stinaogchristian

Risposerne

27 indlæg i dette emne

Har spurgt min mor otte gange, og hun nægter kategorisk at svare.

Hvem laver risposerne?? Eller sørger for..

Vi vil nemlig ikke have at folk kaster med ris, for det kan fuglene ikke tåle. Så risposerne må ikke indeholde ris. Men hvordan sørger man lige for det?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg har fået strenge ordre (af min mor) på at det er noget gæster selv søger for at tage med, så det må jeg ikke selv stå for.

Jeg ville skrive det i invitationen hvis I ønsker noget andet end ris - men der er intet om at fugle ikke kan tåle det.

Så det skal kun være for jeres skyld hvis I ikke vil have ris - fuglene er ligeglad

0

Del dette indlæg

Det er en anden tråd herinde hvor der osse er skrevet noget om rig og fuglene, MEN der skrev de at de godt kunne tåle rig - så ved jeg ikke lige hvad jeg skal tro på!!!!!!!!

Redigeret af Andrup pigen :))
0

Del dette indlæg

jeg har fået strenge ordre (af min mor) på at det er noget gæster selv søger for at tage med, så det må jeg ikke selv stå for.

Jeg ville skrive det i invitationen hvis I ønsker noget andet end ris - men der er intet om at fugle ikke kan tåle det.

Så det skal kun være for jeres skyld hvis I ikke vil have ris - fuglene er ligeglad

Jeg læste faktisk en dyrlæges udtalelser om fugle+frø. Det er ikke ufarligt: http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1013788.ece

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er rigtig mange steder hvor man bruger fuglefrå i stedet.. og lige så mange steder er de faktisk forbudt at kaste med ris på kirkens område.. det er noget det lokale menighedsråd bestemmer, men skal sørge for at finde ud af hvilke regler der er i ens kirke hvis man ønsker st bruge ris.

Redigeret af MunkVerner
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

God artikel Livica. Eller, altså synd for de stakkels fugle, men den understreger jo at det ikke er helt ufarligt, jeg vil nødig være hende der sørger for at hver fugl maks får fem ris ;)

Nå, men eftersom indbydelserne er sendt ud, må vi skrive det på hjemmesiden, og så håbe folk ser det.. Og skulle der være en enkelt eller to der smider en håndfuld ris, så går det jo nok.. Og så tænker jeg også lidt, at eftersom det jo nu er noget der betyder noget for os, så laver vi lige et dusin kornposer, som folk kan tage, hvis de ellers havde ris med hjemmefra. For der er delte meninger om hvem der laver de her poser lyder det til..

0

Del dette indlæg

Familien laver poserne, men som ægte BK zilla, kan man ikke holde fingrene fra det selv, når man først er gået amok i monogram-og-DIY-rusen... :lol:

Dansk ornitologisk forening siger det IKKE er farligt for fugle, og de må om nogen vide det :lol:

Og beklager, men jeg kan simpelthen ikke holde det i mig.. forstår bare slet ikke folk kan spise mishandlede kyllinger i lange baner uden dårlig samvittighed, men bekymre sig om de få gråspurve der skulle komme forbi den dag .. :unsure:

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke helt hvad jeg selv tror.... i Indien, Kina og lignende lande som må siges at være storforbrugere af ris, spiser fuglene jo lystigt af det på gaderne... altså, når det er blevet tabt:D Sjovt at forestille sig dem blive serveret på gaderestauranterne :cheerleader3: Jeg laver dem selv, det er så hyggeligt at se tingene tage form før brylluppet, og det er en ting mindre at bekymre sig om hvorvidt andre har styr på. Jeg bruger solsikkefrø, just i case... det er jo ikke inder-fugle vi har herhjemme...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lavet designet til risposerne selv, men spurgt min mor og søster om de har lyst til en dag, hvor vi laver selve risposerne, samt det design af bordkort jeg har lavet. Så involverer man familien, men får det som man vil have det :wink:

0

Del dette indlæg

Kan godt forstå din pointe 0tine0, personligt bekymrer jeg mig også om kyllingernes leveforhold. Problemet er bare at de alle har det lige slemt :S så medmindre man fraskriver sig at spise kylling, eller selv opretter dem (sidstnævnte er planen, når vi får vores landsted), så kan man vælge mellem mishandlet kylling, mishandlet kylling eller, ja, mishandlet kylling.

Ornitologisk forening vs. dyrelægerne.. Tjah, skal vi ikke bare sige den står 1-1??

Under alle omstændigheder skader jeg i hvert fald ikke fuglene ved at undgå ris. (Om det så er nødvendigt eller ej).

0

Del dette indlæg

Nah, dyrlæger er sq ikke altid så kompetente, udover på de områder de selv arbejder meget indenfor... man skal ikke meget udenfor de dyr de ser til daglig, før de laver grimme fejl .. jeg vil til enhver tid lytte til fugletosser, fremfor nogle der lever at neutralisere katte og hunde :lol:

0

Del dette indlæg

Vi skal vies i en kirke hvor det ikke er tilladt at kaste ris - invitationerne er sendt ud, og vi bruger ikke bryllups-hjemmeside.

Hvordan/hvornår informere man så gæsterne?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg laver selv risposer til at stille op bordet, som de jo såkam kaste på os under festen :wink:

Også køber jeg en pose fuglefrø som jeg stiller i våbenhuset, og som de så kan kaste efter os i stedet for :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Andrup pigen :))
0

Del dette indlæg

Jeg har altså selv lavet mine risposer. Jeg havde slet ikke skænket det en tanke, at det måske var andre der skulle stå for det :unsure: Heldigvis brokkede min mor sig ikke, da jeg med stolthed i stemmen, proklamerede at jeg havde købt 100 hvide organza-poser og klistret lilla hjerter på... Jeg tror bare hun var glad for at hun ikke skulle sidde og klippe 60+ runde tylcirkler!! :lol: Nollerjob jeg heller ikke gad, så hurra for ebay! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi har fået lavet silkebånd med vores navne og bryllupsdato - vi havde tænkt de skulle bruges ved kirken, men vidste faktisk ikke at der er nogen kirker som ikke tillader det - tak for tippet og vil da fluks gå i gang med at undersøge det... Ellers må det blive sæbebobler :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer