Wendla

Kan man godt tillade sig det?

10 posts in this topic

Vi skal holde et bryllup for omkring 50 mennesker.. Før festen skal vi holde en reception, hvor vi regner med der kommer omkring 100 stykker.. Vores datter skal døbes samtidig med vi bliver gift, så det bliver sådan et middags/eftermiddags bryllup. Til en reception, kan man så godt tillade sig at lade være at servere bryllupskagen der og gemme den til selve festen??

Jeg tænker man til receptionen kunne servere små sandwiches, pølsehorn, frikadeller, frugt, grøntsager og så div. drikkevarer.. eller er det for tarveligt?

0

Annonce ♥

Det mener jeg bestemt godt at man kan. Mange vælger at servere den til receptionen men nogle vælger at vente med kagen til om aftenen. Netop her kan der jo være god symbolik i at vente til om aftenen da vi jo taler om både et bryllup og en barnedåb, så det hele ikke bliver overskygget af bryllup.

0

Jeg har været til flere brylluper hvor vi fik bryllupskage ved receptionen :metteholm

0

Man kan gøre præcis som man vil!

Har hørt flere der gemte kagen til desserten om aftenen, men også mange der serverer den til receptionen.

da i holder barnedåb også synes jeg det passer godt ind at i gemmer kagen til aftenen, og lader eftermiddagen være lidt mere barnedåb end bryllup, og når englebassen sover så går det over i bryllupsfest.

0

Annonce ♥

Selvfølgelig - det er vel sådan 50/50 hvad folk gør.

Til mit eget bryllup blev bryllupskagen serveret som dessert, det har jeg oplevet ved andre bryllupper også, og så har jeg selvfølgelig også oplevet, at kagen blev serveret til receptionen. Men der er ikke nogen, der vil synes, at det er underligt, hvis I gemmer kagen til om aftenen.

0

vi brugte den også som dessert - så gem den bare ;)

0

Ja det synes jeg da helt sikker godt at I kan gøre, synes det er fint, hvis I severe det andet :)

0

Man kan gøre præcis som man vil!

Har hørt flere der gemte kagen til desserten om aftenen, men også mange der serverer den til receptionen.

da i holder barnedåb også synes jeg det passer godt ind at i gemmer kagen til aftenen, og lader eftermiddagen være lidt mere barnedåb end bryllup, og når englebassen sover så går det over i bryllupsfest.

Fuldstændig enig! Sådan ville jeg også gøre, hvis vi også skulle have barnedåb samme dag.

Men ellers er det jo fundstændig op til jer selv. Hvis man bliver fornærmetover, at kagen serveres senere på aftenen, så er man da lidt hysterisk :)

0

Annonce ♥

Selvfølgelig kan man det!

Husk på: det er jeres dag! Dagen skal være helt rigtig for jer, ikke for alle andre. :D

0

Enig :-) det bestemmer i selv, tænker dog at et lille kage indslag under receptionen vil passe godt ind. Måske mini muffins eller noget andet sødt, lækkert og fint :-)

0