LotteL

Hvornår kaster gæsterne med ris?

13 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften lyder så er jeg blevet i tvivl om, hvornår man kaster med ris? Min mor mener, at der er når brudeparret går fra festen om aftenen og jeg mener at det er efter vielsen ved kirken..? Vi har ikke tænkt os, at gå fra festen før gæsterne, så der røg min mors plan..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg blev forvirret forleden, da jeg lavede risposer med svigermor. Hun mente at risposerne skulle stå på bordet ved festen, og efter vi havde danset brudevals, skulle gæsterne pakke posen op, og kaste risene på os. Altså indenfor, på dansegulvet, hvor festen skal foregå resten af aftenen. :huh:

Har i hørt om det før??

Jeg har dog valgt at brudepigerne skal uddele dem til gæsterne i kirken, så gæsterne kan kaste med ris udenfor kirken istedet.

0

Del dette indlæg

Jeg syntes det er meget sjældent at man oplever ris ved festerne og det er der en god grund til. Ris er livsfarligt på et dansegulv og uanset hvor gurndigt man fejer (har gjort det flere gange) er det svært at få alt med. Ved de fleste fester jeg er ude til er brudeparret nogle af de sidste der forlader festen sammen og der kastes typisk ikke med ris :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik kastet ris (fra espaliefolkene) og fuglefrø (fra gæsterne) efter vielsen i kirken, min mor lavede hørposer med fuglefrø til dem.

Min moster havde derudover lavet de fineste tylposer med ris til at sætte på bordene ved festen, og de gæster der stadig var der kastede dem (altså ikke tylposerne) da vi forlod festen.

Så vi gjorde altså begge dele :biggrin:

hvis man påtænker at der skal kastes ris når man forlader festen, skal man huske at cleare med feststedet om man må kaste med ris hos dem.

Redigeret af LaH
0

Del dette indlæg

Jeg syntes måske et eller andet sted at de mødre m.v. som kan finde på at lægge risposter på bordene ved festen skal tænke sig lidt mere om. Lægger man dem på bordene så opfordrer man jo folk til t kaste med ris indendørs. Som sagt før er det direkte livsfarligt hvis der ligger ris på gulvet og en af de kvindelige gæster med høje hæle glider i dem under dansen eller bare under almindelig gang, og gør man det under selve brudevalsen så udsætter man jer for fare :td:

0

Del dette indlæg

I vores familie gør man det efter vielsen og når brudeparret ankommer til feststedet.

Jeg tror at man før i tiden, hvor det var "normalt" at brudeparret forlod festen, der kastede man med ris, når de stak af :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik ris både efter vielsen og efter brudevalsen - netop fordi man som brudepar ikke længere er de første, som forlader festen, man er ofte med til at feste det meste af natten

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer