Guest solveig celine

Hallelujah... ??

18 indlæg i dette emne

Annonce ♥

For god ordens skyld så er det en Leonard Cohen-sang. Men ja, sunget af mange. Er selv helt vild med Cæcilie Norbys version.

Jeg er bare vild med den sang og synes den er SUPER SMUK!

Men jeg ville ikke selv bruge den til mit bryllup, da jeg gerne vil have at ikke bare stemningen i musikken, men også teksten passer. Den er dog flittigt brugt af mange.

Se denne tråd, hvor det netop diskuteres: http://www.bryllupsklar.dk/forum/index.php?showtopic=47756&st=0&p=717721&hl=hallelujah&fromsearch=1entry717721

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den er god med Alicia keys, og passer fint til bryllup. Men kan anbefale From this moment med Shania Twain. Den er smuk og passer perfekt til lige efter vielsen. Det er en af de sange som ham der skal synge til vores bryllup anbefalede.

Redigeret af piajuhl
0

Del dette indlæg

Har altid elsket hallelujah, men vil give dig ret i den sørgelige tone.

Jeg ville ikke vælge hallelujah til et bryllup da den (ifølge oversættelse) handler om brudt kærlighed, to der fandt hinanden men ikke kunne leve sammen (hvertfald sådan jeg tolker det)

Kender ikke så godt de andre sange, så vil jeg helst ikke udtale mig om.

0

Del dette indlæg

Jeg har hørt "Halleluja" live til et bryllup. Det var til festen om aftenen, og ikke i kirken..... Det er en utrolig smuk sang, og de fleste sad med tårer i øjnene, men den er så sørgelig i melodien at jeg ikke syntes den passede helt rigtigt ind. Jeg sad fx og tænkte på personer i familien vi havde mistet.....

Min favorit til bryllupper er uden tvivl Elton John med "Your song". Den må gerne blive spillet i kirken til mit bryllup. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den er god med Alicia keys, og passer fint til bryllup. Men kan anbefale From this moment med Shania Twain. Den er smuk og passer perfekt til lige efter vielsen. Det er en af de sange som ham der skal synge til vores bryllup anbefalede.

Jeg vil så først synge sangen om aften til festen ! Kan man synge Shanias der el. No one feks. ?

0

Del dette indlæg

@ Yousofine: Overvejede lige om man skulle gifte sig med dig da du laved den rettelse der. Ææææælsker Leonard Cohen, og synes det er synd at han får så lidt credit for dette mesterværk.

@ Solveig Celine: Det er en fantastisk smuk sang, men jeg ville ikke bruge den. Den handler om at han bliver nedbrudt af en anden osv., så hvis du gerne vil have den skal passe i teksten skal du nok finde en anden. :)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til vores bryllup kommer der en fantastisk dygtig sangerinde og skal synge denne. Hun skal synge den acapella, da jeg synes hun kommer bedst ud til folk på den måde. Er så spændt på hvad H2b siger til det. Det er istedet for jeg skal holde en tale. :loveflag:

0

Del dette indlæg

Du kan sagtens synge enten Shania Twain eller Alicia Keys til festen om aftenen.. Det er begge smukke sange, som jeg er sikker på at din H2B vil blive meget glad for.. Og gæsterne skal nok finde lommetørklæderne frem.

Redigeret af piajuhl
0

Del dette indlæg

Måske denne?

Videoen er fuld af grædende mennesker, og jeg har aldrig gennemskuet hvorfor for hvis man læser teksten synes jeg den handler om en altoverskyggende kærlighed. Du får lige et link til teksten også. :)

http://www.azlyrics.com/lyrics/nickcavethebadseeds/intomyarms.html

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

uhhh gode sange der i denne her tråd... Hvis du er i tvivl om betydningen af teksten på nogle af sangene, så prøv at slå den op på www.songmeanings.net. F.eks. er der nogen der mener at Nick Caves Into My arms handler om perfektion og platonisk kærlighed... Synes selv det er så fantastisk en sang at den giver mig kuldegys hver gang jeg hører den... :loveflag:

Selv er jeg helt forelsket i en Bruce Springsteen sang, som han skrev til sin kone. Håber min svigerinde siger ja til at synge den i kirken, ellers skal vi have en anden person til det, for den er så smuk... :loveboard:

We said we'd walk together baby come what may

That come the twilight should we lose our way

If as we're walkin a hand should slip free

I'll wait for you

And should I fall behind

Wait for me

We swore we'd travel darlin' side by side

We'd help each other stay in stride

But each lover's steps fall so differently

But I'll wait for you

And if I should fall behind

Wait for me

Now everyone dreams of a love lasting and true

But you and I know what this world can do

So let's make our steps clear that the other may see

And I'll wait for you

If I should fall behind

Wait for me

Now there's a beautiful river in the valley ahead

There 'neath the oak's bough soon we will be wed

Should we lose each other in the shadow of the evening trees

I'll wait for you

And should I fall behind

Wait for me

Darlin' I'll wait for you

Should I fall behind

Wait for me

Her er en af versionerne opført af Springsteen og hans E-street band.

Dette covernummer giver dog også en fantastisk smuk version af den,...

http://www.youtube.com/watch?v=GWdspMa5Fb0

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer