Nessie

Nessie & Gubbens bryllup

1,851 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Kiggede hele diskobils liste igennem i går. Altså alt der befandt sig på Sjælland. Nu er jeg ved at være frustreret. Har dog måske opdrevet to festlokaler, i København centrum, til under 4000kr inkl. rengøring - fra fredag til mandag. Mwahaha. Det havde jeg altså ikke regnet med. Nu skal jeg lige ud og se hvor smukke de er.

Men først forlader jeg lige civilisationen i fire dage, Wittgenstein og jeg skal i sommerhus og skrive analyse. Og der er meldt soooool!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puh. Instensiv skriveperiode overlader ikke meget tid til bryllupsplanlægning! Afleverer d. 21., så snart kan jeg gå i gang igen. Af de lokaler vi havde kikket på, var der Funder, som nok bliver for dyrt alligevel, Durlev gourmæt, ditto, og Peterbangsgården, som vi skal ud og kigge på i næste uge. Har skrevet til et sted der hedder Østerfælled Torv Selskabslokaler, men de har ikke svaret, hvilket er øv, da de var de billigste. Men vi kæmper videre!

Bedre nyheder: Jeg har endelig fået min forlovelsesring! Det tog lidt længere tid end de sagde i udgangspunktet, men de er så søde over på Dirks Design at det er helt i orden. Smuk børstet titaniumring, med brilliant der sidder i spænd - titanium fordi det varer evigt og aldrig kan ændres, hvilket er en rigtig romantisk tanke, og brilliant fordi diamanter der er garanteret etiske koster det hvide ud af øjnene, og jeg ikke ikke ville kunne leve med ikke at vide at den var etisk. Meget tilfreds!

0

Del dette indlæg

Peter Bangsgården tror jeg ikke I vil finde så oplagte medmindre de er blevet moderniseret siden jeg var der. Alternativt skal I måske prøve at bevæge jer lidt uden for indre Københavnsområdet og ud i omegnskommunerne hvor der ofte er større udvalg.

0

Del dette indlæg

Puh. Instensiv skriveperiode overlader ikke meget tid til bryllupsplanlægning! Afleverer d. 21., så snart kan jeg gå i gang igen. Af de lokaler vi havde kikket på, var der Funder, som nok bliver for dyrt alligevel, Durlev gourmæt, ditto, og Peterbangsgården, som vi skal ud og kigge på i næste uge. Har skrevet til et sted der hedder Østerfælled Torv Selskabslokaler, men de har ikke svaret, hvilket er øv, da de var de billigste. Men vi kæmper videre!

Bedre nyheder: Jeg har endelig fået min forlovelsesring! Det tog lidt længere tid end de sagde i udgangspunktet, men de er så søde over på Dirks Design at det er helt i orden. Smuk børstet titaniumring, med brilliant der sidder i spænd - titanium fordi det varer evigt og aldrig kan ændres, hvilket er en rigtig romantisk tanke, og brilliant fordi diamanter der er garanteret etiske koster det hvide ud af øjnene, og jeg ikke ikke ville kunne leve med ikke at vide at den var etisk. Meget tilfreds!

Godt med en opdatering :) Og rart I er i så god tid, så der er rum til stille og roligt at kigge feststeder igennem.

Sikke en sød tanke med forlovelsesringens materiale. Må vi se den? :biggrin:

0

Del dette indlæg

Tror også nok Peter Bangsgården er en nødløsning, men vil lige ud og kigge. Har lige snakket med en fra Sundby Sejl, som mente han kunne lave bryllupsfest til os for 600kr per mand, alt inkluderet. Det eneste der eventuelt ville tilkomme var ekstra timer og musik. Det lyder da for godt til at være sandt?

Ringen, mjo... Så skidt da ;)

post-52278-0-26785700-1336485906.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Om det er for godt til at være sandt er svært at sige men I skal da ihvertfald undersøge hvordan det forholder sig med drikkevarer, evt. sluttidspunkt for festen, når du taler om ekstratimer, og hvad der ellers måtte være af restriktioner. Derudover ville jeg da prøve at indhente nogle referencer på stedet inden. Alternativt kunne du prøve at forhøre dig hos Kystens Perle (jeg kender hende der har det særdeles godt og mener at huske at hun kører med nogle meget fornuftige priser).

0

Del dette indlæg

Tror også nok Peter Bangsgården er en nødløsning, men vil lige ud og kigge. Har lige snakket med en fra Sundby Sejl, som mente han kunne lave bryllupsfest til os for 600kr per mand, alt inkluderet. Det eneste der eventuelt ville tilkomme var ekstra timer og musik. Det lyder da for godt til at være sandt?

Ringen, mjo... Så skidt da ;)

Arj, hvor er den sød, jeg havde også selv tænkt lidt i den stil, men vi gik så en anden vej. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Diskobil - jeg kan ikke rigtig finde nogen referencer, men har tænkt mig ud og snakke mere med dem og smage maden en dag. Kystens Perle var jeg forbi den anden dag, og der er slet ikke plads desværre... Ikke i de lokaler de viste mig ihvertfald. Der var ellers rigtig smukt!

Tak for ring-komplimenter! Jeg fik også lige kigget lidt rundt hos Dirks da jeg var der og hentet... Hold da op hvor er der ideer til mange bryllupsdage der :p Skal huske at hinte til det når manden skal til at finde morgengave, hehe.

Er gået lidt i brudekjolekik-modus... tror det bliver en asienkjole, men skal lige finde ud af hvilke faconer der egentlig er gode til mig, så nu må jeg rekruttere nogen veninder så vi kan få champagne og kjoletur. Først skal jeg dog liiiige til to polterabender, hvor jeg selv skal planlægge det ene. Alle bliver gift før mig!!

0

Del dette indlæg

Ooooki. Vi var på tjekkerunde i går. Ravelinen kan vi ikke få for os selv, andre gæster skal kunne gå igennem det lokale vi sidder i, så det er ikke aktuelt mere. Sundby Sejl kan man godt gøre pænt, og de var meget fleksible - dog er jeg *litt* skeptisk over at de serverede biksemad og andre lavpraktiske danske specialiteter, men påstod de sagtens kunne lave Noma-mad hvis vi gerne ville det. Prøvesmagning er et must så. I dag skal vi ud og tjekke Peterbangsgården, men jeg har ikke de store forhåbninger. Og jeg har lidt hængt mig op i tanken om noget naturnært, så jeg tror Østerfælled er ude. Hvis Sundby Sejl ikke leverer, er vi tilbage på Islands Brygge... så skal vi bare have ordnet logistikken der.

Synes bestemt ikke bryllupsplanlægning er sjovt lige i øjeblikket :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Festklar.dk har lige skrevet og sagt at det vil være nærmest umuligt at få en bryllupsfest i København/Amager for under 40,000kr for 55 mennesker. Nu ved jeg ikke om jeg skal være frustreret, eller bare udfordret? -s-

Alternativ 1:

Kirke kl. 13, derefter reception i vores eget festlokale (som er for lille til at bespise så mange, men ok til at stå op) med kage og asti, så totalarrangement enten Sundby Sejl, Kastrupfortet eller noget fantastisk som vi finder fra 1730-1800. Grillbrunch i baghaven dagen efter.

Alternativ 2:

Kirke kl. 13, minireception i kirkens lokaler indtil 15.00, derefter hen til Islands Brygge Kulturhus/andet fantastisk lokale for en helaften.

Fordele/ulemper med nr. 1: Vi skal ikke lave så meget. Vores festlokale er gratis, vi skal bare sørge for drikkelse og kage. Det er dog dyrere, hvilket gør vi skal sortere lidt mere i gæsterne, og alle vores udlændinge - som flyver til Kbh og dermed ikke har bil - skal finde til feststedet med metro.

Fordele/ulemper med nr. 2: Meget kort reception, men det er heller ikke så mange der skal til den. Vi får hele aftenen/natten, uden nogen egentlige begrænsninger. Andet end at vi selv skal stå for det hele, rydde op og tage det hele med når vi går engang i løbet af natten. Men, formentlig noget billigere, og mere fleksibilitet i forhold til antallet af gæster.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville hverken føle mig frustreret eller udfordret men læse det sådan at der sigtes til såkaldte færdige feststedsløsninger (alternativ 1). Vælger I selv at stå for mad m.v. i i nogle lejede lokaler så er det alene prisen på lokalerne som er afgørende. Forstået på den måde at catering og andre ting ikke er dyrere i København end så mange andre steder

0

Del dette indlæg

Hmm... Kan godt være du har ret. Jeg havde ellers skrevet til dem, at vi ville høre om begge løsninger. Men det kan jo være de har misforstået. Jeg tror også nøglen er festlokalet... som ikke ser ud til at kunne findes til under 7000kr, hvor det så skal lægges vask osv. til. I hvertfald ikke uden det bliver en kantine ovenpå en garage, eller det bliver nødvendigt at leje en bus for at komme dertil.

0

Del dette indlæg

Det skal jo heller ikke være let.. men mon ikke der findes et lokale man kan leje i en hel weekend, og selv medbringe det hele, på Amager og så har I bare ikke fundet det endnu?

Jeg er i hvert fald overbevist om at hvis man er villig til selv at rydde op dagen efter, så kan man sagtens få en fest til 40000 (taler du forresten kun mad og drikke og sted her?) kr for 55 mennesker. Man skal bare finde det lokale, hvor man kan stå for det hele selv.

0

Del dette indlæg

Enig ! - Der holdes da årligt masser af bryllupsfester i København baseret på et budget på 20-40.000 DKK og formentlig også lavere. Skal det nødvendigvis være i selve København City eller på Amager - Der findes jo masser af gode lokaler hvis I bevæger jer blot 10 -20 km. uden for København.

0

Del dette indlæg

Det er lige præcis det jeg også tænker! Jeg tror det findes hvis jeg arbejder hårdt nok på det. Så jeg spørger alle jeg kender, og får nogen meget underlige blikke engang imellem.

Jeg ville personligt ikke have noget imod at bevæge mig væk fra Kbh, men problemet er at kun omkring 10 af de 55 gæster bor i Danmark... Vi er begge to tilflyttere, jeg fra Norge og manden fra Belgien, men med tysk familie. Så alle skal flyve hertil, hvilket gør mobilitet til et problem. En løsning på vej ud er at leje bus, men fordi jeg ved at gæsterne vil forlade åstedet på vidt forskellige tidspunkter, er bus tilbage lidt et problem. Med mindre der er overnatning på stedet, i varierende prisklasser. Også er det lige det at den norske kirke, hvor jeg gerne vil giftes, ligger på Amager, så vi kan ikke bare finde gæsterne i lufthavnen og tage afsted, det bliver en masse logistiske problemer.

Når det gælder budget, er det ikke så meget pengemangel, som nærighed der gælder... vi synes simpelthen ikke vi skal bruge mere end 50,000kr totalt, eksl. bryllupsrejse, morgengaver og ringe. Kirken koster 2500kr, til reception får vi kagen til ingredienspris, hår og makeupdamer og fotografer har vi gratis i familien, musikken bliver en laptop, min kjole kommer fra Kina og mandens tøj skal lejes. Invitationer vil min mor lave, hendes mand er gartner og blomsterdekoratør og sørger for brudebuket. Det burde kunne holde os under 10,000. Det der så genstår er umiddelbart takkekort, borddekoration/ekstradekoration og -dimser, som vil blive meget billigt DIY, og så feststed med mad, drikke, lokaler og servering. Har jeg glemt nogen store ting? Og burde det ikke kunne lade sig gøre uden at det bliver den lokale bodega med biksemad?

Ville ønske det hele var lidt mindre kompliceret! Hvorfor blev jeg ikke bare i Norge og fandt en nordmand, så kunne vi bruge familiegården helt gratis og be flk tage en ret med?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer