Fr.Andersen

Er det for lang en dag ?

19 posts in this topic

Hey alle i søde qinder :)

Kan i mon hjælpe mig :)

Som overskriften lyder er jeg i tvivl om det bliver for lang en dag..

Vielsen starter 13.30

Reception (sammested, da det er udendørs borgerlig vielse) 13.30 - 17.00

Vi smutter til fotoshoot 15.30-17.30

Festen 17.30-02.00 (02 er der natmaden vil blive serveret)

Den ½ time mellem reception og fest har jeg lagt ind som kørsel fra receptionssted til feststed for dem som skal med der.

Er det en al for lang dag vil jo være ca. 12½ time...??

Til receptionen vil der være små snacks og vil også være der vi skal have bryllupskage.

Håber i kan hjælpe mig :)

Kom endelig med gode råd/forslag til hvad i syntes jeg kan gøre anderledes...

0

Annonce ♥

Nope - Det er faktisk meget normalt bortset fra at det ikke er alle fester der slutter kl. 2 :) De fleste vælger at blive gift mellem kl. 13-15 da det giver mulighed for at holde reception eller anden form for samling af gæsterne inden middagen og rigtig mange vælger ligesom jer også at servere bryllupskagen om eftermiddagen.

Hvis man skal "angribe" noget i tidsplanen er det at vielsen nok ikke tager meget mere end 15-20 minutter og at der derved er reception i lidt over 3 timer hvilket normalt kan være lang tid for gæsterne men da den del foregår udendørs syntes jeg egentlig godt man kan forsvare det. Samtidig er der jo ingen der forhindrer dem i at køre før receptionens afslutning og foretage sig andet inden festen.

0

Vores vielse startede kl 13 og festen sluttede ved 5 tiden om natten og jeg synes dagen var aaalt for kort, så mit svar er nej ;)

0

:-)

Jeg holder også på at det ikke er for lang en dag. Bare husk at gøre opmærksom på at der "kun" er snacks til receptionen.

Vi har talt om at gå til bord allederede omkring 17.30 da vi skal være ude kl. 2. Festmiddage tager altid længere tid end man beregner og det er jo også fedt at have tid til at danse lidt på bordene :-)

Jeg ville nok korte receptionen lidt alt efter hvor mange af gæsterne der skal til både reception og middag.

0

Annonce ♥

Det ser da fint ud :) Vi bliver viet allerede 11.30 .. :)

0

Mange tak for jeres hurtige svar :)

Dejligt at jeg ikke er helt gal på den :)

Var også mest receptionen jeg var i tvivl om, men som du skriver diskobil, så er det jo tilladt at foretage sig noget i mellemtidende hvis man syntes det bliver for lang tid :)

Jeg vil helt sikkert gøre opmærksom på at det er snacks.

Det er ca. 70 af gæsterne der skal med videre ud af 108 ca.

0

Jeg synes også det er en ganske alm. længde for sådan en dag. Vores vielse starter kl. 13.00 og festen slutter når den slutter.. :) Musikken spiller til kl. 02.00 og så er der jo op til folk om festen kører videre, da vi kan betale timepris for musikken ud over :)

0

Jamen det bliver jo bedre og bedre: Når vi taler om så mange mennesker til reception så tager ting alt andet lige også længere tid og man kan bedre forsvare at receptionen udstrækkes tidsmæssigt.

Jeg vil også sige at det netop er ved bryllupsfesterne at vores såkaldte ubegrænset spilletidskoncept med op til 12 timers spilletid kommer til sin ret og det er jo så kun regnet fra starten på middagen. Skulle man også medregne den tid der går med reception (hvor vi typisk går og stiller op i festlokalet) så taler vi nok i højere grad om 16 timer, for det er godt nok sjældent at vi har bryllupsfester der slutter kl. 2 medmindre det er et krav fra feststedet. :rolleyes:

0

Annonce ♥

Vi har samme plan - :lol:

Overvejer også kraftigt om vi ikke skal have lid mere "rigtig mad" til receptionen end bryllupskage.. hmm.. :wink:

0

Vores plan ser ud på ca samme måde - bortset fra vi bliver viet kl. 14 og festen regner vi med slutter kl. 01:00 efter stemning - og vielse, reception og fest er på sammested - festen dog i et seperat lokale :) Sys umiddelbart planen ser fin ud - min brudepige siger dog at hun synes vores dag virker meget lang - Men vi kan ikke se at der kan ændres på det - og det ønsker vi vist heller ikke.. :) Jeg synes jeres plan ser fin ud!

0

Jeg har også overvejet om dagen bliver for lang. Det er rart at få det afkræftet.

Vielse kl. 13.00

Reception kl. 14-17 (fotografering kl. 14-15)

Middag kl. 18- ?

0

Absolut ikke. Nu ved jeg jo hvor I skal holde festen :biggrin: og da jeg var deroppe (for en del år siden) spillede jeg tre forskellige steder fordi der er 3 rum i forlængelse af hinanden som blev brugt til hhv. "reception", middag og efterfølgende dans. De fleste skal formentlig også overnatte på stedet og har dermed muligheden for lige at gå op og gøre sig klar m.v. hvorved de 4 timer mellem vielsen og middagen hurtigt kan få ben at gå på.

0

Annonce ♥

Vores plan er nogenlunde det samme.

Vielse i kirken kl. 13

Reception til kl. 17

Middagen starter kl. 18.

Festen slutter når de sidste går hjem - formentlig søndag formiddag ;-)

Både receptionen og middagen er hjemme i haven, og jeg tror også vi skal fotograferes i haven, da vi bor meget smukt, derfor er der ikke lagt tid ind til det.

Vi havde først bestilt vielse kl. 14.30 men de allerede gifte kvinder i omgangskredsen mente at det ville blive for stresset og for kort tid, derfor rykkede vi det til kl. 13.

Jeg er i stedet lidt bekymret for tidsplanen om formiddagen. Både jeg og vores to piger skal til frisøren og have sat hår, og alt det halløj med kjole og make up - hvor lang tid har I sat af til det?

0

Okay :) det er jo super, så behøver jeg vist ikke tænke så meget over det mere :) hehe.. er meget rart at få lidt styr på det så man ved mhs. til musik fotograf osv. når man booker dette :)

Nu er jeg kun blevet i tvivl om hvor længe man skal have serveringspiger rendene?? vi får kokke på som kommer og laver maden i forsamlingshuset, men ved så ikke hvor længe der vil være tjenere??

0

Typisk forlader serveringspigerne festen når middagen er færdig og de har rettet an til kaffe, fået klaret opvasken m.v.

0

:cheerleader3: Det er næsten nøjagtig samme tidsplan vi har lagt - nærmest på klokkeslet he he og vi bliver også en 70-75. Cool at få det bekræftet fra andre at det lyder til at fungere! :wink:
0

Annonce ♥

hov forresten, grundet den lidt semi lange reception har vi også valgt at servere nogle lidt "tunge" snacks, samt bryllupskage. Vores kok mindede os om, at man skal tænke på at sine gæster nærmest skal kunne have adgang til føde hele tiden, så er de mest glade ti hi :bunny_4: :fløjt:

0

Vi skal velsignes kl. 15, og så er der middag kl. 17.30. (folk er sat til at komme kl. 17, hvor der vil være velkomstdrinks), så kan vi nå at få taget billeder (lokationen ligger 2 min. fra kirken, så det kræver ikke meget kørselstid :thumbsupsmileyanim:) (vi skal dog ikke have reception), og folk, der skal indlogeret forskellige steder, kan nå at gøre det inden velkomstdrink og middag.

Men når I har recpetion, så synes jeg ikke, at det lyder f for megt tid. Bedre at have for meget end for lidt! Det er træls at skulle stresse på sådan en stor og fin dag!

0

vi har følgende tidsplan:

Vielse kl. 13

Reception fra kl. 13.45 - 16.00

Fest kl. 17.30

Der er ca. 25 min kørsel fra receptionen (som holdes hjemme hos os) og til hotellet hvor gæsterne skal tjekke ind og lige kan slappe lidt af inden fester starter...så håber tidsplanen er ok

0