Miss Giggles

Hvad tid skal i giftes?

23 indlæg i dette emne

Jeg er kommet så meget itvivl, hvornår vi skal invitere folk til i kirken når den tid er, hvad har I andre valgt ?? jeg overvejer lidt kl 14.00 da folk ikke skal vente flere timer efterfølgende, selv om jeg regner med kaffe og måske bryllupskage efter vi har fået taget billeder.. men er det så for sent eller? :huh:

( regner med at vi skal spise ca.18.00 )

Lige et spørgsmål mere, da i ringede til præsten for at høre om kirken var ledig, snakkede i så allerede om der hvad klok i ville have kirken eller hvordan?

Mvh Miss Giggles

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål mere, da i ringede til præsten for at høre om kirken var ledig, snakkede i så allerede om der hvad klok i ville have kirken eller hvordan?

Mvh Miss Giggles

Er du eventuelt fra Jylland, hehe? :tunge: :fløjt:

Vi vil gerne være færdige i kirken 14.30, så det kommer lidt an på, hvor længe præsten regner med en vielse tager. Vi har på nuværende tidspunkt bare booket kirken, og idet der var 7-9 vielser hele sidste år, tror jeg ikke, vi kommer til at kæmpe om tiderne :lol:

Gæsterne er velkomne til reception kl. 15.30 et par km væk, så vi får taget billeder i mellemtiden. Så må vi evt. komme lidt senere end gæsterne, hvis billederne trækker ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål mere, da i ringede til præsten for at høre om kirken var ledig, snakkede i så allerede om der hvad klok i ville have kirken eller hvordan?

Mvh Miss Giggles

Er du eventuelt fra Jylland, hehe? :tunge: :fløjt:

Vi vil gerne være færdige i kirken 14.30, så det kommer lidt an på, hvor længe præsten regner med en vielse tager. Vi har på nuværende tidspunkt bare booket kirken, og idet der var 7-9 vielser hele sidste år, tror jeg ikke, vi kommer til at kæmpe om tiderne :lol:

Gæsterne er velkomne til reception kl. 15.30 et par km væk, så vi får taget billeder i mellemtiden. Så må vi evt. komme lidt senere end gæsterne, hvis billederne trækker ud.

Ja, jeg er fra jylland, tæt på Herning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi satser stærkt på kl. 13.30. :)

Mightystar: ???? Kun mellem kl. 13-14? :huh:

Ja det er præstens valg, hvis man har en god grund til at holde det på et andet tidspunkt, tager han det gerne i betragtning. Men vi tog bare en tid inden for præstens normale :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies kl 14.30 og skal have "reception" bagefter, dog for de samme 85 gæster, som skal med til festen om aftenen. Så mens vi får taget billeder, får vores gæster noget at drikke/snack og når vi kommer tilbage får vi bryllupskage og derefter middag omkring kl 18.

Vi er så heldige, at der kun er 2 km. fra slotskirken til feststedet, så vi sparer tid der :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi inviterer folk i kirke til kl. 14.30 og middag kl. 18. Hvad folk laver imellem tiden er deres valg. De fleste bor heldigvis med 5 min. gang til kirke og feststed ligger 500m fra kirke. Feststedet vil være åben for de der ikke har mulighed for at ta hjem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ville gerne giftes kl. 14 og så have rimelig god tid mellem vielsen og festen - men i vores kirke er der vielser kl. 13, 14.30 og 16, så vi tog kl.. 14.30.. Håber vi kan få en rimelig hurtig vielse, så vi er færdige lidt over 15, hvor der så vil være reception på feststedet og samtidig skal vi ud og have taget location billeder.. Mellem 17 og 17.30 slutter receptionen så, og vi tager velkomstdrink og går til bords til festen.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville gerne giftes kl. 14 og så have rimelig god tid mellem vielsen og festen - men i vores kirke er der vielser kl. 13, 14.30 og 16, så vi tog kl.. 14.30.. Håber vi kan få en rimelig hurtig vielse, så vi er færdige lidt over 15, hvor der så vil være reception på feststedet og samtidig skal vi ud og have taget location billeder.. Mellem 17 og 17.30 slutter receptionen så, og vi tager velkomstdrink og går til bords til festen.. :)

En vielse tager aldrig meget mere end 30 min. Der hvor jeg arbejder med mindre der sker noget specielt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies kl. 15.... Hvor længe tager en vielse ca. ? Derefter kører Heidi og jeg i hestekaret ud til feststedet (tager ca. 3 kvarter), for gæsterne tager det ca. 15 min. Vi skal have taget billeder på selve feststedet, og der vil være lidt canapeer imens. Vi regner med at være færdig med billeder lidt i 18 hvor vi så vil tage en velkomstdrink med gæsterne, og derefter byde velkommen. Håber på at vi sætter os til bords ca. 18:15.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det vildt svært med tidspunktet for vielsen. Egentlig ville vi gerne vies lidt sent på dagen, men når man så regner tidsplanen ud ender vi nok med at det allerede skal være kl 14. Vi tænker at vores tidsplan ser nogenlunde sådan her ud:

Kirke kl. 14. færdig kl. 15 (1 time i kirken med lykønskninger, ris osv. efter vielsen)

Transport til location for billeder ca. 30 min. kørsel. dvs. kl. 15.30

1 time til at få taget billeder dvs. kl. 16.30

kl. 17 rammer vi feststedet og skal have lidt velkomstdrinks (Der vil i ventetiden blive sereveret en let anretning for gæsterne) og så vil vi gå til bords kl. ca. 18...

Men synes at det er svært.... også fordi man skal nå at være færdige med maden til kl. 00 så man kan nå brudevalsen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes det lyder som en fin tidsplan og hvis I starter middagen kl. 18 så skal der meget til for ikke at nå brudevalsen kl. 24. I er formentlig færdige med middagen et sted mellem kl. 22 og 23, plus minus en halv time og det giver i langt de fleste situationer mulighed for at drikke kaffe m.v. inden brudevalsen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer