Hullahop

HJÆLP - ROMANTISK bryllup på Bornholm

39 indlæg i dette emne

Min søster er lige blevet gift på samme måde - hvor manden ikke vidste noget.. Faktisk også på Bornholm, sjovt ikk :)

Nå, men det gik i hvert fald super godt og han blev meget glad.. Så syntes, hvis altså du mener det er det rigtige for jer, sagtens at du kan gøre det!

Med hensyn til papir mm så ved jeg at hun havde aftalt med hende der skulle vie dem, at han bare skrev under på dagen og så var det fint.. Nu var det her selvfølgelig en fra rådhuset der gjorde det i deres have, så ved ikke hvordan det er når man også skal have en prøvelsesattest til kirken.. Men prøv da at snak med dem om det ikke kan lade sig gøre :)

..Men tror altså, som det også er nævnt før, at det bliver MEGET hårdt for dig.. Tænk på den kæmpe hemmelighed du skal holde for ham i rigtig lang tid, hvor meget du har lyst til at snakke om det hele tiden uden at kunne det! -og ikke mindst det kæmpe arbejde det er, som du kommer til at stå med helt alene..

Glæder mig til at høre hvad du finder på. lyder i hvert fald spændende :)

DU HAR REDDET MIN DAG - MIT ÅR - MIT LIV!!! HAHA. weeehuuu er helt oppe og køre over at det kan lade sig gøre, og at der er andre der er lige så vilde som jeg selv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster er lige blevet gift på samme måde - hvor manden ikke vidste noget.. Faktisk også på Bornholm, sjovt ikk :)

Nå, men det gik i hvert fald super godt og han blev meget glad.. Så syntes, hvis altså du mener det er det rigtige for jer, sagtens at du kan gøre det!

Med hensyn til papir mm så ved jeg at hun havde aftalt med hende der skulle vie dem, at han bare skrev under på dagen og så var det fint.. Nu var det her selvfølgelig en fra rådhuset der gjorde det i deres have, så ved ikke hvordan det er når man også skal have en prøvelsesattest til kirken.. Men prøv da at snak med dem om det ikke kan lade sig gøre :)

..Men tror altså, som det også er nævnt før, at det bliver MEGET hårdt for dig.. Tænk på den kæmpe hemmelighed du skal holde for ham i rigtig lang tid, hvor meget du har lyst til at snakke om det hele tiden uden at kunne det! -og ikke mindst det kæmpe arbejde det er, som du kommer til at stå med helt alene..

Glæder mig til at høre hvad du finder på. lyder i hvert fald spændende :)

DU HAR REDDET MIN DAG - MIT ÅR - MIT LIV!!! HAHA. weeehuuu er helt oppe og køre over at det kan lade sig gøre, og at der er andre der er lige så vilde som jeg selv.

Lyder da godt, men jeg ville nu lige snakke med præsten. Da jeg skulle giftes i 2001 på rådhuset... og vi var enige om at vi skulle giftes.... der fik jeg også den idé med kriken. Jeg ringede til præsten, men hun ville ikke vie os, hun ville ikke fordi det skulle være en overraskelse... så dengang blev det på rådhuset.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt det med, at man kan vente med at udfylde papirerne til på dagen, det eneste jeg kan finde frem til er:

Ægteskabserklæring og prøvelsesattest

•Uanset om I skal vies på rådhuset eller i kirken, skal I udfylde en ægteskabserklæring.

•Kommunen vurderer, om I opfylder ægteskabsvilkårene.

•Hvis I ikke skal vies på rådhuset, skal I bruge en prøvelsesattest. Den er et bevis på, at I har ret til at gifte jer med hinanden. Attesten er gyldig i fire måneder efter udstedelsen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig er det bestemt ikke, for jeg synes det er lidt voldsomt at overraske den anden med. Både fordi det er et "seriøst anliggende" men også af de mere personlige og bløde grunde: altså at glæde sig, at kunne forberede en tale osv.

Jeg er enig med pigen med de højhælede pink sko. :thumbsupsmileyanim: Det er fint nok at lave surpricebryllup i forhold til familie og venner (hvor mange endda vil give et vink til allernærmeste familie for ikke at støde nogle). Det er også fint nok at overraske den anden men et bryllup er noget man gør sammen og er enige om. Tænk hvis han siger nej midt i det hele :thumbsupsmileyanim: Du skal i hvertfald ikke bare kende ham rigtig godt men også vide at det er noget som falder i hans jord (at han måske bare skal have det skub). Talerne, planlægningen etc. Jo den del er der da også men det tror jeg egentlig ikke at han og hans (vores) åndsfæller er dem der går mest op i.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal også huske at Bornholm er et forholdsvist lille samfund, så der er nok mange der vil gøre "vennetjenester" for hinanden - altså med henblik på det med papirene.. Jeg kommer selv derfra, og tror altså ikke den er så svær at fikse - min søster klarede den jo også :)

Men hvilken kirke skal i giftes i?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal også huske at Bornholm er et forholdsvist lille samfund, så der er nok mange der vil gøre "vennetjenester" for hinanden - altså med henblik på det med papirene.. Jeg kommer selv derfra, og tror altså ikke den er så svær at fikse - min søster klarede den jo også :)

Men hvilken kirke skal i giftes i?

Jeg er også selv bornholmer :) Hvor er du fra?

Vi skal giftes i "MIN" kirke (Skt. Nicolai Kirke. Jeg er både døbt og konfirmeret der!!

Efter alle disse svar - tænker jeg at jeg vil fortælle ham det, og håbe han vil være med på dette lille intime bryllup. Ville dog klart være fedest, at overraske ham :( øv

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan godt forstå det, det er altså også en kæmpe beslutning og et stort ansvar at stå med helt alene.. Men syntes ellers det er en mega god ide, men ville aldrig selv kunne holde på sådan en hemmelighed over for kæresten :)

Jeg er fra Nexø, eller lidt uden for.. Men bor i Aalborg nu..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal også huske at Bornholm er et forholdsvist lille samfund, så der er nok mange der vil gøre "vennetjenester" for hinanden - altså med henblik på det med papirene.. Jeg kommer selv derfra, og tror altså ikke den er så svær at fikse - min søster klarede den jo også :)

Men hvilken kirke skal i giftes i?

Jeg sidder nu og undrer mig lidt over dit svar, omkring en "vennetjeneste", med hensyn til papirene, da disse jo skal underskrives af begge parter.

Hvordan man lige skal klarer den uden at begå dokumentfalsk, kan jeg ikke rigtig se (og så er det jo spørgsmålet om et bryllup så er gyldigt, hvis det er andre der skriver under for dig. ugyldig underskrift=ugyldigt bryllup) så hvis det er det du mener med at fikse det, synes jeg godt nok ikke den er særlig smart

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var nu heller ikke det jeg mente.. Men min søster lavede som sagt også "surprise bryllup" for sin mand, og der havde hende der skulle vie dem bare papirene med derned på selve dagen. Så de blev skrevet under lige før de blev gift.. Der var ikke nogle andre der skrev under for ham, de fik bare lov til at vente med at aflevere papirene til selve dagen de blev gift. Går ikke ud fra at det er normalt at få lov til, så det var det jeg mente med vennetjenester..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville måske smide en bemærkning med "Skal jeg bare planlægge brylluppet og så invitere dig ?" Eller noget i den stil.

Der gik også 1½ år efter forlovelsen før vi fik sat en dato og jeg var begyndt at blive utålmodig! Så sendte ham via SMS en masse datoer han kunne vælge mellem men gad han ikke svare på, så til sidst fandt jeg en dato og spurgte om han skulle noget der. Hvortil han svarede at det vidste han da ikke (næsten et år til) og så spurgte jeg om han ville ha noget mod at gifte sig med mig den dag og havde han ikke!! Så nu er planlægningen i gang.

Mit råd: Prik, prik, prik! kom med hentydninger og i sidste ende så slå ham med en "vognstang" hvis ikke han forstår det!!!

Ville aldrig bryde mig om at blive overrasket på den måde, men der er vi alle jo så forskellige!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville personligt elske hvis min kæreste gjorde noget lignende. Jeg stortudede da Susan i desperate housewives overraskede Mike med et bryllup. Synes det er rigtigt romantisk især når man nu så gerne vil giftes, men ikke har råd til at gøre det så stort som man gerne vil have det lige her og nu.

Min kæreste er for meget kontrolfreak til at bryde sig om den slags. Men jeg er lidt flyvsk og ville blive dybt rørt over alt det arbejde han havde lagt i det.

Jeg tror godt det kan lade sig gøre og hvis du virkelig mener at det er noget du har lyst til at gøre så skal du følge din mavefornemmelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

en lille update fra mig...

Planlægningen er nu igang - hans familie og bedste ven har givet grønt lys og er sikre på han vil elske min overraskelse. Skal ud og prøve kjole i morgen osv. (det er fedt at være igang)

Har nu styr på kirken, spisning, overnatning, udflugter rundt på øen, fotograf osv. sys selv jeg er sej. hahaha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer