bobo...

<3 R&B<3 når jeg giver op tager R ovr.. #239

237 indlæg i dette emne

Annonce ♥

vi er igang med at lede efter en fotograf...

grunden til at vi ikke har fundet nogen endnu er at jeg har det lidt dårligt med en betingelse som vi er nød til at sætte op og som skal overholdes...

De billeder der bliver taget i kirken og de portræt fotos vi får taget må fotografen ikke bruge på hans / hendes hjemmeside, eller ligge dem op nogle andre steder...

Jeg hader at skulle stille den betingelse men pga R arbejde og nogle af vores gæsters arbejde så er det yders vigtigt at lige netop denne ene ting bliver overholdt...

vores gæster får nøjagtig samme betingelser for at tage fotos på dagen, og det er heller ikke noget jeg synes om...

måske kan vi få en af R's kollegaer til at tage billeder, men han ved endnu ikke om han er ude at rejse på det tidspunkt eller om han er hjemme, og jeg vil bare gerne have det på plads nu..

Vi har fået tilbud fra to fotografer men har ikke villet takke ja fordi jeg har det så a h til med den skide betingelse..

undskyld, det her udfald, men havde lige brug for at få lidt luft..

0

Del dette indlæg

Hm, jeg kan godt forstå, at du måske føler, at det kan lyde zilla-agtigt, men mon ikke, at de før har mødt det krav. Der er jo også nogle, der er så privat anlagt, at de ikke ville bryde sig om det....Jeg synes, du skal melde ud og så se, hvad de siger....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er faktisk den omvendte vej rundt lovgivningsmæssigt. Udgangspunktet er at man ikke må offentliggøre billeder af - genkendelige - personer medmindre man har positivt tilsagn fra pågældende. Det er ikke godt nok at folk kan melde fra og derved skal foretage sig noget for at undgå at blive "udstillet". De skal positivt sige ja til at blive "udstillet". Jeg kender flere kolleger der er blevet "slagtet" på den konto i form af billeder fra ungdomsfester af letpåklædte piger m.v. :)

Uanset om man medvirker i et bryllup som fotograf, gæst o.l. så handler det om det såkaldte tavshedspligt-princip og privatlivets fred. Man skal kunne holde og deltage i en privat bryllupsfest uden risiko for at blive udstillet offentligt i tekst, tale eller på foto. Også selvom billederne for fotograferne er det produkt de leverer. Men det er jo ikke sikkert at de efterlever forbuddet. Jeg tror eksempelvis det er de færreste der har fået tilladelse til at bringe billeder af gæster i relation til beretninger m.v. herinde og nogle ville det måske endda falde for brystet hvis de så det og Facebook har ikke gjort det nemmere men begge dele er trods alt lukkede dele.

Amatørfotograferne for hvem det måske er nogle af de første opgaver har netop et behov for at vise omverden hvad de kan og dermed at kunne bringe nogle af de billeder de tager. Har de ikke den mulighed så er det ikke sikkert at de er interesseret i opgaven og at lave den til den aftalte pris for det er reelt set en del af deres vederlag.

0

Del dette indlæg

det er jo ikke det at skulle skrive det på papiret at de ikke må bruges på hjemmesider m.m., men det er fordi jeg har det dårligt med at sætte den begrænsning, for jeg kan da godt forstå at fotografen vil vise sit arbejde frem, det er jo den bedste reklame han / hun kan få..

nå men bortset fra det så er mit shoppegen gået amok...

i fredags betalte jeg min brudekjole, og afbestilte de to brudepige kjoler jeg havde bestilt, sælger kunne ikke levere dem i den farve de havde lovet.

igår blev der bestilt to brudepigekjoler til min store datter og hendes kusine der er et år yngre.

og idag kom jeg så til at købe mine sko til dagen...

og her til aften fandt R så et sæt ringe som vi har bestilt.. håber de er ligeså gode som på billedet..

efter Rs ønske venter jeg med at lave hans fødselsdag kage til næste weekend, her skal vi holde påske frokost, for den nærmeste af hans familie ( vi bliver 20)

men i skal da lige se et billede af de bestilte kjoler & af ringene

post-35508-0-50952700-1333397856.jpg

post-35508-0-19036500-1333419283.jpg

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

MUFFINS

Så blev det dagen hvor jeg skulle begive mig ud i det at bage nogle forskellige slags muffins...

der blev bagt 3 slags muffins, alle tre slags med hvid chokolade..

blåbær

kiwi

pære..

alle tre dele var gode.. men min farvorit var nok hvid chokolade og kiwi... næste gang skal der bare lidt mere kiwi i....

I morgen skal der bages mudcake til påskefrokosten på søndag... det skal der nok komme billeder af...

Så har jeg skrevet til sælger af mine kjole, og spurgt om han ikke vli være sød at sende mig nogle billeder af "the making og my dress"

jeg håber de svarer tilbage at det vil de gerne..

ihhh de sommerfugle i maven vokser godt nok meget hurtigt..

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Mmmm de lyder lækre de muffins, har du ikke billeder af dem, så vi rigtig kan blive lækkersulten :)

Håber de vil sende billeder til dig.

jo men vil lige trække pinen indtil jeg er færdig med den anden kage i morgen eftermiddag... :tunge: :tunge: :tunge:

:metteholm :metteholm :metteholm :metteholm :metteholm

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mmmm de lyder lækre de muffins, har du ikke billeder af dem, så vi rigtig kan blive lækkersulten :)

Håber de vil sende billeder til dig.

jo men vil lige trække pinen indtil jeg er færdig med den anden kage i morgen eftermiddag... :tunge: :tunge: :tunge:

:metteholm :metteholm :metteholm :metteholm :metteholm

Hehe ok. Så vil jeg glæde mig til billeder i morgen. :)

0

Del dette indlæg

Påskens kager..

påsken var store bage forsøgs weekend...

først stod den på tre slags muffins...

hvid chokolade / blåbær

hvid chokolade / pære

hvid chokolade / kiwi..

farvoritten var helt sikkert nr 3..

men til oktober bliver der både lavet nr 2 og nr 3

og til søndag skullle der så laves en mudcake...

Den blev en success hos ale gæster så det er nu fast lagt at det bliver den vi laver til bryllupskage...

pynten skal være den samme bare med orange og mørke røde blade istedet.

post-35508-0-38918400-1333918589.jpg

post-35508-0-36263800-1333918611.jpg

0

Del dette indlæg

De lyder gode. Et lille tip er at bage din muffins i papirforme, der puttes i en bradepande af silikone eller noget mere fast med muffinhuller. Så får du fine, ensartede muffins :)

Tak for tippet..

Det var nu også meningen at de skulle have været det men metro havde udsolgt af de forme....

Og jeg giver ikke 80 - 120kr nede i centeret når metro har dem til 20kr..

Så det bliver næste omgang..

Men tak for tippet..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De lyder gode. Et lille tip er at bage din muffins i papirforme, der puttes i en bradepande af silikone eller noget mere fast med muffinhuller. Så får du fine, ensartede muffins :)

Tak for tippet..

Det var nu også meningen at de skulle have været det men metro havde udsolgt af de forme....

Men tak for tippet..

Det, jeg mente, var en bradepande. Der er typisk plads til 12 muffins i. Og så beklæder man hullerne med papirforme. Jeg kan godt forstå, at du ikke gider købe metalengangsforme til muffins i dyre domme...

0

Del dette indlæg

Det er også dem jeg mener.. De er på tilbud i metro til 20kr..

Tak for tippet..

Men tak for tippet..

Det, jeg mente, var en bradepande. Der er typisk plads til 12 muffins i. Og så beklæder man hullerne med papirforme. Jeg kan godt forstå, at du ikke gider købe metalengangsforme til muffins i dyre domme...

0

Del dette indlæg

så har jeg modtaget to af mine brudepige kjoler,

og de lever op til alle forventninger, så nu kan der sættes hak ved dem på to do listen.

jeg har snakket med syposen og de kommer til at sy tøjet til vores drenge, de skan nemlig have en kopi af Rs uniform på, og med skole lektier hjem og børn kan jeg ikke overskue at skulle sy dem i efteråret også.. samtidig vil de gerne lave en tilretning på min kjole hvis det er nødvendigt.

Så har jeg snakket med frisør, og har bestilt tid så jeg og 4 af mine brudepiger kan få sat håret...

vores datter der på det tidspunkt skal ikke have sat håret,

hendes storesøster og mindste kusine skal have lavet en pæn fransk fletning.

den næst ældste skal have lavet lidt krøller i et eller s helt glat hår

den ældste får det fønnet og sat da hun har en kort page.

og så er der mig...

jeg overvejer to forskellige slags, enten frisure som miss lena med knold, ellers en men mange løse krøller bag i men hvo håret omme forfra bliver ført om til nakken med et par fletninger.

jeg ved det ikke, så nu skal der samles ideer...

ellers går jeg bare og venter på vores ringe..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

så har vi bestilt en fotograf..

vi får ikke vores drøm om dias opfyldt i første omgang, men det kommer (har fået et super tilbud)

men jeg får min drøm opfyldt om fotograf fra kirken til brudevalsen ( midnat)

og så til en pris der er til at overkomme...

location er vi blevet enige om bare bliver ved staldende på Christiansborg..

ihhh hvor er jeg glad..

0

Del dette indlæg

Hvor dejligt det er på plads med fotografen :)

ja det er rigtig dejligt...

fredag aften brugte vi på at snakke borddækning..

vi har ikke lyst til at det bliver helt vildt, og derfor har vi lavet super meget om i vores borddækningsplan..

vi laver aflange borde med plads til 8 ved hvert bord. på bordet kommer der så en brun dug. ovenpå bliver der lagt røde og orange blade. (dem finder vi i skoven, tørre, og lakkere med hår lak) men levende lys bliver det fyrfadslys sat i grupper af tre i lysestager som R selv laver ud af grene. så der kommer ialt til at være 9lys pr bord. som dæk tallerkner kommer der stadigvæk skiver fra træstammer. De planlagte loftbannere laver vi selv. vi har fået fat i 2ruller med råhvidt stof i ikea hver har 15m på. dem deler vi op og laver bladtryk på igen for at skabe følelsen af en efterårs skov..

vi ved godt at der så ikke bliver nogle blomster på bordet men jeg håber lidt at bladene på bordet og på loftbannerene kan kompensere for det...

0

Del dette indlæg

Hvor dejligt det er på plads med fotografen :)

ja det er rigtig dejligt...

fredag aften brugte vi på at snakke borddækning..

vi har ikke lyst til at det bliver helt vildt, og derfor har vi lavet super meget om i vores borddækningsplan..

vi laver aflange borde med plads til 8 ved hvert bord. på bordet kommer der så en brun dug. ovenpå bliver der lagt røde og orange blade. (dem finder vi i skoven, tørre, og lakkere med hår lak) men levende lys bliver det fyrfadslys sat i grupper af tre i lysestager som R selv laver ud af grene. så der kommer ialt til at være 9lys pr bord. som dæk tallerkner kommer der stadigvæk skiver fra træstammer. De planlagte loftbannere laver vi selv. vi har fået fat i 2ruller med råhvidt stof i ikea hver har 15m på. dem deler vi op og laver bladtryk på igen for at skabe følelsen af en efterårs skov..

vi ved godt at der så ikke bliver nogle blomster på bordet men jeg håber lidt at bladene på bordet og på loftbannerene kan kompensere for det...

Det lyder rigtig fint og der behøver heller ikke blomster på :)

tabletheme.jpgFall_20Leaves_20Wedding_20Centerpiece.jpgAutumn_Grace_Centerpiece_Kit.jpg

Jeg er ikke så god til at finde en masse fine billeder som Shedevil, men har forsøgt at finde nogle

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg

Mange tak for de fine billeder... Nr et viser lidt vores plan..

Glæder mig helt vildt til at skulle lave et prøve bord.. Men det må blive i ugen op til på vores tre meter lange spisebord

vil da også lige vise mine inspirations billeder...

post-35508-0-81855900-1334513933.jpg

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer