csc1

Bryllupskage fyld?

16 indlæg i dette emne

Hej alle,

Er der nogen der har nogle gode forslag til fyld i bryllupskager? Jeg er ret afklaret med vores kages udseende, men er lidt mere på vildspor hvad fyldet angår... :unsure: Satser på at få en privat til at lave den, da vi håber at kunne spare lidt penge. Så hvis nogen kender nogen eller et sted omkring Århus, som kan lave en fin og god kage til august 2012, så er jeg meget interesseret.

Bedste bryllups hilsner til alle :metteholm

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hmmm... man kan jo komme ALT (næsten) i en kage...

Hvad er I selv til? Måske jordbærmousse m. asti og mørk tobleronecreme til et par svampede lyse bunde?

Eller Limemousse og Lakridsmousse hvis I er til noget anderledes...

Jeg selv pønser på en trible chocolate kage med friske jordbær til...

dvs. bund, hvid chok, bund, lys chok, bund, mørk chok....

OH I love cake.... ;-)

Daim og hindbær er også lækkert...

0

Del dette indlæg

Jeg lavede vores kage med den klassiske hindbærmousse, som jeg æææææælsker. Men i stedet for toblerone lavede jeg en Ferrero Rocher mousse pg det var læææææækkert! Syrligheden af bærmoussen og sødmen fra chokolade og nødderne :loveflag:

Så overtrak jeg den i hvid chokolade, som gav et super lækkert friskhed sammen med de mange bær, der var på den :)

Jeg lavede også en med tobleronemousse og jordbær/rabarbermousse og den var også super god..

Redigeret af M&S
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lavede vores kage med den klassiske hindbærmousse, som jeg æææææælsker. Men i stedet for toblerone lavede jeg en Ferrero Rocher mousse pg det var læææææækkert! Syrligheden af bærmoussen og sødmen fra chokolade og nødderne :loveflag:

Så overtrak jeg den i hvid chokolade, som gav et super lækkert friskhed sammen med de mange bær, der var på den :)

Jeg lavede også en med tobleronemousse og jordbær/rabarbermousse og den var også super god..

Har du opskriften på Ferrero Rocher moussen ? :)

0

Del dette indlæg

Tak for alle de gode bud. De lyder alle super lækre. Man bliver jo helt vildt kage sulten af at læse alle de lækre kombinationer :biggrin: Synes at jordbær- og asti mousse lyder lidt spændende, men også ferro rocher moussen lyder ret god. Måske et dumt spørgsmål, men smager asti moussen virkelig af asti? Smagte nemlig en kage med champagne mousse og synes den var lidt bitter og smagte ikke af så meget, og kunne måske være bange for asti moussen kunne komme til at mangle smag. Men hvis den bare smager af asti, så er det et hit. Elsker nemlig asti :biggrin:

0

Del dette indlæg

En lækker kombination kunne også være blåbærmousse, hindbærmousse og til sidst hyldeblomstmousse. Farvekombinationen når man skærer et stykke er simpelthen SÅ fin og så smager det SUPER dejligt sammen :metteholm

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

wow... ferrero mousse, den har jeg ikke prøvet... mon den minder om nougat bare med hakkede nødder i?

Mmhhh... Nu bliver JEG kagesulten

Ja, faktisk... Dog ikke helt så sød som ren nougat med nødder, men tæt på! :lol:

Har du opskriften på Ferrero Rocher moussen ? :)

Jeps...

Til en 25 cm kage

1 lag

20 stk. Ferrero Rocher 

1/2 l. fløde 

Ferrero Rocher hakkes igennem, så nødderne indeni er hakket. 
(Jeg hakkede dem bare med en kniv på et stort bræt, men det kan gøres i en foodprocesser el. lign. )

Sæt fløden til at koge op og hæld den kogende fløde ud over Ferrero Rocher'erne og lad det stå et øjeblik og smelte sammen.

Rør blidt i det, så farven skifter og blandingen bliver blød i det.

Lad det igen hvile lidt og læg så film over skålen - helt ned til overfladen på flødeblandingen, så der ikke skabes kondens mellem filmen og blandingen.

Lad det stå i køleskabet natten over og pisk det op til skum næste dag. Det er ret vigtigt, at det står længe i køleskabet, for det kan ikke piskes op ellers og så gryner det til sidst, fordi man pisker for meget! Så lad det endelig stå i minimum 12 timer..

0

Del dette indlæg

Vi havde lyse bunde (/vanillebunde) med fyld af boysenbærmousse og chokolademousse. Den var så dekoreret med en chokoladeganache og blomster i fondant, da jeg ikke er så vild med fondant (synes det bliver for sødt og lidt tager fokus fra kagen, selvom det ser utroligt flot ud), og marcipanovertræk godt kan begynde at "svede", hvis kagen skal stå for længe... Det var et hit!

0

Del dette indlæg

Kagen vi fik til min venindes bryllup, var med jordbærmousse og tobleronecreme.....uha hvor var den bare god! :) Er ellers meget sippet med sådanne kager, for sys tit de går hen og blir vamle hvis man spiser mere end et lille stykke. Men den var virkelig god! Har valgt at ha den samme kage til mit bryllup ()()

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville vælge chokoladebunde og chokoladeganash. 1, fordi chokolade er godt, meget chokolade er meget godt. 2, fordi flødefyld kan skabe holdbarhedsproblemer, problemer med at stakke kagerne og kagerne får helt klart en flottere finish!

0

Del dette indlæg

Det kommer meget an på, hvad man er til.

Vi elsker nødder, så vi skal have nøddebunde, et lag med chokoladetrøffelfyld, fordi vi begge er vilde med chokolade, og så et lidt friskere lag med hindbærmousse. Vi kunne rigtig godt tænke os et lag med hindbær OG passionsfrugt, men passionsfrugt er bare dyre, og vi får den lavet af vores svigerinde, som en gave, og det ville blive for dyrt for dem.

Men det er i hvert fald altid godt med noget sødt og surt/friskt, så chokolade og noget bær af en art. Nam!

0

Del dette indlæg

Min søster er mester i fondant-kager, så hun skal lave vores. Vi havde egentlig snakket om at det skulle være fragilite-bunde med hindbær-rom mousse og hvid chokolademousse, meeeeen..... Nu var der jo lige en der nævnte lakrids :fløjt: Jeg ELSKER lakrids! Specielt sammen med chokolade, så spørgsmålet er, om det er en vovet smagskombination eller om jeg kan få kæresten med på den..... men lakrids :metteholm muuuums

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer