D&SHoffgaard

aflyse eller være ligeglad med andres meninger

77 indlæg i dette emne

hej allesammen.

MIn H2B og jeg har mødt rigtig meget modstand igennem vores planlægning og har haft aflyst en gang og været meget i tvivl om vi skulle udskyde det endnu engang. Min kæreste har i de sidste måneder været på kontant hjælp og besluttede os for i stedet, at blive gift juridisk, at holde en kærlighedsfest, med en ringe cermoni i kirken, hvor vi ikke ville få selve tilspørgelsen, men ellers ville alt ligne en almindelig vielse. Derefter ville vi tage på rådhuset og få papirerne i underskrevet, når han var dækket af en A-kasse (når han har gennemfået 1 år af hans læretid).

Vil lige understrege, at vi ville FØLE os gift af hjertet fra vores kærlighedsfest, selvom vi først ville være et 100% officielt, når vi havde papir på hinanden.

Heldigvis er han nu kommet i arbejde (fået læreplads fra august), hvilket vi er super glade for. Men da der kun er 2 måneder til "bryllupsdatoen" har vi valgt, at stadig "bare" holde kærlighedscermonien. Vi har ikke brug for et papir med to underskrifter, at for føle os gift og pga. stress i forhold til at vi er lidt bag ud i planlægning og at det ville kræve meget mere af os (sætte sig ind i ægteskabsærklæring, særeje osv.) , at skulle have det juridiske med nu. Desuden har min far udlagt at han ikke vil følge mig op af kirkegulvet, hvis min kæreste ikke var i job, var sikret af A-kasse og at særeje på min mors arv var i orden. Derfor har vi besluttet at vi IKKE gifter os officielt før næste sommer (uanset hvad) alene på rådhuset.

I gammel dage (bare 150-200 år tilbage i tiden), var det nok med at give et mundigt løfte mellem parterne og at der var vidner på det. Den gang underskrev om ikke noget og vielsesaftesten er jo der kun for at sikre folk mht. arv osv.

Dilemmaet er nu at min kærestes søster "er kommet til" at fortælle, en ret stor del af hendes familie, at vi venter med det juridiske, men holder brylluppet nu og at vi ser denne kærlighedscermoni som vores rigtige bryllup. :angry: Desværre har hun og vi fået meldinger tilbage om, at folk ikke forstår ,hvad vi vil med denne "fest". De synes det er åndsvagt, og et stunt vi har sat op, for at få en masse gaver og en fest, hvilket bestemt ikke er tilfældet. :shooter: Nogle har sagt, at de nok ikke kommer, for vi bliver jo først "rigtig" gift senere og de hellere vil bruge en dag på noget mere fornuftligt end at komme til et "fake bryllup". :boohoo:

Vi er i 7 sind om hvad vi skal gøre. skal vi rykke det endnu et år eller skal vi bare lade folk tænke, som de vil og må det være deres egen hovedpine, hvis de ikke vil fejre dagen sammen med os.

Vil rigtig gerne holde brylluppet nu, da vi har kæmpet i 2½ år, for at få det til at lade sig gøre. vi elsker hinanden og vil gerne fejre vores kærlighed og vise vi høre sammen. Men hvis de mennesker, som vi gerne vil fejre det med, synes er det er latterligt og ikke kan tage det vore bryllup og "ægteskab" særiøst, bare fordi at vi ikke komme til at underskrive en lab papir, synes vi, at det er rigtig mange penge at bruge på feststed, mad, drikke osv.

Hvad pokker gør vi?

ps. invitationerne sendes ud om en uge og skal have en snak med min far i aften omkring hvad vi har tænkt os at gøre.

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart ville jeg bruge de næste to måneder på at planlægge brylluppet og så holde det - ikke fordi andre siger det men fordi i gerne vil giftes.

Og så ville jeg ærligt være ligeglad med særeje, kontanthjælp og hvad der nu ellers er af spændende ting din far ikke kan acceptere.

Men men men hvis i blot vil holde en kærlighedsfest så er det det i skal gøre... Uanset hvad andre siger, men så er i nok nødt til at acceptere at ikke alle ville mene det er et bryllup eller bryllupsgave værdigt :)

0

Del dette indlæg

Umiddelbart ville jeg bruge de næste to måneder på at planlægge brylluppet og så holde det - ikke fordi andre siger det men fordi i gerne vil giftes.

Og så ville jeg ærligt være ligeglad med særeje, kontanthjælp og hvad der nu ellers er af spændende ting din far ikke kan acceptere.

Men men men hvis i blot vil holde en kærlighedsfest så er det det i skal gøre... Uanset hvad andre siger, men så er i nok nødt til at acceptere at ikke alle ville mene det er et bryllup eller bryllupsgave værdigt :)

Nu er det fordi, vi selv synes at det er fornuftigt at vente med det juridiske og fordi vi ikke kan overskue at få styr på det, og som sagt har vi hellere ikke brug for at have papir på hinanden, lige nu. Og IKKE fordi min far ikke vil følge mig op. har en anden i baghånden, hvis det kommer dertil.

Desuden er det også mit ønske at få særeje på min penge, som en ekstra sikring, da er er MEGET stor forskel på hvad vi bringer ind i ægteskabet. Min kæreste har kun gæld, som dog er meget lille efterhånden (men er der) og da jeg har arvet og selv har stukket til side. Vi er begge helt enige om denne beslutning, uanset om det var min fars ønske eller ej.

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg

Pyha, sikke et dilemma. Jeg føler rigtig meget med jer! :boohoo:

Tænk engang at nogle mennesker er så konservative og smalsporede, at de kun kan se det som værende rigtigt, hvis man følger traditionerne?! :angry:

Hvad handler et bryllup om? Det er en KÆRLIGHEDSFEST!!! Det er det, I gerne vil fejre - jeres kærlighed. Jeg forstår slet slet ikke jeres familier og (venner?). De skulle skamme sig!

Jeg bliver SÅ harm over at læse sådan et indlæg. Din far vil kun følge dig på, hvis din mors arv er sikret. Jo tak for tilliden til min kommende mand?! Helt ærligt!

Hvis jeg var jer, ville jeg nok vælge noget heeeelt andet - men det er jo bare mig. Jeg kan godt læse mig til, at I rigtig gerne vil fejre jeres kærlighed, men hvis jeg var jer, ville jeg "nøjes" med at fejre den med dem, der mener jer det godt. Dem der holder af jer og gerne vil fejre jeres kærlighed sammen med jer - og aldrig med dem der tænker, at I bare gør det her for gaverne og festen.

Så bottom line - jeg ville være ked af det, hvis jeg var jer - rigtig ked af det og skuffet, men jeg ville aldrig udskyde for andres skyld. Jeg ville holde den præcis som I beskriver og så som sagt invitere få - det er JERES fest, jer der har brug for at fejre jeres kærlighed nu - det skal andre mennesker da aldrig dømme om det er rigtig eller forkert for jer.

Ja, jeg kunne blive ved - men ønsker jer en rigtig rigtig smuk kærlighedsfest :heart: - og fuck papirerne :angry::biggrin:

Mange opmuntrende tanker herfra :bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er det fordi, vi selv synes at det er fornuftigt at vente med det juridiske og fordi vi ikke kan overskue at få styr på det, og som sagt har vi hellere ikke brug for at have papir på hinanden, lige nu. Og IKKE fordi min far ikke vil følge mig op. har en anden i baghånden, hvis det kommer dertil.

I såfald så pyt med hvad alle andre siger, og hold lige præcis den fest der gør jer lykkelige :D

0

Del dette indlæg

Jeg tror sgu egentlig, at jeg ville have ændret det til vielse, men jeg kan godt se, at det ville kræve ekstra tid/energi. Du giver udtryk for, at I gerne vil fortsætte med planen om kærlighedsfesten, så det lyder til at være det rigtige at gøre. Hvis nogle så melder fra, så er det da deres problem - så sparer I de udgifter....

0

Del dette indlæg

Kære du,

Sikke noget (y) at et dilemma.. ville også være noget så skuffet hvis det var mig, men jeg synes at #romance har ret. Det er den dag i har gået og glædet jer til, det er jeres bryllupsdag, og burde det ikke være nok for jeres familie at i siger ja til hinanden, om så i får papir på det eller ej? Gør jer klar til dagen, læg eventuelt en lille seddel med i invitationen hvor der står. Det juridiske kan vi ikke få styr på nu af personlige årsager, men dette er vores bryllupfest, og når vi om noget tid tager på rådhuset alene og underskriver papirerne så vores kærlighed er registreret i systemet, så vil allerede være gift i vores hjerter og foran dem vi elsker, hvilket er det vigtigeste. I gamle dage var det nok at to elskende gav hinanden deres løfte og kærlighed kan ikke bekræftes med underskrifter på papir, men med et kys og et blik.

Så forklarer i lidt uden at skulle gå i detaljer.. ved ikke om det kan bruges. Men ja hold jeres fest med dem der gerne vil være der! Håber i finder en løsning :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

1

Del dette indlæg

Selvfølgelig skal ikke aflyse!

Kan kun give Romance ret!! Folk kommer vel for at fejre jer, og jeres kærlighed, et stykke papir eller ej!

Folk burde jo komme fordi de elsker jer og gerne vil dele jeres glædes dag med jer...

Dem der ikke har lyst til det, kan da bare blive væk (for altid efter min mening!) Phy bliver helt gal på dine vegne!

Det er jo ikke sådan at i står om et år igen og "kræver" gaver ind hvis det er det folk har ondt i RØ... over!

Nej hold i nu bare fast og fejer jeres kærlighed! Dem der virkelig holder af jer, kan vel ikke andet end ville dele dette med jer...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig skal ikke aflyse!

Kan kun give Romance ret!! Folk kommer vel for at fejre jer, og jeres kærlighed, et stykke papir eller ej!

Folk burde jo komme fordi de elsker jer og gerne vil dele jeres glædes dag med jer...

Dem der ikke har lyst til det, kan da bare blive væk (for altid efter min mening!) Phy bliver helt gal på dine vegne!

Det er jo ikke sådan at i står om et år igen og "kræver" gaver ind hvis det er det folk har ondt i RØ... over!

Nej hold i nu bare fast og fejer jeres kærlighed! Dem der virkelig holder af jer, kan vel ikke andet end ville dele dette med jer...

Nej, vi ville kræve gaver igen om et år... Ingen i familien for af vide hvilken dag vi gå på rådhuset, før vores kobberbryllup, og det er nok det de ikke kan forstå. Der er kun den ene chance til at være med til vores bryllup.

0

Del dette indlæg

Desuden er det også mit ønske at få særeje på min penge, som en ekstra sikring, da er er MEGET stor forskel på hvad vi bringer ind i ægteskabet. Min kæreste har kun gæld, som dog er meget lille efterhånden (men er der) og da jeg har arvet og selv har stukket til side. Vi er begge helt enige om denne beslutning, uanset om det var min fars ønske eller ej.

Jeg ville holde festen,hvis det var mig og blæse på hvad de andre siger og mener....Det er jo jer det handler om :rolleyes:

Ang det juridiske så findes der er side som hedder Advokatsamfundet.dk og der er noget som hedder juridisk førstehjælp. En super og let overskuelig side som giver jer svar på lige det i har brug for ang gæld og særeje ved indgåelse af ægteskab og hvad det vil få af betydning osv....måske den gør det hele mere overskuelig for jer...den gjorde det for os :)

0

Del dette indlæg

Ihh jeg syns også den er svær ..... vi har jo selv været ude i at aflyse hele lortet med familien ....

Altså hvis det "bare" handler om, at I skal finde tiden til at sætte jer ind i det juridiske ift. brylluppet, så tror jeg sgu, at jeg havde valgt den. Hvis I rigtig gerne vil fortsætte med det, så syns jeg I skal gøre det, men I må også ha forståelse for, at der er nogen mennesker, der muligvis ikke vil have forståelse for den måde, I har valgt at gøre tingene på og måske ikke vil føle det, som et rigtigt bryllup.

Ift. pengene som også var indblandet i din sidste tråd, kan jeg huske .... altså ja .... den er svær .... hvis I vil ha kontanthjælp til ham frem til august, så vil folk undre siger over, at I bruger SÅ mange penge på et bryllup her og nu, hvor I ikke bliver rigtig gift, når I bare kunne ha brugt nogen af de penge til at leve for, hvis det var så vigtigt for jer at blive gift.... dunno om det gir mening, det jeg prøver at sige her. Men hvis det at blive gift var super vigtigt, så ville man måske ha holdt det mindre og så brugt nogen af pengene nu på at substituere for den manglende kontanthjælp. Når det nu ikke er tilfældet, så kan jeg måske godt sætte mig ind i, at nogen folk ik rigtig fanger den så og måske føler, at I holder en kæmpe fest for at skrabe nogen gaver og penge sammen. Det er ikke ensbetydende med, at det er min holdning overhovedet .... men jeg kan godt sætte mig ind i deres tankegang.

Altså jeg syns I skal gøre, hvad I hvad lyst til, men det vil self sætte et præg på tingene på dagen, nu hvor alt denne her info er sluppet ud omkring folks holdninger .... ellers kan I jo bare undlade at inv de mennesker med :) Men ja ... hvorfor overhovedet holde bryllup, når folk siger sådan noget lort ?! Handler jo i bund og grund om at fejre kærligheden til hinanden og ikke med hele verden, der ikke forstår een.

0

Del dette indlæg

Ihh jeg syns også den er svær ..... vi har jo selv været ude i at aflyse hele lortet med familien ....

Altså hvis det "bare" handler om, at I skal finde tiden til at sætte jer ind i det juridiske ift. brylluppet, så tror jeg sgu, at jeg havde valgt den. Hvis I rigtig gerne vil fortsætte med det, så syns jeg I skal gøre det, men I må også ha forståelse for, at der er nogen mennesker, der muligvis ikke vil have forståelse for den måde, I har valgt at gøre tingene på og måske ikke vil føle det, som et rigtigt bryllup.

Ift. pengene som også var indblandet i din sidste tråd, kan jeg huske .... altså ja .... den er svær .... hvis I vil ha kontanthjælp til ham frem til august, så vil folk undre siger over, at I bruger SÅ mange penge på et bryllup her og nu, hvor I ikke bliver rigtig gift, når I bare kunne ha brugt nogen af de penge til at leve for, hvis det var så vigtigt for jer at blive gift.... dunno om det gir mening, det jeg prøver at sige her. Men hvis det at blive gift var super vigtigt, så ville man måske ha holdt det mindre og så brugt nogen af pengene nu på at substituere for den manglende kontanthjælp. Når det nu ikke er tilfældet, så kan jeg måske godt sætte mig ind i, at nogen folk ik rigtig fanger den så og måske føler, at I holder en kæmpe fest for at skrabe nogen gaver og penge sammen. Det er ikke ensbetydende med, at det er min holdning overhovedet .... men jeg kan godt sætte mig ind i deres tankegang.

Altså jeg syns I skal gøre, hvad I hvad lyst til, men det vil self sætte et præg på tingene på dagen, nu hvor alt denne her info er sluppet ud omkring folks holdninger .... ellers kan I jo bare undlade at inv de mennesker med :) Men ja ... hvorfor overhovedet holde bryllup, når folk siger sådan noget lort ?! Handler jo i bund og grund om at fejre kærligheden til hinanden og ikke med hele verden, der ikke forstår een.

tro mig jeg ville også helt sikkert have holdt det småt og intimt og kun lige de aller nærmeste. Men desværre har min kæreste ikke sammen mening. Han har en meget stor familie og som han er meget knyttet til. Han kan ikke se hvorfor man skulle holde det, hvis man ikke skulle fejre det med familien. Hans udgave af et lille bryllup er de 72 mennesker vi invitere nu og ikke de 110, som han ville invitere hvis pengene var der. Det handler ikke kun om at finde tiden, om også at vi synes det er det mest fornuftige for os at gøre. Han får sin sidste kontanthjæp udbetalt d. 31 juni, altså en uge inden brylluppet og så kommer han på løn. Han er i øjeblikket i aktivering, der for han starter lærerplads og fortsætter hos dem i juli måned. Så han er i princippet uden af møllen til den tid. Men kan stadig stå og ikke har noget understøttelse det næste år, hvis det glipper. Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nok lidt den samme problematik som ved "Non-firmationer", det er bare ikke alle som helt accepterer det på lige fod med en konfirmation. Hvis det er nogle mennesker I gerne vil se til jeres fest så ville jeg prøve at forklare dem jeres bevæggrunde - ring til dem, skriv eller noget, I har jo argumenterne i orden og det er jeres beslutning. Hvis folk forstår at der ikke pludselig kommer "endnu et bryllup" om et par år hvor de igen skal ud og købe store gaver og fine kjoler så vil de måske bedre kunne forholde sig til det. Nogle vil måske give lidt mindre gaver fordi de ikke synes det er helt rigtigt, men skide være med det!

Håber I finder den rigtige løsning for jer! :)

1

Del dette indlæg

Kære du,

Sikke noget (y) at et dilemma.. ville også være noget så skuffet hvis det var mig, men jeg synes at #romance har ret. Det er den dag i har gået og glædet jer til, det er jeres bryllupsdag, og burde det ikke være nok for jeres familie at i siger ja til hinanden, om så i får papir på det eller ej? Gør jer klar til dagen, læg eventuelt en lille seddel med i invitationen hvor der står. Det juridiske kan vi ikke få styr på nu af personlige årsager, men dette er vores bryllupfest, og når vi om noget tid tager på rådhuset alene og underskriver papirerne så vores kærlighed er registreret i systemet, så vil allerede være gift i vores hjerter og foran dem vi elsker, hvilket er det vigtigeste. I gamle dage var det nok at to elskende gav hinanden deres løfte og kærlighed kan ikke bekræftes med underskrifter på papir, men med et kys og et blik.

Så forklarer i lidt uden at skulle gå i detaljer.. ved ikke om det kan bruges. Men ja hold jeres fest med dem der gerne vil være der! Håber i finder en løsning :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Jeg synes Sunspirit siger det så fint og smukt. Og det er et rigtig fornuftigt forslag. I melder ud og så er der ikke mere at diskutere. Ja, nogle mennesker har bare svært ved at acceptere ting, der er anderledes og utraditionelle... Men hvis man er inviteret til en fest, så møder man da glad op og gør sit bedste for at værtsparret får en skøn dag - dét er da almindelig god opdragelse.

Glem deres utaknemmelige holdning og lad dem ikke få lov til at ødelægge jeres kærlighedsfest!!

Håber at du og din far kan få en god snak og få løst problemet, så han kan føre dig op ad kirkegulvet ... tror det er vigtigt for jer begge... og at han forstår, at den hér fest er dit bryllup og at det er en ære, at han får lov at føre dig op - dét skal man da ikke blande økonomi ind i :td: " Kære gamle fjols, forstå nu at dét hér handler om kærlighed og at det økonomiske er der styr på. Så lad være med at bekymre dig. Smil og vær glad på mine vegne, far - ellers så må jeg finde en anden løsning på guturen op ad kirkegulvet. Og det ønsker ingen af os, vel?"

0

Del dette indlæg

Jeg syntes også I skal holde det som I har aftalt, men syntes måske I skulle forklare folk selv hvad det går ud på så de forstår det bedre. Tit når andre fortæller hvorfor man gør som man gør mangler der nogle gange lidt så folk ikke forstår det ordentligt.

Mit råd er at enten skrive eller ringe til folk hvorfor I gør som I gør..

Kh Anette

0

Del dette indlæg

Hvor kan de dog ikke være det bekendt, at sige sådanne ting om jeres fest. Hvis de ikke helt forstår, burde de rette henvendelse til jer og spørge jer, istedet for at I skal høre sådanne ting andre steder fra. Jeg føler med jer.

Jeg ville også følge min mavefornemmelse her, og ikke tage hensyn til dem, der kan finde på at komme med kommentarer på den måde.

Håber meget for Jer, at I finder den helt rigtige løsning, som I er tilfredse med. Det er det vigtigste.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad er det for folk der ikke har lyst til at tage til en familiefest når der er en??? Uanset årsagen.. Giver ingen mening for mig, men dem om det. Hvis I vil holde en kærlighedsfest nu, så gør det. Det er vel ikke meget anderledes end folk der bliver gift alene først og holder kærlighedsfesten bagefter - og der tropper folk da op.. Lad mokkerne (undskyld hvis jeg fornærmer) blive hjemme og hold en fest med dem der vil med...

0

Del dette indlæg

Nu har jeg ikke læst de andre besvarelser, men hvis det var mig, ville jeg holde festen som planlagt! Hvis folk synes det er ånsvagt at fejre jeres kærlighed til hinanden, så kan de sgu blive hjemme.. Det er jo ikke fordi I holder endnu en fest næste år, for at "høste" gaver...

Det er Jeres fest - ikke deres!

1

Del dette indlæg

Føler så meget med jer, og jeg synes at I skal holde jeres kærlighedsfest, det er jo jer 2 og jeres kærlighed der skal fejeres :iloveyou: og ikke et dumt stykke papir :(

Hvis folk ikke vil komme og fejer jer, er det jo ikke jeres problem, med deres..........og på den måde kan I jo så se hvem der virkelig holder af jer :)

Så forsæt med at planlægge jeres dejlige fest, for det er jeg så sikker på at I får :)

Held og lykke med det :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Redigeret af Andrup pigen :))
0

Del dette indlæg

iiiih, det er svært, og I skal gøre som I synes, men hvis jeg må være ærlig, så er jeg heller ikke så meget til det ... synes bare ikke man kan få alt, og hvis man ikke bliver gift, jamen så bliver man jo ikke gift... Jeres kærlighed er jo ligeså reel når I "bare" er kærester.. Men hvis I synes det er den bedste måde for jer, så må I jo invitere, og se hvem der støtter, og hvem der ikke støtter... Jeg ved godt det betyder meget for jer to, men jeg ville også synes det var specielt at skulle til en kærlighedsfest, med bryllup året efter... men alle elsker da en god fest, som det sikkert vil blive :)

P.s. Jeg er en af dem der bare slet ikke kan med non-firmationer :wink:

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen jeg syns man skal kalde det en kærlighedsfest så .... og ikke et bryllup .... for det er det jo som sådan ikke - I bliver ikke gift. Altså jeg syns det er forkert af folk, at de ikke vil komme og mener, I har forkerte motiver osv .... men som jeg også skrev ovenstående: jeg kan godt forstå, hvis de ikke helt forstår det eller er til den type fest.

Men hvis jeg skal være heeelt ærlig, så er jeg lidt enig med Tine :) Det er det samme, som at holde en konfirmationsfest uden man blir konfirmeret. Så hold festen med en anden anledning .... bare ik kald det konfirmation :) Ville også være underligt, at man fx holdte sølvbryllup efter 24 år, hehe. Det er måske at sætte tingene lidt spidsen, I know, hehe ..... men igen: I skal self gøre hvad I gerne vil ... og folk må blive væk, hvis de ikke kan klare "det nye koncept". Jeg fanger dog ikke helt din kæreste, at ALLE simpelthen skal med. Altså alle 72 familiemedlemmer kan han jo ikke ha et tæt forhold til lol.

0

Del dette indlæg

Jeg ville nok vælge at få papirene iorden alligevel.

Umildbart ville jeg ikke mene at man kan invitere til bryllup uden at være viet. Det er nærmere bare en fest. Sorry.. :(

Jeg ved dog godt hvad det vil sige at KH har en indflydelse på ens liv. Jeg er selv kronisk syg (psykisk) og kan aldrig blive kureret. Jeg vil altid have risiko for at få tilbagefald.

Men den tvivl skal ikke stoppe mig i at opfylde min store drøm. Nemlig at blive gift med min kæreste.

Økonomisk er det sikkert ikke det smarteste, da vi jo kun kan tabe penge på hvis uheldet rammer. Men sker det så sker det - og så klare vi os nok alligevel.

0

Del dette indlæg

hej allesammen.

Min kæreste har i de sidste måneder været på kontant hjælp og besluttede os for i stedet, at blive gift juridisk, at holde en kærlighedsfest, med en ringe cermoni i kirken, hvor vi ikke ville få selve tilspørgelsen, men ellers ville alt ligne en almindelig vielse. Derefter ville vi tage på rådhuset og få papirerne i underskrevet, når han var dækket af en A-kasse (når han har gennemfået 1 år af hans læretid).

.

Jeg forstår den ikke helt.

Kan man gå i kirken, og bede præsten være skuespiller ?

Hvis I alligevel går i kirken, hvorfor så ikke lige sige ja samtidig ?

Hvorfor planlægge bryllup med så kort deadline - for anden gang ?

Det juridiske tager ikke lang tid. Få fat i en advokat, og så er den klaret.

I vil gerne holde fest, og I vil gerne i kirken - hvor ligger problemet ?

Undskyld, men for mig ser det ud som I vil holde bryllup, uden at gøre det, eller at I ikke er klar til at sige JA.

0

Del dette indlæg

Jeg synes sagtens I kan holde en kærlighedsfest, og kalde det for bryllup! Men nu er jeg selvfølgelig også farvet af, at vi allerede er blevet gift 2 gange - den ene gang bare et "skuespil", som nogen sikkert vil kalde det, men som var ligeså meget et bryllup for os, som det på rådhuset (og senere velsignelsen i kirken!). Der er da ikke nogen af vores gæster, der har nævnt, at de ikke har lyst til at komme til bryllup, fordi vi er allerede gift! Der er selvfølgelig nogen, der ikke forstår, at vi har gjort som vi har valgt at gøre. Men dem om det. De har jo stadig lyst til at komme til fest :biggrin:

Men jeg tror dog, at hvis jeg var dig, ville jeg ikke gide at holde fest for så mange utaknemmelig og lidt forstående mennesker. Jeg ville rejse væk, og blive gift alene (det kan I jo også sagtens gøre, uden alt det juridiske!).

Men i hvert fald held og lykke med det hele :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer