Dorindom

Natmad/Bryllupskage?

30 indlæg i dette emne

Hej!

Hvad plejer man egentlig at gøre med natmaden? Pejer bryllupskagen at være natmaden? Er bryllupskagen desserten? Eller kan man få bryllupskagen mellem desserten og natmaden?

Hvad gør I/hvad har I gjort?

Tak!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have bryllupskage om eftermiddagen og har droppet både forret og dessert - skal have helstegt pattegris til hovedret. :thumbsupsmileyanim: Vi ved ikke om natmad bliver aktuelt, men vi køber noget lækkert rugbrød, en god leverpostej, et stykke rullepølse, lidt spegepølse og så selvfølgelig lidt surt til. Hvis det ikke bliver spist, er det nemt at gemme til dagene efter.

0

Del dette indlæg

Vi skal have bryllupskage om eftermiddagen og har droppet både forret og dessert - skal have helstegt pattegris til hovedret. :thumbsupsmileyanim: Vi ved ikke om natmad bliver aktuelt, men vi køber noget lækkert rugbrød, en god leverpostej, et stykke rullepølse, lidt spegepølse og så selvfølgelig lidt surt til. Hvis det ikke bliver spist, er det nemt at gemme til dagene efter.

MUMS! Et bryllup jeg gerne ville være spisende gæst til! :D Helstegt svin og pølsebord.. :thumbsupsmileyanim:

Vi skal have:

Reception med bryllupsmuffins, sandwiches, frugtfade & slik/chokolade/snacks

Middag med forret, buffet til hovedret, dessert, kaffe m/ bryllupskage, småkager og chokolade & natmad

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker, at det vel også har noget at gøre med, hvornår festen/middagen starter? Hvis den starter kl. 17-18, har man jo ikke mange timer inden midnat til at nå forret, hovedret, dessert, kaffe/kage og natmad (kan også tages efter midnat), hvis man også skal have nogle gode pauser ind imellem retterne. Eller hvad? Hvis man spiser kl. 15 kan man jo sagtens nå det hele uden stress og uden at føle, at man spiser hele tiden.

0

Del dette indlæg

Jeg tænker, at det vel også har noget at gøre med, hvornår festen/middagen starter? Hvis den starter kl. 17-18, har man jo ikke mange timer inden midnat til at nå forret, hovedret, dessert, kaffe/kage og natmad (kan også tages efter midnat), hvis man også skal have nogle gode pauser ind imellem retterne. Eller hvad? Hvis man spiser kl. 15 kan man jo sagtens nå det hele uden stress og uden at føle, at man spiser hele tiden.

Fortsættelse: Det er jo bare tit sådan med cateringfimaer, at desserten ofte er inkluderet i tilbuddet. Ja.. Kom gerne med flere svar og råd! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi holder ikke reception, så jeg regner ikke med, at vi skal giftes før kl 15 el lign, hvilket gør, at jeg ikke påtænker at planlægge noget til om eftermiddagen efter vielsen udover et glas champagne, øl, vand, vin og nogen snacks el lign.

Anyway.... vi skal have en 3 el 4 retters... dunno endnu.... herefter kaffe/chokolade og bryllupskage .... og ud på natten ruller der en pølsevogn ind ... vil skyde på omkring ved 2-tiden.

Jeg ved ikke om det er alt for meget mad på 8 timer, men nu ser vi ad, hehe. Altså antager da, at folk godt kan spise en 3-retters, en cupcake .... og så er sultne igen når vi når et lille stykke ud på natten :P Kunne også være, at vi skulle lade cupcakes bryllupskagen køre i stilling om eftermiddagen... hmm, den må jeg vist lige tænke over :P

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde bryllupskagen som dessert og det passede helt perfekt - vi havde godt luret, at folk ville være for mætte til at spise kage, hvis de havde fået 3 retter først. Og den fine kage skulle ikke gå til spilde. Og så havde vi natmad senere (aspargessuppe), og der havde folk så fået appetitten tilbage ;-)

0

Del dette indlæg

Hvis man starter middagen et sted mellem kl. 17-19 bør man snildt kunne nå middagen, herunder forret, hovedret og dessert inden 14. Normalt vil der også være tid til kaffe/bryllupskage inden brudevalsen og ved at vælge den rækkefølge har man muligheden for at skubbe kaffen m.v. til efter brudevalsen hvis tidsplanen skrider.

Derimod er det mere tvivlsomt om man kan nå bryllupskagen om eftermiddagen hvis man først skal giftes ved 15-17 tiden da der ofte skal indregnes transporttid og det ikke er noget der bare skal jappes igennem.

Ved at gøre det eller servere bryllupskagen som dessert opnår man en mere glidende overgang over til brudevalsen fordi kaffe med bryllupskage er mere omstændigt - Ofte foregår det i et helt andet lokale, hvorimod kaffe med tilbehør bare kan sættes frem og så kan folk forsyne sig før eller efter brudevalsen. Beregn dog 15-20 min. pause efter middagen af hensyn til bordafrydning og fjernelse af nogle borde.

Natmad kan være hotdogs, burgere, pizza, suppe, frikadeller/kartoffelsalat, pitabrød, brød med pålæg, biksemad, tapas, etc. men ikke bryllupskage vil jeg sige. Natmaden serveres typisk et sted mellem kl. 1 - 3, afhængig af hvornår middagen er sluttet og er der et evt. sluttidspunkt for festen tager man også det med i betragtning. De fleste steder serveres den nok ved 2 tiden, ikke mindst af hensyn til dem som gerne vil forholdsvist tidligt hjem og ikke vil feste igennem til 5-6 tiden om morgenen. Ved de fester plejer jeg at kalde natmaden for et mellemmåltid.

Noget helt andet er at der som regel er masser af bryllupskage i overskud hvis den først serveres efter middagen for så spises der stort set ingenting.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi får bryllupskagen til dessert og hotdog til natmad. Til min søsters bryllup fik vi både dessert og bryllupskage til kaffen (og natmad efter midnat) der blev næsten ikke spist noget bryllipskage, for alle var så mætte. derfor har vi valgt at bruge kagen som dessert. også natmad efter midnat.

0

Del dette indlæg

er selv lidt i tvivl... vi skal giftes kl 14, og tænker lidt at servere bryllupskagen sammen med champagnen kl 15.30/16 stykker ( kirken ligger tær på slottet), middag kl 18 med 3 retter og så pølsevogn kl 00-01 stykker til natmad... min kæreste er "kendt" for at være meget glad for hotdogs så det er hans personlige præg på slotsbrylluppet ;-)

enten det ellers skal vi presse bryllupskagen ind mellem dessert og natmad da jeg under INGEN OMSTÆNDIGHEDER vil give afkald på en rigtig dessert...det er jo hele dagens højdepunkt ( næst efter vielsen) ;-)

så tror vi serverer kagen ca 2 timer før middagen... så er det det eneste folk får ( og lidt frugt) mellem frokost og middag... så de burde stadig kunne nyde middagen! :-)

0

Del dette indlæg

Helt sikkert - Den løsning ville jeg også gå efter. Medmindre I har en klar fornemmelse af at middagen slutter ved 22 tiden ville jeg klart overveje at flytte pølsevognen til 1-2 tiden da der næppe er nogen som er sultne lige efter middagen. Vær også opmærksom på at det godt kan være man regner med at middagen løber i 4 timer (1 time dessert, 1 - 1,5 timers hovedret, 1 time dessert + indslag) men rygepauserne snyder.

0

Del dette indlæg

Vi vælger nok, at tage bryllupskagen om eftermiddagen efter vielsen. Derefter 3 retters menu efterfulgt af kaffe med chokolade og natmad ud på natten.

Vi vælger denne løsning, da vi synes det ofte ikke lige er efter en 3 retters middag, at man har lyst til bryllupskage og vil heller ikke bruge kagen til dessert, da jeg elsker en god dessert :metteholm . (kan godt lide at denne smily hedder metteholm) Synes også, at jeg har været rimelig sulten om eftermiddagen efter vielsen til de andre brylluper, vi har været til, så synes ikke, at jeg vil undlade, at have noget om eftermiddagen.

Er dog lidt i tvivl om hvor lang tid der minimum skal være til kaffen om eftermiddagen.

Forestiller mig at vi bliver viet senest kl 14, men da det tager ca. 50 min at køre til feststedet vil vi først være der ved 16 tiden. Regner med at middagen skal begynde kl 18. Men er det for kort tid med 2 timer til kaffe?? hvor brudeparet skal fotograferes imens.

Lyng

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det unormalt at middagen starter inden kl. 18? Har bare prøvet at være til fester, hvor man spiser kl. 18, og så er man først færdig kl. 23. Så når man lige at trække vejret inden der er brudevals, og så er der kun efter midnat til at danse og feste. Tænker bare, at hvis der er nogle, der skal tidligt hjem, så når de jo slet ikke at være med til andet end middagen. Kan man ikke godt spise middag kl. 16 eller 17? Så er der også plads til kagen om aftenen. Vi holder nemlig ikke reception, og der vil derfor ikke være arrangeret noget om eftermiddagen inden middagen udover en velkomstdrink, når gæsterne ankommer til stedet.

0

Del dette indlæg

jeg regner med at vi skal have bryllupskagen hurtigst muligt efter kirken så folk ikke er for mæt når vi skal have forret + hovedret + dessert, vi skal giftes kl 14. personligt synes jeg ikke man skal servere bryllupskagen i stedet for dessert, men synes det kunne være godt med en let dessert og så bryllupskagen til kaffen lige før eller efter brudevalsen, hvis nu man feks først skal giftes kl 16..

0

Del dette indlæg

Er det unormalt at middagen starter inden kl. 18? Har bare prøvet at være til fester, hvor man spiser kl. 18, og så er man først færdig kl. 23. Så når man lige at trække vejret inden der er brudevals, og så er der kun efter midnat til at danse og feste. Tænker bare, at hvis der er nogle, der skal tidligt hjem, så når de jo slet ikke at være med til andet end middagen. Kan man ikke godt spise middag kl. 16 eller 17? Så er der også plads til kagen om aftenen. Vi holder nemlig ikke reception, og der vil derfor ikke være arrangeret noget om eftermiddagen inden middagen udover en velkomstdrink, når gæsterne ankommer til stedet.

Vi starter faktisk med forretten omkring 16.30 - 17.00. Folk er ofte rigtigt sultne efter vielsen, så jeg synes det er en udmærket idé. Personligt synes jeg at det er synd at stoppe folk med snacks inden al den lækre mad.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi starter faktisk med forretten omkring 16.30 - 17.00. Folk er ofte rigtigt sultne efter vielsen, så jeg synes det er en udmærket idé. Personligt synes jeg at det er synd at stoppe folk med snacks inden al den lækre mad.

Folk er nemlig lidt sultne, og de har jo været igang noget tid der... :rolleyes:

Derfor vælger vi, at vi til receptionen vil servere bruschetta og andre italienske snacks, gæsterne ankommer lige efter vielsen, det bliver sådan ca. kl. 15.40, vi kommer så en time senere altså omkring kl. 16.45 og der vil vi så spise kagen!

Så sætter vi os til bords kl. 18, hvor der så vil være tre retter, og til natmad hotdog - eller vores hjemmelavede udgave 'Helldogs' (Nam nam nam - en hotdog med grillet pølse, hvorpå det kommer salsa, jalapenos, friske forårsløg og mayonnaise)

....det håber vi kommer til at fungere godt.. :fløjt:

0

Del dette indlæg

Vi skal have Sushi og kinesisk buffet til hovedret. Og det bliver ca kl 18.. Forret har vi droppet... Dessert bliver Tiramisu, og som samtidig er bryllupskage. Jeg skal lave den :metteholm og min geniale kommende mand, foreslog at vi laver vores navne i papir, en skabelon, og lægger det på kagen, og drysser så chokolade ud over, så skulle der gerne stå vores navne når vi fjerne papiret :rolleyes: Så bliver kagen lidt mere personlig.. jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, og jeg aner ikke om jeg kan lave Tiramisu, men skal igang med en tester - snart... Senere bliver der kaffe, chokolade, slik og chips...Natmaden bliver Pizza... Vi bestiller en kæmpe omgang familepizza'er...Thats it.. Natmaden skal være så nem som muligt, da vi desværre skal ha ryddet feststedet, inden vi tar hjem derfra..

0

Del dette indlæg

Folk er nemlig lidt sultne, og de har jo været igang noget tid der... :rolleyes:

Derfor vælger vi, at vi til receptionen vil servere bruschetta og andre italienske snacks, gæsterne ankommer lige efter vielsen, det bliver sådan ca. kl. 15.40, vi kommer så en time senere altså omkring kl. 16.45 og der vil vi så spise kagen!

Så sætter vi os til bords kl. 18, hvor der så vil være tre retter, og til natmad hotdog - eller vores hjemmelavede udgave 'Helldogs' (Nam nam nam - en hotdog med grillet pølse, hvorpå det kommer salsa, jalapenos, friske forårsløg og mayonnaise)

....det håber vi kommer til at fungere godt.. :fløjt:

Hvornår skal I så have kage?

0

Del dette indlæg

Nu har jeg vist nok ikke været ude for det i år men der plejer faktisk at være rigtig mange havefester hvor middagen allerede starter ved 14-16 tiden. Har også haft nogle bryllupsfester indendøre der er startet så tidligt. Fordelen herved er at næsten alle er med til det allersidste. Det er jo også lidt det samme man oplever ved mange konfirmationsfester der som regel starter tidligt.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer