Guest janni+2

Janni og Peter, 13 august 2011

179 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hvad sluttidspunkt angår skal man gøre helt som man selv vil og det er også noget man skal se på når man vælger lokation for festen. Ønsker man en fest der trækker ud på de små timer skal man ikke vælge et feststed der lukker kl. 1.00 eller 2.00 eller et sted hvor man skal kaste rigtig mange penge efter ekstratimer.

I virkelighedens verden er det jo sådan at det ofte er brudeparret der går som de sidste ved de bryllupsfester der trækker ud til 4-5 om morgenen. Går parret før vil de fleste gæster meget hurtigt følge efter. Hvis brudeparret ellers er til det, er der jo ingen grund til at folk tager i byen når de har god musik og godt selskab ved selve festen. Det er vel heller ikke anderledes end at hvis man sidder og hænger, så tager man hjem. Der er ingen som siger at alle skal blive hængende til det sidste når vi taler om en bryllupsfest som ikke slutter kl. 2.00. På dette tidspunkt vil natmaden jo som regel være blevet serveret.

0

Del dette indlæg

Ej hvor er det vildt, nu er der præsis 3 måneder igen.

Får helt sommerfugle i maven ved tanken...

De fleste aftaler er på plads:

-Mødes med fotograferne bliver den 25/5-2011 hvor de kunner hjem til os til en snak.

-Den 1/6-2011 skal jeg ud og prøve min fantastiske kjole og hente vore vielses ringe.

-H2B har fundet og prøvet hans tøj, som han nok tage op og prøve igen i næste uge og derefter købet det.

-Vi skal mødes med kokken den 16/6 og snakke om maden. Vi har slet ikke fundet frem til det mad vi vil have da vi syntes det er lidt svært når vi ikke kender hendes stærke sider.

-Skal have ringet og snakket med vores præst, men syntes det godt kan vente lidt indnu.

-Prøve opsætning på mit hår har jeg fået flyttet, hvade først fået en tid den 9/8-2011, men syntes det var lidt for tæt på hvis det nu bare slet ikke fungerede eller noget andet kom i vejen. Så nu skal jeg have prøveopsat mit hår den 13/7-2011, det er 1 mdr før dagen så er jeg mere rolig.

Ellers er der blevet indkøbt en fin taske, Majas brudepige kjole og nogle nye fantastiske blå sko. De først købte var alt for høje til mig så jeg måtte shoppe igen. De nye sko er bare super at have på og er bare så glad for at jeg valgte at finde nogen andre.

Jeg har også købt mit undertøj. Det bliver uden hofteholder men med selvsiddende strømper, for H2B siger han er helt ligeglad og stod det til ham skulle jeg have sort undertøj på da han syntes det er flottest. Så i stedet vil jeg finde en fin natkjole i sort silke:-)

Er bare meget i tvivl om farven på strømperne, syntes ikke hvide strømper er særlig flotte og hudfarvet er da ok, men så kan man lige så godt have bare ben, hvilket er noget jeg overvejere da det forhåblig er varmt den :heart: 13 august :heart:

post-41835-0-75562400-1305282972.jpg

Jeg har igår lavet to prøve kager, som skal bruges i aften hvor alle min kvindlige kollegaer skal mødes og hygge.

Redigeret af janni+2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

post-41835-0-81446100-1305283202.jpg

Glæder mig rigtig meget til at smage dem i aften.

Den ene er med lime (nye farvorit) og toblerone mousse, den anden er med Baliey og hinbærmousse. Begge kager er lavet med 50/50 fondant og marcipan.

Så her jeg fået skabeloner fra en herinde så jeg kan begynde at lave min kirkehæfte, menukort osv. med monogram. Men desværre kan jeg ikke finde mit USB stik hvor jeg havde mine indbydelser og monogram liggende på. Lidt træls for ville gøre det lidt nemmere at få de samme farver og monogram igen. Rigtig øv øv...

Vil have kigget på navneændring og vielsels attest i løbet af weekenden.

Lige en opdate herfra.

Knus Janni

Redigeret af janni+2
0

Del dette indlæg

Ej hvor er det vildt, nu er der præsis 3 måneder igen.

Får helt sommerfugle i maven ved tanken...

De fleste aftaler er på plads:

-Mødes med fotograferne bliver den 25/5-2011 hvor de kunner hjem til os til en snak.

-Den 1/6-2011 skal jeg ud og prøve min fantastiske kjole og hente vore vielses ringe.

-H2B har fundet og prøvet hans tøj, som han nok tage op og prøve igen i næste uge og derefter købet det.

-Vi skal mødes med kokken den 16/6 og snakke om maden. Vi har slet ikke fundet frem til det mad vi vil have da vi syntes det er lidt svært når vi ikke kender hendes stærke sider.

-Skal have ringet og snakket med vores præst, men syntes det godt kan vente lidt indnu.

-Prøve opsætning på mit hår har jeg fået flyttet, hvade først fået en tid den 9/8-2011, men syntes det var lidt for tæt på hvis det nu bare slet ikke fungerede eller noget andet kom i vejen. Så nu skal jeg have prøveopsat mit hår den 13/7-2011, det er 1 mdr før dagen så er jeg mere rolig.

Ellers er der blevet indkøbt en fin taske, Majas brudepige kjole og nogle nye fantastiske blå sko. De først købte var alt for høje til mig så jeg måtte shoppe igen. De nye sko er bare super at have på og er bare så glad for at jeg valgte at finde nogen andre.

Jeg har også købt mit undertøj. Det bliver uden hofteholder men med selvsiddende strømper, for H2B siger han er helt ligeglad og stod det til ham skulle jeg have sort undertøj på da han syntes det er flottest. Så i stedet vil jeg finde en fin natkjole i sort silke:-)

Er bare meget i tvivl om farven på strømperne, syntes ikke hvide strømper er særlig flotte og hudfarvet er da ok, men så kan man lige så godt have bare ben, hvilket er noget jeg overvejere da det forhåblig er varmt den :heart: 13 august :heart:

post-41835-0-75562400-1305282972.jpg

Jeg har igår lavet to prøve kager, som skal bruges i aften hvor alle min kvindlige kollegaer skal mødes og hygge.

Først har du fået strømperne????

Sikke en masse du har nået :thumbsupsmileyanim: Flotte sko, kan huske jeg var praktiske gris og stemte på dem fordi de ville sidde bedst på foden...

Med hensyn til strømpernes farve, så ville jeg vælge champange, den er ikke mørk som ambre og heller ikke hvid. Så kan du jo se på dagen om du vil have dem på..

Flotte kager, bliver helt lækkersulten.... nej må ikke :unsure:

0

Del dette indlæg

Hejsa Nej jeg har ikke fået strømperne, men du siger noget om den i champange. Men mon ikke hun har nogen jeg kan prøve når jeg skal have prøvet min kjole.

Men Strømpe båndet det skal jeg huske, har kigget på en ved Annies slør med en Mercedes stjerne, den skal jeg lige have bestilt:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa piger

Det er godt nok ikke meget jeg får opdateret herinde. Jeg har arbejdet rigtig meget den sidste månede og træning er der heller ikke blevet meget af.

Men lidt bryllup forberedelse er der blevet til. Jeg var den 1/6 ude og få tilrettet min smukke kjole, det var en rigtig god oplevelse endnu engang. Desværre syntes hun mit brystmål var blevet mindre, hvilket jo er fodi jeg ikke får trænet mere fordi jeg arbejder de fleste aftner når de små er puttet.

Men til tilretningen havde jeg taget tage nogle forskellige smykker med som jeg havde lånt rundt omkring. Men der var ikke nogen af dem som kunne bruges til kjolen. Men jeg var meget rolig fordi denne butik ligger sammen med hendes forælderes smykkebutik, så var sikker på vi nok skulle finde noget. Det gjorde vi også og da min kjole er meget pyntet var vi alle enig om det skulle være noget meget enkelt. Så det blev denne perle i en meget tynd sølv kæde:post-41835-0-62487700-1307990100.jpg

Jeg havde taget min taske med der ud, og smuk som den var så gik dens farve desværre ikke til min kjole. den blev helt gul og de tasker som var i butikken, blev grå. Så nu har jeg solgt tasken og vil finde en blå i samme farve som mine sko.

Vi har købt vores vielsesringe derude også så de lå klar til os. Helt enkle guldringe:post-41835-0-16690300-1307990173.jpg

Redigeret af janni+2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er mine forældre lige kommet hjem fra ferie og dernede har de købt en super fed ring til mig. I en farve som passer til kjolen og en rose som er de blomster skal være til vores bryllup. Kæresten er ikke så vild med den, men jeg syntes den er vild fed:post-41835-0-04923300-1307990302.jpg

Så mangler jeg bare et par perle øreringe. Vi prøvede med et par med en hængende perle, men det er bare ikke mig, så jeg skal have nogel alm. hvide perler. Min mor nævnte i dag hun havde nogen. Så dem skal jeg have set, for havde håbet at en af de lånte kæder kunne gå som noget lånt. Men det blev det ikke lige...

Jeg skal til at igang med alle de små ting. Havde planer om at skulle have lavet vores chokolader i weekenden, da jeg lige har fået en ny arbejds printer, men den virkede desværre ikke så nu er den sendt retur og så håber jeg at få en ny i morgen.

Den 16/6-2011 skal vi ud og snakke/bestille maden, men vi er stadig meget i tvivl om hvad vi skal have. Så håber hun kan hjælpe os...

Men vi har snakket om noget med kæmperejer, lækkert salat og friskbagt brød til forret. En lækker steg, med nye kartoffler og masser af grønt til hovede ret, gerne en frisk salat med malon, feta, roukolasalat osv.

Hjemmelavet is men noget lækker chokolade kage eller noget i den stil til dessert.

MIn svigermor har sagt ja til at bage krænsekager som jeg regner med vi skal have efter kirken sammen med bryllupskagen, jordbær og Asti.

Vedikke hvad vi skal have til natmad...

Den 13 juli skal jeg have prøvesat min hår kl 12 og kl 17 skal jeg ud og prøve min tilrettet kjole og så har hun bestilt fine sko hjem til min datter som hun har til mig denne dag.

Jeg har købt habit til min søn, sorte bukser, en lille jakke og vest. Planen er han skal have bukser, en skjorte i ivory og vest på. Jakke tror jeg ikke vi får brug for.

Men ja, 2 måneder igen. På onsdag skal vi aflever det projekt vi arbejder så meget på, så håber jeg der kommer lidt ro på igen. Så jeg kan få ro til at forberede vores bryllup og nyde det uden for meget stress....

Knus Janni

Redigeret af janni+2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak piger...

Nå idag var dagen hvor vi skulle ud og snakke menuen til festen. Vi var selvlidt i tvivl om hvad det skulle være men havde da nogen ideer.

Men lige nu ser menuén sådan ud:

Reception kl ca 1600: Bryllupskage, Asti, krænsekageog muligvis jordbær hvis vi kan få fat i dem.

Forret: Lakse-svane med brød. Det er noget med laks og tunmousse, vandbakkelse som er formet som en svane osv. Jeg er ikke helt med på dette da jeg syntes at tunmousse er noget som høre til i 80 erne. Men det skal vi lige snakke mere om, deaværre er det noget kæresten syntes lyder vildt lækkert.

Forret: Kalvefile, bagte tomat med tyttecreme. Broccoli og gulerødder marineret i appelsin saft, smørstegte svampe, nye kartoffler og en rødvin sovs.

Dessert: Dessert bord med is, forskellige kager og kaffe/te.

Natmad: Boller med lunt leverposteg og slagter pålæg.

Når jeg læser det her syntes jeg måske det er lidt for "suppe steg is", men syntes nu det lød meget mere lækkert da vi sad og snakkede om det.

Men det var fint lige at få set stedet igen, det er bare super lokaler. Meget stilrene og lækkert...

Vi kan få lov at komme med drikkevare dagen før men kan nok desværre ikke sætte bordkort osv. på plads. Det er jeg lidt ked af:-(

Nå men en helt anden ting. Min polterarben bliver nok på lørdag... Jeg har ikke ville vide datoen men det er lige som kommet lidt af sig selv hvis jeg lagde 2 og 2 sammen.

For små 14 dage siden var jeg hjemme og hygge med en veninde hvor jeg så der lå et brev, hvorpå der stod noget med "vi overrasker Janni og Peter" så læste jeg ikke mere. Derfor kunne jeg næste regne ud at det hele var planlagt og at der nok ikke ville være længe til. Så jeg gik og tænkte på om det ville blive i lørdags af flere grunde. Dog havde Peter vagt men de kunne jo have snakket med hans arbejde om at en anden tog den. Men nej, min veninde og jeg tog på camping lørdag formiddag med vores små og hyggede med Asti lørdag aften...

Der var så flere ting som pegede på at det blev på lørdag. En veninde (som normalt ikke skrive på den må hun skrev) skrev om vi var hjemme lørdag den 18. Det sagde vi nej til for vi ville på camping. Fredag er vi inviteret til firma tam tam og ringede så til mine forældre for at høre om de ville tage de små med over på camping fredag så kørte vi derover sent fredag aften. De kom hjem i søndags efter 14 dages ferie sammen med 10 vennepar fra hele danmark. Mærkeligt nok skulle de ses allerede igen til noget hygge lørdag i Århus så de manglede nogen til at passe deres hunde. Så det sagde vi ja til og så ville vi blive hjemme fra camping, de lovede også dårligt vejr. Vores "campingvenner" kom ikke på camping i weekende, hvorfor sagde hun ikke, hvilket hun altid plejer.

Men den bedste var igår. Min datter på 5 år legede med hendes veninde. Venindens mor har for lang tid siden tilbudt at passe vores små til bryllupet og det har vi takket ja til. Min veninde ringede så forlede for at høre om jeg havde forslag til hvor de små kunne blive passet på vores polter. Ja jeg er total kontrol freak men det ville vikelig ødelægge min dag hvis min børn ville blive passet af en som jeg ikke kender særlig godt eller mere en som min søn på 3 år ikke kender ordenligt. Han er meget genert hvor imod min datter er mere åben og ville hygge sig med de fleste. Men jeg forslog så at de kunne prøve Majas venindes mor, Henriette.

Da Henriette så igår kom for at hente sin datter siger hun så at det måske ville være en god ide at Mathias kom med over og legede en eftermiddags inden vores store dag. Nå siger jeg så, måske du har snakket med min veninde omkring en polterarben... Hun smiler bare og jeg siger ikke mere. Da de så er gået kommer min datter så og sige at Mathias og hende skal over til veninden og have pandekager med is i weekenden. OKAY siger jeg så og så kan jeg jo godt regne det hele ud... Hi hi

I dag da vi var ude ved mine forældre kunne jeg ikke lade være med at sige noget om deres weekend. Min far var så ved at sige en anden historie end den min mor havde sagt, så kunne jeg ikke holde min mund. Min mor kunne hellerikke holde masken.

Er da lidt ked af jeg nu ved hvornår det skal være men på den anden side er jeg så meget kontrol freak at jeg også har det godt med det. Griner lidt af det nu, glæder mig bare helt vildt meget til en total tøse hygge dag. Kaktus piller skal købes i morgen så er jeg klar...

Men jeg vil ikke sige noget til de andre om jeg ved noget som helst nu, det venter jeg med at afsløre senere:-)

Håber i kan finde rundt i det hele.

Knus Janni

Redigeret af janni+2
0

Del dette indlæg

Ja jeg fik ret, min polterarben blev lørdag den 18 juni og var en vild fed dag.

Jeg startede med at vågne kl 4 lørdag morgen, kunne slet ikke få ro på mine tanker og endte med jeg stod op kl 0530 og gik ned på sofaen og så tv.

Da der begyndte at være liv på 1 salen gik jeg op og puttede med min familie og så tog jeg et bad.

Min søn sad på sofaen og da jeg var igang med at give ham tøj på kunne jeg se en veninde komme i sin bil og ind af døren kom 11 piger og 1 gut, vores transport og fotograf.

Vi startede med morgenmad og hyggede, dog kunne jeg ikke forstå jeg ikke måtte få en lille en til at slappe af på, men nej.

15 min senere stormede drengene ind af døren og tog Peter med. Han blev meget overrasket for han troede ikke det blev hans tur denne dag.

Men afsted med ham, vores 2 små fik vi afleveret hos vores nabo og så skulle jeg pyntes. Dog blev det kun til makeup i frygtelige farver og rottehaler. Det var helt fint med mig.

post-41835-0-04446500-1308565827.jpg

Herefter kørte vi til et køreteknisk anlæg hvor jeg skulle køre glatbane i en bus, det var et af mine ønsker og var bare total fed. Har både vidio optagelser og mange fede billeder derfra. Det var lidt fed at kunne få en bybus til at vende 180 grader.

Mig som køre bussen.

Har også optagelser inde fra bussen og det er helt vildt som pigerne skriger når busser køre rundt. Men har desværre ikke så jeg kan ligge den her ind indnu. Så i må lige nøjes med at se det udefra når mor her styre en bus:-)

Redigeret af janni+2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bagefter skulle jeg have taget billeder jeg kunne bruge til morgengaver til Peter. Også et ønske jeg havde fordi eller viste jeg at jeg aldrig ville komme afsted. Min venindes veninde er dygtig til at tage billeder og skulle også tage mine billeder. Det var faktisk meningen hun skulle have været med heledagen men da hun er gravid i 7 månede og ofte får små veer havde hun sagt fra.

Men det blev til nogle rigtig flotte billeder og jeg er bare så glad for jeg har fået dem lavet.

I får lige et lille smugkig

post-41835-0-50848500-1308566716.jpg

0

Del dette indlæg

Herefter var jeg bare helt vildt træt. Kl var omkring 17 og efter mange rekorterli var jeg godt bombet.

Vi kørte herefter hjem til min søster og mand. Der skulle vi spise og så stod det ellers på hygge. Jeg kravlede ind på sofaen en halv time og det hjalp også på det. Jeg havde det lidt blandet med at vi nu skulle feste med drengene som kom ved 18 tiden, men da de kom var det bare helt vildt sjovt. Tror simpelhen vi var gået døde hvis vi havde siddet selv resten af aftenen. Min kæreste kom i mit tøj, ej hvor var han bare ikke særlig sød at se på i min kjole, bh, sminke og neglelak. Ej hvor var han øm, heldigvis måtte han gå i bad kort efter.

Kokken som skulle lave vores aftensmad havde brændt pigerne af, så kl 11 lørdag formiddag måtte min veninde ringe til en af hendes veninder og bede hende lave med til 30 personer. Men det ville hun heldigvis godt og det var bare super lækkert.

Min søsters mand elsker bare sådan fester og der var bare linet op med alt hvad der drikkes kan, der kom bartender i kittel og den var bar inde under:-)

Vi fik jordbær drinks, vi dansede skørt og vildt og alle hvade bare en fantastisk dag/aften/nat.

De havde virkelig gjort så meget ud af dagen og festen og det var bare en helt perfekt dag for os begge. Syntes det er så fedt pigerne havde været så søde at vælge de ting jeg så gerne ville, men der er jo en grund til man har dem som veninder:-)

post-41835-0-50930600-1308567527.jpg

Redigeret af janni+2
0

Del dette indlæg

Peter havde været ude og skyde med pistoler og på fisketur. Han var meget nervøs over sin polter og bryder sig slet ikke om at være midtpunkt, men han fik en polter som var lige i øjet for ham.

post-41835-0-96953500-1308567582.jpg

Kl 03 lå vi i vores seng.

Næste morgen kørte Peter efter morgenbrød, han kom tilbage med et meget stramt ansigt. Han havde glemt han havde negelak på... Hi hi den var bare så godt syntes jeg...

Jeg havde taget kaktus pille så havde det helt fint igår selv om jeg indtog store mængder alkohol imens min kære mand var noget mere syg.

Men en helt igennem fantastisk dag.

Knus Janni

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer