Sign in to follow this  
Followers 0
Cilisimus

Polter for en meget god veninde...

17 posts in this topic

Min bedste veninde skal giftes til juli, og jeg er nu ved at samle sammen til hendes polter. Vi bliver 17 mennesker i alt, hvis alle kommer. Jeg vil egentlig bare høre, om 750 kr. er for meget at betale? Dette er inkl. brunch, sandwiches og frugt midt på dagen, aftensmad, drikkevarer hele dagen, tre aktiviteter og transport hele dagen samt indgang til evt. natklub. Der er IKKE inkluderet bytur - dette må folk selv stå for....

Der er 7 mennesker, der kommer fra Jylland, og jeg kan godt se, at det bliver dyrere for dem, men ved ikke helt hvad jeg skal gøre. På den ene side vil jeg gerne skære i budgettet, men så falder en af aktiviteterne væk, og på den anden side tænker jeg lidt, at når brylluppet skal holdes i KBH så må de vel også regne med, at polteren holdes i KBH?

Jeg lægger virkelig meget arbejde i det her, har lavet hjemmeside som vi kan kommunikere over, sendt sms'er om at nu var planlægningen i gang og mine egne kontaktinfo.......og jeg hører bare INTET fra de andre piger, og jeg skal altså til at planlægge for at vi kan lave en god dag for min veninde.

So girls.....what to do?

Edited by Cilisimus
0

Annonce ♥

Synes da at det lyder fint. Hvis folk ikke vil deltage eller selv komme med bud kan de jo ikke klage over hvad der foregår og hvad det koster. Ellers må folk jo komme med ideer selv.

Men du kunne jo evt. skrive til dem at med de aktiviteter du er ved at planlægge vil det blive 750 kr. pr. person, og hvad folk så synes. Hvis de ikke er enige må de jo komme med nogle bud.

0

De polterabends jeg har været til har ligget omkring 500,- kr per person + bytur om aftenen... Så kan de fleste være med/formå at få sparet op til det...

750,- kr synes jeg er lidt dyrt, men OK (nu ved vi jo heller ikke hvilke aktiviteter, der er planlagt :wink: )... Kunne noget af maden evt gøres billigere ved selv at stå for det?

Jeg har lidt holdningen, at hvis folk ikke gider deltage i planlægningen, får de heller ingen indflydelse på aktiviteterne og dermed prisen - men det skal selvfølgelig heller ikke håndhæves så kontant, at folk istedet falder fra... Det ville jo også være ærgerligt! Kan der ikke ruskes lidt op i de tøser, så du kunne få deres mening om tingene og eventuelt økonomien...

Jeg synes dog godt du kan gå ud fra, at jyderne er klar over at transport kommer oveni, og det derfor bliver en større udskrivning for dem end for folk, der bor i Kbh. PA bliver jo som oftest holdt i nærheden af der hvor hovedpersonen har sin daglige gang, så det kan vel ikke komme som en overraskelse for dem...

:17:

0

Jeg synes umiddelbart 750 kr er meget, hvad enten man har transportudgifter oveni eller ej.

Men få fat i de tøser, der skal med og fremlæg din plan, så de kan komme med deres input. For selvom os på BK kommer med vores råd og meninger, er det jo i sidste ende dem, der skal med, der skal bestemme om de synes det er for meget :biggrin:

Rigtig god planlægning og god PA :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg synes ogsaa at 750 lyder lidt i den dyre ende, men kommer virkelig meget an paa aktiviteterne (og maaske maden?), men ikke mindst om det er arbejdende folk eller mange studerende. Der er jo godt meget med i den pakke, saa der naesten ikke kommer yderligere udgifter, medmindre man skejer ud i byen senere.

Omvendt har jeg ogsaa vaeret med til en polterabend, der kostede 350+2 retters menu, hvor bruden skulle have ansigtsbehandling og resten sidde paa cafe imens - og saa en cafetur med bruden senere - og saa aftensmad paa restaurant. Det var synd, for det var virkelig begraenset for hvor interessant det var at blive ved med at sidde til bords med de samme piger og da maendende stoedte til var det en hel befrielse!

Det skal jo vaere "spiseligt" for alle at komme med, saa jeg ville nok sende en besked ud med deadline - maaske ligefrem med final call for forslag og samarbejde for deres skoenne veninde, som skal giftes.

0

Tak for input.... :-) Det eneste "krav" bruden har stillet er, at hun ikke vil lave noget uden os andre. Så det der med at hun får og vi andre sidder ved en bord og snakker - det er fuldkommen udelukket. De aktiviteter prisen inkluderer er poledance, wellness i Frederiksberg svømmehal og et dildoshow om aftenen. Synes absolut ikke det er vanvittig storslåede aktiviteter - men det er aktiviteter, som jeg ved min veninde vil blive glad for. Vedr maden har jeg forslået pizzabuffet for der kan vi få noget fin mad for under 1000 kr. - og det kan næsten ikke laves billigere, selv hvis jeg gjorde det selv. :-) Jeg kan godt se at 750 kr. er mange penge, men at betale for aktiviteter for 17 mennesker løber virkelig også op.... :-)

Men tak for input - kom gerne med flere....

0

Faldt lige over emnet.. Syntes det er en okay pris, hvis folk bare ved det et par måneder i forvejen er der jo ikke nogen der ikke kan skaffe dem.. Men lyder som det bliver en PA med fede aktiviteter :)

Dët med hvor det skal holdes - hvem bestemmer egentlig det??

Har selv tænkt en del over det da jeg er fra Bornholm, men nu bor i Aalborg og brylluppet skal også holdes her. En del af dem som (jeg håber) kommer med til min PA er fra Bornholm, KBH eller midtjylland.. Syntes ikke jeg kan kan tillade mig at "kræve" de skal rejse til Aalborg to gange for min skyld, det er alligevel en ret lang og dyr rejse.. Men det er vel heller ikke mig selv der kommer til at bestemme det?

Men hvad ville i gøre? kan man tillade sig at blande sig i hvor det skal foregå af hensyn til de andre der skal med?

0

Annonce ♥

750 kr er mange penge for en polterabend, synes jeg Især hvis man er et vennepar hvor manden også skal med. Hvis man er et par fra jylland, Så er det 1500 alene for polterabend, 500 for gaven, 700 for overnatning, 300 for transport. Det er 3000 kr- så må man bare håbe at parret har deres tøj i orden og at pigen sætter sit eget hår for ellers bliver det jo endnu dyrere.

Omvendt, så koster det bare meget at arrangere... Til min egen havde jeg insisteret på at jeg var ligeglad med hvad vi skulle, men at prisen skulle være max 500 og at pigerne så vidt muligt skulle deltage.

Vi var 9 piger programmet som følger

Afhentning af mig

Morgenmad og præsentation hos mine forældre ( mine forældre gav)

Holdundervisning i dans

Skønhedsbehandling af mig mens pigerne drak asti og spiste frugt i baglokalet

Sandwich i en nærliggende park

Paintball

Øl og jazz ( der var festival i byen så det var gratis)

Middag og omklædning hos min søster hvor alle havde lavet en ret ( fantastisk tapas da alle havde lavet en af deres bedste retter)

Selskabslege, tegn og gæt og masser af drinks ( inkluderet i prisen)

Bytur på egen regning

Alt var i gåafstand, så ingen transport.

Det var altså helt forrygende og kostede under 500- men så involverede det også at alle

hjalp lidt til...

Det til trods var der en veninde der valgte det fra fordi hun ikke 'havde råd' ... Og det blev jeg meget skuffet over må jeg indrømme ;)

Super flot at du gør det her for din veninde. Tro mig,

0

bum bum bum....

Er 750 meget for en PA? Jeg tror det kommer an på mit forhold til pigen der skal poltes. Og så selvfølgelig hvad der skal ske. Synes det er dejligt at alt det I skal er noget I alle skal - sådan ønsker jeg også at min PA skal være. Pas på du ikke skræmmer nogen væk fra PA'en ved at den bliver for dyr. Tror bruden vil synes det er vigtigere at hendes veninder er der :)

Men 750 er selvfølgelig ikke meget når det er mig der skal poltes -HAHA-

0

Naar du nu fortaeller, hvad I skal, saa synes jeg altsaa ikke at 750 er dyrt og det lyder som en SUPER dag. Men det er som sagt relativt alt efter om folk skal rejse langt og om det er loenmodtagere eller SU-studerende. Du har helt sikkert gjort et godt stykke arbejde for jeres veninde :super:

0

Annonce ♥

Jeg syntes måske også at 750 DKK lyder af lidt meget, men det er måske også fordi jeg selv har oplevet at der udover betalingen kan blive betaling om drikkevarer m.v. hvis man beslutter sig for at fortsætte udover det planlagte program.

Omvendt får man ikke meget for 500 kr. når det også inkluderer mad og drikkevarer.

Men jeg mener også som det bliver sagt at du bør fremlægge planerne og et budget for de implicerede som de rette til at tage stilli.ng

0

Jeg synes 750kr. er lidt meget... Men kan også se at det er nogle gode aktiviteter med i prisen.

For 2 år siden var jeg med til at arrangere min venindes PA og vi kom hver især af med 500kr.

Her var inkluderet:

Bus til 20 festlige kvinder

Hjemmebagte boller og pålæg til morgenmad

Lækkert tøj fra genbrug hun skulle have på hele dagen

3 timer på kaserne - hvor der blev lavet forskellige aktiviteter for os

Masser af sandwich havde vi lavet til alle til frokost

Forsamlingshus

1½ time med en kvindelig stripper, som skulle lære os lidt tricks

Dildoparty, hvor hun fik 300kr. at handle for

Aftensmad bestilte vi ved Kokken og Jomfruen

Samtlige drikkevarer til hele dagen/natten

Fotobog med billeder fra hele hendes PA, som hun fik til brylluppet

Hele dagen var lige i venindens ånd og hun havde den bedste dag - siger hun

Vi havde gjort meget ud af, at prisen ikke skulle være for høj, og at vi gerne ville lave noget selv, så vi dermed kunne holde prisen nede.

Har selv sagt at jeg ikke synes de skal bruge mere på min PA, da 500kr. er fint og man sagtens kan få en god dag for dette beløb.

0

Åh, jeg har selv været med til at planlægge hele 3 PAèr sidste år! Og hold op der er forskel på hvordan pengene er blevet brugt, og hvor meget vi skulle give, alt efter de mennesker som deltog.

En af dem, var der sat et max af en af deltagerne, som ikke ville give mere end 350 kr for at deltage. Det satte også sine begrænsninger...

Vi hentede brugen fra arbejde (dem der kørte betalte selv benzin)

Frokost (smørrebrød der blev hentet udefra)

Ansigtsbehandling for bruden, mens vi andre var på cafe(betalte selv drikkevare)

Massage for bruden i fittnesscenter (vi andre sad og ventede)

Aftensmad ved en veninde (som hendes mand havde lavet mens vi var afsted)

Drinks ved veninden(medbragte selv de drikkevarer man ville have, plus huskede noget til bruden)

Bouidoirbilleder (taget hos bruden selv, af amatørfotograf ink. fremkaldelse af billederne. Skulle bruges til morgengave)

Bytur om aftenen (betalte selv drikkevarer til brud og os selv)

Gravid veninde kørte hjem.

Så selvom det blev billigt i starten, løb det altså op. Plus at alle jo ikke var lige gode til at give drikkevarer i byen, så jeg brugte personligt nok 1000 kr i alt, for den dag, alligevel.

Men til min mors PA og min anden veninde, gav vi 500 kr, og der var kæmpe forskel på hvad man kunne få ud af de penge.

Desværre er penge bare et stort emne til en PA, men tror det handler om at afstemme forventningerne af, inden man planlægger. Plus man måske viser et budget, kan det være folk måske er mere modtagelige. Ellers kan det jo være folk foreslår at droppe en af aktiviteterne, for at spare lidt.

Desuden, godt råd: Sæt en deadline for afbud- vi oplevede til et PA, der var afbud dagen før, og hende fik vi aldrig penge fra. Heldigvis havde vi opkrævet 70 kr "ekstra" pr. pers. som kunne bruges på bytur, eller lig. så derfor løb det alligevel rundt. Men derimod måtte de få piger, der fortsatte i byen, betalte for bruden.

Personligt syns jeg ikke det er mange penge, hvis det er med ALT. Det ender jo med at løbe derop alligevel, når man ser på alle de skjulte udgifter der kan opstå sådan en dag...

0

Jeg synes 1000 kr er mange penge, men personligt ville jeg betale uden at blinke for at min veninde fik den bedste dag man kunne drømme om. Jeg er også typen der ville betale selv hvis jeg ikke skulle med. Jeg synes at polterabend er en gave man giver bruden og den vil jeg ge´rne være en del af lige meget hvad.

0

Annonce ♥

Jo flere deltagere, jo billigere bliver det jo pr. person.

Vi er ved at arrangere en PA for en veninde og vi kommer op på ca. 1000 kr fordi vi ikke er så mange. Ved også drengene kommer op på de 1000 kr.

Så synes 750 kr. fair.

Nogen der kender en bartender og stylelist som tager ud og som ikke gør det på "regning"? I stor KBH/Amager.

Edited by Sara22
0