maidk

hjælp "falsk" brudebuket

29 indlæg i dette emne

hej alle sammen

jeg er blevet meget ked af det, da min svigermor nu har blandet sig angående mig og min h2b valg af brudebuket.

vi har valgt at købe en brudebuket i canada med noget som hedder real-touch flowers. altså det er med kunstige blomster.

vores valg endte med denne buket, for det første fordi at den kan holde evigt, for det andet fordi den var meget billigere end hvad vi skulle give for en buket magen til i ægte blomster. for det trejde fordi min kæreste har stor tilhørs forhold til canada, så vi syntes at det kunne være sjovt at have noget med derovre fra.

nu har jeg så modtaget billeder af buketten inden den bliver sendt afsted og jeg ville gerne vise min svigermor den, da jeg var lidt i tvivl om der var nogle ændringer. men det resulterede i at hun begyndte med at fortælle mig at man absolut ikke kan have kunstige blomster i sin brudebuket, for det sendte et signal om at det hele var falsk... altså hun mente forholdet mellem mig og min h2b var som buketten... falsk hvis jeg valgte denne... jeg må indrømme at jeg blev lettere chokeret, da mig og min svigermor altid har haft et godt forhold...

så nu har min h2b lige pludselig også ændret mening og mener det samme som hans mor....

så nu vil jeg lige høre hvad i mener..

her er lige billederne af min buket.post-47402-0-98649100-1309379690.jpg post-47402-0-38520600-1309379703.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

uhh ,, må indrømme jeg synes det er lidt svært da jeg ikke selv ville vælge en brudebuket som var af uægte blomster , på den anden side kan jeg udemærket følge jer i at den holder forevigt og ja , så er det da super fedt at have noget med helt derovre fra ..

når det så er sagt synes jeg bestemt ikke din svigermor kan være bekendt at sige sådan det er jeres bryllup = jeres valg , ikke hendes .. synes det er meget forkert sagt , og har aldrig hørt at bukettten skulle reflektere ens forhold :blink:

sender lige et kæmpe :bearhug: og håber at i finder ud af det , og din H2B finder ud af at sige sin mor imod og stole på hvad han selv vil ....

1

Del dette indlæg

Altså jeg synes at det er din svigermor der har et "problem". Hvad I vælger skal hun ikke bestemme, og i bund og grund er det jo lige meget hvad andre tænker om jeres forhold de vigtigste er hvilken betydning I lægger buketten. Jeg synes det er en rigtig flot/sjov tanke at have noget med fra Canada når din H2B har tilknytning til Canada.

Jeg er helt enig I at det er rigtig dumt sagt af din svigermor, og forstår virkelig godt det gjorde dig ked af det. Især når det har fået din H2B til at ændre mening, det er da noget hun skal blande sig udenom. Hun skal støtte jer i jeres beslutning. Jeg håber virkelig I får snakket om det så dig og din H2B finder den løsning der passer bedst til jer, for det er jeres store dag ikke andres. Det handler om at I får den perfekte dag :cheerleader3:

Held og lykke og glæder mig til at høre hvad I bliver enige om :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var da et sjovt argument hun har med at brudebuketten symbolisere jeres forhold - visner jeres forhold så også efter en uges tid hvis du fik en buket med rigtige blomster :griner:-

Synes at din buket ser flot ud på trods af at det er uægte blomster - og det er heldigvis også jeres valg hvordan I gerne vil have jeres bryllup til at være.

1

Del dette indlæg

Jeg ville ikke selv vælge en sådan buket. Men på mig lyder det lidt som om din svigermor har for meget at skulle have sagt. Og at hun har skovlen under sin søn. Ved ikke om det er fordi han ikke kan li at skuffe sin mor, men snak med ham om det.

Den er altså pæn og hvis det er det i vil, må i jo bare have et falsk forhold. Så længe i selv ved bedre. Go for it girl! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det var da et sjovt argument hun har med at brudebuketten symbolisere jeres forhold - visner jeres forhold så også efter en uges tid hvis du fik en buket med rigtige blomster :griner:-

Synes at din buket ser flot ud på trods af at det er uægte blomster - og det er heldigvis også jeres valg hvordan I gerne vil have jeres bryllup til at være.

haps og hvis forholdet aspejles i buketten burde svigermor jo se det som en fordel at den holder evigt :)

Jeg ville ikke selv have plastik blomster, behovet for at gemme dem har jeg ikke, men vil som de andre sige at svigermor ikke har ret til at blande sig :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes der kommer nogle rigtig gode argumenter for at I da skal tage de false blomster, og så fortælle svigermor grunden til det.

Lige et lille fact. Jeg husker noget om at jeg i et afsnit af "Bridezilla" har set at brudebuketten oprindeligt var til for at holde onde ånder væk når man blev gift, og derfor ikke oprindeligt symboliserer forholdet mellem brud og gom.

Det var måske også noget du kunne sige til din svigermor.

0

Del dette indlæg

Da min svigermor blev gift (for anden gang) bestilte hun også en buket fra Canada med kunstige blomster og masser af fjer!!! Det lyder vildt, men den var faktisk rigtig flot. Fjerene var mere ligesom sådan nogle små dun, og ikke lange indianerfjer. Jeg har desværre ikke et billede af den... Men nu ligger den og pynter nok så flot inde i en af deres stuer, hvor den ligger oven på deres store fotoalbum med billeder fra brylluppet. Og det er hun rigtig glad for i dag!!!

Min pointe er altså, at det med at buketten holder "for evigt" nok er noget, du bliver rigtig glad for i længden. Men hvis du bliver enig med din kommende mand om, at du skal have en buket af rigtige blomster, så køb en såkaldt rådhusbuket. De er stadig flotte, men koster kun en brøkdel af hvad en stor brudebuket koster :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

I skal selvfølgelig gøre præcis som I selv har lyst til.

Synes din svigermor skulle blande sig udenom. Ved ikke hvor hun har det fra, at brudebuketten skulle have noget at gøre med jeres ægteskab.

Selv ville jeg ikke have falske blomster i min buket, men det er jo en smagssag.

0

Del dette indlæg

Vi blev gift den 11 juni 2011 og min buket, brudepige buket og bryst buketter var i Ren fjer (Creme farvet og fuschia farvet fjer), kun adskilt af creme farvet perler og guld wires. ELSKER ELSKER min anderledes buket, og så kan den stå til pynt resten af livet :o) Gæsterne synes også den var super smuk, og lige tilpas anderledes :o)................. Men dog har min svigermor overhovedet heller ikke kommenteret Vores valg af buket. Hun har slet ikke sagt noget om den overhovedet... tror bestemt heller ikke det passede hende. Men heldigvis er det jo JERES fest og JERES valg og JERES penge, så det skal din svigermor da overhovedet ikke blande sig i. Jeg synes din buket er smuk, og så er der jo JERES symbolik i den :o)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes egentlig også, at det er lidt mærkeligt, at din kommende mand lige pludselig har skiftet mening... Har du prøvet at spørge ham hvorfor? Altså, om han virkelig inderst inde ønsker en buket af rigtige blomster, eller om han bare har skiftet mening pga. moderens holdning? :bestwishes:

For I skal selvfølgelig ikke ændre på jeres planer, hvis det bare er for din svigermors skyld.....

0

Del dette indlæg

Vi blev gift den 11 juni 2011 og min buket, brudepige buket og bryst buketter var i Ren fjer (Creme farvet og fuschia farvet fjer), kun adskilt af creme farvet perler og guld wires. ELSKER ELSKER min anderledes buket, og så kan den stå til pynt resten af livet :o) Gæsterne synes også den var super smuk, og lige tilpas anderledes :o)................. Men dog har min svigermor overhovedet heller ikke kommenteret Vores valg af buket. Hun har slet ikke sagt noget om den overhovedet... tror bestemt heller ikke det passede hende. Men heldigvis er det jo JERES fest og JERES valg og JERES penge, så det skal din svigermor da overhovedet ikke blande sig i. Jeg synes din buket er smuk, og så er der jo JERES symbolik i den :o)

Må vi ikke se billeder?

0

Del dette indlæg

Nu kan man jo også vælge at kalde dem EVIGHEDS blomster i stedet for falske blomster! Så er symbolikken jo også at de holder EVIGT ligesom jeres ægteskab gerne skulle. Ægte blomster visner, det skulle ægteskabet da helst ikke gøre ;)

:bestwishes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mari, den er kanon flot, har du/I selv lavet n el kan man købe n et sted?

Maidk, kan godt forstå at du blev ked af det, godt at I gør det som er rigtigtfor jer :cheerleader3:

Tak for det. Vi har fået den lavet i England. Vi er så glade for det. Kan helt klart anbefale hende. Skriv endelig hvis det har nogen interesse.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil nu også sige at man ikke kan se at det er kunstige blomster, jeg vælger selv en super utraditonel brudebuket med kunstige blomster og brocher, fordi jeg kan lide noget unikt men også som du skrev den holder evigt, jeg mener heller ikke din svigermor skal blande sig i sådan nogen ting, det er jeres bryllup og ikke hendes, og det er dig og din H2B der skal mindes dagen sammen og se på billeder og hvad man ellers har fra den dag, det er jer der skal være sammen til døden skiller og det kan en buket kunstige blomster ikke ændre på :)

Synes svigermor skal blande sig uden om :bearhug: du får også lige et kram herfra

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer