phsa

P&S 10/8-13 Sneak peak, mens vi venter på fotografen :)

166 indlæg i dette emne

Inspiration, ideer, overvejelser og sikkert meget andet

Hej med jer!
Jeg har nu fulgt med i noget tid, og synes bare det er sådan et hyggeligt forum med en rigtig god stemning og interesse for hinandens projekter. Jeg er (som nok mange af jer) meget glad for planlægning, lister og DIY-projekter, så jeg har egentlig meget godt styr på det, men tænker at jeg sikkert får brug for nogle gode råd efterhånden som planlægningen skrider frem. Jeg håber også i kan bruge mine ideer og inspiration.

Om os, og frieriet
Jeg (Pernille 26 år) færdiggører en hf her til sommer for at søge ind på It Universitetet til sommer og læse digitale medier og design. Før dette arbejdede jeg som grafisk designer. Steffen min dejlige H2B er 32 år og tømrer, og så bruger han meget tid på bowling, som han dyrker på eliteplan.

Vi mødte hinanden for ca. 7 år siden, i et træningscenter hvor vi begge trænede, og havde luret lidt på hinanden i noget tid. Den sidste gang jeg var i centret inden jeg skulle stoppe, fik Steffen inviteret mig ud (puha, ved nemlig ikke om jeg havde turde spørge ham). På vores første date var vi selvfølgelig ude og bowle :o)

I oktober var vi ude og spise på toppen af Tivolihotellet, og efter middagen gik vi ud på tagteressen og nød udsigten. Her friede Steffen, det gik lidt hurtigt, tror han var ret nervøs, men jeg sagde selvfølgelig JAA. Har vedhæftet et billede af min ring (men er lidt svært at se den ordentligt).

Planlægningen
Der bliver sikkert tilføjet mere under vejs ...

Dato: 10. august 2013
Vielse: I det fri ved vores lejlighed (i tilfælde af regn vil det blive i selskabslokalet).
Feststed: Selskabslokale i Vanløse Kulturstation

Invitationerne: (TJEK)
- Design
- Prototype af invitationerne
- Invitationer laves

Mad, bordækning og pynt:
- Bordnumre
- Ramme til menuen
- Maden

Bryllupskage:
- Så fine kager
- Anderledes topfigurer

Mig:
- Inspiration og drømme
- Kjoleprøvning hos Lilly
- The dress
- Tilretning af kjole
- Inspiration: balletsko
- Brudebuket: inspiration
- Hår
- Make-up
- Negle
- Smykker

H2B:
- Jakkesæt
- Slips
- Skjorte
- Sko

Vielse og feststed: (TJEK)
- Inspiration til vielsen
- Vielsessted
- Vielse: Ved vores bopæl
- Feststed: Selskabslokale i Vanløse Kulturstation

Ringene: (TJEK)
- Inspiration til ringene
- De her håber jeg det bliver
- Indgravering af P&S <3 10.08.13

Indkøb:
- Champagne-køler-spande
- Dessertvin: Moscato d'Asti

post-55002-0-45276300-1334077449.jpg

Redigeret af phsa
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det første jeg gjorde var at designe vores invitationer [02]

Elsker at designe DIY-projekter, så har hygget mig med at finde inspiration til invitationerne. Vi sender ikke STD kort afsted, da mange vil vide datoen på forhånd da vi har snakket med dem. Og så kommer jeg til at bruge rigeligt med penge på invitationer og takkekort :)

Første billedcollage er min inspiration og andet billede, er det jeg har designet ind til nu (tekst er ikke endelig). Det bliver en række kort med tekst og informationer og et par billeder af os og det sted vi skal giftes. Jeg har ikke kigget papir, snor mv. endnu, men glæder mig.

post-55002-0-74652600-1334079173.png

post-55002-0-89983000-1334079182.png

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vielsen og feststed [03]

Vi skal (forhåbentlig) vies i det fri, hvis vejret tillader det. Min tanke var først at blive gift nede ved Damhussøen som vi bor tæt på, men der er tit rigtig mange mennesker, så det vil nok blive lidt skørt. Nu leger jeg med tanken om at blive gift på Damhusengen som ligger lige ved siden af, eller hjemme ved vores grønne areal foran vores lejlighed. Jeg synes det er hyggeligt at blive gift tæt på steder hvor vi færdes til hverdag, så vi når vi går forbi kan trække på smilebåndet og tænke på denne dag.

Det samme er tilfædet for valg af feststedet. Tæt på os, og forholdsvis tæt på familie, og mange venner, og meget tæt på offentlige transportmidler så den ene ikke skal køre hjem (det synes jeg tit lægger en dæmper på stemningen).

Her er et billede af lokalet (gulvet er heldigvis ikke så orange i virkeligheden). Lækkert lyst, og hele den ene side vender ud til en stor tagterrasse.

Og så lidt inspiration til vielsen. Synes det er så fint med en form for bue til at gøre det lidt romatisk. Og så lidt inspiration til hvordan vi kommer til feststedet, man kan sagtens gå, men synes Malous idé med en cykeltaxa fungerede SÅ godt.

post-55002-0-76645600-1334152745.jpg

post-55002-0-34649100-1334152897.jpg

post-55002-0-86729600-1334152907.png

0

Del dette indlæg

Overvejelser og drømme om THE DRESS [04]

Uhh. Har de sidste par dage set en masse tråde igennem med kjoleprøvninger, og så kan jeg jeg ikke andet end at glæde mig til at det bliver min tur :biggrin: Jeg drømmer lidt om at få skrædersyet en kjole, men tænker at de nok er lige dyrt nok, for en kjole jeg kun skal bruge den ene gang. MEEEN på den anden side, er det jo kun denne ene gang, man har mulighed for at stå i sådan et fantastisk skrud som en brudekjole er :fløjt:

Men her er lidt forskellige inspirationsbilleder. Er HELT tosset med Vera Wangs kjoler, men de kan vist ikke fås i DK og koster sikkert en formue ... men man har vel lov at drømme, og man skal jo starte et sted :wink:

post-55002-0-82627100-1334246463.png

post-55002-0-64098600-1334246506.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Inspiration til ringene [05]

Jeg synes der er så mange fine ringe der ude. Ind til videre har jeg kun kigget på nettet, men glæder mig til også at skulle ud i nogle butikker og kigge sammen med H2B, det bliver skønt også at få en fornemmelse af hans tanker (han kan ikke rigtig forholde sig til ringene endnu det er der vist for lang tid til :wink: så det venter vi lige med).

Men så er det godt internettet er opfundet til os (MIG) der elsker at sidde og drømme og få et godt overblik over hvilken stil man er til. I dag på min daglige bryllups-surf fandt jeg de smukkeste ringe (øverste billede). Meget anderledes og lidt rå, men stadig meget feminin ring til kvinden. Men er lidt bange for at man måske ikke synes den er så fed om 20 år, en vielsesring skal nok være lidt klassisk i udtrykket. Her har jeg set de nederste billeder som også har nogle fine detaljer over sig uden at det bliver for voldsomt.

post-55002-0-38203400-1334585773.png

post-55002-0-46034800-1334585784.png

0

Del dette indlæg

Synes de øverste ringe er fede, men nej, tror du har ret - man skal vælge sin ring med omhu - man skal, forhåbentlig, kigge på den hele livet.. Også selvom mange mener at man kan købe nye ringe om 5 år hvis man blir trætte af dem man har.. :) Men hvis i skulle have hvidguldringe, kunne du jo vælge at kombinere den med den "sorte" ring øverst?? :) Så de sad sammen..

Jeg har fx. min vielsesring og min morgengave (alliancering) til at sidde sammen..

Synes de ringe der danner et eller andet - typisk et hjerte - når de blir sat sammen, de er primært sjove på billeder, fordi hvornår sidder man og tager sine ringe af og tænker: "Tihi"? :lol: Jeg ved vi aldrig vil få det gjort ihvertfald..

Men held og lykke med ringsøgningen - synes det er tosset svært!! :) Der er SÅÅÅ mange smukke..

Nogle af mine inspirationsbilleder på de mere specielle ringe var:

il_570xN.248640967.jpg

unique-wedding-rings.jpgDesigner-Wedding-Rings-300x203.jpg

unique-wedding-antique-rings.jpgwedding-rings-1.jpg

wedding-ring-sets17.jpg

Er selv ret vild med disse, men havde samme tanke: "Vil jeg synes de er fantastiske om 25år?" :) :

mountain-crest.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arj hvor er de sjove, de sidste dér, Shedevil, jeg kan slet ikke forestille mig dem på!

Jeg har også selv været hele vejen rundt, og er landet på det mere klassiske til sidst. Vi får først lavet "grundmodellen" af vores guld, og når den er færdig kan vi se resultatet og derfra ønske evt. sten, overflade osv. God løsning synes jeg, det er svært at beslutte sig til det hele på en gang.

0

Del dette indlæg

Inspiration til bryllupskage og topfigur [06]

Her er en post som H2B virkelig glæder sig til at være med til at vælge. Han har spurgt flere gange hvornår vi skal ud at smage bryllupskage :wink: (måske jeg skal overraske ham med nogle smagsprøver en dag). Jeg gør mig egentlig ikke så mange tanker om hvilken smag lige nu men mere formen. Tjek lige de her kager, de er bare vildt flotte. Og nogle lidt anderledes topfigurer som jeg virkelig synes er fede ...

.

post-55002-0-03480000-1334689520.jpg

post-55002-0-94769900-1334689528.png

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :balloons: Og velkommen til :)

Er de der topfigurer "bare" klippet i sort pap eller hvordan er de lavet? Det ser meget fedt ud :) Min far er mega god til at lave sådan nogle papirsklip, så det kunne man måske godt sætte ham til :fløjt:

0

Del dette indlæg

Wauw, hvor er der mange flotte! Jeg har valgt vores forbogstaver sammen med et hjerte i krystaller, og sådan et "vandfald" med dråber. Mmm ord siger ikke meget, må til at tage nogle billeder en dag.

De sorte er også enormt flotte i kontrast til den lyse kage :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer