Nessie

Nessie & Gubbens bryllup

1,851 indlæg i dette emne

Men så ville I sætte hele budgettet til på øl :) Jeg forstår hvad du siger men tænker at det er ikke umuligt. Men der findes da også selskabslokaler m.v. på Amager og i Tårnby, som kan lejes til en formentlig fornuftig pris. Jeg tænker bl.a. på Støberigårdens selskabslokaler, Allegårdens selskabslokaler, selskabslokalerne på Peder Lykkesvej og der er andre (dem på Løjtegårdsvej egner sig umiddelbart ikke til bryllupsfester).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, ja tænk hvad I skulle af med for drikkevarer i Norge (hilsen mednordmann - gratulerer med dagen og hurra for 17. mai!!)

Har du prøvet selskabslokaler.dk? Der kan man søge ret specifikt efter lokaler. Oplysningerne derinde er muligvis ikke helt up to date hos dem allesammen, men det giver ihvertfald en masse gode idéer til feststeder.

1

Del dette indlæg

Flere nordmenn på bryllupsklar! Fantastisk :) Gratulerer med dagen! Feirer dere der borte også?

I har fuldstændig ret i, at alkoholbudgettet så ville ødelægge det hele. Meeen... hvis det var kun for nordmænd, ville jeg heller ikke nødvendigvis have fri bar. Det er i hvertfald ikke en forventning i min norske familie.

De selskabslokaler du nævner diskobil, virker til at være tilgængelige kun for folk der bor i boligselskaberne? Men jeg kan jo ringe rundt... Har været op og ned af selskabslokaler.dk en million gange, og syns kun der er underlige lokaler, udover dem jeg så har afskrevet. Havde øje på Wegenersgård på et tidspunkt, men der skal man være ude kl. 02, og stole og borde skal lejes separat selv om de står i lokalet i forvejen. Og det gav mig en rigtig dårlig stemning :p Skal nok tage den store, lidt mere uinviterede ringerunde tror jeg. Der må findes noget, som ikke er annonceret på nettet.

Men nu gidder jeg ikke mere. Ud at drikke øl med de andre nordmænd, og fejre Norges uafhænighed fra Danmark. I København. Pause fra bryllupsbekymringer, og pause fra Wittgenstein. Såh!

0

Del dette indlæg

Nu er det altså grundlovsdagen vi fejrer - uafhængigheden kom næsten et århundrede senere! :-)

Her på bondelandet mærker vi ikke noget til dagen, der er vist et par mindre arrangementer i Aalborg, men slet ikke ligesom i Kbh. God fest!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan godt være at du har ret i det med boligselskaberne. Dog tror jeg nok at selskabslokalerne på Peder Lykkesvej (hjørnet) kan lejes af alle for dem jeg har spillet for derude har mig bekendt ikke haft tilknytning til boligerne derude (eller Amager i det hele taget) og det syntes jeg tit man oplever. Det er formentlig noget med nogen der kender nogle som har tilknytning dertil og det kunne I måske også overveje. Noget helt andet er at med tanke på de nordmænd jeg har oplevet af og til så ville jeg klart gå efter fri bar :)

Og nej Grundlovsdag har jeg heller ikke mærket ikke noget til. Lidt exceptionelt er der konfirmationer o.l. i vores kalender i dag så jeg har arbejdet hele dagen som var det en helt almindelig arbejdsdag fra 9-18, hvor man bare er fri for telefoner og mails (sådan da). :)

0

Del dette indlæg

Så er bachelorprojektet endelig afleveret, så jeg får tid til at læse til eksamen planlægge bryllup igen! Nu var jeg jo ved at køre fuldstændig død i lokalejagten, og bliver lidt sur hver gang jeg tænker over det, så for at ikke hele bryllupsplanlægningshumøret skulle blive surt, tænkte jeg at jeg ville starte på ny frisk med noget godt: brudekjole! Hæv min veninde med ind i en butik i Roskilde i dag, bare på impuls, og fik den dejligste service - og et par nye opdagelser: jeg troede jeg ville få en kæmpeudfordring med at finde noget der ikke så kikset ud, fordi jeg er ret lille. Men det var åbenbart ikke noget problem, de fleste af kjolerne sat fantastisk! Jeg havde på forhånd afvist tyl, bling-bling, slæb og slør. Men det blev lige udfordret en smule, og nu er jeg lidt småforelsket i en med tylskjørt og bling i blonden... som koster 10,000kr, hvilket jeg aldrig kommer til at få råd til. Men tænk, jeg kan se godt ud i en brudekjole! Det havde jeg sgu ikke troet. Og jeg havde ikke troet at det ville være så stærk en oplevelse at komme i en brudekjole - "man tuder vel ikke af at prøve tøj"... jo man gør så.

Har dog lidt svært ved at gå tilbage til kinakjole- og Lillyideerne efter den tur. Har en aftale d. 1. inde på Strøget, men prøver at få den skubbet til d. 8., for så kan min mor komme med... det ville altså være stort. Men budgettet skal måske revurderes en smule.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er så ulempen med spontane ture - ingen af os havde noget med der kunne tage billeder... så jeg har ingen! Hvilket måske er meget godt, for ellers ville jeg sammenligne alle kjoler alle andre steder med den jeg fandt i dag.

Og du har ret - gode oplevelser skal til! Så selv om jeg ikke kan få nogen af de kjoler jeg prøvede i dag, så har jeg alligevel genvundet min planlægningsentusiasme lidt!

0

Del dette indlæg

Lilly ville gerne skubbe min tid, så nu kan min skønne mor komme med! Fik den sødste mail fra Lilly, så nu er jeg lidt mere fortrøstningsfuld. Er lige pludselig gået fra opgave-tåge og festlokale-irritation, til at blive halvsentimental over, at Lilly skriver en sød mail... ved ikke om det er et godt tegn.

Har lige skrevet til en halv million selskabslokaler, fordi jeg helt mod alle vaner vågnede rigtig tidligt i dag og ikke kunne sove mere. Nu skal hytten ryddes og rengøres, og så skal jeg til at planlægge polterabend for en skøn veninde. Gerne ude i solen, sammen med min smukke mand, der skal planlægge gommens polter. Mon det kan foregå på en af de restauranter jeg har skrevet til i dag... Bare sådan for at slå to fluer i et smæk. Uanset: opgave-tågen er lettet, og jeg mærker lidt entusiasme for planlægningen og solen og det hele igen. Skønt!

Apropos opgaven bliver jeg lige nødt til at fortælle noget helt bryllups-urelateret: Jeg skulle egentlig til alperne til sommer for at gå i bjergene med min far, som vi gør hvert år. Vi er bare ikke kommet i gang med planlægningen overhovedet. Så fik min far høre, at min opgave handlede om Wittgenstein, som han selv har skrevet noget om for tredive år siden. På et tidspunkt har Wittgenstein åbenbart boet i Norge, i en lille hytte inderst i en fjord i et smukt bjergområde på vestkysten. Gæt lige hvor bjergturen blev flyttet til! Efter tre-fire måneders arbejde med den underlige filosoff, skal jeg nu på pilgrimsferd til hans hus. Kontekstferie!

0

Del dette indlæg

Hej og tillykke med det forestående bryllup. :balloons: Har lige siddet og læst din tråd. Altså jeg har ingen idé mht. lokale, men med mad kunne kokken og jomfruen måske være noget? Det er super god mad til en billig penge. Prøv at tjekke det ud, men det skal jo selvfølgelig kun være hvis det bliver i et forsamlingshus eller sådan. Og kjole, der kunne ABC brudekjoler være en mulighed. Der har jeg købt min kjole, de koster enten 3700,- eller 4500,- og så kan du selv vælge farve, farve på evt brodering/blonde, længde, stropper osv. Det koster ikke ekstra. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Tak tak, og velkommen indenfor :) Kokken og Jomfruen er der meget delte meninger om herinde, har du nogen erfaring med kvaliteten?

Angående kjole så er 3700kr faktisk også udenfor det oprindelige budget... Men altså, jeg har lige siddet og regnet på det, og selve festen kommer ikke meget under 40,000kr uanset hvordan vi gør det, og så er der 2500kr til kirken, ingredienser til bryllupskage og drikkelse til eventuel reception. Det lævner ikke meget til tøj til os begge to, når vi skal holde det under 50,000. Så det kan være jeg skal revurdere budgettet en lille smule. Kigger lige på ABC, man kan jo altids lade sig inspirere, og med tilretnings med i prisen er det jo faktisk ikke så skidt endda!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke selv smagt maden derfra, men har kun hørt godt om det. Men det er jo selvfølgelig en smagssag. Hø hø.... :griner:-

Selve tilretning kommer desværre udover, men kender man nogen der kan er man også velkommen til det. Syersken skal ha mellem 500-1500 kr for det. Afhængig af hvad man skal ha lavet selvfølgelig. Længden var på slæbet jeg mente. Sorry!! :blush: (Mener man kunne få op til 2 meter slæb på kjolen eller ikke noget.) Når man har prøvet kjolen bestiller de en helt ny en efter ens egen mål. De er super søde derinde.

Det jeg synes er godt, er at man selv kan sætte sit eget præg ved at ændre nogle få ting. Men igen det er jo smag og behag og ikke mindst ens pengepung der afgør sagen. :wink:

0

Del dette indlæg

Nårh, sådan at forstå. Jeg troede det var tilretning du mente. De kjoler jeg prøvede i går passede nærmest perfekt i standardstørrelse, så jeg satser på jeg er lidt mere standardkrop end jeg har gået rundt og troet. Det vil ihvertfald spare mig nogen penge, selv om jeg mister troen på at jeg er unik :p

Nu har jeg læst en masse tråde hvor folk lige skriver om sig selv og frieriet og sådan noget først, og det har jeg jo helt glemt. Så nu ligger det i første indlæg hvis nogen skulle være interesserede!

Redigeret af Nessie
0

Del dette indlæg

Jeg har ikke selv smagt maden derfra, men har kun hørt godt om det. Men det er jo selvfølgelig en smagssag. Hø hø.... :griner:-

Så er jeg sikkert ikke den eneste som godt ville vide hvem du har talt med. :) Ikke at man ikke får noget for pengene: Man får meget for pengene og det er lige præcist der problemet ligger. Det er kvantitet fremfor kvalitet og lidt plain mad. Det kan være fint til mange slags fester og sammenkomster men til bryllupsfester er det nok de færreste som vil binde an med det. Derudover har jeg alt for mange eksempler på fejlleveringer, ting der mangler m.v. fra den side og de gange vi selv har brugt dem har jeg selv hentet det. Jeg ville 10 gange hellere binde an med noget lokal catering eller en kok/"kogekone"som ikke er masseproduceret mad men mere "er custom made".

De er jo selv godt klar over det. Der er jo nok en grund til at Kokken & Jomfruen er begyndt at udbyde dinnerløsninger under andre firmanavne. Om det så bare er et skalkeskjul/en ny indpakning eller om det er udtryk for en anden linie og et bedre produkt skal jeg ikke kunne sige eller afvise.

0

Del dette indlæg

Lige mit indtryk diskobil. Jeg tror især manden ville stejle hvis jeg foreslo at spare lige præcis på maden... og jeg har ikke rigtig læst noget godt om K&J, så selv om jeg ellers ikke har noget imod biksemad og fadøl, vil jeg nok liiige en tand højere op i niveau til mit bryllup.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg aner intet om dem andet end hvad jeg har hørt. Men I har da sikkert ret. Jeg bøjer mig i støvet.... :oops: Og kom blot med et forslag. :blush: Og super, at du stort set kunne passe de kjoler du har prøvet. Så tog du vel en masse billeder ik ik ik ik?????? :pokey:

0

Del dette indlæg

Helt i orden Prutuglen! Det var ikke meningen at lyde så hård, vi har jo alle forskellige opfattelser alt eftersom :)

Billeder blev der desværre ikke taget, men d. 8 skal jeg ind til Lilly og der har de ligefrem opfordret mig til at tage kamera med, så de rkommer billedspam!

Snakkede lige med en fra SAS Restauranten ude ved Kastrup, og det lød rigtig godt det hele... Altså, 1800kr i leje, 700kr per mand for at fra velkomstdrink til natmad, 65kr per næse for en ekstra time inkluderet fri fuld bar og så havde de aftale med nogen der lejede jukebox ud for 1300kr. Også ligger det lige ved Kastrup Metro, så det er nemt for vores gæster. Menuen lyder rigtig god, og det ser hyggeligt ud. Dvs. hvis alle kommer er vi stadig under 45,000, hvilket rigtig nok er 5000 over det oprindelige budget men svigermor, som vi havde troet ville bidrage med måske 10,000, har lige afsløret at det var en lidt anden størrelsesorden hun havde forestillet sig. Lidt forhandlinger i hytten først.

Nu må jeg bare derud og kigge. Først lige en lille bryllupsklar-søgning på dem.

0

Del dette indlæg

Jeg tog det ikke så hårdt. :tunge: Forstår godt, at på især sådan en dag der skal det hele være lækkert og i orden. Det skal jo nok være derude et sted og det lyder da super det du har fundet ud af indtil videre. Og der er jo noget tid endnu.

Og hvad er den af, tog du ingen billeder, tsk tsk tsk :sm: Det er en ommer......

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov, så faldt man lige over Zoo... det ville da være megafedt. Har lige justeret mit mentale total-budget fra 50,000 til 60,000, og så er der jo en mulighed... Især hvis vi alligevel kun skal betale det halve selv. Spareposterne er:

Gubben har sagt at han vil pille sit tøj ud af budgettet, da han regner med at kunne bruge det igen - samme med en del af mit tilbehør.

Ringene er titanium, og dessuden udenfor budget.

Min mors kæreste er blomsterdekoratør, så han ordner brudebuket og knaphulshalløjsa.

Jeg har en kusine og en svigerinde som er uddannet i makeup og hår.

Vi har tre fotografer i familien, og tænker at bruge enten dem eller en billig amatørfotograf.

Musik bliver enten vores egen computer sat til, eller en jukebox.

Hvis det bliver en totalpakke, kommer vi til at se om vi ikke kan pille spiritus ud af ad libitum-pakken (gidder ikke helt abefest).

Transporten går vi ikke så meget op i, det bliver max en ladcykel eller rickshaw til 300kr.

Jeg har to venner som pt. konkurrerer om, hvem der skal have lov til at lave bryllupskage, og de kræver kun ingredienspenge.

Bryllupsrejse bliver gemt til senere - dvs. vi ønsker os den i bryllupsgave, så den er ikke i budgettet.

Men. Så har vi opdaget at vores eget festlokale er for lille til 60 mennesker, så det skal vi ud og finde. Ved siden af kirken er der et til 4000kr, hvor vi så bare kan tage det hele med - og det kan pyntes dagen i forvejen, så det stress, vi var ude i med Islands Brygge Kulturhus ikke er aktuelt. Men der skal jo alligevel drikkelse og mad til, samt overskud til opvask bagefter - dog ikke noget stort problem, da det jo ikke er den vilde fest, og vi kan have lokalet hele weekenden.

Og så tror jeg vi er ude i, at vi gerne vil have en totalpakke. Det lyder til at blive ligeså dyrt med et lokale, og mere stressende - dog med mere fleksibilitet ifht. hvor mange vi har råd tl at invitere. Tror 55 styks er max for antal mennesker vi kan motivere til at flyve til Danmark en weekend, men så er vi stadig i nærheden af de 40,000kr.

Jeg lever stadig i håbet om at finde en rigtig billig kjole, som i max 1500kr, men nu må vi se hvad Lilly siger - måske til deres udsalg i oktober. Det ser ud til at jeg kan passe standardstørrelser, så det er jo et plus ifht. tilretninger.

Også er der alle de mange millioner småting, der koster penge. Dekorationer, invitationer, sanghæfter, sæbebobler og alt det andet - for ikke at snakke om, at fordi det eneste vielsessted vi har et slags tilhørsforhold til er den norske kirke, koster vielsen cirka 2500kr.

Sidst men ikke mindst vil jeg rigtig gerne gøre endnu lidt mere ud af den weekend vi har folk i Danmark, så tænker vi holder en lille grill-noget i vores baghave dagen efter, hvor dem der ikke skal tidligt afsted kan komme og hygge. Det vil jo ikke være dem alle sammen, og så er der både festlokalet og baghaven, så det burde kunne lade sig gøre. Over i Fakta efter en kasse øl og nogen pølser, er det ikke fint nok?

Kan det gøres for 50,000, eller endda 60,000kr, eller skal de to mænd i mit liv (altså H2B og farmand) overtales?

0

Del dette indlæg

Hvis valget står mellem en computer og en jukeboks så ville jeg klart vælge computeren med et fornuftigt lydanlæg til og måske en smule effektlys til senere. På den måde vil I kunne undgå afbrydelser i musikken og at musikken domineres af at enkelte bruger jukeboksen mere hyppigt end andre. Det sker faktisk ofte at vi får henvendelser fra kunder (typisk firmaer) som siger at de før har haft jukeboks og at det ligesom er et overstået kapitel netop fordi det nemt bliver meget ensporet og tilfældig afvikling af musik. Det kan I bedre styre med en computer sålænge den ikke står frit fremme. Skulle der komme 4.500 kr. mere ind i systemet så skal I naturligvis være velkomne :)

Lige i jeres tilfælde er der måske en anden årsag til at vælge computeren og det er at vi taler om et selskab som er domineret af nordmænd. Selvom Norge ligger tæt på Danmark så er der store forskelle musikmæssigt og der kan I måske komme til kort med en jukeboks (som I formentlig ikke selv vil kunne lægge musik ind i).

Hvis det vi taler om er selve SAS klubhus (har spillet firmafest derude samt private fester for ansatte derude) så vil jeg ikke betegne det som en egentlig restaurant. Ved den sidste fest jeg spillede derude fik de faktisk mad fra Kokken & Jomfruen (hvor de havde glemt desserten). Men det kan selvfølgelig være ombygget i mellemtiden. I bør dog under alle omstændigheder undersøge hvordan det forholder sig med sluttidspunkt. Når jeg kigger på hjemmesiden er det 9 timers arrangementer der udbydes og hvis det regnes fra ankomsttidspunktet så får de 9 timer nemt ben at gå på.

0

Del dette indlæg

Rigtig god pointe med jukebox diskobil, det havde jeg slet ikke overvejet. De norske schlagere skal selvfølgelig også med. Og de tyske og belgiske... Ellers bliver det jo ikke en ordentlig fest :p

SAS-stedet er stadig aktuelt, jeg har bare ikke nået derud og kigge endnu. Det lød bare rigtig godt, og indenfor budget (sådan da). Nu skal jeg straks ud og kigge på Ego selskabslokaler på Østerbro (freezone catering) - en billigere løsning, hvor vi måske kan få flere mennesker med. Men hvor vi selv skal finde ud af serveringspersonale og alt det der, og vi først får lokalet kl. 12 på dagen - en time før vielsen - så det der med at pynte er lidt et stresspunkt. Og jeg er lidt usikker på om jeg kan kræve at hele udenlandsselskabet finder fra Amager til Østerbro selv, så det kan være vi skal sætte en bus op. Men, krydser fingrene for at det er et godt sted, for vores budget røg ret kraftigt da jeg fandt ud af at vores eget festlokale ikke er stort nok til reception...

0

Del dette indlæg

Ego var smukt! Tudegrimt udenfor, men det kan formentlig pyntes... og når der ikke er have, er man vel ikke så meget udenfor alligevel? Der var en altan-dims, men ikke så smuk udsigt derfra - det må rygerne nøjes med. Pris var i orden, de virkede meget fleksible og i det hele taget, men samtidig optaget af at alt skulle være i orden med kontrakt og sådan noget. Nu må jeg finde ud af om man kan lave prøvemiddag, gubben vil ikke sige noget før han har smagt maden (sådan niveaumæssigt).

Det eneste jeg sidder og tænker på er, om det er lidt personlighedsløst... men det er nok kun fordi jeg sad og kiggede på Zoo den anden dag og tænkte på, hvor uforglemmeligt sådan et bryllup ville være. Hvordan gør man brylluper til noget folk husker, når der ikke er noget særigt ved lokaler?

Og - diskobil: når nu prisen var i orden, kan det være jeg finder penge til DJ ;) Hvor meget styr har I på norsk musik?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer