Guest janni+2

Janni og Peter, 13 august 2011

179 indlæg i dette emne

Hejsa Piger.

Nu vil jeg starte min planlægnings tråd

Selv om det nok er lidt snyd.

Jeg går og venter på min kæreste falder på knæ, men han er desværre en af de mænd som ikke er så godt til sådan ting med mindre han bliver mindet om det rigtig mange gange. Men vi snakker bryllup næsten hver dag nu og i går fortalte jeg ham at jeg havde haft ringet til det sted vi gerne vil holde vores bryllup. Jeg får jo helt stress over vi skal giftes til August og vi stadig ikke har fundet et muligt sted og tænk hvis der nu er helt booket op.

Men i går følte jeg at jeg fik OK fra manden til at gå i gang og han sagde da også et par gange han snart skulle til at tage sig sammen, der var jeg helt enig:-)

Så nu starter jeg

HUSKELISTE

Det som er på plads - pink

7 måneder til 1 år før

Fastsæt bryllupsdato - 13 august 2011 kl. 1430

Vælg vielsestype - Kirkelig

Reserver kirken - Jerne kirke, Esbjerg

Lav bryllupsbudget: Ok

Lav gæsteliste: Ok

Reserver lokale til reception/ festen - Skads forsamlingshus

Vælg farver til brylluppet: Temaet bliver romantik, hvor farverne bliver råhvid/ivory og gammel rosa

Bestil tid til frisør : Salon Anne, Sædding

Bestil fotograf: Marianne og Per

Bestil underholdning til festen, Musik: Tanni

Finde design til invitationer, bordkort, kirke kort osv.

4-6 måneder før

Bestil bryllupskørsel: Fars bil

Bestil bryllupskage: Bager selv

Bestil prøveopsætning af hår: 9 august kl 15

Min skønne kjole

Brudesko: Købt, og er helt fantastiske

Køb tøj til gommen, fundet men ikke købt indnu

Finde brudesvende tøj til Mathias

Finde brudepigekjole til Maja

Købe ringe

Sende invitationer

Vælg forlover: Christian

Vælg toastmaster: Marlene, min veninde som ikke er bange for at råbe højt:-)

Gavekoordinator: Min søster, Mette

Lave bordkort

Resevere hotel til bryllupsnatten, det er jeg blevet frabedt at blande mig i

2-3 måneder før

Bestil manicure/pedicure, har min skønne veninde klaret

Kjoleprøvning/ tilretning: tiden bestilt til den 01/06-2011 kl 1630

Bestil blomster

Aftale forløb med fotograf, Har fået ny prof. fotograf, men det er også på plads

Vælg salmer til kirken

Vælg udsmykning af kirke, det er noget kirken selv står for.

Forbered navneskift

Indhent og udfyld ægteskabserklæring

Vælg menu, Møde den 16/6-2011

Lave menukort

Lave toiletkurv, er jeg gået fra igen.

Lave chokolader

Lave kirkehæfter

Lave bordkort

1 måned før

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og aflever den til vielsesstedetFå de endelige tilbagemeldinger fra gæsterne

Lav bordplan (den endelige)

Afgiv den endelige bestilling af mad

Begynd at gå brudeskoene til, lidt svært da vi har haft 3 uge på camping

Gennemgå vielsen med præsten, Præsten kommer søndag kl 12

Hent vielsesringe

Køb morgengave

Skriv evt. tale, er igang.

Aftal detaljer med transporten

Øve brudevals

1-2 uger før

Afstem festens forløb med toastmasteren

Gennemgå festen med feststedet

Tjek bordplanen

Sidste kjoleprøvning, Torsdag den 11 kl 10

Dagen før

Aflevere festprogram til feststed og personale

Aflevere drikkevare, Peters post.

Pak en taske til bruden med nål, tråd, saks, sikkerhedsnåle, plaster, makeup, hovedpinepiller og lign.

Sørg for at kagen kommer til feststedet

Sørg for at blomsterpynten er klar til feststedet og kirken

Redigeret af janni+2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først et hej og velkommen til :ilovebryllupsklar:

Altså hvis han er frisk på ideen om bryllup og du har drømt at det skulle være ham der går på knæ for dig, så skal han nok gøre det. Jeg synes bare du skal gå stille og roligt igang med at få inspiration og lade det komme til ham. Men han skal jo nok komme igang inden du står klar med invitationerne :thumbsupsmileyanim:

Jeg glæder mig til at høre om frieri (når det kommer) og planlægning med en masse billeder :thumbsupsmileyanim:

Mvh

0

Del dette indlæg

Kort om os:

Peter og jeg har kendt hinanden i knap 6 år. Vi mødtes over nettet og efter 5 mdr var jeg gravid. Planlagt eller ej så var det helt fantastisk og vi fik en skøn og meget nem datter. 2 år efter var jeg gravid igen, denne gang med en lillebror. Så nu er vi et lykkelig par med 2 små vidunder, vi har et dejligt liv som indholder det vi elsker og vi elsker hinanden meget højt.

Snakken om bryllup er vi fælles om. Peter har fra starten nævnt bryllup næsten dagligt, men med 2 små er det ikke noget jeg har tænkt så meget over.

Jeg vil ikke sige jeg har drømt om mit bryllup siden jeg var lille pige, men tanken om mit eget bryllup gør mig blød og får mig til at stråle. Det bliver ikke bedre af at jeg er en planlægger kvinder som elsker at planlægge alt. Måske derfor jeg ikke kan vente længere med at komme igang.

Jeg tog det første skridt igår, hvor jeg ringede til Restuante Parken i Esbjerg for jeg kunne ikke vente længere for at vide om de havde ledige dage eller ej. Vi ønsker os et sensommer bryllup og der var også kun 4 ledige datoer tilbage.

Da jeg kom hjem igår fortalte jeg kæresten at jeg havde haft ringet til restuant Parken og det var bare helt fint med ham. Jeg havde et menu kort der ude fra som vi fandt frem og kiggede nærmere på. Jeg har en ide om noget med tigerrejer til forret, noget lækkert/let sommer mad til hovede ret og bryllupskage til dessert. Jeg syntes ikke de lige havde noget mad som tiltalte os. (Men ved de laver rigtig lækkert og godt mad derude)

Jeg syntes ikke om oksesteg osv. en forhåblig lun sommeraften. Man kunne få en ok menu til 495 kr pr kuvert, dertil fri øl, vand og vin til 285 kr (imellem 18-01) pr. kuvert. Inden aftensmaden skal der serveres kaffe, øl vand lidt let mad mens vi er ved fotograf. Skal vi have sprut så er det 600 pr flaske osv. Vi har et budget som hedder 65000 kr og så tror jeg ikke vi kan overholde det længere, men jeg blev også en smule nærrig faktisk.

Jeg kan god drikke et enkel glas vin, men øl drikker jeg ikke og ved flere ikke drikker øl og hellere vil have noglet andet end vin.

Jeg vil have vand og rekorterli (staves) og efter maden skal vi have shots og drinks med paraplyer.

Efter noget snak frem og tilbage kom vi frem til vi nok slet ikke ville have sådan en fest som de kan give os på Parken. Jeg vil gerne have lange kjoler, flotte mænd, romantiske dækket bordere, taler, sange osv. men jeg vil også have fest, drinks, musik, masse af glade mennesker. Jeg har lige holde 30 års fødslesdag og det var bare så vilde sjovt, alle festede og flere har siden sagt de ikke kan huske sidst de har festet sådan igennem. Sådan en fest vil jeg have igen.

Så nu er jeg på udkig efter et sted hvor man kan vælger næsten hele menuen selv, få bryllupskage til dessert, hvor vi selv kan medbringe vores drikkevare og en bartender, hvor vi kan feste lige så længe vi vil og hvor jeg, vigtigst af alt, ikke skal stå med noget selv på selve dage. ( det var fordelen ved at holde det på en restuantion)

Jeg drømmer om at jeg skal sove hos mine forældre sammen med vores datter. Vi står op en lørdag morgen, får rundstykker og lidt bobbelvin, min frisør kommer til mig og ordner mit hår og makeup og vi bare kan nyde dagen stille og rolig sammen med min datter mens vi bliver til prinsesser.

Far og lillebror skal være derhjemme og gøre sig klar og så mødes vi i kirken.

Så her er stedet jeg har udset mig.

post-41835-1284113881.jpg

post-41835-1284113889.jpg

Redigeret af janni+2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

post-41835-1284114115.jpg

Jeg syntes det ser rigtig flot ud og har selv været til fest derude et par gange. Jeg ved så også man skal være tidligt ude og desværre har jeg prøvet at ringe idag, men hende som står for kalenderen er på ferie. Så jeg må vente til efter den 24/9-2010. Det er lide øv...

Men jeg må bare krydes finger og måske er jeg heldig at kæresten når at fri inden jeg snakker med hende. Så er det ikke helt så snyd:-)

Knus Janni

Redigeret af janni+2
0

Del dette indlæg

Hejsa og velkommen til :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at følge din planlægning. Synes feststedet ser rigtig flot ud. :ilovebryllupsklar: Meget stilrent med det sort og hvide, og så er der også gode muligheder for at sætte personligt præg på det hele. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

velkommen til! :ilovebryllupsklar:

Glæder mig til at følge din planlægning.. Og så krydser jeg fingre for du får ham på knæ! :thumbsupsmileyanim:

Iøvrigt super flotte lokaler. Og jeg kan sagtens følge dig mht. maden - oksesteg mm. er bare ikke sagen en sommerdag! Men det tror jeg da også de fleste restauranter er enige i. Vi har hvert fald fået et rigtig godt menuforslag til vores juni-bryllup, som selvfølgelig er tilpasset årstiden. :rolleyes:

Og husk: Masser af billeder!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så var jeg lige så fræk at skrive en mail til kirken omkring hvad de havde af ledige tider til et bryllup.

Jeg har nu fået noget retur og det ser fint ud. Nu må jeg bare vente på min kæreste tager sig sammen.

Igår sagde han er det nok snart skulle blive...

Har lyst til at give ham et ordenlig spark bagi.

Vil ikke afsløre nogen af datoerne før han har været på knæ, det er noget vi skal finde ud af sammen. Men det ender jo med jeg har lavet alle forberedelserne inden han får friet.

Knus Janni

0

Del dette indlæg

Så har jeg fået en dato...

Idag var dagen hvor Jane, ejer af forsamlingshuset, kom fra ferie. Første gang jeg snakkede med hende var hun ikke ved kalenderen, så skulle ringe igen, men hun havde lige fået et afbud som var i august, ellers var alt booket.

Da jeg ringede igen fik jeg datoen, DEN 13 AUGUST 2011.

Jeg kunne ikke andet end at booke den for jeg var godt klar over, gjorde jeg det ikke, så ville en anden.

Hvad angår menuen så har de ingen faste priser fordi man skal kan vælge maden ud fra hvad man har lyst til. Men hun sagde det ville blive omkring 240 pr. kuvert. Jeg ved de laver rigtig lækkert mad, så det er helt fantastisk...

Så nu har jeg skrevet til kirken om de stadig her denne dato ledig kl 1430. Hvilket hun havde i sidste uge, både kl 1430 og kl 16, så det håber jeg virkelig de stadig har.

Men det er da en mærkelig fornemmelse at kende datoen nu, men har ikke sagt noget til kæresten. Kun at det var 1 ledig dato tilbage...

Så nu må vi se hvornår han tager sig sammen, er godt træt af at vente... MÆND

Knus Janni

0

Del dette indlæg

Så har jeg fået en dato...

Idag var dagen hvor Jane, ejer af forsamlingshuset, kom fra ferie. Første gang jeg snakkede med hende var hun ikke ved kalenderen, så skulle ringe igen, men hun havde lige fået et afbud som var i august, ellers var alt booket.

Da jeg ringede igen fik jeg datoen, DEN 13 AUGUST 2011.

Jeg kunne ikke andet end at booke den for jeg var godt klar over, gjorde jeg det ikke, så ville en anden.

Hvad angår menuen så har de ingen faste priser fordi man skal kan vælge maden ud fra hvad man har lyst til. Men hun sagde det ville blive omkring 240 pr. kuvert. Jeg ved de laver rigtig lækkert mad, så det er helt fantastisk...

Så nu har jeg skrevet til kirken om de stadig her denne dato ledig kl 1430. Hvilket hun havde i sidste uge, både kl 1430 og kl 16, så det håber jeg virkelig de stadig har.

Men det er da en mærkelig fornemmelse at kende datoen nu, men har ikke sagt noget til kæresten. Kun at det var 1 ledig dato tilbage...

Så nu må vi se hvornår han tager sig sammen, er godt træt af at vente... MÆND

Knus Janni

Har desværre selv en langsom kærest. Og jeg er lige som dig begyndt at planlægge lidt. Men har og endnu ikke turde booke noget. Vi har ikke sat nogen dato, og jeg begynder at læse til foråret så pengene erlidt små til den tid, så tør ikke sige det skal være den dato hvis så vi ender med ikke at have råd..

Men nu må jeg se. Håber min kæreste snart kommer i omdrejninger, og krydser finger for at din også gør det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I dag ringede jeg så til kirken for at høre om den stadig var ledig. Det var den så nu er datoen fast og der er kl 1430.

Jeg har fået fortalt at stedet vi skal holde festen har en ventetid på 2 år, jeg var bare heldig at de lige havde fået et afbud og derfor kunne vi få en lørdag. Til komfirmationer har de 5 års ventetid, det er helt vildt. men der er også fint og godt derude.

Det er helt mærkeligt at sidde her og kende den endelige dato(det gjorde jeg også inden jeg ringede til kirken), men at vide at ens ønsker er på plads, det er da så skønt. Jeg svæver på en lyserød sky lige nu og har lyst til at fortælle alle om det. Men syntes bare det lyder lidt dumt at man har reseveret men ens kæreste ikke har friet...

Kom også til at skælde ham lidt ud igår, skulle bare have holdt min mund. For han vil jo gerne overraske mig, gøre noget sødt siger han, men det er jo lidt svært når jeg bare går og venter og venter...

Det kunne jo være lidt ligemeget med det frieri nu hvor jeg er igang med planlægningen, for han ved jo godt jeg ikke siger nej, men det betyder bare noget for mig at min kæreste har friet til mig. Min kæreste er ikke den som kommer med blomster og gør romantiske ting, så derfor ønsker jeg bare lidt romantik fra ham i denne anledning...

Knus janni

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I dag ringede jeg så til kirken for at høre om den stadig var ledig. Det var den så nu er datoen fast og der er kl 1430.

Jeg har fået fortalt at stedet vi skal holde festen har en ventetid på 2 år, jeg var bare heldig at de lige havde fået et afbud og derfor kunne vi få en lørdag. Til komfirmationer har de 5 års ventetid, det er helt vildt. men der er også fint og godt derude.

Det er helt mærkeligt at sidde her og kende den endelige dato(det gjorde jeg også inden jeg ringede til kirken), men at vide at ens ønsker er på plads, det er da så skønt. Jeg svæver på en lyserød sky lige nu og har lyst til at fortælle alle om det. Men syntes bare det lyder lidt dumt at man har reseveret men ens kæreste ikke har friet...

Kom også til at skælde ham lidt ud igår, skulle bare have holdt min mund. For han vil jo gerne overraske mig, gøre noget sødt siger han, men det er jo lidt svært når jeg bare går og venter og venter...

Det kunne jo være lidt ligemeget med det frieri nu hvor jeg er igang med planlægningen, for han ved jo godt jeg ikke siger nej, men det betyder bare noget for mig at min kæreste har friet til mig. Min kæreste er ikke den som kommer med blomster og gør romantiske ting, så derfor ønsker jeg bare lidt romantik fra ham i denne anledning...

Knus janni

Synes det er fedt du ar taget sagen i egen hånd når du nu ikke ved hvornår han tager sig sammen. Jeg er selv også fristet til det, men har endnu ikke vovet springet.

Snakkede med min mor i går og fortalte at i havde lidt kig på et sted, og hendes svar var at det var da med at booket det et par år i forvejen hvis der nu var venteliste..

Men manden sagde ikke noget til det da jeg sagde det videre til ham.. Øv Øv men måske jeg bare skulle gøre som dig :-)

0

Del dette indlæg

post-41835-1285874933.jpg

Er den ikke smuk. Fandt den lige på nettet til under halv pris af hvad den koster i en dansk butik. Havde lovet mig selv jeg ikke ville kigge kjoler for til januar, men nu ved jeg ikke om jeg skal tage til Horsens og prøve den og så evt. købe den over nettet. Måske kan man få en butik til at gå ned i pris hvis man viser dem hvad man kan få den til andre steder. Bare en smule, for vil hellere købe i en butik end over nettet...

Men er den ikke smuk. Og hvorfor er det lige min veninde er gået i seng nu hvor jeg lige havde brug for at hun giver mig et godt svar, men pyt det må vente til i morgen, hun er vist til at være forkølet sagde hendes kæreste. Så hun er undskyldt:-)

En jeg blev bare forelsket i den med det samme jeg så den... Jeg må nok hellere komme til Horsens en af dagene :shopping:

kram Janni

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kom det længe ventede frieri endelig og det var bare total perfekt.

Min kæreste havde overrasket mig med en weekend tur. Jeg viste ikke hvor vi skulle hen før vi havde sagt farvel til vores to små og var kørt af sted. Vi har før snakket om vi skulle prøve at tage til Hamborg. Hans søster og mand har været det 1000 gang og kender alle de godt steder osv. Han havde selvfølelig fået hjælp fra hende men det betyder intet. Min kæreste har aldrig gjort sådan noget før og han har på de 6 år vi har været sammen, kommet med blomster 4 gange. Så jeg havde sagt til ham bare det at han havde arrangeret denne weekend var nok til jeg ikke ville blive skuffet. ( det var han bange for jeg ville blive)

Jeg håbede jo også på det længe ventet frieri.

Vi ankom fredag aften til et skønt hotel ved 20 tiden, tog en taxi til en fantastisk restant hvor de laver italiensk mad. Jeg bestilte hjemmelavet pasta som de laver mens man står og venter og det smagte så fantastisk.

Lørdag gik vi på sightseeing i Hamborg og gud hvor vi bare nød at være os to, holde i hånd og gøre som vi ville. Kl 19 var der bestilt bord på et lille sted, meget meget fint og hyggeligt.

Jeg sad med ryggen til de andre gæster men kunne følge med i et spejl som var på væggen, hvilket min kæreste ikke lige havde set. Så da han snakker med tjeneren ser jeg det og så viste jeg godt hvad der skulle ske. Jeg gik straks på toilet og måtte lige samle mig og tørre øjne inden jeg gik retur. På toilettet kunne jeg høre pigerne juble fordi tjeneren lige fortalte dem at en mand ville fri til sin kæreste... Jeg gik tilbage til Peter og på vejen så jeg tjeneren hælde 2 glas champagne op. Da jeg kom ind til Peter kunne han godt se på mig jeg havde opdaget det hele. Tjeneren kom så med det to glas og stillede så æsken med ringen ved siden af mig. Jeg rystede helt vilde og tårerne fik frit spil. Han spurte så om jeg ville have ham og det vil jeg. Kunne slet ikke se ringen for tåre, hi hi. Det bedste ved det hele var at min kæreste også blev rigtig rørt og der var tåre i hans øjne også. Så vi blev begge meget rørte, perfekt...

Han undskyldte at han ikke kunne komme på knæ, meget lille og trængt sted, men det passede mig helt fint. Jeg havde ikke brug for så meget opmærksomhed lige der og havde det godt med det var ham og mig. Vi fik en fantastisk 3 retters menu, smagte trøffel for første gang i mit liv, ikke noget jeg syntes er så fantastisk, med gud hvor var maden vildt lækker og anderledes. Bagefter tog vi på en meget fin bar som ligger på 20 etage i Hamborg med udsigt over Hamborg havn og fik fantastiske drinks. Jeg fik en lækker Bridesilla, det passede jo lige til hele aftenen.

Alt i alt har vi haft en fantastisk weekend og min kæreste har bare overrasket mig sindssygt meget. Endelig fik jeg min ring og i dag har jeg tudet flere gange når jeg har fortalt min mor, søstre og veninder om hvor god han har været ved mig.

Jeg er bare total lykkelig lige nu, glæder mig så meget til at måtte gå mere i detaljer med vores bryllup og jeg kan mærke på min kæreste at han er lige så total lykkelig som jeg selv.

En weekend jeg sent vil glemme...

Og lige et billede af ringen:-) Den er 14 k hvidgul med 3 små diamanter...

post-41835-1286777444.jpg

Redigeret af janni+2
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer