Nattergalen

Gaveoppakning

16 indlæg i dette emne

Hej igen

Jeg kom i tanke om en ting den anden dag.

Pakker I selv jeres gaver op, eller får en nogle til det?

Hvornår vil I gøre det, om aften eller om eftermiddagen. - jeg var til sølvbryllup sidste år, og der pakkede deres børn gaverne op, og skrev liste på hvad de fik?

Hvordan vil I gøre det? Tiden er måske ikke til det.......

Bare en tanke, jeg fik, da et andet bryllup, jeg var til, der nåede de det ikke, de måtte pakke´gaverne op alene derhjemme dagene efter.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi pakker selv vores gaver op - VI ELSKER GAVER :loveshower:

Vi skal holde festen på et hotel og overnatter der også - så vores plan (indtil videre) er, at vi pakker vores gaver op om morgenen efter festen - hvor vi spiser brunch med de gæster som også overnatter. På den måde har vi god tid og kan tage det stille og roligt med at pakke ud, hygge med vores gæster, OG samtidig skrive ned, hvilke gaver vi fik af hvem :)

0

Del dette indlæg

Vi tager lidt når vi kommer fra kirken og hvis vi ikke når alle, så fortsætter vi til kaffen. Vi gider ikke stresse over det, men vi ønsker os også mest af alt penge til bryllupsrejse, så vi håber stærkt at der ikke er for mange ting! :lol:

Hvis det er i ikke ønsker at stå og pakke ud i timer, så skriv på invitationen, at gaverne gerne må pakkes ind i cellofon, fordi i så kan være sikre på at få åbnet alle pakker, og kan få sagt tak til alle. Eller noget i den stil. Jeg synes nu også at det bliver mere og mere normalt at man kommer med bryllupsgaver i cellofan, netop fordi det kan være svært at nå at åbne alle. Eller sig til gavekoordinatoren, at hun gerne må lade et ord falde om det :)

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, det har du ret i... Men vi vil ikke låse os fast i, at vi skal åbne gaver til selve festen - for man kan jo ikke vide hvor lang tid middagen vil strække sig - så hvis der er mulighed for det åbner vi gaverne om morgenen dagen efter - eller måske først når vi kommer hjem.

.

Vi var til et andet bryllup, hvor brudeparret inviterede på grill hygge dagen efter, og så kunne man se de gaver de havde nået at få åbnet. Det var en hyggelig måde at gense brudeparret og nogle af gæsterne på :)

0

Del dette indlæg

Vi har valgt, vi gerne selv vil pakke gaverne op, da gæsterne har brugt tid og penge på at købe ting til os, så derfor skal de også have glæden ved at se os pakke dem ud - på den måde kan vi pgså bedre takke folk personligt for den gave, de har givet. Og gæsterne kan kigge på gavebordet i løbet af aftenen - det synes jeg er meget skægt, til de bryllupper, vi har været til :-) Vi håber at kunne nå nogle fra vi ankommer til feststedet til vi går det bords, altså under velkomstdrinken (30-45 minutter), og resten i løbet af aftenen i pauser og under kaffen :-)

0

Del dette indlæg

Vi pakker selv ud. Men først efter festen, på hotel værelset. Jeg vil ikke stresse over at skulle nå at pakke alle gaver op på selve dagen. Der vil jeg hellere pakke dem op stille og roligt, og bruge tid på at se gaven ordentligt. Så sender vi så et personligt takkekort til alle, hvor vi takker specifikt for deres gave.

Ellers kunne vi pakke gaver op hele aftenen, og den vil jeg hellere bruge til at feste med gæsterne :) det er min mening, som manden heldigvis er enig i :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har bestemt at vi som udgangspunkt ikke bruger tid på at pakke gaver op - vi holder sammen en lille tale til receptionen hvor vi vil takke for gaverne, men sige at vi ikke pakker dem på op dagen. Jeg syntes godt det kan blive lidt af et maraton hvor man alligevel ikke får sagt tak til den enkelte giver - i hvert fald ikke til alle gæsterne.

Og til de bryllupper jeg har været til er det ofte kun de gamle tanter og børnene der gider stå i en time eller mere og se med :lol:

Redigeret af GiftesTilMaj
0

Del dette indlæg

Jeg var nok lidt utraditionel til vores bryllup, men hver gang jeg syntes, at Martin skulle kysses lidt, så smuttede jeg ud i det tilstødende lokale, hvor gaverne stod og pakkede et par stykker op.

Helt personligt synes jeg, at det er en "killer", hvis selve gaveoppakningen bliver lavet til en happening om aftenen, det er ikke sjovt for andre end brudeparret at se 50 gaver blive åbnet. Resten af bryllupsselskabet vil hellere more sig og danse og drikke drinks :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi pakker også gaver op til brunch dagen efter. Min mor foreslog at vi skulle have nogen til at gøre det for os hvis der ikke blev tid til det, men vi elsker gaver så vi vil selvfølgelig selv gøre det :wink:

Jeg synes heller ikke andre skal stå og pakke vores gaver op.. Det er meget upersonligt og vil da gerne selv pakke ud og se hvad vi får af de forskellige, frem for at komme ind til et væld af åbnede gaver, som står i en uoverskuelig bunke.. Hehe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer