frk.ba

Invitation til reception?

20 indlæg i dette emne

Vi holder reception med bryllupskage efter kirken - men jeg havde ikke tænkt mig at sende invitationer ud, har bare tænkt mig at det kan blive nævnt efter vielsen at vi gerne vil se alle der er kommet.

Vi skriver i indbydelsen (altså den til festen) at der er reception, men jeg vil ikke sende separate indbydelser ud kun til receptionen..

Er det skørt? :blush: Hvordan gør i ?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sender heller ikke receptionsindbydelser ud. Vi holder festen i den anden ende af landet, end hvor vi bor, så vil alligevel ikke være bekendt at invitere kollegaer til reception - og ikke fest. Så hvis der kommer nogen til globryllup, har vi også bare tænkt os at sige, at de kan komme forbi til en fadøl eller to :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores receptionsindbydelser i således:

Den 10. marts 2012 siger vi endelig ja til hinanden.

Det vil herefter glæde os at se familie og venner

til reception i Valgmenighedens lokaler mellem 12-15.

Vi serverer kaffe, kage og selvfølgelig et glas med bobler

– håber Du vil hjælpe med at gøre denne dag helt speciel.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hmm.. Jeg kan ikke heeelt finde ud af hvad jeg synes :blush:

På den ene side vil jeg gerne invitere til receptionen, på den anden side synes jeg det lugter lidt af "kom til vores reception, men du står os ikke når nok til at komme med til fest" agtigt.. :unsure: (ikke for at fornærme jer der gør det - for er som sagt selv i tvivl)

0

Del dette indlæg

Hvor mange skal med til hvad?

Vi har et meget lille budget, men en meget stor familie, så vi har valgt at invitere

78 til reception i 3 timer (familie, venner, kolleger, klassekammerater)

25 til middagen (forældre, søskende og tætteste venner)

Alle der skal med til reception, men ikke middag, ved at det er den måde vi gør det på, fordi vi holder af dem alle og så gerne vil se dem, men ikke har penge til at intere 78 på stor middag.

Så jeg ser det kun som en ros at være med til reception, og det gør de self også.

Alle ved da at nogle er man tættere på end andre, for sådan har alle det... vi skal jo ikke gå og lade som om at vores søde kollega betyder lige så meget som vores mor, for det er logik at han ikke gør det... til gengæld kan man godt synes han er en fed person, og det er da kun en rose :)

Dog ville jeg ikke invitere 65 på middag, og 13 med kun til receptionen, men det er jo forskelligt hvad man har lyst til, og det kan stadig aldrig være negativt - med min optik hedder det - "fedt, jeg er inviteret til bryllupsreception" ikke "hvorfor er jeg ikke inviteret til middag?"

Redigeret af 0Tine0
0

Del dette indlæg

Din optik lyder fornuftig :)

Vi blir 54 til festen - og et ukendt antal til receptionen, som sagt så har vi hele tiden tænkt at det er dem der kommer til vielsen, der går med til receptionen (der ligger i gåafstand fra kirken).. Jeg vil tænke lidt videre over det :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan sagtens undlade en invitation til reception! Det er nøjagtig det samme som når man holder morgenkaffe til sit sølvbryllup - man sjusser sig frem til hvor mange der kan dukke op og så køber man ind til lidt ekstra ;-)

Vi holder ikke reception men nyder et glas med alle ved kirken, såfremt vejret er til det...

0

Del dette indlæg

Vi har blot skrevet

Invitation til velsignelse af

Anna Margrethe

og

Axel Lycke

25.August 2012 k. 12.30 samt reception på Viborg Teater

Så er der et program hvor der står sluttid for reception så de på den facon kan se at de ikke er inviteret til mere

0

Del dette indlæg

Vi har ikke sat S.U på vores receptionsindbydelser - så kan man dukke op på dagen hvis man har tid/lyst - og lade være hvis ikke man har.. :) Ingen "pres" eller forventninger..

Og vi har heller ikke sendt ønskeliste med...

Vi har sendt til dem i periferien af vores liv, som er søde og dejlige mennesker, men som hverken er familie eller helt nære venner (som er de eneste der er inviteret til festen om aftenen)

Vi bliver 53 til festen om aftenen - og alle tager også med til receptionen - og ud fra dem der har sagt "de kommer til globryllup" og med dem vi selv har inviteret til reception regner vi med at blive ca. 85mennesker.. Men vi har bare bestilt fast pris på receptionen - dvs. der er mad og drikke ad libitum til 85 mennesker for 8.800kr fra kl. 14.30-17.00..

0

Del dette indlæg

Vi sender også ud til de vi gerne vil have med til receptionen, og så bliver det sagt i kirken at de er der mødt frem til globryllup også er velkomne til receptionen. Vi skriver SU på vores, mest fordi det er svært at sjusse sig frem til om der kommer 5 eller 20..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vores reception er frokost med helstegt lam, så vi invitere folk og har sat SU på.

vi vil skrive

Vi holder bryllupsfest og vil gerne se dig som gæst

for at fejre vores bryllup vil vi gerne invitere på frokost i anlægget lørdag d. 7/4 kl. 12 (slutter kl. 14)

0

Del dette indlæg

Vi invitere også en flok til reception efter kirken med indbydelse og andre får mundtlig besked om at de er velkommen :)

Har selv været til reception et par gange og været rigtig glad for at kunne deltage i et bryllup på den måde hvis man ikke er i parrets tætteste kreds. Har aldrig tænkt at jeg ikke var god nok til at komme med til festen, så har ingen bekymring om at vores receptionsgæster tænker sådan...

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at vi sender nogle invitationer ud til dem som ikke skal med til festen om aftenen, fordi ellers tror jeg faktisk ikke de ville tænke på at komme i kirken og derfor heller ikke få noget at vide om receptionen....

Det er mest nogle venner som jeg har via. mødregrupper og den slags så derfor er det heller ikke nogen som vi ser så meget, men dog alligevel nogen vi gerne vil dele dagen med...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer