Tantalize

Sommer bryllup 2011

69 indlæg i dette emne

Hej Tøser

Så nu synes jeg der er gang i en masse, hvorfor det også blev tid for en planlægningstråd.

Jeg havde en klar ide om hvordan mit bryllup skulle være, men nu hvor det så er en realitet, bliver jegi tvivl om en masse.

Jeg vil derfor bruge tråden som huskeliste og til at få styr på alle mine ideer.

Huske liste

[color="#00FF00"]Er ordnet[/color]

Er igang [/color]

Mangler

6-12 mdr. før

Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet

Reserver kirke

Lav et bryllupsbudget

Lav en foreløbig gæsteliste(74 inkl. os selv)

Monogram

Reserver festlokale eller restaurant

Book fotograf

Arranger transportmiddel til dagenl

Bestil tid hos frisøren (det regner jeg med min dejlige veninde klarer)

Bestil tid til at få lagt makeup (det regner jeg med min skønne veninde klarer)

Begynd at se efter brudekjolen, skoene, slør og tilbehøret

Book musik til festen Der er nu booket en musiker til middagen og trio til dans.

3-6 mdr. før

Indhent og udfyld en ægteskabserklæring Brudekjolen, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen er i gang)

Køb tøj til brudgom, jakkesæt købt

Køb tøj til evt. brudepiger og -svende

Køb vielsesringene (manden ønsker ingen ring)

Skriv en ønskeliste

Skriv en gæsteliste

Design invitationer,vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram, hvem er hvem og

takkekort

Send invitationerne ud (senest 3 måneder før brylluppet)

Vælg forlover

Vælg 2 vidner

Vælg brudepiger og svende

Vælg en toastmaster[/color]

Fastsæt/bestil bryllupsmenuen Fastsæt receptionsmenuen

Bestil bryllupskagen

Vælg farvetema

Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres

2-3 mdr. før

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet

Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken Forbered tale/event til din tilkommende

Sy risposer eller design anden pynt tænker måske hvide balloner uden for kirken

Lær at danse brudevals

Planlæg skifte af efternavn

1 mdr. før

Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken,

regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken

Brudekjolen er færdig

Tjek at brudgommens tøj er ok

Tjek at brudepigen tøj er ok

Tjek svendens tøj er ok

Tjek at vielses ringene passer

Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

Aftal detaljer med fotografen

Aftal detaljer med frisøren

Aftal detaljer og få lagt en prøvemakeup hos makeupartisten som er veninden

Aftal detaljer med feststedet

Aftal detaljer med transporten

Aftal aftenens forløb med toastmasteren

Lav bordplan

Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer

Køb morgengaver

Køb gaver til dem der har hjulpet i forbindelse med brylluppet

Øv brudevals

1-2 uger før

I er nu eksperter i at danse brudevals

Prøv tøjet en sidste gang, måske det skal finjusteres

Dagen før

Pak en taske til dagen,

Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd)

er i brudens taske

Brudgommen lakerer sine tånegle så de ser smarte ud når hans sokker klippes

Gå tidligt i seng så I er udhvilede til jeres store dag

Slap af tænk på noget helt andet

I øvrigt:

Få styr på

[*]noget gammelt

[*]noget nyt

[*]noget lånt

[*]noget blåt

[*]noget rødt

Mine køb og andre billeder:

Vielsesring

Sko

Redigeret af Tantalize
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

FESTSTEDET

Valget står netop nu mellem to kroer.

FARVETEMA

Farvetema vælger jeg først når lokalerne er på plads, vil finde et der passer ind med feststedets lokaler. Begge lokaler har dog hvid, og blå nuancer.

MIDDAGEN

Vi forestiller os følgende,

Forret: Fiskesymfoni, med tunmouse, lakseroulade og noget rejeværk

Hovedret: Hjotekød (tilbehøret kommer an på endelig årstid). Vi er dog blevet i tvivl med hjortekødetved ikke om vi tager den sikre og vælger oksemørbrad i stedet for

Dessert: Chokolade symfoni, f.eks. choklade fondant, vanilieis, chokolademouse og friskfrugt eller Halv ananas fuldt med frugt og is, det ene feststed har forslået jordbær på 9 forskellige måder og den kunne vi godt finde på at hoppe på.

BRYLLUPSKAGE

Jeg forestiller mig noget frisk - glæder mig til kagesmagningerne :0) måske ikke det bedste når jeg skal tabe mig.

KIRKE

Den lokale hvor jeg er døbt og vi begge er konfirmeret og vores søn er døbt. Vi har ønskeden præst der har døbt vores søn og begravet to af mine bedste forældre.

I KIRKEN

Ønsker vi at der kommer en og synger et nummer eller to og det skal være

Witney Houston med My love is your love og Eran DD med wanna wake up with you (men nu får vi se)Min kusine har sunget i gospel kor, tænker måske at spørge hende.

BRUDEPIGER OG BRUDESVENDE

Dette er lidt en udfordring for min ene brors 3 børn har spurgt om ikke vi snart skulle giftes for de vil så gerne være brude piger. Det er så 2 (den ene mit gud barn) piger og en dreng, min anden bror har 1 datter, hun skal jo så ikke snydes, så er det 4 børn, så har min lille søster en datter som er mit gud barn og kun 2 mdr. ældre end min egen søn, så de 2 skal da helt sikker også med. På kærestens side er der så en nevø, som er børnetestamenteret til os, og som vi ofte har på week-end, ferie mv. måske han vil føle sig overset hvis hele min familes børneflok er brudepiger/svende, men han ikke bliver spurgt? Jeg synes bare at 7 brudebørn er lige i overkanten, ligesom udgiften også vil blive.

Tror bare at jeg ikke kan tage hensyn til mine niecers ønsker, også bare tage min søn og mindste gudbarn. Men jeg vil da gerne have jeres input/meninger.

RECEPTION

Vi overvejer reception, ved ikke helt om der bliver råd, drømmen er der skal være pålægs brudepar, slik, grønsagsstave, frugt, måske overfødighedshorn og drikkevarer. Men realiteten er nok lidt drikkevarer og evt. kage og frugt.

MUSIK

Under middagen ønsker vi 1 musikker og til dans et band, vi kender ikke rigtig nogen, så hvis i har nogen i kan anbefale, vil det være super fedt. Festen bliver på Sjælland. Vi har kontakt til 2 bands, men nu må vi se hvor vi ender.

INDBYDELSER MV.

Oprindelig forventede jeg at lave dem selv, i stil med farve tema. Ingen ide til tekst osv. Men må nok indse at de bliver købt færdige, jeg har mange ideer og ved hvad jeg vil have, men jeg er ikke god ved pc'en og min tålmodighed er ikke den største. drømmen er pocket indbydelser i tråd med Metteholm og AmalieAmilies design - men ligenu ser det ikke ud til at lykkes. Jeg vil også have et bånd om med en båndstopper med similisten.

Menukort skal være tredelt med menu, bordplan og hvem er hvem, og samme stil som indbydelser

Bordkort skal være en æske med navn, vores moonogram på og lidt forskellige ting i, og bånd om og båndstopper som på indbydelse og menukort.

BLOMSTER

Jeg elsker bonderoser, roser og hortensia, så jeg håber at nogle af disse blomster kan anvendes ved vores bryllup. Men tror det er realistisk sæson mæssigt.

STRØMPEBÅND

Skal være personligt, med tryk på bånd og mascot bil i vedhæng

TRANSPORT

Afhænger af hvilket feststed der endelig vælges, men hvis vi vælger det der er tættest på og umiddelbart favorit bliver det karet. Det andet feststed ligger ca. 15-20 km fra kirke, men er ca. 250 kr. billigere er kuvert.

LINGERI

Har kig på corsage med hjerte i ryggen, synes den er så sød, set på nettet, men vil gerne prøve den inden køb, da jeg har forholdsvis storebryster 75-80E/F og ellers en størrelse 36-38

Redigeret af Tantalize
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :bearhug:

Det ser ud som om I har en del på plads allerede. Jeg glæder mig til at se billeder af de forskellige ting.

Har du været ude og prøve kjole? :)

Knus

Ja, jeg har været en tur i House of brides i tåstrup, og i VestSjællandsbrudesalon, begge steder var der 2 kjoler der kunne bruges, men ingen hvor jeg fik følelsen af at dette var kjolen. Det lyder nok dumt når jeg siger, at jeg gerne vil have feststedet på plads, før jeg træffer endelig beslutning om kjolen, men jeg synes godt at kjolen lidt må passe til lokalerne og da jeg prøvede de kjoler havde vi en bred vifte af ideer til fest sted.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dette er lidt en udfordring for min ene brors 3 børn har spurgt om ikke vi snart skulle giftes for de vil så gerne være brude piger. Det er så 2 (den ene mit gud barn) piger og en dreng, min anden bror har 1 datter, hun skal jo så ikke snydes, så er det 4 børn, så har min lille søster en datter som er mit gud barn og kun 2 mdr. ældre end min egen søn, så de 2 skal da helt sikker også med. På kærestens side er der så en nevø, som er børnetestamenteret til os, og som vi ofte har på week-end, ferie mv. måske han vil føle sig overset hvis hele min familes børneflok er brudepiger/svende, men han ikke bliver spurgt? Jeg synes bare at 7 brudebørn er lige i overkanten, ligesom udgiften også vil blive.

Tror bare at jeg ikke kan tage hensyn til mine niecers ønsker, også bare tage min søn og mindste gudbarn. Men jeg vil da gerne have jeres input/meninger.

Nu er jeg slet ikke til alt det halløj med brude børn mv.

Men i min verden behøver det ikke koste mig noget at have brudebørn.

Kan man ikke lade forældrene selv betale for noget tøj. og skal de absolut være ens...

Om ikke andet kan mna vel dele udgifterne, ungerne skulle sikkert have nyt tøj til festen alligevel.

Bare mine tanker

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :bearhug:

Du skriver du skal have styr på noget

•noget gammelt

•noget nyt

•noget lånt

•noget blåt

•noget rødt

De 4 første kender jeg, men noget rødt, det har jeg aldrig hørt om. Er det noget "nyt" eller noegt gammelt der er gået i glemmebogen?

Ja det er gammelt.

"At bære noget rødt." Det er en tradition, som mange glemmer, og går ud på, at bruden også skal bære noget rødt, både for at holde onde ånder væk, men også fordi det er kærlighedens farve og man vil derfor bevare lidenskaben i ægteskabet.

Synes at tanken om lidenskaben er meget god. Så på med noget rødt til mig.

0

Del dette indlæg

Nu er jeg slet ikke til alt det halløj med brude børn mv.

Men i min verden behøver det ikke koste mig noget at have brudebørn.

Kan man ikke lade forældrene selv betale for noget tøj. og skal de absolut være ens...

Om ikke andet kan mna vel dele udgifterne, ungerne skulle sikkert have nyt tøj til festen alligevel.

Bare mine tanker

Har godt overvejet at spørge dem om vi kunne dele udgiften til tøj, også måske nøjes med at lade pigerne være brudepiger (det er jo nok en pige ting), og så lade vores egen søn være forlover som min kæreste ønsker, jeg synes bare han er for lille til at "være" forlover (2 år). og så havde jeg bare forestillet mig at han skulle være brudesvend - men nu får vi se.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht. til brudeboern, saa synes jeg sagtens du kan have alle 7 - de vil maaske ligefrem vaere stolte:)

Vi ved at min htb's nevoe paa ni vil blive pavestolt over at faa opgaven som ringbaerer til vores bryllup og saa skal han have den opgave:)

Vi vil ogsaa gerne vores 2 smaa niecer til at gaa med blomster bag ham saa - hvis de vil. De er henholdsvis 2 og 3 paa tidspunktet, saa maaske de ikke vil, naar det kommer til stykket og pyt med det. Vi har ikke sagt det endnu, men jeg ved at min soester har koebt kjole til min niece og jeg vil absolut ikke bestemme, hvad de boern skal have paa. Det maa de selv rode med og saa bliver det jo helt sikkert rigtig flot alligevel :bearhug:

0

Del dette indlæg

Velkommen til :cheerleader3:

Du skriver du skal have styr på noget

•noget gammelt

•noget nyt

•noget lånt

•noget blåt

•noget rødt

De 4 første kender jeg, men noget rødt, det har jeg aldrig hørt om. Er det noget "nyt" eller noegt gammelt der er gået i glemmebogen?

Ja det er gammelt.

"At bære noget rødt." Det er en tradition, som mange glemmer, og går ud på, at bruden også skal bære noget rødt, både for at holde onde ånder væk, men også fordi det er kærlighedens farve og man vil derfor bevare lidenskaben i ægteskabet.

Synes at tanken om lidenskaben er meget god. Så på med noget rødt til mig.

Så må jeg da også igang med at finde noget rødt :)

Kan se vi deler dato, vi skal nok få endejlig dag

0

Del dette indlæg

Pyha alt går op i bryllup pt, tror kæresten er ved at få pip, men nu er der styr på monogrammet - har sat det i profilen, hvad synes i om det?

Der er styr på musikken, det bliver en på klaver til maden og en trio efter maden.

Kroerne er jeg stadig i syv sind med.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer