TenZi

<3 Vores bryllup 16-11-2012 <3

27 indlæg i dette emne

:loveflag: Så blev det min tur til at lave en planlægningstråd :loveflag:

H2B og jeg har været kærester siden 1. januar 2011. Han friede meget romantisk juleaften (og han havde først spurgt min lillebror om min hånd) og vi har besluttet at vi skal giftes d. 16 November 2012. Den dag ville min far nemlig være fyldt 60 år. Vi vil begge gerne at udgifterne ikke løber løbsk, så alt er så budgetvenligt som det er muligt.

Indtil videre er der 'styr på' følgende:

Indbydelser - De er lavet og er klar til at blive delt ud til gæsterne. De fleste er oplyst om datoen :)

Hvem skal give mig væk? (far døde af kræft for halvandet år siden) - Lillebror giver mig væk

Tøj + sko til H2B - Han vil have jakkesæt på. Håber at min lillebror vil hjælpe H2B med at finde tøj

Brudekjole - Har en favorit, men skal lige have fundet ud af om det er en kopi-hjemmeside der sælger den. Da jeg er en stor plus size er udvalget også lidt begrænset

Brudeundertøj - Er fuldstændigt blank

Brudesko - Er rimeligt lost, men ved at de skal være med minimal hæl, når jeg skal have dem på i så mange timer og så skal de ikke være med spids snude, for det kan mine tæer ikke lide og slet ikke når de hæver efter et par timer

Få Tenzi til at ligne en brud - Aftale er lavet med privatfrisør, der ordner både hår og make-up hjemme

Kørsel af Tenzi og bror til kirken - Morfar :heart:

Musik til festen - Vi lejer en jukebox

Catering til festen - Jysk diner buffet til 109 eller 119 pr snude

Hvor skal vi giftes? - Kirke, præst, samt tidspunkt for vielsen er der også styr på

Festlokale - Det bliver holdt i Folkedansens Hus

Personale til festen - Har næsten aftale på plads med to veninder

Blomster - Det har vi ikke talt så meget om, men det gennemgående farve tema skal være i lilla nuancer. Jeg kan især godt lide blomsten hortensia, samt roser, men aner ikke om det er noget der er til at få for rimelige penge i november.

Bryllupskagen - Har jeg fået en dame til at lave og min bror har købt en form, så den bliver ternet indeni :biggrin:

Det var vist det for nu :-)

Redigeret af TenZi
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Her er invitationerne :)

Billederne er godt nok taget med mobilen, men håber at det går...

Først et uden blitz, så et med blitz og så et af indholdet i kortene.

Jeg har købt kortene i Tiger. tre stk for 10 kr og så har jeg købt de der guldklistermærker i en hobbyforretning og klistret på. Vores farvetema skal være lilla og det passer jo fint med den lille blomst på :biggrin:

Ingen af os er til at det skal være for 'tuttenuttet' så derfor har vi valgt denne her løsning, der også er billig :super:

post-57591-0-61083200-1331642235.jpg

post-57591-0-41706600-1331642251.jpg

post-57591-0-07052800-1331642262.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der styr på lidt mere...

Indbydelser

- De er lavet og er klar til at blive delt ud til gæsterne. De fleste er oplyst om datoen :)

-Mangler lige en pæn måde at formulere til en svoger og en svigerinde, at de SELV skal holde øje med deres børn, hvis de har tænkt sig at medbringe dem... (ifølge H2B er det nemlig ikke en mulighed at invitere dem uden børn, for så vil de ikke komme og H2B vil vil vil vil bare have lige præcis denne her bror med) Udlejer af lokalet bliver nemlig tilkaldt, hvis børnene løber ind i naboernes have. Det koster 250 kr pr. gang udlejer bliver tilkaldt og den udgift forventer jeg at forældrene selv afholder...

Ting som B2B skal have styr på:

Hvor skal vi giftes? - Kirke, præst, samt tidspunkt for vielsen er der også styr på

-Hvad med pynt af kirken? Kan man godt 'nøjes' med bare at have levende lys uden anden pynt?

Brudeundertøj - Er fuldstændigt blank. Kommer det ikke også an på kjolen?

Brudesko - Er lidt tændt på et par guldsko fra Ecco. Det er ballerina'er som jeg gerne skulle kunne holde ud at have på hele dagen OG jeg kan bruge dem efter brylluppet.

Få Tenzi til at ligne en brud - Aftale er lavet med privatfrisør, der ordner både hår og make-up hjemme

Skal Tenzi have lavet negle, eller skal det spares væk?

Kørsel af Tenzi og bror til kirken - Morfar :heart:

Brudekjole - Har en favorit hos Kennedys, men venter med at tage derud til jeg har fundet sko.

Brudebuket - Overvejer stadig om jeg ikke kan lave den selv. Måske af lilla orkidéer?

Lillebror giver mig væk :heart: (far døde af kræft for halvandet år siden)

Strømpebukser i hvalstørrelse - Noget fanden har skabt i vrede, men Hvor køber man sådan nogen?

Tøj + sko til H2B

-Han vil have jakkesæt på. Håber at min lillebror vil hjælpe ham med at finde tøj.

OBS: Nogen der har styr på, hvornår der eventuelt udsalg hos f.eks WAGNER?

Selve festen

Borddækning - Få aftalt med nogen at de vil dække borde

- Har bestemt at det skal være lilla papirsduge fra Duni. Bestiller dem online.

- Servietterne skal være sorte og bliver med guldtryk med hjerter, samt vores navne og bryllupsdato.

Musik - Vi lejer en jukebox

Catering til festen - Jysk diner buffet til 109 eller 119 pr snude - Se at få kontaktet Jysk Diner!

Festlokale - Det bliver holdt i Folkedansens Hus

Personale til festen - Har næsten aftale på plads med to veninder

Blomster - Bliver en enkelt eller to i vaser på række, adskilt af hvide bloklys. Vaserne ér indkøbt.

Bryllupskagen - Bestiller vi nok i Bilka, da vi synes at det er for stor en opgave at give de mennesker der skulle lave den. Vi vil hellere have deres hjælp til noget andet. Borddækning f.eks. :biggrin:

Drikkevarer - Vi skal have aftalt hvornår vi skal på indkøb i Tyskland.

Andre praktiske ting i forbindelse med brylluppet:

Leje af bil i ugen op til brylluppet - Få kontaktet biludlejningsfirma'et og få reserveret en bil.

Kontakt blomsterhandler - Få overblik over hvilke blomster der kan fåes i november måned.

Ringene - Hvor skal de købes? Chanti.dk ?

Redigeret af TenZi
0

Del dette indlæg

Tillykke med forlovelsen og velkommen til :) Vi glæder os til at følge med!

Godt overblik du har allerede.

Altså, jeg bliver nødt til at sige det - dit profil billede, brrr, jeg synes, at det er spooky! Da jeg først så det tænkte jeg Chucky!

Det må du undskylde, jeg mener intet ondt med det :)

Jeg vil i hvert fald kunne huske dig herinde! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen og velkommen til :) Vi glæder os til at følge med!

Godt overblik du har allerede.

Altså, jeg bliver nødt til at sige det - dit profil billede, brrr, jeg synes, at det er spooky! Da jeg først så det tænkte jeg Chucky!

Det må du undskylde, jeg mener intet ondt med det :)

Jeg vil i hvert fald kunne huske dig herinde! :biggrin:

Mange Tak :biggrin:

Jeg skal nok se om jeg kan finde et andet profilbillede :tunge:

0

Del dette indlæg

Her er mine favoritsko, som nok også er de sko jeg ender med :c166:

Hvis jeg da ikke ender med de blå sko :fløjt:

Jeg vil nemlig gerne have et par sko som jeg kommer til at bruge efterfølgende og det kommer jeg aldrig til med hvide sko. De blå har yderlige del fordel at jeg så har mit 'blåt' :)

post-57591-0-96404500-1335721357.png

post-57591-0-51653100-1335721498.png

0

Del dette indlæg

Jeg tænker.... Hvis I ikke vil have børn med til festen, så skriver I da bare dét i indbydelsen. Hvis din svoger mener, at hans børn er for små til at blive passet ude, så er de vel også for små til at løbe rundt?!?! Jeg tænker, at børn der er for små til at blive passet er ammebørn og babyer generelt og de løber jo ikke langt.

Hvis din svoger alligevel har større børn og tager dem med, så er det da en selvfølge at han selv passer på dem... det bør da slet ikke skulle nævnes?!?!

Nu er jeg drøn nysgerrig, da jeg ikke har lagt mærke til dit gamle profilbillede... :(

Desuden kan jeg godt lide din tanke med skoene skal bruges igen bagefter... Jeg har selv købt blå sko og regner stærkt med at bruge dem efterfølgende også :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker.... Hvis I ikke vil have børn med til festen, så skriver I da bare dét i indbydelsen. Hvis din svoger mener, at hans børn er for små til at blive passet ude, så er de vel også for små til at løbe rundt?!?! Jeg tænker, at børn der er for små til at blive passet er ammebørn og babyer generelt og de løber jo ikke langt.

Hvis din svoger alligevel har større børn og tager dem med, så er det da en selvfølge at han selv passer på dem... det bør da slet ikke skulle nævnes?!?!

Nu er jeg drøn nysgerrig, da jeg ikke har lagt mærke til dit gamle profilbillede... :(

Desuden kan jeg godt lide din tanke med skoene skal bruges igen bagefter... Jeg har selv købt blå sko og regner stærkt med at bruge dem efterfølgende også :rolleyes:

Jeg har det sådan meget 'både og' med det her børnenoget... Jeg kan vældigt godt lide børn og de kan vældigt godt lide mig. Men det her er vores bryllup og det er en voksenfest, ikke et børnecirkus.

Min H2B har tre brødre og især den ene af dem, vil vil vil vil han bare have med. Han kan slet ikke blive gift uden at den her bror er til stede... Desværre er der dannet præcedens for hvordan denne her bror + kone reagerer, hvis de bliver inviteret uden børn... Da min svigermor fyldte tres år, valgte hun nemlig at invitere til stor fest UDEN børn. Det resulterede i at denne her bror + kone (og tre børn) valgte ikke at komme til festen og de havde ikke kontakt til min svigermor et halvt år derefter. Den situation vil min H2B ikke risikere at havne i, når nu denne her bror er så vigtig...

JEG kan så ikke forstå, hvordan denne her bror kan være SÅ vigtig, at H2B ikke kan blive gift, uden at han er til stede... De snakker aldrig sammen, kun overfladisk til forpligtende familiefødselsdage. Hverken H2B eller bror har taget initiativ til at se hinanden, i al den tid vi har været kærester,(siden 01.01.2011) udover 'almindeligt' familietamtam, med børne fødselsdag eller konfirmation.

Okay indrømmet, jeg ER farvet af at jeg ikke bryder mig ret meget om denne her bror, eller hans kone eller deres støjende børn. Det er egentlig mest forældrene jeg har et problem med. De har ikke styr på deres børn overhovedet. De her drenge er uopdragne, de larmer som en hel stue i en børnehave og de slås og får stort set lov til at gøre som de vil. Forældrene reagerer først, når en konflikt er kommet så langt, at deres far skal råbe og skrige, før at de forstår, at nu skal de høre efter. Sidst vi var til familietamtam var det slet ikke hyggeligt, fordi de her drenge bare støjer som jeg ved ikke hvad. De voksne kan i sådan en situation ikke snakke sammen, fordi drengene larmer. I dag blev vi inviteret til fødselsdag hos den yngste og der sagde H2B: "Det kan vi ikke, det var søreme ærgeligt" med godt med ironi i stemmen. Han sagde direkte at han ikke gad til denne her fødselsdag...

Nu er det ikke fordi at det skal lyde som om jeg ikke kan lide børn, for det kan jeg faktisk godt. Jeg har arbejdet med arabiske, somaliske, danske, alle mulige og umulige børn i en ghetto gennem flere år, så det er altså ikke fordi at børn er noget 'fremmed' for mig. Jeg kan sagtens håndtere et par 'møgunger' men jeg vil sgu gerne holde 'fri' på min bryllupsdag. Jeg gider ikke være barnepige den dag og jeg har heller ikke lyst til at være en bridezilla, der fanger den 6årige ved toiletterne og i ren afmagt forsøger at skylle ham ud i wc'et... Det kan i øvrigt ikke lade sig gøre, for jeg HAR forsøgt til sidste familietamtam. Knægten kiggede på mig bagefter og sagde: "Jeg siger det til min far" Mit svar var: "Jamen så fortæller jeg din far hvor grimt du opfører dig, jeg er sikker på at han bliver stolt af dig!" Så var den 6 årige ikke så kæphøj alligevel...

Men for min skyld, må børn gerne komme med, jeg forventer bare at det her skal være en fest for voksne, på de voksnes præmisser. Jeg gider ikke at tage hensyn til børn på sådan en dag. Hvis jeg vil drikke mig i hegnet, så drikker jeg mig i hegnet, det er sgu også min fest... Selvfølgelig ved jeg godt at mindst en af mine veninder har et spædbarn på det tidspunkt, så den baby er hun nødt til at have med sig, men jeg tror da at hendes store pige på tre til den tid, hun bliver sikkert passer af mormor. Alle andre jeg kender med børn, har ikke lyst til at have børn med, det er KUN den her familie, der ikke kan noget uden deres børn. De kan i øvrigt heller ikke tale om andet end deres børn, så på bordplanen er de placeret med det yngste barn ved siden af moderen og deres to drenge overfor deres mor og far, med en 15 årig skrap kusine på den ene side og min skrappe veninde på den anden side.

Jeg synes jeg får det til at lyde som om at jeg bare er en rigtigt møgkost, fordi jeg har det sådan her. Jeg ved godt at det ikke kan blive anderledes, fordi det er SÅ vigtigt for H2B med denne her bror. Jeg har ligesom accepteret at sådan er det, de her tre børn SKAL med hvis min H2B skal være glad den dag og så er den ligesom ikke længere. MEN, derfor kan jeg jo godt tage mine forholdsregler på forhånd?

Jeg har jo set flere gange at det der med at holde øje med børnene, ikke er svoger og svigerindes stærke side. Og hvis udlejer af lokalerne bliver tilkaldt fordi deres børn løber ind i naboernes haver, ja så koster det altså 250 kr, hver gang han bliver tilkaldt... Den udgift vil jeg mene skal være forældrenes? Det er dem der insisterer på at børnene skal med jo...

Har også lidt overvejet en plan, at bestikke de større børn der kommer med og så få dem til at køre de her drenge helt vildt trætte, så de ikke bliver til festen så længe, men det er jo også ondt...

Jeg har også overvejet at true den seksårige med at jeg skyller ham ud i wc'et, hvis han ikke opfører sig ordentligt. Men det er nok ikke en god idé, for det vil han sikkert bare se som en mulighed for at komme til at lege med vand.

Nu kom jeg af med det, det hjalp. Beklager stave og grammatik fejl og tak fordi du læste med så langt :-)

Redigeret af TenZi
0

Del dette indlæg

Mange Tak :biggrin:

Jeg skal nok se om jeg kan finde et andet profilbillede :tunge:

Haha, awww, det havde du da ikke behøvet! Men dit nye billede er også fint :biggrin:

Det er vel nok nogle søde sko du har fundet, de ser også behagelige ud.

Med hensyn til børnene - tilgiv mig, hvis jeg tager fejl - men betyder de 250,- noget for dig på den måde?

Det er mere irritationen ved at vide, eller i hvert fald være bange for, at det nok går galt med disse børn før eller siden på dagen?

Hvis de er så ustyrlige, og forældrene lader dem rende frit, så kan jeg godt forstå, at du har dine betænkeligheder ved at have dem med.

Hvad er årsagen til, at disse forældre ikke kan komme uden børn?

Jeg ved selvfølgelig ikke, hvorfor din H2B har brug for denne bror, hvis de aldrig ses, og ikke er tætte. Men de lyder meget sort-hvide, jeg mener - at nægte at se et menneske i ½ år, fordi de blev inviteret uden børn? Det lyder meget konsekvent og hårdt, og ikke særlig kommunikativt. Er det rart at være omgivet af sådanne mennesker i det hele taget?

Edit: Jeg kom sådan til at tænke på, for nu at gøre det lidt simpelt...Er det tilfældet, at denne bror ligefrem fravælger din H2B - hans bror - på denne hans store dag, fordi de ikke kan være uden deres børn én enkelt dag?

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg

Jeg er meget enig med Nanok men vil også sige at jeg tit har oplevet og oplever børn til bryllupsfester og det kan sagtens fungere hvis I sørger for at der er nogle aktivitetsmuligheder for dem, udover at rende ind i naboernes haver selvfølgelig :) Dertil kommer at I skal giftes på et tidspunkt hvor det ikke er så oplagt at børnene opholder sig udendørs størstedelen af tiden. Det vigtigste er sådan set at der er et ekstra lokale og noget gangplads som børnene kan opholde sig i og lege i når de ikke lige vil sidde med ved bordet. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik vist aldrig fortalt om slutningen på, hvad jeg troede ville blive et 'børnehelvede' :pokey:

Kristi himmelfarts dag, var vi til konfirmation ved H2B's nevø. Vi havde taget invitationerne med og H2B havde selv bedt om at der kun skulle stå forældrenes navne i invitationen til familien børnecirkus. Jeg havde virkelig mine tvivl om han ville stå fast ved det, men det gjorde han søreme. Da festen nærmede sig vejs ende, fik han delt invitationer ud og det gik jo som smurt.

Familien børnecirkus fik deres invitationog de kiggede da noget, da de opdagede at det var uden børn, for deres vedkommende. Vi talte ikke med dem om det, for de bragte det ikke på bane og det var ikke lige fora'et for en længere diskussion. Det passede mig fint, for efter at have set hvor respektløse de var under taler osv (her mener jeg at man går ud af lokalet med den stortalende 3årige) så var jeg nået frem til, at hvis de ville have børn med til vores bryllup, så kunne de blive væk kunne de... :td: Vi fortalte de andre brødre + koner, at vi altså havde valgt at skellet, gik ved konfirmationsalderen. De andre brødres børn ér konfirmeret og de er i det hele taget slet ikke opdraget med nær så frie rammer, som børnene i familien børnecirkus. Vi lod også de andre vide, at deres børn var velkomne, det er op til hvad den enkelte familie helst vil og jeg ved at H2B's 15 årige niece glæder sig helt vildt til at skulle til bryllup.

Min svigermor skulle have børnecirkus'ets tre drenge på weekend dagen efter og hun fortalte et par dage senere, at de her forældre overhovedet ikke kunne forstå, at vi havde 'ændret mening?' :blink: og ikke ville have børn med alligevel. JEG kan ikke forstå hvor i alverden de har fået idéen fra, at deres børn nogensinde har været velkomne på vores store dag?! Måske fra min svigermor, men hendes holdning har hele tiden været at hvis vi ikke har lyst til at have børn med, så bestemmer vi det altså selv, det er VORES dag. ()()

Men de sagde da ja til at komme og det blev jeg helt overrasket over. Men nu har de jo også hele sommeren til at finde ud af hvem der skal passe børnene :oops: Så jeg satser på at der sker det mirakel at de finder nogen der magter at passe dem.

Mine to andre svigerinder ville i øvrigt bakke os op i at det var en god idé med et 'børnefrit' bryllup, i tilfælde af at cirkus børnemor ville komme og beklage sin nød. Det blev jeg meget glad for, især fordi jeg jo intet har med hende at gøre -og sådan gør det ikke noget at det fortsætter, med høflighedsfraser til obligatoriske familiebegivenheder. :super:

MEN vi fik en anden vigtig ting på plads den eftermiddag: Vi fik nemlig fundet en toastmaster :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Hej -Blomst- :)

Jeg må sige at det tog en del af 'bridezilla-trykket' da det her børnehelvede noget kom på plads, det må jeg indrømme. Men for mig har den både været svær og en øjenåbner. Men da jeg fandt ud af, at min kæreste pludselig ikke var så stejl, da hans behov blev mødt og opfyldt, selv om jeg ikk forstod det, så lærte jeg lidt om at hakke en hæl og klippe en tå og det er nok også meget sundt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer