Frk. Snefnug

Bryllup 13.4.13

37 indlæg i dette emne

Velkommen til min bryllupstråd!

Så blev det endelig min tur - igår bookede vi festlokalet, og nu vil jeg til at planlægge ordentligt.

Så her er en oversigt:

Planlægning:

Hurtigst muligt:

Tidspunkt og sted for vielsen – bestil tid ved præsten. - er gjort - 13.04.13 kl. 13.04

Reserver lokaler og book værelse til bryllupsnatten - Sindinggård Feriecenter er booket

Bestil/planlæg mad

Bestil serveringspersonale - er gjort - min yndlingstjener er booket for længst, så tingene bliver som jeg vil ha det!

Gæsteliste - indtil videre er der 90 på - plus 18 hvis jeg vælger at tage hele familien med.

Bestil musik - Colours er booket - vi er selv musikere, og der skal 25 musikere med, som skiftes til at spille under middagen.

Vælg forlover og toastmaster

Bryllupsrejse - vi overvejer at tage afsted inden brylluppet for at få lidt kulør

Tid hos fotograf - htb's svoger er bryllupsfotograf :wink:

Budget - er lavet - 50.000 kr. +/-

Bryllupskørsel

Bestil bryllupskjole - kigger på en kopikjole ala San Patrick - og gerne med en kort kjole til dansen

Nyd det

3-6 mdr. før dit bryllup:

Lav ønskeseddel

Bestil og udsend invitationer – husk tid og sted på både kirken og feststedet

Bestil bordkort

Bestil takkekort

Bestil menukort

Møde med præsten, herunder aftale: Pyntning af kirke, fotografering under vielsen, vælge salmer

Tøj til gommen

Ægteskabserklæring fremskaffes og sendes til kommunen

Sørg for at nyde det

2 måneder før dit bryllup:

Bestil bryllupskage - er gjort - min vens eks-kæreste laver de skønneste kager, og vil gerne lave den, selvom de ikke er sammen længere, og hun derfor ikke skal med til festen.

Bestil vielsesring

Bestil blomster til pyntning, brudebuket og knappenålsblomster

Køb morgengave

Bestil tid til frisøren - er gjort, min mors veninde er den eneste der får lov at røre mit hår, og hun vil selvfølgelig gerne ordne os alle sammen den dag...

Det skal stadig nydes

1 måned før dit bryllup:

Endelig antal gæster videregives til køkkenet

Lav bordplan

Skriv bordkort

Øv bryllupsvalsen

Skriv bryllupstalen

Husk nu at nyde det

Lidt baggrund: Vi har kendt hinanden i 5 år, og mødte hinanden midt i HTB's mor og fars skilsmisse - så han sku i hvert fald _aldrig_ giftes! Men heldigvis kan man jo nå at ændre mening, og selvom det på mange måder bliver mit bryllup, bliver det vores fest, og den glæder han sig også meget til. Datoen er fundet ved at kombinere mit yndlingstal 13 med htb's yndlingstal 4

Vi er begge musikere, har spillet til et utal af fester, især mange bryllupper og sølvbryllupper, så jeg har en HELT klar idé om hvad jeg vil have og hvad jeg ikke vil have. Jeg er dog blevet enig med mig selv om at droppe drømmen om det perfekte bryllup - til trods for at jeg af alle burde have opskriften. Men; hvis jeg går efter det perfekte, vil der ikke gå mere end en uge efter brylluppet, så er jeg til en fest hvor de gør noget bedre, sjovere, mere anderledes og festligere, og så ender jeg med at være skuffet. :heart:

Derfor har jeg valgt at jeg ikke skal have mit fine slotsbryllup, men et feriecenter, hvor vi selv pynter op, selv henter drikkevarer, bestiller maden udefra osv. for så kan jeg også få de tjenere som jeg stoler mest på, og som gør detaljerne på den måde jeg vil have det. Hvis jeg holder fest på et hotel eller en restaurant, er der altid en ting de gør anderledes, end jeg vil have det, så det kan simplethen ikke betale sig...

Så nu er jagten igang - jagten på det store øjeblik, den store dag!

- og så lige til sidst: jeg optræder anonymt herinde indtil videre, da jeg sikkert har spillet/skal spille for nogle af jer, og det her handler om vores fest - i hvert fald indtil videre...

Redigeret af Frk. Snefnug
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg syntes det virker lidt bekendt - Hedder det ikke Sinding Feriecenter (og ligger et eller andet sted udenfor Herning). Der spillede jeg ihvertfald bryllup her i sommers. Hvis det er det sted jeg tænker på så er det en rigtig god festsal med en rigtig god akustik og det er jo vigtigt her.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen :) - og jo Diskobil, du roste Sinding Feriecenter i en anden tråd, og stedet stod på vores liste, så vi tog derud :BKSTREET:

Og ja - med 5 mands orkester, og levende trommer er akustikken ret vigtigt :fløjt:

Egentlig synes jeg ikke jeg har så meget styr på det, jeg er blevet overrasket over hvor meget forskel der er på et bryllup og så en almindelig fest (fødselsdag f.eks.).

Alle de smukke DYI-projekter - og så meget tid, ja jeg burde jo nok gå igang... :o) men indtil videre er jeg gået igang med at lede efter dug og servietter. Egentlig er min yndlingsfarve blå, men jeg synes at grøn og brun passer godt til lokalet, med det smukke baggrundsbillede, og så nogle ting fra naturen som bordpynt... *tænke tænke*

Så hvis nogen har billeder af et godt "skovtema" opdækket bord, er jeg den glade modtager :o)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til dette fantastisk forum :balloons:

- og tillykke med det forestående bryllup.

Lyder til at I allerede har styr på en del. Jeg kan godt lide tanken omkring jeres fest - den lyder til at blive dejlig personlig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak alle sammen :) - og jo Diskobil, du roste Sinding Feriecenter i en anden tråd, og stedet stod på vores liste, så vi tog derud :BKSTREET:

Fint at man kunne inspirere jer. Jeg kunne så samtidig fortælle hvilket madfirma I ikke bør bruge (ikke at maden var dårlig) men bare ikke her. Indehaverparret derovre er helt nede på jorden. De blander sig ikke under selve festen men sad og drak kaffe med dem inden jeg kørte dagen efter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej :) Velkommen til.

Jeg er også en kommende 2013 brud (regner jeg med. He he) så glæder mig til at følge din planlægning. Du har godt nok en del ting på plads allerede, er vild med fest lokalet rigtig smuk billede på væggen. Skønt at have styr på musikken og har nogle gode kontakter, når det betyder rigtig meget for jer :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til - dejligt tema med "skoven" og "naturen" - her er lidt inspiration til et forhåbentligt smukt kommende bryllup! :)

Enchanted-Forest-Reception_-weddingpaper_diva.jpg

7.jpgforest+lights+theme+wedding.jpg

birthday_dinner_23.jpg

recublog13.jpg

hh.jpg

9624200_nginCEEV_c.jpg

Net+Centerpieces.jpg

Note+Tree.jpg

Waaau SheDevil!!! øhm - så skal jeg da vist bare igang med at sortere og bestemme mig!

Var til bryllup igår hvor de havde mørkeblå dug på til hvide tallerkner - det var faktisk ikke særlig kønt, så jeg går tilbage til lyse duge - måske lysebrun i stedet for mørkegrøn eller mørkebrun.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er en ordkløver - det indrømmer jeg - men bruger I ordet invitation eller indbydelse?

Jeg synes måske at indbydelse er lidt mere formeldt, hvor man godt lige kan blive inviteret over til kaffe, men det er sjældent at man siger "jeg blev lidt indbudt til middag"...

Er det lige lovlig meget ordkløveri - selv for en korrekturlæser,

er jeg ved at blive en zilla!?!?!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa, så fik jeg også læst lidt i din planlægningstråd...

Super hyggeligt at møde dig, sikke mange planer du har, og gode ideer at dele ud af...

Glæder mig til at følge din herinde, og se om du når det hele :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg måtte også lige ind og lure i din tråd efter vores besøg hos Lenepigen i dag.. Det ser ud til at være et super fint lokale I har fundet, det skal nok blive super med jeres tema.. Appropos fandt jeg nogle lysestager i sinnerup i Dalgashus som var stykker af træ hvor toppen var dreget til en lysestage med former men hvor den fremstod som om den ikke var helt færdig,så træet var helt for neden (som en stamme) og den ellers fremstod rå i træet (lidt svært at beskrive, men håber det giver mening), det kunne måske passe godt ind?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa..

Glæder mig til at høre om jeres store dag,, Vi skal selv holde bryllupsfesten på Sinding feriecenter-bare den 13.07.13:-)) måske du lægger lidt billeder op efterfølgende så vi kan snuse lidt inspiration til bordopstilling mm;-))

Nu er der jo ikke mange dage til for jer så nyyyyyddddd det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer