Trine85

Kan vi tillade os det????

27 indlæg i dette emne

Hhhhhjælp....

Vi er desværre et af de par der har brug for hjælp til at få børn. Vi har været i gang i snart 3 år og der er intet sket. Vi er bl.a. blevet insemineret 6 gange unden resultat. Vi skulle egentlig igang med reagensglasmetoden her i det nye år, men det er der desværre blevet sat en stopper for pga. den nye lov (barnløse skal selv betale). :thumbsupsmileyanim:

Både mine forældre og ikke mindst mine svigeforældre støtter os 100% og glæder sig bare til de får et barnebarn uanset om det bliver biologisk eller vi vælger at adoptere.

Nu kommer jeg til pointen; Kan vi tillade os kun at ønske os penge til et barn i bryllupsgave??? De tallerkener vi ellers havde kig på er ligesom ikke nær så vigtige længere...

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er I bare nogle skønne zillaer... :thumbsupsmileyanim:

Sad før og havde rigtig ondt af mig selv og det kunne næsten ikke blive mere sort. Så læser jeg alle jeres søde kommentarer og må nu indrømme at livet kunne være meget meget værre...

Tak for jeres positive respons - det smittede :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold kæft hvor er det en god ide. Så kan man da tale om, at man får noget, man kan bruge!

Jeg synes, det er en smuk tanke at ønske sig penge til et barn, og jeg ville elske selv at give "gaven" som gæst.

Helt enig - tallerkner ER bare ikke vigtige :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil lige sige er imponeret over jeres vedholdenhed.. 3 år, jeg tror ikke selv jeg kunne haft så meget gåpåmod som jer. Men på den anden side kan jeg ikke forestille mig et liv uden børn så kan godt forstå jer. Jeg håber at det lykkedes, og så er hverken mig eller min kæreste i tvivl om at vi ville have gjort det samme, og ønsket os penge. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også 100 % bag Lenas kommentar. Hele pointen - set med mine øjne - med gaver til brylluppet er netop at ønske sig de "store" ting. Før i tiden var det meget fremme med nyt til lejligheden fordi man flyttede sammen efter brylluppet. Nu ønsker man stadig det til lejligheden, men det er jo nok også meget fordi, at med et bryllup har man mulighed for måske at ønske sig nogle lidt dyrere ting end man selv ville gå ud og købe til hverdag uden anledning = lidt større ønsker. Og hvilket ønske er mere passende til et bryllup, end penge, så man kommer tættere på at kunne finansiere sit livs helt store drøm? Helt klart, at jeg ville gøre det samme (men vi er ikke kommet så langt endnu. :-))

0

Del dette indlæg

Hhhhhjælp....

Vi er desværre et af de par der har brug for hjælp til at få børn. Vi har været i gang i snart 3 år og der er intet sket. Vi er bl.a. blevet insemineret 6 gange unden resultat. Vi skulle egentlig igang med reagensglasmetoden her i det nye år, men det er der desværre blevet sat en stopper for pga. den nye lov (barnløse skal selv betale). :thumbsupsmileyanim:

Både mine forældre og ikke mindst mine svigeforældre støtter os 100% og glæder sig bare til de får et barnebarn uanset om det bliver biologisk eller vi vælger at adoptere.

Nu kommer jeg til pointen; Kan vi tillade os kun at ønske os penge til et barn i bryllupsgave??? De tallerkener vi ellers havde kig på er ligesom ikke nær så vigtige længere...

selvfølgelig kan i det, jeg synes faktisk det er et super godt bryllupsønske :-)

0

Del dette indlæg

JA det kan i godt! Det er en psykisk hård proces- og skal man så også tænke på økonomien? Puha! Det er en biiiiiib lovgivning! Dog er der sat loft på, så en ivf ca koster 5000 plus medicin på max 15000 om året. ( man kan have 3-5 behandlinger pr år ca...) så det er dyrt. Da der kun er ca 25% chance pr behandling kan det hurtigt løbe op!

Og hvad er mere smuk end livets gave? Personligt ville jeg ikke give penge i gave- med

mindre jeg vidste hvad de skulle gå til. - og var det til behandling var jeg da ikke et sekundt i tvivl! Er det ikke også lidt det der er i drømmen? Vi bliver gift og skal have børn( og så er vi nogle der har taget børnene på forskud;-P) jeg har selv haft din kamp tæt inde på livet, så jeg ved hvor hårdt det er:-( men hvor er det smukt! Og ønske sig livets gabe- den alle andre tager for givet.... Det er jo det det handler om... At vi fejrer livet, og lader hele verden vide at vi har fundet den vi vil dele resten af livet med....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer