Guest Babyrex

Fotograf hjælp

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg kan vist ikke give dig en konkret svar på dit spørgsmål.

Men jeg oprettede en tråd på foto-start.dk, hvor jeg skrev hvad vores ønsker var, og prisramme.

Inden for to dage, havde jeg de første 10 mails fra fotografer der gerne ville have opgaven.

0

Del dette indlæg

Fotograferne tilbyder mange forskellige "pakker", men ja, det er da en stor udskrivning - det er trods alt over 12 timer, de skal være på, hvis det er fra start til slut.

Hvad lød tilbuddet, du modtog, på?

Det lyder ikke som et rart svar, du har fået.

Edit: Betalingen dækker højst sandsynligt også både service op til dagen - nogle fotografer har en prøve-session - og efter redigering af billder, opstilling, evt. fotobog osv.

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jamen en heldagsfotograf koster vel omkring de 8000-15000 kr. og så skal man vælge ud i nogle af billederne...

Meget enig. Nogen måske lidt billigere nogen måske lidt dyrere. Det afhænger jo af hvor meget tid de ligger i forberedelserne og især i efterredigeringen.

0

Del dette indlæg

Syntes jo ikke der er nogen grund til at give folk et flabet svar blot fordi de skriver at det er over deres budget. Det hører vi da også og det er jo ærlig snak. Det er noget andet hvis man skriver at det er "alt for dyrt" og at det slet ikke kan koste så meget og derved angriber fotografens virke og virksomhed. Ofte er det jo sådan at man får hvad man betaler for: Når man på 3 dage kan få ikke mindre end 10 henvendelser fra fotografer via et fotosite så er der jo nok en grund til det: De er sultne og det vil som Jesper siger altid være et sats. Resulatet kan blive godt men også skidt for det er ikke sikkert at de er vant til bryllupsfester og lever op til det I ønsker. Uanset pris vil folk jo altid have høje forventninger til produktet, velvidende at det ikke kan gøres om. Jeg hørte faktisk om én herinde for et par år siden hvor de weekenden efter bryllupet måtte trække i tøjet igen for at få taget nye billeder med en ny fotograf. Udover at udgiften herved steg til lidt mere end end hvad den ville have været hvis de havde haft en gof fotograf så skulle de også resten af deres dage kigge på nogle bryllupsbilleder som var rekonstruerede. :)

0

Del dette indlæg

Vi har været rigtigt heldige jeg lagde et opslag op på servicebyen.dk og der kom rigtigt mange svar alt fra 3000,- til 20.000,-

Jeg valgte så en jeg følte mig tryg ved som også kunne skaffe en videograf (hans kammerat) og skal give i alt inkl. færdigredigeret dvd plus 25 fremkaldte billeder og minimum 250 redigerede billeder på fil. 10.000,- og det er heldags med begge dele :) jeg føler mig tryg og de er begge proffesionelle :)

Så kan klart anbefale servicebyen.dk til at søge efter folk.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan jo også kigge på bryllupsklars annoncørlister som Jesper siger hvor der er rigtig mange dygtige og erfarne fotografer. Når man bruger eksterne foto og servicesider kan man ikke være sikker på at de pågældende leverandører er vant til at begå sig til - her fotografere - til bryllupsfester. Det er man her. Der er næppe nogen her der poster penge i en annonce her hvis de ikke kan levere varen.

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke forstand på hvad en heldagsfotograf koster, men vil lige tilføje at man skal huske, at der også er forskel i pris afhængigt om der følger fremkaldte billeder med "pakken", eller om disse skal betales udover pakkeprisen. Hos nogle fotografer kan fremkaldte billeder kun bestilles hos fotografen selv, og der er derfor ikke mulighed for at få dem fremkaldt billigt på nettet. Sådan var det for min svigerinde, og de kom ihvertfald af med en del flere penge til fotografen end de havde regnet med i første omgang, da de også ville have fremkaldt nogle billeder til forældre mv.

0

Del dette indlæg

Jeg kører med timepris - den første time koster 1300 kr. - pr. efterfølgende time 700 kr. - det er inkl. forsamtale - og alle billederne redigeret og leveret på DVD(er), i farver og i sort/hvid - så for et 12 timers bryllup koster jeg altså 9000 kr. (+ evt. kørsel) ... i alt ligger der ca 30 timers arbejde i sådan en sag for mig ... så det giver en timeløn på ca 300 kr. før skat / moms / udgifter.

Tilgengæld kan man så selv vælge hvor man vil have sine billeder fremkaldt, til hvilken pris og i hvilet omfang man nu engang ønsker det.

Så hos dig koster det ca 10.000 for et 12-timers arrangement for et par i nordsjælland? :)

Det er ihvertfald en helt anden pris end de 17.500 som indeholdte meget mindre..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer