mmp

Tilbehør til helstegt pattegris

17 indlæg i dette emne

Vi skal have helstegt pattegris til vores bryllup og selvom tiden er ved at rende ud, så føler jeg sgu ikke helt at jeg har styr på tilbehøret. Har brug for lige at vende det med nogen - så hvordan synes i, at nedenstående ser ud? Er der for lidt, for meget? Hvad mangler der, gode forslag ønskes ...

Vi bliver 50 voksne, ingen børn.

Klassiske flødekartofler

Små bagte kartofler med sød chili og sesamfrø

Kogte kartofler m. avokado, brøndkarse, parmaskinke m. olie/eddike dressing

Tomatsalat m. mozzarella, oliven og basilikum

Blandet salat m. ananas, granatæble og valnødder

Coleslaw

Tzaziki

Hjemmelavede semidried tomater

Hjemmebagt brød

Dressing: Hvidløg, krydderurter, olie/eddike

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis du vil ha en variant af denne her uden kød (Kogte kartofler m. avokado, brøndkarse, parmaskinke m. olie/eddike dressing) ..... well måske ikke helt det samme, hehe .... tænkte nu hvor I har grisen udenfor ...... kogte kartofler med advokado, dild, salt & peber og nogen olie .... smager helt fantastisk godt! :)

Ellers syns jeg altså ikke ,der mangler noget :) Der er jo noget for enhver smag og er jo lissom lidt det, man går efter, når man snakker buffet :)

0

Del dette indlæg

Tak for forslag miss Lena - den vil jeg da lige tage med i overvejelserne, ser lækker ud.

MariaSchmidt: Forstår godt din tanke med at undlade parmaskinken pga. alt det gris. Salaten er en eller anden min søster har lavet til mine forældre, og den skulle være så god. Så den beholder vi - jeg kan heller ikke lide dild, men tak for dit forslag :thumbsupsmileyanim:

Tak for jer andres kommentarer også. Kom gerne med flere ... :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Synes det lyder rigtig lækkert!! 10.gif(det skulle være en gris wink.gif).. Hvis I føler, at der mangler noget, ville jeg nok vælge en mere klassisk salat til også. Jeg er ikke typen, der bryder sig om salater med frugt og andre "spøjse" ingredienserlaugh.gif.. Men det er nok bare migwink.gif

0

Del dette indlæg

Tænkte på ..... nu hvor I har 3 forskellige slags kartofler:

Klassiske flødekartofler

Små bagte kartofler med sød chili og sesamfrø

Kogte kartofler m. avokado, brøndkarse, parmaskinke m. olie/eddike dressing

- kunne måske skifte de små bagte ud med noget kold pasta vendt i pesto med nogen bagte tomater i og bønner ? :)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig lækker middag! Er selv fan af helstegt pattegris, så det er fantastisk! ;D

Er der nogle i jeres familie der ikke spiser/kan lide gris? I kunne måske også servere lidt kylling eller kalkun til, så der er lidt mere kød at vælge imellem? :)

Og personligt ville jeg være ligeglad når nu der er flødekartofler, men ved at en del af min egen familie ville sætte pris på lidt sovs, f.eks. en bearnaise til de andre kartofler ;)

Men ellers som sagt, super lækkert!!

0

Del dette indlæg

Endnu engang 1000 tak for jeres kommentarer! :loveshower:

Det er lidt med vilje at vi har styret lidt udenom en:

Alm. grøn salat - da jeg simpelthen forsøgte at gøre det lidt mere spændende.

Pasta - synes kold pasta er møgkedeligt!

Sovs - elsker egentlig sovs, men det var egentlig for at gøre det lidt nemt, kun med dressing. Men måske vi skal genoverveje det ... vi er faktisk en sovsefamilie! :biggrin:

Vi ved at alle kan lide gris og derfor har vi valgt ikke at servere andet. Og så er det også lidt et økonomisk spørgsmål efterhånden, for hooold da fast der er mange udgifter til et bryllup, uanset hvordan man vælger at holde det! :blink:

0

Del dette indlæg

Jeg syntes måske der er lidt meget tilbehør og sovs mener jeg ikke hører sig til stegt pattegris. Skulle man overveje noget andet kunne det være "røde kartofler". De er meget søde i det og bruges ofte til "vikingfester" og vildsvinmenuer m.v.

0

Del dette indlæg

Synes du at der er for meget tilbehør?? Jeg var egentlig mere bange for at der var for lidt ... Er stadig i tvivl mht. sovs, måske vi bare holder os til dressingerne.

Kartoflerne lyder lækre, men minder de ikke lidt om dem vi allerede har i menuen? Med sød chilisovs bliver de jo netop lidt klistrede.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det eneste, jeg måske syns falder lidt uden for nummer er Tzaziki :) Men ellers syns jeg resten ser fint nok ud (ville dog stadig skifte 1 x kartofler med noget pastasalat med pesto el lign, haha)

- og jeg er enig med diskobilen ... syns faktisk heller ikke, der hører sig sovs til :) Jeg syns sådan en gris kan sammenlignes lidt med grill-mad, hvor jeg heller ik syns der hører sig sovs til .... dressinger er noget andet :)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Det har nok noget at gøre med at jeg syntes at stegt pattegris (og vildsvin) godt må være lidt "primitivt" (enkelt er et bedre ord). Jeg tænker også kartoffelsalat. Det er sådan jeg ofte har oplevet det men ved nærmere eftertanke har jeg jo også flere gange oplevet det serveret som en del af en egentlig bryllupsmenu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

BK har talt, ingen sovs! :biggrin:

Det er måske rigtig nok at tzaziki falder lidt udenfor. Jeg er bare selv vild med det og så synes jeg, at man kan bruge det lidt på samme måde som dressingen, nu der ingen sovs er - altså til at dyppe lidt i. Der kommer nok også til at være noget stærk chilisovs og noget pesto - ælsker sådan noget dyppelse :blush:

Kartoffelsalaten er også blevet valgt fra i et forsøg på ikke, at ryge i fælden med det helt, i min verden, traditionelle med blandet iceberg og kartoffelsalat som tilbehør.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer