ville jeg gerne lave kirkepynt, knaphulsblomser og brudepigebuket selv for at spare på pengene... men så igen, kan man nå at lave det på selve dagen som brud? eller kan det holde sig fra dagen før..

Puha en masse... håber i kan hjælpe :balloons:

0

Annonce ♥

vi har besluttet vi ikke ville have pyntet op i kirken. Men knaphulsblosmt og brudepigebuketter får vi lavet samme sted som de laver min brudebuket :balloons: de tager omkring 1000-1200kr for det hele og jeg skal have 2 brudepigebuketter og 3 knaphulsblomster samt en brudebuket der "hænger".

Når det er samme sted der laver det hele så passer de jo til hinanden.....

0

Vores lokale blomsterhandler står for det hele. Vi skal af med 2600 kr. for 4 knaphulsblomster, brudebuket, 2 brudepigebuketter og 4 borddekorationer.

Jeg har sagt til Søren og blomsterhandleren at brudebuketten ikke behøver at mache da han skal have 100% frie hænder, jeg har dog fortalt hvad jeg godt kan lide.

Håber dog på nogle orange roser (blandet med andre blomster) da det var den første buket jeg fik af ham.

Blomsterhandleren har fået helt frie hænder til borddekorationerne da hun kender alle vores blomster og min stil, jeg har kun sagt farve tema.. jeg mener det er roser, gerbediner(staveplade søges) og callaer med grønt i.

0

oppyntningen af festlokalet stod feststedet for, og de var valgt i samme farver, som både vores farvetema og som brudebuketten.

Kirken oppyntede min mor i de samme røde farver, som vi have som tema og som brudebuketten, Min brudebuket valgte jeg, at få en kollega til at lave, samt brudepige bukettten, og knaphulsblomsterne, da hun kunne gøre det til det halve af, hvad blomster forretningerne kunne

0

Annonce ♥

Vores feststed har blomster med i vores menu. Vi skulle så bare selv ned i butikken og bestille blomsterne, men vi fik så dårlig service dernede, vi bestilte en buket blomster for at finde farver sidste januar, de lovede vi fik dem i løbet af en uge, der gik over 2 mdr med flere henvendelser fra mig og tilsidst fik vi at vide at det var alt fortidligt at bestille blomster til et bryllup, så derfor blev de droppet og vi får så 10 kr i rabat på vores menu og ja det bliver ca 900 kr dyrer for vores dekorationer, men man er vel en bridezilla selv der er Søren en gomzilla.

0

vi har besluttet vi ikke ville have pyntet op i kirken. Men knaphulsblosmt og brudepigebuketter får vi lavet samme sted som de laver min brudebuket :balloons: de tager omkring 1000-1200kr for det hele og jeg skal have 2 brudepigebuketter og 3 knaphulsblomster samt en brudebuket der "hænger".

Jeg kan se du kommer fra Brøndby kunne man evt få af vide hvor du har bestilt dine blomster?? Jeg kan nemlig ikke finde nogen billige blomsterhandler, men syntes din lyder billig :loveboard: Hvis ikke man må skrive det her..... kan du så ikke sende mig en PM?? :ilovebryllupsklar:

0

Jeg køber 60-70 callaer i str mellem... Måske flere, hvis den dekoration jeg vil have, bliver lidt sølle.... De 30 af blomsterne skal i min brudebuket, resten bruges til bordpynt :balloons:

Man kan spare mange penge ved at lave dem selv :loveboard: Og hvis man godt kan lide de simple dekorationer, så er det vist ikke så svært.

0

Jeg kan se du kommer fra Brøndby kunne man evt få af vide hvor du har bestilt dine blomster?? Jeg kan nemlig ikke finde nogen billige blomsterhandler, men syntes din lyder billig :loveboard: Hvis ikke man må skrive det her..... kan du så ikke sende mig en PM?? :ilovebryllupsklar:

Også til mig :D der er heller ikk så langt fra ishøj til brøndby :loveboard:

0

Annonce ♥

Blomsterdekorationer er inkl. i kuvertprisen på feststedet, der skal vi bare fortælle, hvilke blomster, vi vil have. :loveboard: Brudebuket, knaphulsblomster og kirkepynt køber vi os fra. Priserne afhænger af hvilke blomster der vælges, men brudebuketter starter ved 1500 (de eksempler som jeg forelskede mig i kostede dog nærmere i omegnen af 3-4000) og knaphulsblomster og kirkedekorationer mener jeg kostede ca. 65 kr. pr stk (og vi skal vel have 3-4 knaphulsblomster og 20-30 kirkedekorationer)... Så omkring 4-5000 er nok ikke urealistisk...

Og vi er faktisk ude i at Brian nok skal vælge det hele sådan at det matcher, men at min buket stadig er en overraskelse. Han ved dog ikke helt om han tør tage så stort et ansvar på sig alene. :balloons:

0

Altså traditionelt set skal gommen jo stå for brudebuketten, men hvad med knaphuls-blomster, brudepigebuketter og kirkeudsmykning? Skal det ikke matche eller hvad? :ilovebryllupsklar:

For egentlig ville jeg gerne lave kirkepynt, knaphulsblomser og brudepigebuket selv for at spare på pengene... men så igen, kan man nå at lave det på selve dagen som brud? eller kan det holde sig fra dagen før..

Ja det kan hurtigt løbe op..

Jeg er i den heldige situation at min veninde er blomsteruddannet..

så hun laver min brudebuket og min brudepige buket.. men tænker ikke de skal være ens blot i samme farve skal - pink.... har lavet en inspirations collage til hende også er planen at hun sammen med min kommende mand laver den han bedst kan lide.. m så rammer han ihvertfald ikke ved siden af...

Mht kirkepynt har jeg selv tænkt mig at lave nogle store hjerter i pil, med vores forbogstaver indeni, som skal op på nogle æblegrene for derefter at stå i nogle krukker enten til at stå udenfor kirken el ved alteret

På den måde kan det nemlig laves i god tid... Men vil nu mene du sagtens kan lave dem selv og så opbevare dem køligt...

Håber du finder ud af hvad der passer bedst til jer, man skal også passe på med ike at ave for mange opgaver hængende over hovedet i dagen op til.. :loveboard:

0

Altså traditionelt set skal gommen jo stå for brudebuketten, men hvad med knaphuls-blomster, brudepigebuketter og kirkeudsmykning? Skal det ikke matche eller hvad? :bearhug:

Ja det kan hurtigt løbe op..

Jeg er i den heldige situation at min veninde er blomsteruddannet..

så hun laver min brudebuket og min brudepige buket.. men tænker ikke de skal være ens blot i samme farve skal - pink.... har lavet en inspirations collage til hende også er planen at hun sammen med min kommende mand laver den han bedst kan lide.. m så rammer han ihvertfald ikke ved siden af...

Mht kirkepynt har jeg selv tænkt mig at lave nogle store hjerter i pil, med vores forbogstaver indeni, som skal op på nogle æblegrene for derefter at stå i nogle krukker enten til at stå udenfor kirken el ved alteret

På den måde kan det nemlig laves i god tid... Men vil nu mene du sagtens kan lave dem selv og så opbevare dem køligt...

Håber du finder ud af hvad der passer bedst til jer, man skal også passe på med ike at ave for mange opgaver hængende over hovedet i dagen op til.. :loveboard:

Det er nemlig lige præcis det jeg mener, for jeg tør ikke riscikere at blive stresset over dekorationerne så glemmer at nyde den første del af dagen, men på den anden side synes jeg sgu det er meget dyrt med over 1000 kr for 4 knaphulsblomster, der koster 100 kr i materiale og tager 15 min at lave.

Og vores budget er strammere end vi troede så det ville jo netop være rart at ku lave lidt selv :loveboard:

Men tak, det er altid rart at høre andres beslutninger og tanker :ilovebryllupsklar:

0

Hej

Ja det kan hurtigt blive dyrt...Derfor laver jeg selv vores dekorationer....

Jeg har ved en gartner bestilt for 500kr blomster. Det rækker til 4 Store Borddekorationer, 24 roser til små flasker på bordene, kirkepynt og 3 knaphulblomster. Brudebuketten er bestilt hos en blomsterhandler. Man skal bare ikke sige Brudebuket med Rådhusbuket og Vupti halv pris 400 kr. Så alt i alt 900. Det synes jeg faktisk er billigt.

Man kan sagten lave dekorationerne et par dage i forvejen for at undgå stress. Et trick er at når man laver dekorationer i vaser. Kom lidt sukker i vase vandet, så holder friske blomster sig fine i ca. 10 før de begynder at hænge.

Jeg synes ikke at det hele skal samme slags blomster.

I kirken har jeg valgt naturmaterialer for at passe til de åbne marker der omgiver kirken. Brudebukketten, borddekorationer og knaphul blomster indeholder de samme blomster.

Jeg skal giftes næste uge..derfefter kan jeg sende nogle billeder til dig hvis du er interesseret.

Knus den kommende brud.

0

Annonce ♥

Vi laver det hele selv, min svigerinde og min mor kan begge jonglere med blomster :)

Så min buket for eksempel kommer nok til at koste 300,- max...og det synes jeg er en mere fair pris i forhold til en blomsterhandel.

Min svigerinde kan købe blomster til en rimelig go pris.

Og alt hvad der skal bruges af grønt, skal findes i mine forældres kæmpe have. :)

Farvetemat er creme/grøn/sort, og det bliver noget af det samme i blomsterne, dog skal min buket bestå af blå kornblomster, så der sniger sig nok også lidt af dem ind i dekorationerne.

0

Jeg køber 60-70 callaer i str mellem... Måske flere, hvis den dekoration jeg vil have, bliver lidt sølle.... De 30 af blomsterne skal i min brudebuket, resten bruges til bordpynt :)

Man kan spare mange penge ved at lave dem selv :) Og hvis man godt kan lide de simple dekorationer, så er det vist ikke så svært.

Dem til din buket, skal det være en buket med dem alene?

og hvad binder du om stilkene..hvis du binder noget om :)

Lyder som genial ide :)

0

Vi betalte os fra det hele.

Graveren pyntede kirken for 500 kr og det var så fint! (Det fik jeg meget ros for.....hehe)

Borddekorationer var med i kuverprisen, og jeg havde faktisk tænkt at til den pris var det nok nogen små snoldede nogen, men nej de var store og flotte og med roser og liljer i

Brudebuketten ville jeg selv have bundet for at spare de penge, men han ville så gerne ha lov at købe den til mig, så okay... Der gav vi 1400 for buket der hænger og 3 knaphuls-ting

Jeg synes det var okay priser, og man har ikke for meget tid lørdag formiddag hvis man pludselig skal fise rundt efter sådan noget også...

0

Vi ville gerne have betalt os fra at kirken pyntede selv, men det gjorde de aldrig, så vi var i gang fredag aften. Min buket var enkel, da den udelukkende bestod af brudeslør, så den og matchende knaphulsblomster lavede jeg selv om fredagen og satte så båndet om buketten om lørdagen. Jeg er super glad for, at jeg lavede buket og knaphulsblomster selv - set i bakspejlet, skulle vi måske have droppet alle de små buketter til kirken, for var ret smadret fredag aften, hvor de skulle laves og jeg så dem slet ikke på dagen... :)

0

Annonce ♥

Jeg køber 60-70 callaer i str mellem... Måske flere, hvis den dekoration jeg vil have, bliver lidt sølle.... De 30 af blomsterne skal i min brudebuket, resten bruges til bordpynt :)

Man kan spare mange penge ved at lave dem selv :) Og hvis man godt kan lide de simple dekorationer, så er det vist ikke så svært.

Njaa... Der kommer noget brudeslør yderst... Om stilkene kommer der noget bredt satinbånd - evt. med perler... :)

0

Njaa... Der kommer noget brudeslør yderst... Om stilkene kommer der noget bredt satinbånd - evt. med perler... :)

Det lyder til at det bliver rigtig flot :badgirl:

0

Hej Natasja:-)

Du skal ikke være så bange for at lave brudebuket, knaphulsblomster, brudepigebuketter, kirkepynt, borddekorationer og pynt til biler selv. Jeg gjorde det hele, og har aldrig prøvet det før. Havde bare en stor portion mod og må ærlig indrømme at jeg er/var for nærig til at betale det det koster hos en blomsterhandler. Så jeg gik selv i krig, og manden synes at det var helt perfekt.

Havde øvet lidt på brudebuketten og knaphulsblomsterne inden. Købte bare lidt blomster, hovedsaglig roser, når der var torvedag. Fandt en sød sød blomsterhandler, som har til huse hjemme. Hun hjælp mig i stor stil!

Købte blomsterne om fredagen, tog ud i forsamlingshuset, hvor jeg mødtes med venner og familie for at dække borde og gøre det hele i stand. Borddekorationen bestod at 5 store ølglas fra Ikea med et bredt og et smalt silkebånd omkring, blev brugt som vase. Satte alt i alt 8-9 blomster i bestånde at snebær, georginer og roser. Et glas/vase på hvert bord (vi havde runde borde) Der blev endvidere også til 3 andre vaser med blomster.

om aftenen lave jeg brudebuketten (rokoko) og 2 brudepigebuketter. satte dem i vand et køligt sted. Det tager de ikke skade af, bliver faktisk smukkere af det, for blomsterne foldede sig lidt ud! Havde ikke viklet silkebånd omkring (dette gøres lørdag), kun blomstertape, fik også lige lavet bryllupskage, det sidst med pynt og fondant.

Selve dagen (lørdag). Vielsen var kl 14. Stod op kl 6, kunne ikke sove længere, og lavede lækker morgenmad til veninde, fik lige rettet min tale til og tilføjet lidt. kl 9 kørte min veninde til kirke med 20 roser. og jeg gik igang med at laver knaphulsblomsterne. tog ca 20 min at lave! + Silkebånd omkring buketterne ca 20 min. Så var blomsterne klar!

Manden kom og pyntede bilerne. brugte ca 10 blomster til dette!

kl 10 kom der en og lagde make-up og satte hård. var færdig lidt i tolv.

Nåede også lige at lave canapeer med mor og far til gæsterne efter kirken.

Tog kjolen på 13.15, og var ude af døren kl 13.45, hvor min far og jeg kørte en lille tur.

Glad for at jeg havde noget at rive i, og har nydt det i stor stil, der var også tid til masse af hygge. Tror hvis jeg intet havde at lave ville jeg gå til!!!

Samlet pris for blomster:

brudebuket, 2 brudepigebuketter, 5 knaphulsblomster, 5 borddekoration (vaser)af 8-9 blomster, 3 ekstra vaser 8-9 blomster, kirkepynt 20 roser, blomstertape, 5 knaphulsnåle, pynt til 2 biler 10 blomster. gave jeg i alt 770 kr for!!!! Og det var det hele værd !!! så hold dig ikke tilbage :-)

Håber at det ikke er alt for forvirende at læse, ellers skriv igen :-)

MVH charlotte

0

Annonce ♥

Laver det selv - eller det vil sige - min søster laver dem. Hun er genial til det der blomsterbinderi, og formår altid at føre mine drømme ud i livet :thumbsupsmileyanim:

Så det bliver kun prisen på blomsterne det komemr til at koste os, og dem tager søs og jeg ind og henter på blomstertorvet torsdag eller fredag morgen, som det lige passer ind :thumbsupsmileyanim:

Altså... Blomstertorvet hvor? Kbh? Ikke grønttorvet, vel?! Og kan alle handle der? Og kan man ringe og bestille, hvis man skal bruge mange af én slags?

0

På en af de sidste sider i min tråd har jeg lavet en guide til hvordan jeg har lavet knaphulsblomster. Endte med at lave dem med en rose og lidt brudeslør dagen før og kom dem i køleskabet. De holdt perfekt hele dagen og natten.

Brudebuketten bandt jeg på dagen af pæoner og brudeslør. Vi skulle først vies kl. 1530 så jeg havde god tid. Jeg lukkede enderne på blomsterne med neglelak, dels for at undgå pletter på kjolen og for at holde på saften i blomsterne. Det fungerede fantastisk godt og buketten var faktisk frisk helt frem til tirsdag.

Du skal huske at rense stilkene for blade så den ikke bliver for tyk.

Jeg havde valgt at have synlige stængler, da jeg synes det er det pæneste. Og så var jeg så heldig at min mands papfaster kniplede et flot bånd til mig. Jeg prøver lige at se om jeg har et billede af buketten.

Af restblomsterne lavede jeg små buketter til de tre små piger der var gæster...behæver jeg at sige det var et stort hit:-)

Jeg lavede også blomsterne til bordene selv. Det var "druknede" roser som jeg holdt nede med lodder (har 16 hvis det er). Tror desværre ikke jeg fik taget billeder af blomsterne, men har et billede af en prøve. Dem lavede jeg også dagen før og så kom jeg lidt blomsterkonserveringsmiddel i til buketter for at vandet holdt sig klart. - Hvis du får mod på druknede roser så laver du et hul i stilken og trækker en fiskesnørre igennem og binder den til loddet og så holder den rosen nede. Vandet gør at rosen ser rigtig stor og flot ud.

KH frk R

0

Altså traditionelt set skal gommen jo stå for brudebuketten, men hvad med knaphuls-blomster, brudepigebuketter og kirkeudsmykning? Skal det ikke matche eller hvad? :thumbsupsmileyanim:

Puha en masse... håber i kan hjælpe :thumbsupsmileyanim:

Hej

Det kan ikke betale sig at lave blomsterne selv da de som regel skal laves, pyntes op den samme dag hvis de skal se godt ud, og det er svært at nå og man har andre bekymringer end lige blomster. derfor vi altid anbefaller at andre laver disse for en.

k.h weddingdeluxe.dk

Njaaa.... Her må jeg altså være uenig!!! Man kan sagtens lave dem dagen før!

0

Altså traditionelt set skal gommen jo stå for brudebuketten, men hvad med knaphuls-blomster, brudepigebuketter og kirkeudsmykning? Skal det ikke matche eller hvad? :thumbsupsmileyanim:

Puha en masse... håber i kan hjælpe :thumbsupsmileyanim:

Hej

Det kan ikke betale sig at lave blomsterne selv da de som regel skal laves, pyntes op den samme dag hvis de skal se godt ud, og det er svært at nå og man har andre bekymringer end lige blomster. derfor vi altid anbefaller at andre laver disse for en.

k.h weddingdeluxe.dk

Jeg kan simpelthent ikke lade være med at skrive her ;) Jeg ved ikke om weddingdeluxe.dk kan lugte penge, men må lige sige, at det er ikke alle der har råd til de priser som i tager for at arrangere en fest!!! :ilovebryllupsklar: Man kan arrangere sin egen fest meget billiger og ligeså romantisk m.m. ...... og når det er sagt så kan man sagtens selv lave sit kirkepynt, knaphulsblomst, brudepigebuket m.m. dagen før du skal bare sørge for det hele stå så koldt som muligt ....... der er mange penge at spar der ;)

0