Lene T

Thomas & Lene - Kæmpe overskudssalg NU!

1,644 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Så har jeg forresten også bestilt poser til at lave disse matchbox seed favors:

post-45329-0-48594000-1334866767.jpg

Vi synes det er en sød tanke og de koster jo ikke alverden at lave. Her er linket til dem :)

Og de små poser inden i, har jeg købt her for 26,- for 50 stk

Jeg har lige skrevet et lille dansk digt til at sætte bagpå, hvis man vil have det :) :

Man siger ”Stop op og hør græsset gro”

Derfor får du denne lille gave fra os to

Græs er det ikke, men blomsterfrø små

Vil du se hvilken blomst, må du i haven dem så

I august skal det ske og nu de spirer og gror

Indtil de står som kærlighed i fuldt flor

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikken en masse super links du smider rundt med, jeg kommer jo til at gå helt diy amok nu hæhæ

hehe tak :) Så må du i gang ligesom mig :wink: Jeg synes bare det er nogle fede ideer og til små penge.. ikke at jeg har fået mundkurv på, om man så må sige, men manden herhjemme synes at det er fjollet med favors o.l., så det må ikke koste alverden at lave og så er der helt ærligt også gået lidt sport i at finde fede billige løsninger :thumbsupsmileyanim:

Virkelig flotte rose :BKSTREET: Tror det kommer til at se vildt godt ud i kirken, og fedt det repræsentere dig på den måde :) Det er også en rigtig fin dansekjole du har fundet :)

Ja jeg synes også at den er rigtig smuk - rosen altså :wink: Og kjolen.. ja jeg synes den er fin - og billig - når nu det er en reserve-just in case-kjole :wink:

0

Del dette indlæg

Flere ideer jeg tumler med :) Klik på billede for link :)

Til truntepigerne - en skattejagt med cameraet

post-45329-0-39885600-1334871316.jpg

Banner til vores bagvæg.. godtnok ikke vores farve, men den er sgu smuk!!

post-45329-0-52947900-1334871865.jpg

At lave vores kirkehæfte som en vifte - vi skal giftes i august, så det bliver nok varmt!

post-45329-0-92941300-1334872259.jpg

En anden sød tanke.. Blondelysposer på vores trappe op til feststedet

post-45329-0-00573100-1334872419.jpg

Dette er et træ, hvor man ud fra sin dato, kan læse hvilket træ man tilhører ... lidt ligesom astrologi - Martha Stewart kalder det druide-astrologi :lol: Men det er da noget at underholde gæsterne med i ventetiden i kirken :wink:

post-45329-0-48427800-1334872625.jpg

Det var vist det for i dag :wink: Det fede er, at de alle er klar til blive printet (stort set) og det er sgu fedt og nemt!! :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lene du er sku en skat! Fede links - de fleste er nuppet

-HAHA- Jeg er da glad for, at jeg ikke er den eneste der synes at det er fede ideer :) Og NEMT! WUUUHUUUUU :cheerleader3:-HAHA- Lige bortset fra banneret, men der har vi en plotter på designskolen, så jeg bare skal betale for et par meter.. det går nok :wink:

Jeg håber på at jeg får Photoshop op at køre snart, så jeg kan lave farverne om så de passer vores og så teksterne står på dansk, men hvis ikke så pyt :)

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wauw en flot rose, altså, stort talent du har :)

Nej egentlig ikke, men tak for komplimentet :biggrin: Den rose er så NEM at lave! Godtnok kan jeg godt lide at lave krea-ting, men den her vil jeg altså ikke tage æren for! :wink: Den er smuk og den er hurtig at lave - what's not to like??? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Så har manden min printet 10 stk roser :lol: (Jeg skal jo have lidt at fucke op :lol: )

Så nu skal jeg teste om de virkeligt også er så nemme! :wink:

Så må du altså lige vende tilbage og give mig ret! :wink: God fornøjelse :biggrin:

0

Del dette indlæg

Er du sunshine, den er da super flot! :) Ihh jeg ville ønske jeg kunne sådan noget der ..... jeg har bare slet slet ik tålmodigheden til det, når jeg sidder i 10. forsøg og det stadig ik ser ud som på billedet, haha .... og så har jeg lidt denne der med stort set alt, når jeg ser det: heck mand ... hvor svært kan det være... det der kan jeg da også! ... og så når vi til det og jeg er monster elendig! haha.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ah, i see :)

Flot resultat på ingen tid = Win win!

Ps. Shedevil - Upload lige en video af, fra når du starter og til du slutter - det kunne være sjovt at følge med i alle de sjove udtryk der kommer undervejs :wink: Jeg er i hvert fald selv en smule verbal de første gange, jeg skal prøve noget nyt, og det måske ikke liiiige går som planlagt :biggrin:

0

Del dette indlæg

Ah, i see :)

Flot resultat på ingen tid = Win win!

Ps. Shedevil - Upload lige en video af, fra når du starter og til du slutter - det kunne være sjovt at følge med i alle de sjove udtryk der kommer undervejs :wink: Jeg er i hvert fald selv en smule verbal de første gange, jeg skal prøve noget nyt, og det måske ikke liiiige går som planlagt :biggrin:

PRÆCIS! Det er nemt, billigt og med stor visuel effekt= win win og det er liiige noget efter mit hoved :wink: Ikke at jeg ikke kan lide at lave kreative ting, men det skal heller ikke være alt for kompliceret og tidsrøvende, for så begynder jeg at kede mig! Hvormor mon der står 50 glas ovenpå, som der skal sættes blonde og silkebånd omkring?? Og de har stået der i... 5 måneder! :lol: Det er bare så KEDELIGT og jeg har en følelse af at jeg aaaaldrig bliver færdig! :lol:

0

Del dette indlæg

Update og tidstab

:o

Min kæreste og jeg fik en lang snak i går, om at han føler at han er skaffedyret til det her bryllup og der må jeg give ham ret. Jeg troede egentlig ikke at han havde det store problem med det, siden at han har et velbetalt arbejde og jeg studerer.. men det har han - og fair nok. Han vil gerne føle, at jeg også bidrager lidt økonomisk til vores bryllup. Da jeg jo har et par kroniske sygdomme, som gør at jeg kan have dage, hvor jeg er dødtræt og ikke kan overskue at arbejde oven i studiet, er kompromisset blevet at jeg skal finde et sommerferiejob :)

Mit eneste øv er bare, at jeg havde planlagt at sommerferien skulle bruges til at lave alle mine DIY-projekter, men hva.. jeg må bare gå i gang lidt før og så bruge mine aftner på det :) Hvad pokker gør andre med arbejde?? :wink: Jeg skal ikke brokke mig :)

Til gengæld så føler Thomas ikke at han står med hele læsset, for det skal han ikke!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha .... ja, kan godt høre, at den er svær. Vi har "heldigvis" ikke samme problem herhjemme, da jeg jo også er studerende og leder efter studierelevant arb, hvilket er totalt umuligt næsten at få fat i her på Fyn. Så jeg arb lidt ved siden af engang imellem, men ja .... han trækker altså også slæbet herhjemme BIG TIME. Indtjeningen til bryllup .... han står for 90% el lign. Men han har heldigvis ikke noget problem med det overhovedet .... han vil hellere end gerne gøre det, så vi får et fantastisk bryllup :)

Men altså .... jeg syns sommerferiejob lyder som en god ting ... og fårk alle de skide DIY-ting så! :) Jeg er helt sikker på, at jeres bryllup vil overleve, hehe .... da det jo ikke handler om indpakningen, men ja'et i kirken! :) - eller ? haha

Altså jeg kan sagtens forstå ham .... men syns måske også, at han burde tage skeen lidt i den anden hånd og tænke, at det kan godt være, at du studerer nu, men hvad så, når I skal holde kobberbryllup el sølvbryllup etc .... hvis du smider mest i kassen der .... skal du så også punke ham med, at han må ud og tjene lidt mere osv :) Altså vi ser lidt brylluppet herhjemme som en fælles ting .... og hvem der smider i kassen er fuldstændig ligegyldigt - bare der ryger penge i :) Altså han har jo kendt til situationen fra start af, så syns måske det er lidt tarveligt - sry, men syns jeg altså, hehe ..... at han bringer det op nu. Er jo ikke fordi du frivilligt "lever på nas" eller det faktum, at du ikke ønsker at bidrage. Hvis det var fordi du var doven ikke ville bidrage, så kunne jeg forstå hans reaktion. Og har du ikke tid til alle dine DIY-ting, fordi du skal arb, så syns jeg altså, at du skulle kaste dem over på ham ;) hehe .... altså det kan godt være, at du ikke økonomisk smider penge i brylluppet, men du laver jo så mange andre ting, der gør, at det skal blive den bedste dag nogensinde.

Aj, syns sgu det er lidt unfair af ham at gøre dig til en slags bussemand ... han har jo vidst det fra starten af .... og hvis du skal have et sommerferie job - altså jeg håber ikke, at han har ferie der el at du får aftenarbejde ... ellers ser I jo næsten ik hinanden hele sommeren og ja .... man må self gøre op med sig selv, hvad der er vigtigst så .... kvalitetstid eller pengene.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Jeg har det på samme måde som dig - sådan lidt at det er rimeligt, men også lidt urimeligt. Han har jo hele tiden vidst at det var ham der ville ende med at betale. Sagen er vel egentlig den, at han gik ned med stress i december og er først startet på arbejdet for 14. dage siden. Han har i 3 år inden han gik ned med stress, haft et arbejde hvor han knoklede i døgndrift og hvor han også har solgt en del af sine ferieuger fordi vi manglede penge.. dette går nogle år tilbage.. Nogle af ferieugerne solgte han uden mit vidende og nogle med. Jeg så bare ikke hvor slemt det stod til med ham, før han gik ned med stress og det har jeg det SÅ dårligt over. For han skulle ALDRIG have solgt sine ferier!

Ovenpå hans sygemelding med stress, føler han derfor at hele vægten for brylluppet ligger på hans skuldre og jeg vil jo ikke bebyrde ham yderligere. Men vi har snakket om det og jeg er glad for at han i det mindste er ærlig! :)

Vores bryllupsbudget er bygget op på at vi får penge fra vores forældre og bedsteforældre til brylluppet i stedet for bryllupsgave. Resten havde vi planlagt skulle komme ind igennem tilbagebetalt skat (den er kommet ind :)), vores opsparing på 25.000,- og Thomas's bonus. Men lige bonussen er problemet, fordi Thomas har skiftet arbejde og er meget i tvivl om, hvorvidt hans gamle firma vil forsøge at undslippe at udbetale. Det er en af de ting, som bekymrer ham meget.

Det skal lige siges at Thomas altid er bange for at vi mangler penge- også selvom vi aldrig mangler noget, det er sådan han er, forsigtig :) Det korte af det lange er, at vi begge er enige om at hvis vi ser i bagklogskabens lys, nok skulle have ventet med at arrangere vores bryllup, til pengene rent faktisk var sparet op. Sket er sket og vi glæder os begge til vores bryllup, ingen tvivl om det, og Thomas er da også klar over at der er en risiko for, at jeg ikke finder et sommerjob.

Jeg tror egentlig bare i bund og grund at det handler om, at han har så svært ved det økonomiske aspekt ved et bryllup. Han ved hvad han/vi gerne vil have, men han har samtidig svært ved, at vi bruger så mange penge på én dag. Han gør mig lidt til en bussemand og som han sagde, så havde han bare behov for at få det sagt, rimeligt eller urimeligt og det er sgu fair nok :) Men jeg kender ham jo godt og jeg ved også, at det handler om, at han lige gik i panik over, at vi ikke ved om hans bonus går ind og fordi vi stadig mangler at skrabe 30.000 ind - hvilket ikke bliver det store problem med hans lønforhøjelse og andre penge der kommer ind. Han er bare så økonomisk forsigtig og jeg tror at hvis vi kun snakker om det økonomiske perspektiv på brylluppet, så glæder han sig til det er overstået og der kommer ro på igen, det gør vi vel begge... men vi glæder os også begge som små børn, til det bliver vores bryllupsdag :)

Nå, det blev godt nok en stor smøre, men der skulle lige luftes ud her hos mig :wink:

0

Del dette indlæg

Sikke noget. Jeg kan genkende en del i det, du fortæller. Herhjemme har vi begge job, og tjener begge pænt, og mine forældre har også betalt kjole og festlokale, men derudover så koster vores bryllup inkl. dyre ringe (men uden bryllupsrejse) ca. 70.000 kr. Det er selvfølgelig mange penge, og det kan jeg også få det lidt skidt over, men vi har prioriteret så vi har pengene, og vi bidrager begge, så hr. mand kan så ikke brokke sig over, at jeg ikke bidrager nok, MEN han er også altid nervøs omkring økonomi, og han hader at bruge penge (bortset fra restaurant og biograf og den slags) på materielle ting, så han kan slet ikke have tanken om, hvor mange penge, vi kommer til at fyre af. Og det er på trods af, at familie og venner betyder rigtigt meget for ham. Han er bange for, at brylluppet kommer til at drukne i "ting". Og han har da lidt en pointe. Af samme grund kan jeg godt udelukker favour-æsker. Men jeg VIL have lov til at få flotte rammer om vores dag, selvom det vigtigste selvfølgelig er vielsen og samværet med venner og familie. Uh, den er sgu svær. Nu fik jeg også liret en lang smøre af, men pointen var egentlig bare at fortælle, at du ikke er alene, når det kommer til en dejlig, men lidt nærig/økonomisk bekymret mand. Det skal nok gå altsammen uanset om du får sommerjob eller ej, men det er rigtigt godt, at du prøver at forstå ham og imødekomme hans bekymring. Det alene gør nok en kæmpe forskel for ham.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Sommetider er det også rart at få luftet ud - og så kan "livet gå videre" :)

Jeg læser det ikke som om du blir gjort så meget til bussemand, mere som at han synes at hvis brylluppet skal være fælles, så skal i også være fælles om at betale det! :) Og det vigtigste er jo sådan set at få snakket om sådan nogle ting - uanset hvad! Ellers ender man med at blive irriteret - som går over i frustration - som går over i vrede - som går over i eksplosion og så sidder man der og tænker: "Hvad satan skete der?" fordi personen slet ikke har sagt noget.. Så synes da kun det er godt i har fået en snak omkring det! :)

Og de 30.000 skulle man nok kunne nå at finde på 104 dage - 1 time og 24 min - OG 35.. nej... 34.. nej.. nå - fuckit - sekunder! :wink:

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Nu fik jeg også liret en lang smøre af, men pointen var egentlig bare at fortælle, at du ikke er alene, når det kommer til en dejlig, men lidt nærig/økonomisk bekymret mand.

Jeg stiller mig i rækken.. Min mand er vendelbo! Hvis man kender vendelboere så ved man at DE slår ikke større brød op end de kan bage, skære i skiver - OG sælge til overpris, sætte fortjenesten i banken og leve af renterne!! :lol: Og for at det ikke var nok at han var vendelbo - så er han samtidig økonomistuderende - OG udstyret med den mest snusfornuftige personlighed nord for Alperne!

Så 3 x økonomisk sans gifter sig med "Ejjj.. Se lige den der.. DEN skal jeg eje... Hov.. Og den der.. Og eeeeeej... KUN 1 dollar.. Jeg køber sq 4" <-- Det er mig! :lol:

I kan TRO der har været mange snakke om økonomi i forbindelse med brylluppet.. men på en eller anden facon - så har vi fået det til at fungere.. Og det tror jeg primært er fordi vi har snakket om tingene! :)

Men økonomisk forsigtige mænd er ikke værst - de har som regel en opsparing og en fornuftig tilgang til livet! :lol:

1

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer