Guest Chrissy_mh

Invitering af gæster

28 indlæg i dette emne

Hej Alle :)

Jeg er en af mange i den lykkelig situation at brylluppet skal stå engang i 2012 :thumbsupsmileyanim: Vi har snart dato på plads og vil sende STD kort ud snart -da det ikke er en stor familie eller vennekreds der skal med og derfor ønsker alle deltagende hvis det er muligt.

Problemet kommer her:

Jeg har en faster som nu har været sammen men en i ca. 20 år (ikke min fætters far) - de er først for 3 mdr. tid siden flyttet sammen! Jeg ser ingen af dem særlig tit, men jeg kan dog godt lide min faster og hun er trods alt familie (af blod). Ham derimod har jeg ikke meget for - han er arrogant så det basker og i det hele taget ikke et menneske jeg ville ønske at have relationer med hvis det ikke var for min faster. Han en sådan person der ville kunne side ved bordet og påpege hvilke vin der er valgt (at hvis det var ham så havde han valgt andet) etc. etc. og det er noget af det mindste og mildeste jeg kunne forestille mig.

Min kæreste mener godt vi kan lade være med at invitere ham da det er vores dag - og jeg er til dels enig. MEN! Jeg har ingen anelse om hvordan det vil blive modtaget. Jeg synes jo heller ikke vi vil bruge så mange penge på en person vi i bund og grund ikke ønsker at have med - men alligevel ved jeg ikke om det er det værd mht. til de personlige omkostninger det vil give efterfølgende.

Hjææææælp! Gode råd modtages med kyshånd! :)

Hilsen Christina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes ikke man på den måde kun inviterer den ene del af et par! Det synes jeg virkelig ikke man kan tillade sig.

Så hvis I ikke vil have ham med, synes jeg heller ikke i kan invitere fasteren.

EDIT: Tillykke med det kommende bryllup! :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af ChariteK
0

Del dette indlæg

Ja, det har jeg.

Han er selv meget tvivlende om det.

Han kan godt forstå os, men har samtidig også sagt den med: at det kunne være man skulle gøre det for familiefredens skyld.

Jeg synes dog selv jeg går på kompromi, hvis det er - da jeg ved det sidder og vil være en der kan ødelægge det lidt for de andre gæster (Han kommer til at sidde laaaaangt væk fra os, hvis det er), så det i hvert fald ikke påvirker mig eller min kæreste den dag - det synes jeg simpelthen ikke jeg vil lade ham gøre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med hvornår det skal være :thumbsupsmileyanim:

Det er en svær situation. Men syntes ikke du kan invitere din faster uden at invitere "brokkehovedet" med. Til gengæld kan du vælge hvem der skal sidde ved siden af og omkring ham... Det skal være en som kan "stå op" for jer og sige noget til ham (lukke munden på ham)

Vi har en "tradition" på vores lille vej at alle bliver inviteret med når der er fest. Vi er så raget uklar med en, men hun blev selvfølgelig inviteret med. Vi havde også fundet en meget god ven af mandens.. og de har været venner i mange år, han ville have fået tjansen.... men hun blev heldigvis væk.

Ellers er det jer der betaler, og i bestemmer hvem i vil invitere, men syntes ikke man skiller par.

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke man på den måde kun inviterer den ene del af et par! Det synes jeg virkelig ikke man kan tillade sig.

Det skal tilføjes at INGEN andre par får deres kærester med, da vi intet har med den "del" af parret at gøre. (heller ikke min bedste venindes "on/off"-kæreste - da han har været en røv over for hende og jeg hellere ser hendes mor kommer). Alle gifte får partner med. Det eneste par som ikke er gift som er inviteret er fordi vi er fælles venner med dem begge.

Og mange tak :)

0

Del dette indlæg

Ja, det har jeg.

Han er selv meget tvivlende om det.

Han kan godt forstå os, men har samtidig også sagt den med: at det kunne være man skulle gøre det for familiefredens skyld.

Jeg synes dog selv jeg går på kompromi, hvis det er - da jeg ved det sidder og vil være en der kan ødelægge det lidt for de andre gæster (Han kommer til at sidde laaaaangt væk fra os, hvis det er), så det i hvert fald ikke påvirker mig eller min kæreste den dag - det synes jeg simpelthen ikke jeg vil lade ham gøre.

Præcist: Så handler det om at placere ham et sted hvor han er til mindst mulig skade, og at "mandsopdække" ham med nogle personer omkring sig som kan sige fra på en pæn måde. Problemet er jo at hvis I vælger ikke at invitere dem vil I og den nærmeste familie gå og tænke over det.

0

Del dette indlæg

Det skal tilføjes at INGEN andre par får deres kærester med, da vi intet har med den "del" af parret at gøre. (heller ikke min bedste venindes "on/off"-kæreste - da han har været en røv over for hende og jeg hellere ser hendes mor kommer). Alle gifte får partner med. Det eneste par som ikke er gift som er inviteret er fordi vi er fælles venner med dem begge.

Det synes jeg så også umiddelbart er helt forkert.. Jeg kan tildels forstå hvis man vælger at sætte grænsen ved par der ikke bor sammen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis de har været sammen 20 (!) år og bor sammen så skal han med efter min mening, det andet er simpelthen for tarveligt. Bare fordi det er ens dag og ens bryllup og man går så meget op i at det er "vores dag", så skal man huske at så snart man begynder at invitere andre til at deltage i den bliver det også lidt "deres" dag. ikke så meget, men bare lidt. synes ingen grund der er til at skabe familieproblemer pga et bryllup, det ville være synd for fasteren og unødvendigt. selvfølgelgi er der nogen man kan lide bedre end andre, men man inviterer ikke den ene halvdel i et par når de har været sammen så længe... bare min mening.

0

Del dette indlæg

Hvad siger de til det? Jeg ville godtnok blive ked af det (og vred) hvis min bedste veninde ikke ville se mig OG min kæreste til bryllup.

Jeg kunne aldrig finde på at invitere folk til bryllup uden deres partner, og synes også at ham den irriterende skal med. Men god idé med "mandsopdækning".

0

Del dette indlæg

Hvad siger de til det? Jeg ville godtnok blive ked af det (og vred) hvis min bedste veninde ikke ville se mig OG min kæreste til bryllup.

Jeg kunne aldrig finde på at invitere folk til bryllup uden deres partner, og synes også at ham den irriterende skal med. Men god idé med "mandsopdækning".

Det har hun det helt fint med - hun ser faktisk helst at han ikke kommer med :P Kærestens lillebror har også sagt at han på ingen måde behøver kæresten med, da han godt kan forstå at vi intet har med hende at gøre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis de har været sammen 20 (!) år og bor sammen så skal han med efter min mening, det andet er simpelthen for tarveligt. Bare fordi det er ens dag og ens bryllup og man går så meget op i at det er "vores dag", så skal man huske at så snart man begynder at invitere andre til at deltage i den bliver det også lidt "deres" dag. ikke så meget, men bare lidt. synes ingen grund der er til at skabe familieproblemer pga et bryllup, det ville være synd for fasteren og unødvendigt. selvfølgelgi er der nogen man kan lide bedre end andre, men man inviterer ikke den ene halvdel i et par når de har været sammen så længe... bare min mening.

Jeg er simpelthen så enig med Mette.

Jeg forstår virkelig godt, at du synes, at det er ærgerligt at skulle have sådan et brokkehoved med. Og man skal selvfølgelig have den bedst mulige dag.

Men samtidig er jeg ikke helt enig i, at brudeparret bare må sætte alle regler. Eller jo, det må de godt, men man skal bare altid huske at have konsekvenserne af de regler for øje.

Hvis din faster elsker den mand, hvilket hun jo må gøre efter 20 år, vil hun helt sikkert blive ked af det, hvis han ikke kom med. Og på lang sigt kan det bare skabe SÅ mange problemer. Måske er I ikke så optagede om, hvorvidt han bliver såret, men det kan jo skabe så mange problemer mellem jer og dem og i familien generelt.

Når det er sagt, er der jo ingen, der kan tvinge jer, så I kan jo virkelig bare bestemme selv. Men I skal bare overveje konsekvenserne- også i forhold til veninden, synes jeg. Det er selvfølgelig noget andet, hvis personerne har været direkte ubehagelige over for jer. Men ellers er det jo deres partneres valg, og de elsker dem jo. Og så er det ligeså meget en fornærmelse mod fx din veninde og din faster, at I ikke inviterer dem med. Men det er så bare min ærlige mening, og du er selvfølgelig helt berettiget til at have en anden.

Men håber I finder en løsning, I alle kan være med til :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Nu sætter jeg altså lige de helt store "forsvars-parrader" op..

Vi IKKE besluttet ikke at invitere ham -vi har snakket om muligheder/konsekvenser - synes nogle af jeres indlæg er lidt hårde - på en baggrund der slet ikke er besluttet endnu. Samt at løsningsmuligheden er evt. at placere ham et godt sted væk fra os :thumbsupsmileyanim: Jeg tænker bare også på de andre gæster - om de vil få nok ud af vores fælles dag, når der sidder sådan et "brokke-hoved" :)

nr. 2 med min veninde: Hun siger at hun selv kun bor der, fordi at hun skal have et sted så hun kan gøre sin uddannelse færdig (hun flyttede 60 km. for hans skyld) - og når hun kan overskue det så flytter hun, samt han har været hende utro 2 gange. Han er ikke en jeg har snakket med siden og ønsker ikke en der behandler mine kære SÅ dårligt med - så må I altså mene at jeg er nok så ond :)

0

Del dette indlæg

Jeg havde ikke set dit sidste indlæg om veninden. Hvis hun selv foretrækker ikke at have ham med og er på vej væk, forstår jeg godt, at du ikke inviterer ham med.

Jeg kender alt til det med at have gæster med, som man ikke er særlig begejstret for, men kun inviterer af pligt. Det er ikke særlig mange hos os, men vi har da helt sikkert nogle hovedbrud i forhold til bordplan, fordi er er nogen, som er enormt svære at placere.

Men det er en god ide at placere ham strategisk- det er selvfølgelig ærgerligt for dem omkring ham, men der må I så evt sørge for, at resten af bordet er godt placeret, så det udligner en evt ærgerlig bordherre :thumbsupsmileyanim: Og evt nogen som ikke bliver forlegne af en kommentar omkring vin fx, men nogen som bare griner lidt af det eller måske endda forstår at smide en kommentar tilbage i hovedet på, som stopper ham lidt i opløbet.

0

Del dette indlæg

Jeg forstår dig!

ikke for at vende det til mit problem, men her er hvad vi står i..

jeg har kun min faster og voksne kusine+mand udover mine forældre og bror. Jeg har snart ikke set nogen af dem i 2år(så dem en del igennem min barndom) men sagen er den at min faster også er et brokkehoved når hun får noget at drikke og siger ting der sårer, så jeg har faktisk valgt hende fra... jeg vil ikke byde os, familien eller nogle andre gæster at skulle sidde ved siden af hende og høre på hendes bavl hende aftenen. Hun er dybt misundelig på min del af familien og det uden grund. Jeg vil dog gerne have min kusine med, men er ret sikker på at hun ikke vil komme hvis hendes mor ikke bliver inviteret. Så nu er ingen af dem faktisk inviteret.... jeg kommer stadig i tvivl, men min faster kan jeg bare ikke have med! Og da vi jo ikke ser dem, føler jeg ikke at jeg mister noget. men det er da trist... min far har det helt fint med det, da han absolut ikke ønsker at høre på min faster hele dagen(de taler dog tit i tlf). Blodets bånd betyder meget, men ikke alt... det kommer helt an på hvordan man ellers har det med familien.

Vi skal også have min mands gudmor med, som jeg bare ikke kan fordrage, så hun skal bare ikke være i nærheden af os.

Jeg tænker lidt at det i din situation, kun kan være enten eller... hvis i ikke vil have ham med, må I nok også undvære fasteren, og omvendt. Men det kommer jo helt an på hvilket forhold i har til dem til hverdag, og jeg mener virkelig at man skal tage højde for hvem man vil byde at sidde ved siden at sådan en strid banan...

Redigeret af MH2730
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først et stort tillykke med det kommende bryllup. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har vist aldrig hørt at man konsekvent kun inviterer den ene del af et par med, hvis parret ikke er gift. Må jeg af ren nysgerrighed spørge om det er af økonomiske grunde eller holdningen om at I ikke har noget til fælles med de mennesker der ikke er jeres venner?

Helt personligt ville jeg ikke skille et par, som dannede par når invitationerne blev sendt ud - en undtagelse kunne være helt nye kærester, man aldrig har mødt, og som ikke kom på invitationen, men som evt. kunne blive inviteret senere.

Når det så er sagt, så er familier og familietraditioner jo meget forskellige, og selvom jeg kan se, at mange herinde er uenige i ikke at inviterer ham, kan der jo være ting i jeres familie der gør, at det er en mere naturlig beslutning. Det lyder jo til, at I har besluttet at det kun er gifte folk, der får sin bedre halvdel med (hvilket jo også er lidt usædvaneligt), og i og med de ikke er gift, kan I jo godt vælge at holde på den beslutning, og så tage de eventuelle konflikter der følger med. Dog ville jeg, med en person der har været en del af hendes familie i 20 år, betragte dem som værende så fast et par, at jeg ville inviterer ham og placerer ham strategisk i bordplanen, så han "generer" jer og jeres nærmeste mindst muligt på dagen.

Jeg håber I finder en fornuftig løsning på problemet, så I får en helt fantastisk dag - med eller uden din fasters kæreste.

Redigeret af Stroja
0

Del dette indlæg

Nu sætter jeg altså lige de helt store "forsvars-parrader" op..

Vi IKKE besluttet ikke at invitere ham -vi har snakket om muligheder/konsekvenser - synes nogle af jeres indlæg er lidt hårde - på en baggrund der slet ikke er besluttet endnu. Samt at løsningsmuligheden er evt. at placere ham et godt sted væk fra os :) Jeg tænker bare også på de andre gæster - om de vil få nok ud af vores fælles dag, når der sidder sådan et "brokke-hoved" :)

nr. 2 med min veninde: Hun siger at hun selv kun bor der, fordi at hun skal have et sted så hun kan gøre sin uddannelse færdig (hun flyttede 60 km. for hans skyld) - og når hun kan overskue det så flytter hun, samt han har været hende utro 2 gange. Han er ikke en jeg har snakket med siden og ønsker ikke en der behandler mine kære SÅ dårligt med - så må I altså mene at jeg er nok så ond :)

Men hensyn til din veninde, kan jeg - med den begrundelse - godt forstå jer - især når hun har det fint med det, desuden lyder det ikke som et "sundt" forhold, så hvem siger de overhovedet er sammen til den tid. Det skal jeg på ingen måde anklage dig for :)

men med hensyn til din fasters kæreste må jeg desværre erklære mig enig med de andre, det er man bare nødt til. Men jeg kender da godt problematikken, jeg har en en onkel som skal råbe op om alt og altid ved ved bedst (eller noget :thumbsupsmileyanim: ) og min kæreste har en onkel der i hvert fald nok skal gøre opmærksom på hvis vinen ikke er efter hans smag (hvilket den sjældent er.) Men folk ved hvordan de er, og affinder sig med det eller siger noget til dem (for det meste det første desværre)

Jeg ville placere ham og din faster tilpas langt væk fra jer, sammen med noget af familien fra din fasters side - sådan at hans opførsel ikke kommer som en "overraskelse" for dem. Jeg ville ikke sætte ham sammen med nogen der ville gå til modværge, ville simpelthen ikke orke en større diskussion til mit bryllup. Jeg har selv været skyld i sådan en (godt nok bare til en familie fest, ikke noget større) men det ødelægger bare stemningen voldsomt.

Men ja - bid i det sure æble og inviter ham med, og ellers så forbered jer på de konsekvenser det kan have for jer hvis I ikke inviterer ham med (jeg ville personligt ikke dukke op hvis min kæreste ikke blev inviteret med, og har f.eks. aldrig tilgivet min mormor for ikke at inviterer ham med på en ferie hun ville holde for hele familien)

Jeg håber ikke du synes jeg er for hård, det er i hvert fald ikke meningen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Helt personligt ville jeg ikke skille et par, som dannede par når invitationerne blev sendt ud - en undtagelse kunne være helt nye kærester, man aldrig har mødt, og som ikke kom på invitationen, men som evt. kunne blive inviteret senere.

I skal naturligvis gøre hvad I selv vil og stå ved det. Det der bliver sagt her bør I tage som gode råd. Ikke andet.

Jeg er helt enig i ovenstående. Der kan være særlige situationer som eks. veninden hvor man vurderer at påhænget ikke skal inviteres. Det mener jeg egentlig i høj grad bør være noget som er venindens afgørelse eller noget som hun er indforstået med. Det samme vil jeg sige om fasteren og brokkehovedet.

Men nu siger du så at I kun vil invitere par der er gift, bortset fra et enkelt vennepar. Det grænser for mig at se - sorry to say - til noget som man måske kunne nikke genkendende til for 50 år siden, hvor folk ofte skulle være gift for overhovedet at kunne få en lejlighed og for at kunne vise sig sammen. Spørgsmålet er jo også om der overhovedet kommer nogle udover den nærmeste familie :thumbsupsmileyanim: Mange af de henvendelser vi får når vi taler bryllup kommer fra brudepar som har været gæster ved vennernes bryllupsfester. Hvis de dengang havde fået beskeden at partneren ikke var inviteret så ville vi nok ikke have fået dem som kunder for så ville de højst sandsynlig have meldt afbud til bryllupsfesten.

Jeg har iøvrigt svært ved at forestille mig at man kan være venner med den ene part uden også at være venner med, eller ihvertfald at kende, den anden part, hvis vi lige ser bort fra helt nye parforhold. Hvis det måtte være tilfældet så gælder det vel også i forhold til de par som er gift, og så kan med rette spørge: hvorfor skal den anden part så inviteres blot fordi de er gift ?

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jeg synes løsningen med at placere ham sammen med din faster ved dennes familie og et stykke væk fra Jer er super fin.

Din faster bliver glad for at have ham med og i behøver ikke at sidde tæt ved ham. Jeg tror de konsekvenser der vil være ved ikke at invitere ham vil være store. Og så synes jeg det ikke er pænt hvis han ikke kommer med.

Personligt har vi inviteret alle som bor sammen, men dem som "kun" er kærester er ikke blevet inviteret. Mest ud fra et økonomisk synspunkt at vi ikke har råd til alle.

Jeg håber i finder ud af det :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Allerførst får du et kæmpe TILLYKKE!!

Dernæst vil jeg lige sige, at jeg har lidt blandede følelser mht de overvejelser i pt. har. Og det er nok fordi jeg har en lidt anden tankegang. :-p Som jeg har skrevet et andet sted på forummet, så har jeg et MEGET anstrengt forhold til min svigerfars ny kone.

Vi har i forvejen besluttet os for kun at invitere de nærmeste familiemedlemmer og venner. Dvs. fastre, onkler (med undtagelse af min morbror, fordi min nærmeste familie på min mors side tæller ... 4 inkl. mig - og fordi jeg har et tæt forhold til ham), kusiner og fætre bliver IKKE inviteret. Det føler jeg er okay, da jeg heller ikke har været med til deres bryllupper, vi ses sjældent og vores budget tillader det ikke.

Men vi har nu oplevet, at 2 af gæsterne - henhv. min søster og NC's kammerat - har fået kærester! Kammeratens kæreste bor pt i Chile og de har ikke været sammen (fysisk) mere end 2 mdr. Forholdet har holdt næsten et år nu, men alligevel. Vi har aldrig mødt hende. Jeg har snakket med hende få gange, og hun virker fin. Men i princippet kunne vi godt tale os fra at hun skulle inviteres med.

Min søster og hendes kæreste har været sammen siden september 10.. og han kommer også med, selvom vi ikke kender ham så godt.

Nu jeg tænker på det har min onkel også LIIIGE fået ny kæreste. Og hun bor heller ikke i Danmark - kommer først hertil d. 23. marts. Og vi kender hende SLET ikke. Hun er stadig inviteret.

Vi har valgt at invitere de nærmeste venner og - familie.. MEN uanset om vi har et skidt forhold til nogle eller ikke kender nogle af dem så godt.. så er de stadig inviteret. Fordi vi ved det betyder noget for DEM. Som Mette skriver, så er det på alle punkter vores dag.. men det er i hvert fald også lidt alle gæsternes dag.. for de får lov til at komme med til et bryllup i omgangskredsen, får lov til at glæde folk (er i hvert fald udgangspunktet) og får lov til at trække i deres stiveste puds.

Det betyder også noget for mig, at få lov til at glæde gæsterne med en god dag. De personer, jeg er i tvivl om håber jeg bare holder sig i skindet - og dem jeg ikke kender så godt, håber jeg alligevel får en fantastisk aften.

Jeg synes I skal følge jeres hjerte. Invitér de, som I føler, skal med. Men hav i tankerne, at der helst ikke skal opstå familiekriser på jeres dag. Nogle gange skal man bide i det sure æble... ikke kun jer som værter - men også de brådne kar. :-)

Jeg håber det hjalp på beslutningsprocessen.

0

Del dette indlæg

Vores ønsker til dagen er at det kun bliver de nærmeste der kommer med (vi sniger os måske lige op på 25 i alt - ved ikke præcist endnu) - både pga. økonomi men egentlig mere fordi, at det er for os en særlig stund som vi ikke ønsker/behøver at dele med alle vi kender (her mener jeg bekendte), men netop synes vi kun vil dele med dem der er os nærmest (tror ikke jeg kan beskrive det godt nok) men netop også af den grund holder vi heller ikke reception.

Vi er ikke nogle med mange venner, vi er mere familiemennesker - selvom I måske ikke tror det, men så er det faktisk et bevidst valg ;) hehe... Ej spøg til side.. :thumbsupsmileyanim:

Vi har ganske konsekvent tænk på denne opdeling pga. følgende:

Det er 6 par som er kærester: 3 par bor sammen: faster og hendes kæreste, det fælles vennepar og min bedste veninde ( med "kæresten" som beskrevet tidligere)

De andre er: Forloveren/barndomsvennen til min kæreste (kæresten har vi nok set 2 gange - hun kommer aldrig til de sammenkomster hvor vi andre er der og det er faktisk kun ham der kommer her - og det selvom hun er velkommen - hun rejser så nu har i et ½ år til udlandet), min kærestes lillebror (Han har tidligere skiftet dem ud hurtigt - samt vi har set hende få gange), kærestens storebror som siger han ser en/har kæreste - men aldrig snakker om hende eller fortalt hvem det er/"vist" hende.

Nu kan jeg godt se det primært er fra min kærestes side de ovenstående er fra - så derfor skal det tilføjes, at det lige så meget er ham der har det på denne måde i forhold til en evt. opdeling :)

Derfor har vi faktisk sagt at det skulle være ens for alle, netop for at det ikke skulle gå ud over bestemte og nogle ville føle sig uretfærdigt behandlet.

Og ja, så kan det godt være vi er kolde når vi går op i økonomi, men vi har fælles den mening, at vi ikke ønsker at dele dagen med alle og en hver - for os bliver det for upersonligt (at det passer andre, det er jo deres valg, fordi de er andre personer/personligheder - vi er alle ens og gudsketakkelov for det :) )

og så er vi mere til at bruge mere på dem vi virkelig mener er helt specielle i vores liv :)

Hmm... Jeg lyder måske meget kynisk, men det er de tanker vi har haft os.

Det hele er jo kun ét stort tankespin, ideer og inspiration - ingen ved hvordan det ender endnu :-P

0

Del dette indlæg

Hov... og med hensyn til det med de gifte par:

Det er faktisk nok mere kun "tilfældet" da det drejer sig om:

Min mor & far

Min bror & svigerinde

Min mormor og morfar

Kærestens bedsteforældre

Og de er netop den nærmeste familie - hvor der for os ikke er en "bedre halvel" :thumbsupsmileyanim:

De andre så som f.eks. kæresten mor har ikke partner/kæreste (faderen er død)

Redigeret af Chrissy_mh
0

Del dette indlæg

Derfor har vi faktisk sagt at det skulle være ens for alle, netop for at det ikke skulle gå ud over bestemte og nogle ville føle sig uretfærdigt behandlet.

Og ja, så kan det godt være vi er kolde når vi går op i økonomi, men vi har fælles den mening, at vi ikke ønsker at dele dagen med alle og en hver - for os bliver det for upersonligt (at det passer andre, det er jo deres valg, fordi de er andre personer/personligheder - vi er alle ens og gudsketakkelov for det :) )

og så er vi mere til at bruge mere på dem vi virkelig mener er helt specielle i vores liv :)

Personligt synes bestemt ikke det er koldt at tænke på økonomien, og jeg tror de fleste (aj, det ved jeg jo faktisk ikke, men mange) bliver nødt til at slå en streg et sted netop pga økonomien - det er jo tit en mega dyr fornøjelse.

Jeg kan rigtig godt forstå dine/jeres tanker om at holde festen for jeres nærmeste, og det lyder til at de kærester der er "valgt fra", er nogle som I stort set ikke kender. Jeg tror I bliver nødt til at følge jeres hjerter i forhold til din fasters mand, for som jeg også skrev tidligere så er familietraditioner meget forskellige i forhold til hvad "man kan tillade sig" (Det skal bestemt ikke forstås negativt - og vi har selv stået med spørgsmålet i forbindelse med vores gæsteliste, hvor kæresten vælger kun at invitere nogle fætre og kusiner og ikke andre. Det er helt ok i hans familie, sådan har det altid været, men den var nok ikke gået i min familie).

Det var nok ikke til megen hjælp, men jeg håber I får truffet den bedste beslutning for jer, så I kan få jeres livs bedste dag. :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Stroja
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer