Guest Christina1980

Natmad

34 posts in this topic

Hej igen, sidder lige og nørder lidt med vores menukort og kan ikke rigtig finde ud af hvad vi skal gøre. Vores kok siger at vi ikke behøver det. At det aldrig bliver spist alligevel. Han foreslog i stedet at vi bare har masser af salte chips, nødder m.m. Den er manden helt med på. Men jeg har bare ikke været til et bryllup/stor fest, hvor der ikke blev serveret natmad. Hvad siger I, både kommende brude og jer gifte kvinder - hvad serverer/ serverede I og blev det spist?

Knus

0

Annonce ♥

Jeg ville bestemt ikke fravælge natmaden! Jeg er typen der virkelig glæder mig til det! :thumbsupsmileyanim:

Og min opfattelse er, at der altså nok skal blive spist. Jeg synes måske det lugter lidt af at jeres kok ikke gider være på arbejde alt for længe. :wink:

Vi serverer oste- og pølsebord med hjemmebagt brød.. :)

0

Annonce ♥

Overvejer i al hemmelighed good old hjemmebagte poelsehorn med ketchup og sennep og ristede loeg. Italienerne vil nok staa med aaben mund og polypper med alt det ketchup og storaedende danskere - and then dig in :griner:-

0

Annonce ♥

Vi skal have hotdogs til natmad. :thumbsupsmileyanim:

Jeg kunne ikke drømme om at fravælge det, som mange andre herinde, så glæder jeg mig altid selv til natmaden ved fester. :)

Jeg synes også at natmaden er en god måde at signalere "nu sker der ikke mere fra vores side af"... Altså ikke et decideret skrub-af signal, men en måde hvorpå gæsterne får fortalt at fra nu af er der bare fri leg på dansegulvet resten af festen. :)

0

Hos os nedpriorites natmaden... Har oplevet så mange fester, hvor det ikke rigtig bliver rørt. Efter bryllupskage, 5 retter og kaffe/kage har vi en forventning om, at folk ikke er så sultne. Desuden ønsker vi ikke, at natmaden skal være med til at afslutte festen - den skulle gerne fortsætte til den lyse morgen :thumbsupsmileyanim: derfor serverer vi diverse snacks; chips, dip, grøtnsagsstænger, pizzasnegle, pøleshon m.v.

0

Annonce ♥

Hos os nedpriorites natmaden... Har oplevet så mange fester, hvor det ikke rigtig bliver rørt. Efter bryllupskage, 5 retter og kaffe/kage har vi en forventning om, at folk ikke er så sultne. Desuden ønsker vi ikke, at natmaden skal være med til at afslutte festen - den skulle gerne fortsætte til den lyse morgen :thumbsupsmileyanim: derfor serverer vi diverse snacks; chips, dip, grøtnsagsstænger, pizzasnegle, pøleshon m.v.

Så vil jeg nu også mene der er tale om natmad :)

0

Annonce ♥

Vi skal have pølsehorn med tilbehør som på hotdogs:-)

Jeg har i hvert fald endnu ikke været til fest, ved eller sammen med min familie, hvor de ikke har spist lystigt at natmaden.

Så selvom jeg ikke altid selv får spist så meget af den, så skal det helt sikkert ikke undlades.

0

Ja det er også min fornemmelse at folk glæder sig til natmaden. Ik fordi at det skal betyde at festen slutter, men bare for at stille sulten. Jeg har nu ikke fornemmelsen af at vores kok prøver at slippe billigt. Han er jo gået hjem på det tidspunkt, så jeg tror bare at han prøvede at gøre det nemmere for os.

Men tak for jeres svar. Nu har jeg i hvert fald nogle gode ideer til natmad, hvis vi bestemmer os for det. Tror pølsebord med flute kunne lyde som en vinder.

Knus

0

Vi skal også have natmad, og vi har slet ikke snakket om at fravælge det, da det er en del af vores pakke. For os er det også en måde at sige godnat, da vores fest slutter efter natmaden. (Men så har vi også været i gang siden kl. 12, så jeg tror vi er trætte... :bed: )

0

Annonce ♥

Vi har fravalgt natmaden for i stedet at prioritere andre ting - det er hos os et spørgsmål om penge. Vi skal have 4 retters middag og bryllupskage, så jeg er sikker på at ingen går sultne i seng (ellers ligger 7/11 lige nede på hjørnetbiggrin.gif). Vi vil hellere fest til langt ud på natten end at spise - nogen gange synes jeg godt natmaden kan virke som en feststopper.

Hvis jeg havde et uendeligt budget, ville jeg selvfølgelig også have natmad, men det har jeg bare ikke - og jeg jeg ingen skrupler ved at nedprioritere den del af festen. Måske kan I i stedet få bedre menu, bedre vin, flere timer eller noget helt fjerde?

0

Vores kok siger at vi ikke behøver det. At det aldrig bliver spist alligevel.

Så gad jeg da godt at vide hvor mange - eller snarere hvor få - bryllupsfester han har været ude til for det er kort og godt noget sludder. Uanset om en bryllupsfest varer til kl. 2 eller til 5 så spiser folk altid godt med natmad og der serveres vel natmad ved 9 ud af 10 bryllupsfester jeg er ude til. Kokkens udtalelser passer bedre på bryllupskagen hvis denne serveres umiddelbart efter middagen for så spises der stort set ikke noget bryllupskage. Hermed ikke være sagt at der skal serveres natmad. Det er helt op til jer selv. :thumbsupsmileyanim:

0

Vi har planer om at få biksemad med spejlæg og hjemmelavet bearnaise sauce.

Kødet i biksemaden bliver lavet af oksemørbrad.

Det skal lige forklares at biksemad er en ret som Rasmus og jeg holder ret meget af - det par gange vi har boet op Hotel d'Angleterre har vi altid bestilt biksemad via roomservice - så derfor vælger vi at det er det der skal serveres som natmad hos os.

0

Vi har planer om at få biksemad med spejlæg og hjemmelavet bearnaise sauce.

Kødet i biksemaden bliver lavet af oksemørbrad.

Det skal lige forklares at biksemad er en ret som Rasmus og jeg holder ret meget af - det par gange vi har boet op Hotel d'Angleterre har vi altid bestilt biksemad via roomservice - så derfor vælger vi at det er det der skal serveres som natmad hos os.

Ej hvor godt! :thumbsupsmileyanim: Superfedt med en ret, der har personlig betydning for jer, og hvem ville ikke elske en god gang solid biksemad af gode råvarer efter en festlig (og måske list våd?) aften? :super:

0

Der er intet bedre end rigtig biksemad med bernaisesauce eller ketchup. I gamle dage kunne man få Danmarks bedste biksemad i Folkets hus på Enghavevej men det er desværre historie i dag.

0