sofie b

Sofie og Martin 22/10 2011 (billeder)

386 indlæg i dette emne

Så er det vidst på tide at jeg får lavet en planlægningstråd.

Først lidt om os:

Jeg er 26 og Martin er 27. Vi har været kærester siden vi var 16 og 17, så til marts fejrer vi ti år. I 2007 købte vi vores lille rækkehus i Næstved, hvor vi bor med vores tre katte og vores søn Adam, som er født d. 13/7 2010.

Martin er afdelingsleder i et lokalt byggemarked og derudover er han fotograf. Jeg er uddannet pædagog, men er arbejdsløs når min barsel slutter til juni.

Min mor døde i 2004 af kræft og hun mangler rigtig meget i mit liv. Heldigvis har jeg en dejlig svigermor og min svigerinde og jeg er som søstre. Vi er endda på samme alder og fik børn med en måneds mellemrum. De to kommer til at fylde meget i hele bryllupsplanlægningen og brylluppet.

Martin friede til mig jule aften, altså 2010 :hug: Foran hele min fars side af familien.

Han havde aftalt med min bror at når hans kæreste havde åbnet gaven fra ham, så ville Martin fri bagefter, på den måde ville han vide hvornår han skulle være klar med kameraet. I vores familie åbner man gaver på tur og det trækker som regl liiidt ud. Så da klokken nærmede sig midnat begyndte jeg at skynde på Martin. Jeg ville gerne hjem, for Adam vågner kl 06 hver morgen. Så jeg sagde til ham om han ikke kunne åbne gaven til Adam fra farmor. Neej vent nu lidt siger han så. Jamen jeg vil gerne hjem og klokken er ved at være mange.. vent nu lidt små snerrer han, hvortil jeg svarer at hvis han ikke gider åbne så gør jeg, for jeg vil altså snart hjem. Jeg syntes jo det var mærkeligt at han var så modvillig.

Men inden jeg når at åbne noget som helst, har Martin fundet en lille æske frem og går ned på knæ :griner:- Det gik bare så stærkt, han nåede at spørge om jeg ville gifte mig med ham og jeg at svare- ja det vil jeg da wink.gif inden der var nogle der rigtig opdagede noget. Så får min tante øje på os og udbryder- Martin frier!!

Alle vender sig om mod os og hun siger- Nå må vi så høre.

Martin og jeg gentager og alle kigger på os og kommer derefter hen og krammer, smiler og lykønsker. Jeg fik vidst lidt tårer i øjnene og min bror siger- nåå græder du? Og min tante siger- ja det gør jeg da også smile.gif

Siden har Martin fortalt at stort set alle små tudede, det så jeg ikke.. Men jeg er sikker på det syntes det var sjovt at være med til et så specielt øjeblik smile.gif

planlægningen

Alt det praktiske:

Bestille kirken- Rønnebæk kirke. Den 22 oktober kl 14.30kirken

Se og reservere feststed-DONE (nyt feststed booket efter første lukkede)

Snakke med banken om at låne det vi mangler- DONE

Lave save the dates-DONE se her

Lave invitationer- DONE

Bordkort

Toastmaster- DONE, bliver min storebror

Finde noget musik vi kan spille- musiker booket smile.gif

Skrive en tale- DONE

Transport- står htb for

Papirer- DONE

Bordplan- DONE

Tidsplan for dagen

Samtale med præsten

Alt det sjove:

Kjole+ slør-DONEkjolen

Strømpebånd-DONE

Taske-DONE

Sko-DONE

Undertøjet-DONEbh'en

Tøj og sko til Martin-DONE

Bestille tid hos frisør-DONE

Stola- DONE

Købe make-up

Vælge blomster

Kage

ringe- DONE

Reservere ophold i lalandia for os og lidt familie

Vi har valgt at tage en tur i lalandia med Martins søster, som betyder utrolig meget for mig. Hun har en pige der er en måned ældre end Adam, så vi syntes det ville være hyggeligt med en tur derned. Martins mor skal også med. Så vi bliver fem voksne og de to små. Det er også billigere end at rejse sydpå.

Jeg ved ikke om der er mere der skal stå her lige nu, men jeg vil kigge og lade mig inspirere i de andre tråde smile.gif

et lidt ældre billede af os

vfkyts.jpg

og et nyt af mig og vores søn

11c6yci.jpg

Redigeret af sofie b
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Så ringede min mormor i går og sagde at hun gerne ville give 5000 til hjælp til brylluppet :) så lækkert

Fedt! :) Det er altså dejligt når familien hjælper på den måde! :wink: Vi har også fået 10.000 kr af min mor, 10.000 kr af min far og 5.000 kr af min kærestes forældre.

Den slags tilskud luner virkelig i budgettet. :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå så er vi igang.

Martin har snakket med bankdamen som har sagt god for vores økonomiske plan :bearhug:

I går reserverede jeg tid til at komme og se det feststed vi REGNER med at ville have. Bliver spændende. Vi skal derud fredag d 25 febuar ved middagstid.

Og så er vi begyndt at små snakke om alle de små ting. Synes pludselig der er en masse som skal nås...

Redigeret af sofie b
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er vi igang med save the date kort, troede faktisk ikke vi ville lave nogle. Men da jeg i dag fandt ud af at min far var ved at bestille ferie på vores bryllups dato :) , tænkte jeg at vi hellere må få nogle save the dates afsted.

Vi har snakket om farvetema brun, creme og hvid da jeg er til det enkelte og jordnære. Vi skal ud og se lokaler på fredag, så nu håber vi bare ikke de er dominerede af en bestemt farve ;)

post-46477-1298228427.jpg

Redigeret af sofie b
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men vi fik været ude og se hotel vinhuset. Vi fik stillet de spørgsmål vi havde og vi har også bestemt os for hvilket lokale vi vil være i. Så regner med at ringe og reservere det i morgen, der er ihvertfald ledigt til os.

Vi får:

velkomstdrinks

tre retters menu

kaffe

natmad

vin og blød bar

overnatning i brudesuiten

dekorationer af bordene er også inkluderet

for 36 voksne og to små

28.000 kr

Det synes jeg faktisk er rimeligt.

Men her i weekenden var vi ude ved min mormor og moster (min mor er desværre død) og de vil så gerne se min søn når de er hernede, så vi tog et smut forbi. Og jeg må indrømme at mit forhold til min moster er lidt anspændt, vi er virkelig meget forskellige og jeg har altid følt at hun var lidt falsk. Men efter min mor døde, har hun presset på for at få mig til at "bruge" hende i stedet. Det er bare ikke rigtig i min interesse og det tror jeg ikke rigtig hun forstår.

Nå men hun kommer så med de der kommentarer som hun er så god til og hun går mig sådan på nerverne. Hun siger, at det var også meget fint vi ville holde bryllup på den måde.. og ikke i en begejstret tone, mere sådan bebrejdende. Måske fordi hun ved vi ikke står med pengene, men skal ud og låne. Jeg svarer hende, hvad hun synes vi så skulle- servere pølsehorn :) jaaa det kunne man jo blive nødt til siger hun så. Hvortil jeg svarer at så ville jeg faktisk hellere lade vær. Hvis det skal være, så skal det også være en rigtig fest, det er trods alt kun denne ene dag i ens liv. Jaa måske siger hun så :o (fordi hun har været gift tre gange)

Men undskyld mig, bare fordi hun ikke har kunne hold på sine mænd :blink: ej jeg synes bare ikke det var noget at sige! Og jeg følte faktisk lidt at hun sagde at fordi vi ikke har så mange penge, så fortjener jeg ikke et så flot bryllup. Og det værste er at jeg lader mig gå på af det. Men man får ikke ligefrem lyst til at hun skal med :(

Sorry- lige et side spring, men skulle lige have luft ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm... sidder lige og læser herinde og ser emne med forlovere. Og vi har slet ikke haft forlovere og brudepiger i tankerne :unsure: skal man have sådan nogle?

Regnede faktisk bare med at jeg skulle være sammen med min svigerinde, hun er min bedste veninde og nærmest en søster for mig, og så min svigermor da jeg ikke har min egen. Men havde bare tænkt at de skulle være sammen med mig og følges med mig til kirken. Havde ikke tænkt at nogle skulle have titlen brudepige og er 100 på at htb ikke føler brug for en forlover..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvad blev der af at tie stille hvis man ikke har noget pænt at sige :shooter:

kram herfra :)

Jeg er helt enig men hvis du spørger en af mine tidligere kolleger så vil han nok have en vis forståelse for ordene. Jeg spillede til hans bryllup som blev holdt på et pænere feststed og det skulle være det helt store. Da han så to år efter, hvor vi ikke arbejdede sammen længere, spurgte om jeg kunne spille til hans bryllup og jeg siger "øh - hvad for noget" fortæller han det som det er og siger så samtidig at det irriterer ham lidt at han stadig går og betaler af på kassekreditten efter det første bryllup.

Når det så er sagt så er det folks egen afgørelse og hun burde selvfølgelig tie. Hertil kommer at I må formodes at kende hinanden ret godt efter så mange år. Vi taler formentlig heller ikke her om flere hundrede tusinde som det var tilfældet i ovenstående.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmmm... sidder lige og læser herinde og ser emne med forlovere. Og vi har slet ikke haft forlovere og brudepiger i tankerne :unsure: skal man have sådan nogle?

Regnede faktisk bare med at jeg skulle være sammen med min svigerinde, hun er min bedste veninde og nærmest en søster for mig, og så min svigermor da jeg ikke har min egen. Men havde bare tænkt at de skulle være sammen med mig og følges med mig til kirken. Havde ikke tænkt at nogle skulle have titlen brudepige og er 100 på at htb ikke føler brug for en forlover..

Min mor, søster og bedste veninde var med, da jeg købte brudekjole, og de hjælper alle tre lidt med forberedelserne, og jeg vil sikkert bede dem om lidt småting til brylluppet! Men officielt har jeg ingen brudepiger! Så det skal man ikke, hvis man ikke har lyst! :)

Men hensyn til forlover er jeg faktisk i tvivl, havde lidt bildt mig selv ind, at der skulle stå en ved gommens side oppe ved alteret, men nu bliver jeg da i tvivl! Min svigerfar er min kærestes forlover, og den eneste opgave han har, er at stå ved siden af ham oppe ved alteret!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer