Guest Mynte

Bordplan

38 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har vores drenge ved vores side. Min mand har Magnus (den store), fordi han er forelover, og jeg har vildbassen Noah , men så sidder min mor ved Magnus og min svigermor sidder ved Noah, vi må gøre det på denne her måde, da min svigerfar ikke kommer med. :boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

åhhh den er meget oppe og vende her... H2B orker ikke at sidde ved siden af sin mor så mange timer :biggrin: Og jeg aner ikke rigtig hvad jeg skal snakke med min far om så længe. Så vi overvejede at forældrene måske kunne sidde ved et bord ud for os.. Altså hvis vi sidder som et E. Og så ville H2B sidde ved siden af sin forlover og jeg kunne jo så sidde ved siden af min brudepige.. syntes det er møg svært. For tænk nu hvis nogen af forældrene bliver gnavne.. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

åhhh den er meget oppe og vende her... H2B orker ikke at sidde ved siden af sin mor så mange timer :biggrin: Og jeg aner ikke rigtig hvad jeg skal snakke med min far om så længe. Så vi overvejede at forældrene måske kunne sidde ved et bord ud for os.. Altså hvis vi sidder som et E. Og så ville H2B sidde ved siden af sin forlover og jeg kunne jo så sidde ved siden af min brudepige.. syntes det er møg svært. For tænk nu hvis nogen af forældrene bliver gnavne.. :rolleyes:

Vi har sagt det til vores og de tog det sq okey...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhhh den er meget oppe og vende her... H2B orker ikke at sidde ved siden af sin mor så mange timer :biggrin: Og jeg aner ikke rigtig hvad jeg skal snakke med min far om så længe. Så vi overvejede at forældrene måske kunne sidde ved et bord ud for os.. Altså hvis vi sidder som et E. Og så ville H2B sidde ved siden af sin forlover og jeg kunne jo så sidde ved siden af min brudepige.. syntes det er møg svært. For tænk nu hvis nogen af forældrene bliver gnavne.. :rolleyes:

præcis.. vi har lidt samme holdning..

det er jo vores fest og jeg vil heslt sidde sammen med vores venner også kan vores forældre sidde sammen med deres venner/familie.. begge parter ville da få det sjovest ved det - tænker jeg.. min kæreste har samme holdning som jeg, meeeen han synes vi bør sidde traditionelt, da de jo lidt forventer det.. har så spurgt min mor og hun synes det er helt fint, hvor min far er nok helst ville sidde ved mig, arghh den er svær.. men helt ærligt jeg føler vi kommer til at sidde som sådan et konfirmantpar imellem vores forældre - og ja det er ret mange timer man skal sidde sådan haha :fløjt: :blink:

den er svær... :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er lidt i samme situation, Mynte, som jer. Vi skal også sidde ved runde borde, men har fundet en god løsning synes jeg.

Vi får simpelthen et stort ovalt bord som hovedbord, sådan at vi både kan sidde med forældre samt have nogle venner med til bords. Vi regner med at kunne sidde omkring 12-14 stykker hvor de andre borde vil være på 9-10 gæster. Måske dette kunne virke for jer også ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er lidt i samme situation, Mynte, som jer. Vi skal også sidde ved runde borde, men har fundet en god løsning synes jeg.

Vi får simpelthen et stort ovalt bord som hovedbord, sådan at vi både kan sidde med forældre samt have nogle venner med til bords. Vi regner med at kunne sidde omkring 12-14 stykker hvor de andre borde vil være på 9-10 gæster. Måske dette kunne virke for jer også ;-)

Tak.. vi skal også sidde ved runde borde. Gæsternes bliver 8 og vores kunne godt blive maks. 10, men det er stadig for lidt synes jeg, for så kan der kun sidde fire venner... men må da lige undersøge om vi kan få et større bord til os evt. for så har vi jo en løsning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har større problemer med mine bedsteforældre (har en mormor og en farfar tilbage) og hvor i alverden sætter jeg dem, det letteste ville være at sætte mine forældre sammen med dem - men synes også det er lidt synd at mine forældre skal være plejere for deres forældre til deres datters bryllup

må virkelig gå i tænkebox.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal sidde ved runde borde og det bliver samme med vores venner, så kommer vores forælder til at sidde ved et bodt ved sidden af os, sammen med noget familie :) Da vi sage hvordan vi skulle sidde synes vores forælder det lød hygge¨ligt, da de så kan komme til at snakke med noget familie de ikke ser så tit, så her var det ikke noget problem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I er ikke de eneste der har problemer med bordplanen :fløjt: Vi skal også sidde ved runde borde (8-10 personer ved hvert) Jeg har spurgt H2B hvem han helst vil sidde ved, og han svarede hans far (moderen kommer ikke) Jeg vil helst sidde med vores venner, men H2B er sikker på, at hans far bliver skuffet hvis han ikke skal sidde ved vores bord. Nu er jeg/vi ude i, at vores forældre, brudepigen og hendes mand + forloveren sidder ved vores bord.

MEN hvor placere man så "børn"? En på 14 og en på 18. (den næste yngste er omkring de 30 år) … Suk, Jeg får det aldrig til at gå op.

P.S: Forældrene er med til festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også lidt svært ved at finde ud af hvad der er bedst. Min kæreste vil bestemt ikke have nogen bordplan overhovedet.

Hvorfor kan folk ikke bare sidde hvor de har lyst? -spørger han, og det kan han jo på sin vis have ret i.

På den anden side, synes jeg jo der bør være en bordplan fordi det jo er sådan man plejer at gøre det.

Så jeg tror faktisk vi ender med at lave en helt traditionel bordplan med forældrene ved vores side osv. og så finder vi på et eller andet, som gør at alle på et tidspunkt skal finde andre pladser. Har ikke helt regnet ud hvordan, endnu, men det er der jo tid nok til :)

Min kæreste er sådan en person, som kan (og nyder at) tale med hvem som helst, men jeg vil da helt sikkert også hellere sidde sammen med de andre unge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal sidde sammen med vores søskende og deres "påhæng" :)

Jeg frygter mine svigerforældre bliver lidt skuffede, men vi placerer forældre med fastre/onkler og er sikker på de får en sjovere fest.

Vi tager ikke snakken med nogen, det er vores fest og vi gør det vi har det bedst med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nøj hvor er det dejligt at se denne tråd.. For det er godt nok også en ting jeg går og spekulerer over.. Min far er min far, men jeg har virkelig ikke lyst til at sidde ved siden af han en hel aften, slet ik en af de vigtigste i mit liv (han har desværre en god historik med at ødelægge gode oplevelser for mig :( ) men det er jo svært, man vil jo som "barnet" alligevel ikke skuffe sine forældre og det er jo tradition..

Men så godt at se at det efterhånden er ved at være en gammel tradition og andre også tænker i andre baner :biggrin: tror jeg helst vil have min brudepige ved min side og syns også det så er naturligt at forloveren sidder ved min H2B's sidde.. så er det bare alt det andet der skal gå op :wink: hehe det er næsten som en sten er løftet fra mine skuldre at se at jeg ik er ene om at heller ville sidde med en anden end min far..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre alle jeres meninger - jeg synes bestemt man skal gøre som man selv har lyst til, det vores fest og det kan godt være der er en tradition forbundet med den bordplan, men helt ærligt - det behøver man ikke følge og ja nogle vil måske blive lidt skuffede! :rolleyes:

Vi er endelig blevet enige, vi sidder ikke med vores forældre, de sidder så bare ved bordet (runde) ved siden af os, Jeg skal sidde imellem min kommende mand og hans forlover og hans skal sidde imellem mig og min 1.brudepige (voksen) også har vi valgt at sætte vores nærmeste venner + kærester og min anden brudepige ved borden også (ialt 10pers.) :thumbsupsmileyanim: det bliver bare det bedste bord :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er faktisk også nogle brudepar som indretter bordplanen sådan at de kan flytte borde i de to pauser op til og efter hovedretten (gør man det mere bliver det nok for forvirrende). Andre gange (og det er ikke så meget bryllupsfesterne) er det nogle af gæsterne som skifter bord.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja vi sidder nogenlunde traditionelt, men det er ikke fordi det SKAL være traditionelt.. jeg har bare virkelig lyst til at dele den dag med mine forældre. Vi bliver dog kun 23, så længere er der heller ikke til bordenderne :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det heldigvis sådan at både mig og htb har meget lyst til at sidde sammen med vores tætteste familie, og når han har 4 søskende med kærester, så bliver der ikke meget mere plads ved det bord. :)

Vi har også lavet et vennebord, hvor vores venner sidder samlet og et "gammelbord" hvor vores bedsteforældre sidder :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal sidde ved runde borde og vi har valgt at vi vil sidde ved et vennebord, simpelthen fordi at vi skal sidde 8 ved vores borde og med os og vores forældre så ville der kun være plads til et vennepar ved vores bord...og hvem skulle det så lige være.

Vores familie kender ikke hinanden så godt endnu så vi har valgt at sætte vores forældre ved samme bord, så kan de lære hinanden bedre og kende og det samme gælder for vores søskende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Argh, bordplaner!!! Det er jo et mareridt, fordi man virkelig kan gøre en fest bedre med den rigtige bordplan...og tilsvarende dårligere... Vi har valgt at sidde sammen med venner. Vores forældre er skilt, så de forstår godt, at det ikke er det fedeste at lave et bord med os og dem. :unsure: Men jeg tror, at min far er lidt skuffet over, at han ikke skal sidde ved siden af mig... :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at i andre også grubler over bordplanen... Vi skal have runde borde 8-10 pers. Det mest naturlige/ traditionelle ville jo være... H2b, mig, vores forældre og vores brødre + kærester, men kan næsten ikke holde tanken ud, om at skulle sidde med svigerfamilien hele aftenen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal formentlig sidde med venner/søskende.

Vi har runde borde.

Forklaringen er den, at vi begge er skilsmissebørn og derfor har 7 "forældre" til sammen :blink: . Vi kan være 8 ved bordet (jeg har en kæmpe tylkjole der skal være plads til :a1221: ).

7 forældre + brud + gom = 9 :huh:

Derfor ingen forældre ved vores bord :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi går efter den mere utraditionelle løsning. Vi har valgt at sætte vores gæster ved aflange borde med plads til 10 personer ved hvert bord. Disse skal så stå ud fra væggen - 5 i hver side af lokalet. Min kommende mand (om mindre end 4 måneder!!!! ()() ) har så lavet sådan et trekantet bord med hjul under benene, som passer til enderne af de lange borde. Så kan vi nemlig komme til at sidde med ALLE vores gæster, i og med vi flytter vores lille trekantede bord fra det ene bord til det andet med passende interval. Tror det bliver virkelig sjovt og hyggeligt samtidig med, at vi får snakket med alle vores gæster... (Og lander vi ved et kedeligt bord, kan vi jo bare forkorte tiden der... :tunge: )

Vi har så til gengæld desværre heller ikke hverken min mor, min far eller min kommende mands far hos os mere, så derfor er den traditionelle løsning slet ikke en mulighed for os...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer