Sign in to follow this  
Followers 0
Sara88

Forberedelserne?

37 posts in this topic

Hvordan forgår det hjemme ved jer? Er der jer (bruden) som kommer med alle forslagene, eller gør jeres H2B også det ? Sætter I jer sammen f.eks. en lørdag formiddag og siger "nu skal vi finde en fotograf" og så kigger I sammen på det, eller hvordan ?

Jeg er rimelig nysgerrig hvordan det forgår rundt ved alle jer andre :D

0

Annonce ♥

Det foregår i et smukt samspil mellem mig og min computer... Manden er sq ligeglad, og med alle de enormt (ENORMT!) mange timer jeg ligger i at finde inspiration og de helt rigtige ting, så er han glad for at slippe.

Jeg planlægger, bestiller, styrer pengene, henter, bytter osv. og så er det mig der bestemmer :)

Min kæreste er meget mere go-with-the-flow end jeg er, så han er glad bare jeg er glad :)

Han har været meget inde over menuen (jeg er vegetar, så er også forholdvist ligeglad med hvad der skal spises...) og han har nedlagt veto mod slabadubadelle på playlisten... det er det eneste jeg lige kan komme på :) Og så spørger jeg self. inden jeg tager store beslutninger, men han synes for det meste det er en glimrende idé :)

Edited by 0Tine0
0

Det foregår i et smukt samspil mellem mig og min computer... Manden er sq ligeglad, og med alle de enormt (ENORMT!) mange timer jeg ligger i at finde inspiration og de helt rigtige ting, så er han glad for at slippe.

Jeg planlægger, bestiller, styrer pengene, henter, bytter osv. og så er det mig der bestemmer :)

Min kæreste er meget mere go-with-the-flow end jeg er, så han er glad bare jeg er glad :)

Lyder da fornuftigt :fløjt:

Kommer du så med dine forslag inde du endelig bestemmer dig for dem?

0

Her hjemme er det nok osse mest mig der har fingeren på pulsen, han var med til at booke det bandt vi har bestillet, men ellers er det nok mest mig det står for det :)

Han er dog blevet spruget, om havd han synes om det farver tema, og det var fint :)

Tror han er glad så længe jeg står for det mest, og forstår ikke at jeg kan bruge så meget tid på det :wink: og på BK :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hjemme hos os er vi faktisk lige meget med. Vi snakker sammen om alle beslutninger og er enige inden vi køber/bestiller. Det er faktisk rigtigt hyggeligt og vi nyder begge når den ene kalder og lige skal vise den anden noget. Det eneste som vi ikke er fælles om er de traditionelle tn som brudekjole, brudebuket med mere. Men jeg har forhørt mig grundigt om hvilken kjole han godt kan lide, så kan jeg tage hensyn til det når kjolen skal findes :loveshower:

0

hjemme hos os er vi begge lige meget med omkring farve tema, invitationer, musik...etc....faktisk alt på nær kjolen :biggrin:

0

Lyder da fornuftigt :fløjt:

Kommer du så med dine forslag inde du endelig bestemmer dig for dem?

Med store ting selvfølgelig, men han er virkelig ligeglad med hvordan servietterne skal foldes, og hvilken farve de har. Hans tøj har han købt sammen med hans mor, så det har han også bare helt styr på selv, og han er SÅ glad for det.

Han sagde i går at han bare synes at alle de ting jeg har lavet er blevet rigtig gode, og at jeg er så dygtig (!) så han er godt tilfreds :)

1

Det handler nok også meget om hvorlangt henne i processen man er; Dvs. om det er et bryllup om der skal stå om 3 måneder eller om 2 år - Mange hankønsvæsener inkl. mig selv har svært ved at forholde sig detaljeret og indgående til noget som først skal foregå om meget lang tid. Til gengæld er de gode til at uddelegere og "give ret". Nej de fleste er som regel med på de store ting og beslutninger som Maria også er inde på

0

Annonce ♥

Vi har forskellige poster, som vi hver især har ansvaret for. Men det er meget som TS beskriver; vi aftaler lørdag eftermiddag er ***IKKE TILLADT***, og så gennemgår vi ellers, hvad vi mangler.

Vi lavede i starten en kalender, hvor vi skrev alle ting ind i, og den bruger vi nu som slagplan :)

0

Hjemme hos os er det lidt specielt, da min tilkommende sejler.. Så i de perioder han er væk har jeg frit spil :D Nej, ikke helt. Vi snakker sammen næsten hver aften og så bliver han lige opdateret hvad der er sket. Og hvis der er noget der kræver en beslutning kan vi tage den sammen, og hvis der skal tænkes, så gør vi det indtil næste gang vi snakker. Når han så er hjemme, så er det noget af en kamp ikke at afsløre de ting han ikke må vide noget om. For uhh, hvor har man bare lyst til at fortælle hvad man nu har fundet på for at gøre ham glad og overraske ham. Generelt er han med på det meste, men så har han lige nogle mærkepunkter som musik, blomster (det er mig med det gule rose dilemma) og mad. Og det er så de punkter jeg bruger aller mest tid på, fordi jeg nu skal opfylde to ønsker. (Det er heldigvis ikke så svært, vi er skræmmende ens).

Nogle dage synes jeg det er fedt med al den tid jeg kan bruge på små (og for ham ligegyldige) detaljer, og andre dage er det bare træls ikke lige at kunne kigge over spisebordet og se om man er på vildspor.

Men, vi sømandskoner er skabt af noget specielt, så selvom savnet er stort, så er glæden større. Nyforelsket igen og igen og igen og igen.. Hvor dejligt har man lov at have det?? Og om 6 måneder, 14 dage, 19 timer og 20 minutter får jeg papirer på at han er min!!! (Ikke at jeg tæller)

0

Haha Stina - nej ikke at du tæller. :rolleyes: :rolleyes: Det sjove er at du mener I har lidt fælles - og jeg snakkede jo med Chr. for ikke så længe siden - og han mener du styrer det hele - han har dog lige musikken..

Jeg tror at hjemme hos os er vi meget fælles. Forstået på den måde at jeg bruger nok laaaaangt de fleste timer på at surfe. Mens han måske lidt mere ved hvad han gerne vil.. Vi havde ellers snakket om at jeg bare skulle ordne det meste fordi jeg gerne ville nusse. Men jeg vil egentlig gerne have ham mere med, og så kommer han også selv med mere og mere. Altså han ved at mine intentioner er gode - men evner måske ikke - når jeg skal dekorere noget smukt og enkelt (har måske en tendens til mange sjove ting, og han synes nogen gange rodet :fløjt: :fløjt: ) Såå sidst mente han at vi skulle sørge for blomsterdekorationer - også i kirken. Min umiddelbare tanke fra starten var at blomster i kirken var spild af penge, og de andre - ahh om vi ikke kan finde ud af det ved at købe et restparti torsdag.. Det tror han ikke helt på.. og ærligt jeg har tit overvurderet mine evner, så hehe..

Rart med en h2b der kender mig og mine svage sider også.. Elsker ham for hans ærlighed

0

Annonce ♥

Vi er meget fælles om tingene, og gør netop det, at vi lader nogle fridage stå i brylluppets tegn :wink: Det er klart mig der bruger mest tid på at surfe rundt, og så snakker vi om de ting jeg har fundet, og om det er noget vi begge kan lide. H2B har f.eks. bestemt farvetemaet, og har også valgt materialerne til invitationerne, som jeg kreerede :lol:

Han er også meget traditionstro og f.eks. må jeg ikke få noget at vide om brudebuket, ligesom han ikke må se min kjole :)

0

Herhjemme er det klart mest mig, der bruger tid på at surfe og finde inspiration, and I love it :balloon:

Vi er fælles om at finde lokaler og bestemme menuen.

Men jeg tror min h2b ville få alt for meget af bryllupssnak/planlægning længe før selve brylluppet, hvis jeg inddragede ham i alle små beslutninger. Så jeg fremlægger mine endelige forslag for ham, og så har han vetoret :wink: Eks. jeg køber materialer og laver et udkast til invitationen, som jeg så viser ham. Men han inddrages ikke i alle de overvejelser og beslutninger, der ligger forud herfor. For så vidt angår fotograf, så har jeg fundet to, som jeg synes er gode og som er ledige den pågældende dag. Dem viser jeg ham og så bliver vi enige om, hvilken vi skal bruge.

For ikke at skulle stå for det hele selv, har vi aftalt (eller jeg har bedt min h2b om :wink: ) at han står for at arrangere kørsel, musik/dj samt indhente tilbud på bryllupsrejse. Jeg tror på hans smag for så vidt angår de to første, så der har han helt frie hænder. For så vidt angår bryllupsrejsen, så træffer vi den endelige beslutning sammen.

0

Nivi: Både ja og nej. Det er jo ikke mange ideer der kommer fra ham, så på den måde er det mig der står for det meste. Men som Bride 2B også skriver, så har han vetoret, hvis jeg har gang i noget helt sindsygt.. Så derfor gør jeg ikke mange ting uden at vende det med ham.. Men altså, alle de tanker jeg gør mig, sparer jeg ham for.. Han får bare et udkast eller to til endelige ideer, og så beslutter vi. I øvrigt er han jo ligeglad med det meste, så sig siger han bare det han tror jeg gerne vil høre. Han vil bare gerne "at vi siger ja og får en hyggelig dag".

Og hvis jeg så lige må give dig, og andre et godt råd.. Planlæg, køb, bestil så meget som muligt i god til. I ugen op til har man styrtende travlt, så det der med at finde blomster torsdag, turde jeg nok ikke satse på. Så kunne jeg i hvert fald nemt godt gå hen og blive lidt stresset.

0

Når vi engang skal have planlagt vores bryllup tror jeg næsten at jeg kommer til at stå for en ligeså stor del af planlægningen som hun (stakkels pige.. ja.. jeg ved det :) )

Men jeg er nok lidt perfektionistisk på det punkt, og jeg kan godt lide at have planlagt mere eller mindre alt i god tid.

Min kæreste får (naturligvis?) lov til at bestemme tema, indretning mv. - og jeg vil helt sikkert også give efter for hendes drømme (feststed, kirke mv.).. men vil helt sikkert stå for/hjælpe med bookingen, forhandle med steder osv osv....

Men nu er jeg generelt også væsentligt mere organiseret end min kæreste.. hehe

0

Annonce ♥

Her hos os er det mig som har hovedoverblikket og mig som bestemmer mest... men er blevet noget overrasket over indbydelserne er det mig som har skabt i den forstand det er mig som har fået ideen og sagt sådan og sådan skal det være men det er ham som går meget perfektionist op i at det skal være lige og det skal gøres sådan og sådan, så vi hjælper hinanden med at lave dem og jeg som troede jeg selv skulle stå for det hehe :)

Men det er også mig som har tiden til det, og han har mere eller mindre de samme meninger som mig omkring tingene har jeg fundet ud af så det er dejligt :)

0

Hehe ja planen er også at alt skal klappes inden sidste sejltur før bryllup.. Pyha - det kan hurtigt blive 2 mdr. før!

Tror også at hvis man spurgte Kim mente han at det var mig der ordnede det meste - men han har da meninger at byde med. Kunne forestille mig at vi er mange i samme båd.

0

Jeg er helt klart den store planlægger her! Jeg har idéerne, jeg finder ting på nettet, i butikker osv., jeg står for kommunikation ang. kirke, lokaler, menu osv. Alting bliver sendt til godkendelse hos gommen, men oftest lyder svaret noget i retning af et lettere åndsfraværende "That's nice, baby..." så jeg godt kan fornemme, at han har hørt ca. halvdelen af hvad jeg har sagt og er egentlig temmelig ligeglad med resten. Han glæder sig selvfølgelig til både vielsen og festen, men detaljerne har han det glimrende med at overlade til mig. Han har, indtil nu, bestemt hvilke af hans familiemedlemmer som skal inviteres og desuden valgt en enkelt salme og så er han ligesom færdig med at planlægge, synes han. Jeg klager ikke, jeg er ganske tilfreds med at få lov at bestemme. Han skal nok slå i bordet, hvis jeg finder på noget som han absolut ikke kan forlige sig med, men vi er heldigvis ret enige om det meste :)

0

Her er det mig der planlægger. H2B har givet mig frit spil og siger at hvis jeg er glad er han glad. Hans pæne måde at sige på at jeg virkelig ikke orker og har interesse i serviet foldning, duge, blomster og hvad der ellers tilhører bryllupsplanlægning. Han får dog at vide hvad jeg har købt osv. men vil væde med at han ved mindre omkring vores forstående bryllup end fx min søster, fordi han gangske enkel ikke høre efter :tunge:

Han har dog selv købt sit tøj, men der skulle han sparkes for at få det bestilt. Dog mangler han en skjorte :wink:

Har det meget fint med at han ikke blander sig i planlægningen, når han endelig kommer med en mening er vi for det meste ikke enige, så er det nemmere at det kun er min mening der tæller :biggrin:

0

Annonce ♥

Det er også klart mig, der planlægger vores bryllupper. Og det er helt sikkert også derfor det ender med 3 bryllupper :biggrin: Jeg kan ikke beslutte mig, og når hr. kæreste bare siger: "Alt for at gøre dig lykkelig", ja så kan jeg simpelthen ikke tage en beslutning - jeg vil jo gerne have det hele. Ahem. Han kommer selvfølgelig med nogle få input engang imellem, men det er liiige til at overkomme :biggrin:

0

Det er også klart mig, der planlægger vores bryllupper. Og det er helt sikkert også derfor det ender med 3 bryllupper :biggrin: Jeg kan ikke beslutte mig, og når hr. kæreste bare siger: "Alt for at gøre dig lykkelig", ja så kan jeg simpelthen ikke tage en beslutning - jeg vil jo gerne have det hele. Ahem. Han kommer selvfølgelig med nogle få input engang imellem, men det er liiige til at overkomme :biggrin:

3 brylupper ?? :o

0

Ja... jeg er meget vægelsindet :biggrin: Men altså, det er ikke 3 store fester, hvis det kan hjælpe? Bare 3 forskellige bryllupper :biggrin:

0

Ja... jeg er meget vægelsindet :biggrin: Men altså, det er ikke 3 store fester, hvis det kan hjælpe? Bare 3 forskellige bryllupper :biggrin:

Hehe, har lige været inde og lure i din planlægningstråd, så gav det hele bedre mening :thumbsupsmileyanim:

0

Hehe, har lige været inde og lure i din planlægningstråd, så gav det hele bedre mening :thumbsupsmileyanim:

-HAHA- der er ikke så meget mening med det - udover det bliver fantastisk :biggrin:

0