Conni

Medgang & modgang - C&E 23.06.12 - [ Nu som Fru, med sneakpeak! ]

1,058 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Så fik jeg lige læst din tråd igennem!

Og det lyder jo bare super det hele!

Vores budget er på omkring de 40.000, men vi regner også med at lave ret meget selv!

Vi holder fx festen på mine svigerforældres grund (Hesselholm), så har tænkt at folk kan ligge i telt hvis de har lyst.

Til feststedet har vi lejet et kæmpe fest som leveres og opsættes af en som hedder Øjvind (hvis du kender ham?)

Og maden tror jeg vi får lavet af den samme måske! Hedder hun ikke Pia hende som laver maden for Besser forsamlingshus?

Og det er jo bare totalt hyggeligt med endnu en Samsø-planlægningstråd at følge med i!

:loveshower: :loveshower: :loveshower:

(Okay har lige rettet et par gange i det her indlæg. Ved ikke helt hvad der sker for mig i dag, men kegler bare totalt i det!!! :rolleyes: )

Jamen velkommen til!

Ja ved godt hvor Hesselholm er, det bliver da en utrolig smuk dag, krydser virkelig fingre for godt vejr til jer. Ja kender udmærket Øjvind og det er et lækkert telt han har. JEg vil varmt anbefale Pia, jeg synes hun laver god ærlig mad og jeg har endnu ikke oplevet at der manglede noget.

Ja det er faktisk lidt hyggeligt at vi er så mange tæt på hinanden :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Invitationer

Vi havde en del overvejelser omkring invitationerne, skulle de være enkeltsidede og så med en løs seddel med information, skulle den være enkeltsidet og så lave en hjemmeside, skulle den være dobbeltsidet med og så med informationer på bagsiden? Hvad gjorde vi med ønskeseddel? Vi var enige om at vi ikke ville sende STD kort, for at spare lidt porto og sådan, men vi ville også gerne sende dem i god tid (læs nok mest mig). Så vi har simpelthen allerede sendt vores invitationer ud lidt over 9 måneder før brylluppet. Vi ville gerne at de skulle være enkle, men samtidig også lidt romantiske. Farverne er som sagt råhvid, rød og guld, så derfor ville vi holde invitationerne i disse farver.

Billeder følger på de kommende. Kvaliteten er ikke i top, fordi jeg har scannet dem ind. De er lavet hos optimalprint.com, som er en utrolig nem hjemmeside at benytte, ligesom der er rig mulighed for at gøre invitationen personlig.

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg lige læst din tråd igennem!

Og det lyder jo bare super det hele!

Vores budget er på omkring de 40.000, men vi regner også med at lave ret meget selv!

Vi holder fx festen på mine svigerforældres grund (Hesselholm), så har tænkt at folk kan ligge i telt hvis de har lyst.

Til feststedet har vi lejet et kæmpe fest som leveres og opsættes af en som hedder Øjvind (hvis du kender ham?)

Og maden tror jeg vi får lavet af den samme måske! Hedder hun ikke Pia hende som laver maden for Besser forsamlingshus?

Og det er jo bare totalt hyggeligt med endnu en Samsø-planlægningstråd at følge med i!

:loveshower: :loveshower: :loveshower:

(Okay har lige rettet et par gange i det her indlæg. Ved ikke helt hvad der sker for mig i dag, men kegler bare totalt i det!!! :rolleyes: )

Jamen velkommen til!

Ja ved godt hvor Hesselholm er, det bliver da en utrolig smuk dag, krydser virkelig fingre for godt vejr til jer. Ja kender udmærket Øjvind og det er et lækkert telt han har. JEg vil varmt anbefale Pia, jeg synes hun laver god ærlig mad og jeg har endnu ikke oplevet at der manglede noget.

Ja det er faktisk lidt hyggeligt at vi er så mange tæt på hinanden :cheerleader3:

Ja teltet er helt fantastisk. Mine svigerforældre lejede det også da de holdt sølvbryllup derovre for et par år siden.

Ja så er der jo bare det med vejret, men tør ikke engang tænke tanken om dårligt vejr. I min verden er det bare slet ikke en mulighed!!! :wink:

Dejligt at høre så meget godt om Pia. Vi fik hende anbefalet af damen på kirkekontoret. Vi skal derover her d. 7/10, så der skal vi mødes med hende og tale lidt om maden (det er i god tid, men nu er vi jo ikke derovre hele tiden).

Har i besluttet jer for hvor festen skal holdes?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja vi skal holde den i forsamlingshuset hos Pia. Det er det bedste sted der sådan er plads og så kan vi godt lide at der er en scene, så hvis nogle har arrangeret underholdning, så kan det foregå der, så alle kan se :biggrin:

Jeg ved hun har sådan en brochure med alle mulige muligheder inden for mad, jeg har nemlig fået det. Der er rigtig mange gode og forskellige ting, men hvis I har andre ønsker finder i sikkert også ud af :wink:

0

Del dette indlæg

Ja vi skal holde den i forsamlingshuset hos Pia. Det er det bedste sted der sådan er plads og så kan vi godt lide at der er en scene, så hvis nogle har arrangeret underholdning, så kan det foregå der, så alle kan se :biggrin:

Jeg ved hun har sådan en brochure med alle mulige muligheder inden for mad, jeg har nemlig fået det. Der er rigtig mange gode og forskellige ting, men hvis I har andre ønsker finder i sikkert også ud af :wink:

Det er da også en super god ide med den scene og det!

Ja hun sagde at vi selv kunne tænke lidt over hvad vi kunne tænke os, og så ville hun også komme med et par forslag.

SUPER fine invitationer forresten!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da også en super god ide med den scene og det!

Ja hun sagde at vi selv kunne tænke lidt over hvad vi kunne tænke os, og så ville hun også komme med et par forslag.

SUPER fine invitationer forresten!!! :thumbsupsmileyanim:

Ja det er i hvert fald det som det bliver :)

Ja hun er meget alsidig, så jeg tror ikke I vil fortryde at I tager hende :)

Tusind tak, jeg er også meget godt tilfreds med invitationerne, min H2B er ikke vild med alt muligt krimskrams som han kalder dem, så synes det er blevet meget godt...

0

Del dette indlæg

Så er der styr på fotograf!

Ja som overskriften siger, så har vi nu "reserveret" (hvis man gør sådan noget laugh.gif ) fotograf, eller egentligt fotografer.

H2B er lidt genert og jeg har en uddannet fotograf i familien, som vi kender rigtig godt. Derfor har vi bedt hende om at tage selve brudebilleder på location. Hun er rigtig dygtig synes vi og får os til at slappe af, derfor tror jeg at det bliver nogle naturlige billeder. Hun hedder Karina Buch og I kan se hendes hjemmeside her

Derudover har vi bestilt en fotograf til at tage billeder af:

Når gæsterne ankommer til kirken og stemningsbilleder før vielsen

Selve vielsen

Stemningsbilleder udenfor kirken efter vielsen

Billeder inde i kirken og udenfor kirken efter vielsen

Parfotos ved feststedet før middagen

Vi havde slået en annonce op på fotostart.dk og fået en masse forskellige tilbud. Ud fra stil og selvfølgelig også pris valgte vi Michael Hansen og hans hjemmeside kan I se her

Vi har selvfølglig ikke besluttet hvordan og hvorledes endnu, men det er rart at det er på plads! :cheerleader3:

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg

Dejligt at have styr på fotografen! Kan læse at I endnu ikke ved, hvor billederne skal tages? Synes også det er lidt svært for der er jo SÅ mange fantastiske steder på Samsø, som er oplagte til bryllupsbilleder :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jubii så skal der kigges brudepigekjoler!

Lilly holder udsalg i oktober, så vi skal til Vejle tirsdag den 4. oktober og kigge om der eventuelt er noget vi kan bruge til mine brudepiger. Deres gallakjoler er sat ned til 500kr stykket, så det må siges at være meget billigt, måske jeg også lige kommer til at kaste et blik på en enkelt kjole eller slør. Glæder mig rigtig meget til en hyggelig dag med pigerne og se om vi kan finde nogle fine kjoler :loveshower:

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores bryllupsbudget

Der har været en del overvejelser omkring vores budget. Emils store frygt var at jeg ønskede mig et kæmpe prinsesse-bryllup på et slot med heste og overnatning til gæsterne og fin mad, men jeg kunne heldigvis berolige ham. Det vi begge ønsker er en mindeværdig dag, hvor vi hylder vores kærlighed til hinanden sammen med vores familie og venner. Jeg brugte siden her som inspiration ( :ilovebryllupsklar: ) til budgetter og begyndte at sortere i hvad vi ønsker og hvad vi er ligeglade med. Vi vil f.eks. ikke holde en reception imellem vielsen og middagen, ligesom vi har valgt at spare bryllupsrejsen væk (den ønsker vi os så i stedet for). Derudover skal vi ikke købe ringe (Emil havde jo valgt og købt nogle som han friede med). Nogle ting har vi valgt at gøre selv, andre ting vil vi ikke spare på.

Vi har valgt at have et budget der hedder 75.000kr.

Det ser ud som følger:

Bruden: 7.700 kr

Gommen: 5.600 kr

Hår, makeup, negle: 1000 kr (noget er hjælp fra venner)

Lokaleleje: 2.700 kr (Gælder leje af lokale fredag til opstilling, lørdag til festen og rengøring - det gider vi simpelthen ikke)

Transport: 3000 kr (den post er vi lidt usikre på, men det er noget Emil står for uden min indblanding - gyyyyyyyyys :help: )

Bryllupsmiddag: 17.0000 kr (gælder snacks, forret, hovedret, kaffe/småkager og natmad)

Bryllupskage: 3.000 kr (vi har en veninde der fantastisk dygtig, så der har vi valgt at spare lidt)

Drikkevarer: 6.000 kr (vi tager lige et smut forbi Tyskland)

Fotograf: 3.000 kr (min kusine er uddannet fotograf og skal tage selve brudebilleder. Derudover har vi fået tilbud fra en anden fotograf til at tage de andre)

Musik: 10.500 kr

Morgengaver: 1.000 kr

Invitationer, takkekort, menukort, bordkort: 1.500 kr (Menukort og bordkort laver jeg selv)

Bordpynt: 500 kr (en del er købt på forhånd udenfor budget)

Brudebuket og øvrige blomster: 1.500 kr (Jeg laver selv buketter til brudepiger, borddekoration, pynt til kirken)

Personale: 4.500 kr

Favourbokse: 1.000 kr (jeg laver selv æskerne)

Tilskud til tøj: 4.000 kr (Vi har valgt at give tilskud til forlovere og brudepiger, så de ikke skal betale tøjet helt selv, da vi jo stiller lidt krav, men vi har ikke råd til at betale det hele)

Det ser super fornuftigt ud GP

0

Del dette indlæg

Brudebillede-location

(Den kommer lige til at foregå over flere indlæg, for jeg vil ikke lave billederne for små!)

Nu jeg var på Samsø, så ville jeg lige rundt og kigge på steder hvor brudebillederne kunne tages. Jeg var egentlig overbevist om at det skulle være på sælvig strand, men stranden har ændret sig meget de seneste år, så den var slet ikke lige så smuk som jeg huskede den. Her er lige lidt billeder jeg tog (det er nordøen der er i baggrunden på billederne):

post-54048-0-12053400-1316198832.jpg

post-54048-0-16356100-1316198857.jpg

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg

Vi er lidt i tidspres imellem kirken og middagen, så vi er begge enige om at stedet ikke skal ligge i for afstand, for at undgå "spild-tid". Der er ellers en del smukke steder på øen, men så kom jeg i tanke om stedet hvor jeg spurgte min H2B om vi skulle være kærester for mange år tilbage i slutningen af Samsø festival, så der slog jeg et smut forbi:

post-54048-0-80262000-1316199025.jpg

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg

Nå så ville jeg lige hen og se hvor gæsterne kunne få taget par-billeder og jeg vidste at der lå et hyggeligt gadekær i Besser, så måske billederne kunne blive der, men på vejen mødte jeg det her smukke græs-areal, hvor vi kunne få taget vores billeder:

post-54048-0-74615500-1316199375.jpg

Så kørte jeg lige hen til gadekæret, men var ikke helt tilfreds med alle de huse man kan se:

post-54048-0-44060500-1316199259.jpg

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå så kom jeg hen til forsamlingshuset og begyndte at gå lidt rundt. Til min store glæde fandt jeg en smuk nabohave lige bag forsamlingshuset, hvor der kunne blive taget par-billeder af gæster (mon ikke med en pæn forespørgsel og et par flasker vin at vi kan få lov til at tage billeder af gæsterne det) :

post-54048-0-65522900-1316199572.jpg

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg

Så skete det helt fantastiske, at da jeg kørte fra feststedet for at køre hje, så valgte jeg at køre "bag-om" byen og der mødte jeg det smukkeste sted at jeg blev helt paf. Det er bare perfekt, fordi det er tæt på, men stedet er jo smukt i sig selv også! H2B er heldigvis enig, så vores brudebilede-location er her:

post-54048-0-09066500-1316199897.jpg

post-54048-0-42321800-1316199919.jpg

Jubii !

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Det skal nok blive nogen fantastiske billeder Conni..

Uhh, jeg får helt hjemve..

Ja det håber jeg i hvert fald. Det kan jeg godt forstå, der er nu smukt herovre, og så var det jo så solskin idag - det gør det altså også smukkere!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer