påskesen

forret uden fisk

19 indlæg i dette emne

Hej alle i dejlige zilla's

Jeg står og skal finde på en forret som ihvertfald skal være uden fisk. Jeg er ret kræsen og spiser næsten ikke kød så parmaskinke ol. er heller ikke en god kombi :blush: Vi har selv tænkt på noget unghanebryst men ved ikke lige hvad man kan servere til det? Til hovedretten er der kæmpe grill buffet så hvis et kunne passe lidt i den stemning ville det jo være fantastisk :)

Håber i ligger inde med nogle lækre ting og sager :thumbsupsmileyanim: mvh. Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også en kommende mand, der absolut ikke bryder sig om fisk, så til vores bryllupsmiddag skal han (for første gang nogensinde, må det være) ikke "sidde over" ved forretten, fordi han nu selv kan bestemme :-).

Vi har bestilt noget røget kalveculotte til forret - det er godt nok kød, som du siger, du ikke er så meget til, men det er unghanebryst jo også... Og som regel mener jeg, at kød i forretter serveres i relativt tynde skiver - lidt a la italiensk carpaccio, som måske også var en idé? Der ved jeg så ikke, hvordan du har det med parmesan og pesto, som hører med her...?

Til vores kalveculotte er der bare lidt grøntsager med. Men unghanebryst var da også en god idé og her kan I vel også bare servere lidt grønt til?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sidder og kigger på de 2 forslag, der er hos os, som IKKE er fisk, hehe:

1) Carpaccio af dansk kalv med revet parmasan og balsamico tomatsalat

2) Kyllingebryst med foiegras på sprødsalat med kirsebær chutney

- vi har så valgt fisk, da jeg ikke syns, at både kød til forret og hovedret rigtig fungerer, sry :) Men self noget andet, hvis du ik kan fordrage fisk, hehe - man kan dog få VILDT meget lækkert fisk, der slet ik smager som fisk...... men derimod smager helt fantastisk dejligt. Kommer helt an på, hvordan det bliver tilberedt og om fisken er frisk først og fremmest!

0

Del dette indlæg

Men kan du evt. fortælle lidt mere om grill-buffet'en, så kan vi måske bedre komme med forslag :) Altså en lækker suppe til forret kunne måske også være en mulighed. Kan huske, at jeg engang var ude og spise på en restaurant, hvor vi fik noget supper med noget høns i.... sådan en lækker cremet een .... og jeg kan normalt ikke fordrage suppe :P hehe.

0

Del dette indlæg

I kan evt servere stegt kyllingebryst i skiver på en lækker sprød salat med pestodressing og lidt brød til.

Det kan også laves med bøffer som er stegt lidt så de stadig er røde. Lægges på rucola-salat. grillede artikokker på glas skæres i skiver og lægges på og en dressing af den saft artiskokkerne lå i, citron og salt og peber hældes ud over.

Eller måske bare en lækker suppe?

Hvad med rejer? Hvis du kan lide dem, kan man lave nogle enkle grillspyd med store rejer med et eller andet tilbehør

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pæresalat med ruculla, tranebær, pærer (sjovt nok), sprødstegt kyllingebryst, grove croutoner og en dressing af olie, balsamico og honning..

Svamperisotto med sprødstegt parmaskinke og lidt friske krydderurter på toppen..

Unghane terrin med langtidsbagte tomater og vagtelæg..

Spyd med kylling og foie gras - på bund af spæde spinatblade der er smagt til med lime og frisk koriander..

Og så videre, og så videre... Det er kun fantasien der sætter grænser.. :blush:

0

Del dette indlæg

Vores restaurant var ude i en risotto af en art. Det kan jo både være svampe- ærte- oste- eller noget helt fjerde. Ved dog ikke om det passer så godt ind i grilltemaet...

Jeg har lavet en Pistacie risotto, som ikke har koed i den.

Se billede her: http://daviswiki.org/Users/MichaelNielsen

Den er dekorativ og frisk og jeg toer vaedde paa, at ingen i selskabet har faaet det foer :)

0

Del dette indlæg

ihh tak for besvarelserne alle sammen :) har nu skrevet til kokken om han kan lave nogle af de forskellige forslag :cheerleader3: ang. buffeten så ved vi endnu ikke hvad vi vælger andet at det bliver en selv sammensat buffet fra dette sted: grillcatering

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer