cmtoft

Romantisk sommerbryllup i Italien 18. juni 2011 - er gravid :-)

1,429 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hold da op, du har haft travlt mens jeg har været off-line i halvanden dag :biggrin: Det er noget rigtig flot hårpynt du har fundet og fine frisurer :thumbsupsmileyanim: Glæder mig til at se dine gæstebogskreationer :cheerleader3:

...åh ja, og TILLYKKE med at du er blevet moster (igen) :balloons:

Ja, jeg er i vist i brudeflow :c166:

Nu er jeg ikke helt moster igen endnu - min lillesoester har den lille spire i sig og har mega kvalme, den stakkel :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gaesteboegsprojekt 1 - Indledende oevelse til sammensaetning af blonde og silke :)

Jaaa, saa har jeg aabnet pandoras aeske og fundet papir, stof og blonder frem og leget lidt med sammensatningen.

Farverne er svaere at viderebringe med dagens lysindfald, men den rosa er meget mere rosa/lyseroed og saa har jeg taenkt at lege med den brede hvide blonde over den. Den mauve/lilla er ikke ret kraeftig i farven, men skal have en stor fed blonde paa, for at den er interessant. Den elfenbensfarvede kan sagtens klare en mere fin blonde, men jeg skal have fundet ud af lidt yderligere deko paa den, maaske knapper, perler eller bling af en art.

Saa vil jeg bruge aftenen paa at lave modeller, saa jeg kan koebe ind imorgen, enten paa nettet eller i byen :cheerleader3:

Jeg leger med formaterne A5, A4 paa langs og saa et format 2o x 25 paa langs. A4 skal bindes med huller i siden og satinsnor. De andre to modeller skal syes og bindes sammen paa en eller anden maade, hvilket jeg endnu ikke helt har grejet til perfektion :help:

post-46023-0-35449600-1300027265.jpg

post-46023-0-37933800-1300027292.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have :)

Jeg har lige en meningsmaaling igang her om diverse ting, saa jeg kan finde de rette maal og sideantal. Synes at mange eksisterende boeger har ret faa sider, saa vil ogsaa gerne vide lidt om oenskerne paa den front, samt stoerrelsen... paa en maade tyder det paa "the bigger the better" eller i hvert fald ikke en for aflang stoerrelse.

I aften er vi bare os to, HTB og mig. Vi havde taget pizza med hjem til en candlelight dinner efter at have besoegt venner med en lille, fin og meget ny baby. Saa nu snakker vi om boern og vil gerne have 2 eller 3... :)

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dit gæstebogsprojekt ser rigtig godt ud :thumbsupsmileyanim:

Hvor har du købt blonderne? :)

Tak! Jeg har koebt de fleste paa ebay.co.uk. En enkelt, den lille paa elfenbenssilke har jeg faaet af min soester og saa er jeg lige igang her i Italien - noget Venice Lace maa da kunne opsteoves :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg ikke helt moster igen endnu - min lillesoester har den lille spire i sig og har mega kvalme, den stakkel :heart:

------------------------------------

He he, my bad...tillykke med at du snart bliver moster (igen) :biggrin:

Det bliver verdens lækreste gæstebøger, du får kreeret :cheerleader3:

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, ingen gaestebogsprojekt til mig i dag, men saa en masse andet bryllup.

Invitationer igen, igen

Jeg har endnu engang sendt de sidste invitationer ud - udover de 4 personer, som egentlig er hotelgaester, saa de to ekstra par, som htb har sat paa og de andre, hvor han manglede navnet paa venners koner - helt aerligt!!!

Vaerelsesplan for bryllupsweekenden

Vi har jo inviteret fra fredag aften til soendag efter brunch. Der er nu lavet vaerelsesplan med svigermor og jeg laver en bog med hvem, der skal betale hvad, hvor de ogsaa kan skrive deres konsumerede drikkevarer ind i til afregning. De to veninder, jeg mangler at hoere fra har stand by plads og resten har deres steder at sove.

OG jeg skal tilbringe sidste nat som froeken i en lejlighed med de 3 veninder, som kommer uden kaerester :cheerleader3:

Kulturforskelle - iiih, altsaa!

Vi fik fastslaaet at italienere siger at de kommer og saa kommer de ikke. Det er jo svaert for saadan en som mig at acceptere... men det er en af de kulturforskelle, jeg bare maa sluge, for der er vitterligt ikke meget at goere ved det(mangler kommende brud, som synes det er haabloest smiley)

Saa fik jeg hoert svigermor om det med boern. Jeg havde jo ikke skaenket det en tanke i sin tid, bare spurgt om vi inviterer med eller uden - uden, sagde han... Men han sagde ikke at italienere har for vane at komme anstigende med hele boerneflokken :o

Der er den saa igen, kulturforskellen. En ting er vores egne niecer, nevoe og saa en lille charmetrold paa 2 aar. En anden er 10-12 oevrige, som efter danske normer havde 0 at goere ved en voksenfest. og vel at maerke italienske boern! Nu er jeg ikke boernehader, tvaertimod, men italienske boern er serioest daarligt opdragede, puuuuha :pokey:

Htb er ude i at vi bare spoerger dem venligt, om de eventuelt kan komme uden boern - jeg maa sige at det saa heller ikke huer mig, for siden hvornaar er de boern ikke velkomne hos os? (Og hvem er det saa der peges paa?) Naeh tak, og jeg skal med glaede lave 10-15 boerneposer og stille skaerm op med film og lave det fedeste boernehjoerne - saa de bliver i deres hjoerne!!! Overvejer saagaer en animator eller noget, der kan koere det med haard, viskende haand :shooter:

The one and only?

Haarkammen med blomster slipper bare ikke min nethinde, og det selvom den er for dyr og jeg har brugt penge nok paa stroempebaand, hofteholder og taske og og og.... jeg er bare taet paa lave en etsy mere og booke foerste proeve hos Alfiero, min frisoer!!! Han maa se den og lave noget, der passer til den :loveflag:

Bomboniere

(Den italienske udgave af favors, red.)

Jeg har netop koebt runde tylstykker paa ebay i lavendel og ivory. De skal laegges dobbelt med lavendel indert og saa skal vi traditionen tro have de 5 sukkerbeklaedte mandler i(confetti) og samle dem med satin og organza som paa invitationerne. Men der skal lidt ekstra til.

Derfor vil vi gerne binde en lille kuvert/pose med lavendelfroe og en lavendelstilk ved - jeg tror det kan blive rigtig fint og helt i vores stil :cheerleader3:

Thats all folks!

Saa kan der vist ikke vrides mere opdatering ud af denne dag og jeg vil skrive min huskeliste til imorgen. Jeg haaber at finde bogbinderkarton til mine gaesteboeger, men skal i hvert fald i butikken med baand og traad og butikken med papir. Saa liiige en tur omkring baade isenkraemmeren og tilfoeje pizzatallerkner og til rejsebureauet og hoere, om hun mon har glemt os :)

Ciao

Camilla

PS. fik ogsaa lige printet, udfyldt og sendt papirerne til den danske aegteskabserklaering/proevelsesattest, saa vi kan blive gift :)

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha jeg ser børnehjørnet for mig :thumbsupsmileyanim: Du kan evt. lave en godtepose til dem med beroligende midler og så ellers lægge en masse store puder rundt, som de kan sove på :rolleyes:

Ih jeg synes bare du skal køre på med den fine kam :cheerleader3: Den er altså så fin!

Og det lyder så fint, så fint med jeres favors. Glæder mig til at se billede af det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ho ho, hatten af for kulturforskelle - det er bare lige det lille ekstra krydderi :blink:

Det lyder bare helt perfekt at tilbringe din sidste aften som frøken med 3 veninder...det kan da kun blive super hyggeligt :cheerleader3:

Hårkammen er fantastisk...kan godt forstå den bliver ved med at "spøge" :blush:

Favours'ene bliver da rigtig fine og synes ideen med lavendelfrø er rigtig god - så må vi bare håbe, du kan skaffe nogle kuverter at hælde dem i :tunge:

Der var engang en far til en af min datters børnehave-buddies der fortalte mig, at de da gav ungerne antihistamin for at vende dem ud af deres jet-lag (de havde været på ferie i USA). Man kan jo få det i flydende form, så kan du jo diskret blande det i saftevanden...bare en lille idé :biggrin: ...dette er naturligvis ment som en joke - jeg var da ved at få både madkasse og sutsko i den gale hals, da han i ramme alvor fortalte mig det!!!

Det bliver spændende for jer at tælle sammen hvor mange gæster der egentlig ender med at dukke op på dagen :griner:-

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Weeeeee - Etsy, my Etsy, I did it again - haarkammen er hermed koebt! Htb syntes det loed ok, nu hans stakkels lille brud skal af med sit elskede sloer foer middagen om aftenen :cheerleader3:

Ha ha, Elva, serioest?? Jeg har overvejet, hvordan man faar listet beroligende midler indover, men naermere i form af rolige aktiviteter og saa skal vi ikke have nogle opildnede boern rendende og snurre rundt og skrige, fordi de har faaet for meget sukker :blink:

Sukkerfrit, sukkerfrit, sukkerfrit og maaske allerhoejst hemmeligt kamillete i saftevandet :tunge:

Naa, godnat! :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Feeeedt at du har bestilt kammen med roserne! Du skal spamme for vildt når den er fremme, så jeg kan finde ud af om jeg skal have en :rolleyes:

Og så er jeg nok nødt til at lægge billet ind på en af dine gæstebøger, medmindre jeg bliver så inspireret af dig, at jeg selv går i krig. Så ku jeg måske få den næste gang du er i DK? For hvordan var det nu med Århus? I kom tit her eller hvordan?

Sov dejligt :kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor ville jeg dog gerne være en flue på væggen til jeres dansk/italienske bryllup,som bliver en opvisning i stil og klasse, og med Dansk Hygge som underliggende tema.

Håber alle jeres drømme går i opfyldelse, og I får det bryllup og det samliv I ønsker :bestwishes:

-HAHA--HAHA--HAHA- over kulturforskellene mellem dansk og italiensk.

Du kan lige så godt vænne dig til, at i skønne, smukke Italien er børn små guder, som tilbedes - meget charmerende, men lidt uvant for os danskere.

Tror dog ikke, du skal bekymre dig om larmende børn på jeres bryllupsdag, mit indtryk er, at italienske børn er velopdragne - et indtryk jeg fik på Sicilien, hvor vi boede på et 4* hotel i Giardini/Naxos :biggrin:

Børnene opførte sig faktisk eksemplarisk, og sad pænt i restauranten og spiste med deres forældre - Keld og jeg blev imponerede over børnenes gode opførsel :biggrin:

Bare du sørger for det veludstyrede hjørne, du selv taler om, så er der vist ingen risiko for larmende og ustyrlige børn til jeres fest - I kan allerhøjst risikere, at børnene indtager dansegulvet og laver gruppedans :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhhh søde Camilla. :bearhug: Syntes du er så sej. En ting er at planlægge bryllup så langt væk fra ens familie mm. :BKSTREET: Jeg ville savne min familie helt vildt. Og så med alle de nye traditioner :) Men jeg er helt sikker på at jeres dag og aftens nok skal blive helt perfekt, og hvor lyder det bare super hyggeligt med dig og tre veninder aftenen før :) Lyder som en super fed ide med et børnene hjørne, og det sukkerfrie slik -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Feeeedt at du har bestilt kammen med roserne! Du skal spamme for vildt når den er fremme, så jeg kan finde ud af om jeg skal have en :rolleyes:

Og så er jeg nok nødt til at lægge billet ind på en af dine gæstebøger, medmindre jeg bliver så inspireret af dig, at jeg selv går i krig. Så ku jeg måske få den næste gang du er i DK? For hvordan var det nu med Århus? I kom tit her eller hvordan?

Sov dejligt :kiss:

Jeg lover at spamme for vildt OGSAA med frisureproeverne, som man har mange af her hos min frisoer :cheerleader3:

Jeg har koebt mere ind til gaesteboegerne og der studeres bogbindingsmetoder paa livet loes, saa jeg burde snart kunne komme med en smagsproeve :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor ville jeg dog gerne være en flue på væggen til jeres dansk/italienske bryllup,som bliver en opvisning i stil og klasse, og med Dansk Hygge som underliggende tema.

Håber alle jeres drømme går i opfyldelse, og I får det bryllup og det samliv I ønsker :bestwishes:

-HAHA--HAHA--HAHA- over kulturforskellene mellem dansk og italiensk.

Du kan lige så godt vænne dig til, at i skønne, smukke Italien er børn små guder, som tilbedes - meget charmerende, men lidt uvant for os danskere.

Tror dog ikke, du skal bekymre dig om larmende børn på jeres bryllupsdag, mit indtryk er, at italienske børn er velopdragne - et indtryk jeg fik på Sicilien, hvor vi boede på et 4* hotel i Giardini/Naxos :biggrin:

Børnene opførte sig faktisk eksemplarisk, og sad pænt i restauranten og spiste med deres forældre - Keld og jeg blev imponerede over børnenes gode opførsel :biggrin:

Bare du sørger for det veludstyrede hjørne, du selv taler om, så er der vist ingen risiko for larmende og ustyrlige børn til jeres fest - I kan allerhøjst risikere, at børnene indtager dansegulvet og laver gruppedans :heart:

Tak, hvor er du soed :kiss:

Jeg har vist foer lovet det, men jeg goer det lige igen: beretning foelger helt sikkert!

Jeg har skam vaennet mig til en del hernede, ogsaa de boern, som desvaerre behandles som smaa guder eller endnu vaerre, som smaa babyer langt op i 6-7 aars alderen... Det er jo bare ikke deres skyld, de kaere smaa. Og der er bestemt ogsaa boern, der er super velopdragne, men i vores kreds er det vist nok lidt anderledes :o

Bornehjoernet skal nok blive godt og saa danser de fleste jo meget gerne, og det er helt ok :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhhh søde Camilla. :bearhug: Syntes du er så sej. En ting er at planlægge bryllup så langt væk fra ens familie mm. :BKSTREET: Jeg ville savne min familie helt vildt. Og så med alle de nye traditioner :) Men jeg er helt sikker på at jeres dag og aftens nok skal blive helt perfekt, og hvor lyder det bare super hyggeligt med dig og tre veninder aftenen før :) Lyder som en super fed ide med et børnene hjørne, og det sukkerfrie slik -HAHA-

Tak, det er lige den slags medfoelelse jeg er glad for, naar de kulturforskelle faar mig til at lave en lille "Maude", bare uden den sure mine :lol:

Jeg er sikker paa at vores bryllup vil faa den rette blanding af orden og kaos og det bliver skoent ogsaa med kaos... Jeg savner ikke saa meget min familie, for jeg har det virkelig godt hernede og vi har vaeret vant til at kommunikere langvejsfra om vigtige ting gennem 10 aar - saa laenge har enten mig eller min soester og nu begge to boet i udlandet :oops:

Men det bliver til gengaeld HELT VILDT at have heeele min familie og laaaangt de fleste veninder og venner samlede hernede paa EN gang! Jeg kan SLET ikke forestille mig det og det bliver meget, meget intenst, tror jeg...

Det bliver rigtig skoent at gaa til koejs efter en aften med veninderne og jeg glaeder mig saa meget til at dele det med dem :heart::)GP

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Feeedt at du har bestilt rosekammen :cheerleader3: ... stadig ingen tasker i posten. Not happy :huh:

Ingen tasker.... bum bum, aj, nu goer jeg lige det med englene igen, saa vi bliver endnu mere hotte the big day :c166:

Wiii, GLÆDER mig til at se din smukke hårkam :cheerleader3: Ok ok, nul sukker er måske nok en bedre løsning end sedatives i saftevandet :wink:

Ha ha, synes du? Kan jo egentlig ogsaa overveje homeopati - hvad med Bach Rescue Remedy, som virkelig dulmer nerver - bare et lille spritz ned i saftevandet :fløjt:

Piger, jeg er ualmindeligt meget oppe at koere over den kam, men har saa heller ikke ret meget mere at koebe ind :o

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer