nemipigen

Bookning af kirke...

24 indlæg i dette emne

Halløj zillaer :)

Igår sad H2B og jeg og skrev en mail til præsten i den kirke vi ønsker at blive viet i.

Hun svarede ret hurtigt tilbage - hvor hun skrev at hun havde noteret os, men at hendes kalender ikke gik så langt frem... Er det sådan i alle kirker?? Altså jeg ved godt at der er omkring 16 mdr. til, men det er jo en relativ speciel dato (7-9-13).

Går kirkekalenderen kun et år frem?

Nå, men jeg er ikke urolig, regner med at hun så har lavet et notat - og når så september indfinder sig i hendes kalender - så bliver vi skrevet ind. Sådan helt officielt... :loveboard:

Og noget helt andet: bestemmer man selv tidspunktet, eller er der nogle 'standard'-tider for vielser?

:help: Så piger - øs ud af jeres viden.... :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik samme svar i den første kirke vi ringede til. Deres kalender gik kun et halvt år frem og jeg fik ikke fornemmelsen af at han ville notere os nogen steder. Vi har så iøvrigt valgt en anden kirke hvor de sagtens kunne booke os lang tid i forvejen.

Og de fleste steder tror jeg at de har bestemte vielses tidspunkter, men som regel har de flere at vælge imellem.. Men de er sikkert flexible hvs I ønsker et særligt tidspunkt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores præst fortalte at de kun booker et halvt år frem, for det skal jo også passe med medarbejdernes (præsterne, kirketjenere, organister osv) ferier og de skal jo også lige have mulighed for at koordinere ferie med deres ægtefæller osv. Det lød sådan set rimeligt nok. må jeg sige. Men så kan I jo spørge hvornår I skal henvende jer, for at være sikre på at få kirken den pågældende dag :)

0

Del dette indlæg

Vi bookede et år før, det var intet problem, men vi kunne ikke allerede booke præst der. Vi har så heldigvis fået "vores" præst nu.

Da vi var de første, der havde ønsket dagen, fik vi lov til at vælge først i mellem de 3 tider de har :)

0

Del dette indlæg

Vi bookede kirken allerede i januar 2012, uden problemer.

Faktisk var der allerede en anden der havde booket samme dag, dog kl 10. og vi kunne så vælge imellem alle de andre tider.

Så det må være forskelligt fra kirke til kirke.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi bookede ret hurtigt efter vi havde en dato. engang i april. - 14 måneder før vi skal giftes.

Hun var super behjælpelig, men kunne ikke fortælle hvem der skal vie os.

vi fik bekræftelsen dagen efter, så det var dejlig nemt

0

Del dette indlæg

Da jeg ringede et år i forvejen sagde kordegnen til mig, at jeg var tidligt ude, men han skrev os ind i kalenderen. Der var 3 bestemte tider vi kune vælge. Endvidere var der lidt problemer, fordi vi ikke havde så stærk tilknytning, som han gerne ville at vi havde, for at få lov at bruge kirken, men han gav sig heldigvis og i dag kan jeg godt synes, at det er lidt noget pjat hvis vi ikke skulle få lov, da det stadig her 1 måned før, kun er os der skal giftes den dag. Reelt kunne der jo være 3 bryllupper samme dag.

0

Del dette indlæg

Jeg skrev en mail til vores præst omkring hvilken dato vi ønskede (7/9/2013) og han ringede allerede samme aften.

Vi fik 4 forskellige klokslet at vælge imellem, og da vi havde valgt skrev jeg endnu en mail til ham.

Næste dag lå der en mail fra ham om at Lørdag d. 7 spetember 2013 kl 13.30 er Malling kirke booket til vores vielse og at han ser frem til at vie os :)

Så det må være forskelligt alt efter hvad kirke og præst det er :)

0

Del dette indlæg

Mange mange tak for jeres svar... :loveshower::hug:

Ja I har nok ret i at der forskelligt fra sted til sted... tja, der sker jo heller ikke noget ved at spørge. :rolleyes:

Skal jo alligevel have givet hende vores personnumre - så kan jeg lige spørge hvor langt frem kalenderen går (så jeg kan få det hele bekræftet til den tid).

:7himmel: ih...kan slet ikke komme mig over hvor søde og hjælpsomme I er. :kiss:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi bookede 18 måneder før. Vi kunne sagtens vælge dato og tidspunkt, men da kirken lægger deres kalender i januar, og kun for et år frem, så ved vi først en gang i februar næste år hvilken præst det bliver der vier os.

0

Del dette indlæg

Vi bookede kirken 9 måneder før og jeg fik at vide at jeg selv kunne vælge tidspunkt. Jeg tror man som regel ligger et kirkebryllup imellem 12 og 17, men det mest normale er fra 13-16.. i hvertfald hvis man kigger herinde :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi booket vores kirke ca, 8 mdr før - vi kunne desværre ikke få den tid vi gerne vi ha da vores præst også dækker en anden kirke :(

Så det bliver kl 14.30 i stedet for kl.15.00 som jeg gerne ville ha :)

0

Del dette indlæg

Vi bookede ca 10 måneder før. Vi kunne vælge mellem 2 tider, kl 14.30 og kl 16.00, Så vi valgte kl 14.30

Vi havde dog store problemer med at få kirken da det er uden for vores egen sogn. De vil helst kun have at det er sognebørn eller nogen med tæt til knytning til nogen som bor i sognet. Det havde vi ikke så blev ret ked af det.

Fortalte så at både min bedstefar og bedstemor, H2B far og bror og min fars onkel er begravet der og så var det heldigvis ikke noget problem.

Vi kunne dog ikke få noget af vide om hvilken præst og sådan der er tilstede denne dag, men det har vi så heller ikke bestemt ønske om:)

Redigeret af larsogstina
0

Del dette indlæg

Vi bookede ca 9 måneder før og kunne frit vælge tidspunkt.... der er ikke så mange vielser i november :wink: Men der kan være op til 3 vielser pr. dag i den pågældende kirke.

Dog kunne vi ikke være sikre på at få "vores" præst, da der ikke var lavet arbejdsplan så langt frem. Men det blev noteret at det var et stort ønske for os, og sekretæren sagde, at det plejede de at tage hensyn til. Ingen af os er specielt religiøse, men denne præst er bare noget helt specielt og hun ville være med til at gøre vores dag til noget helt særligt. Så vi krydser fingre for at det bliver hende - for hun er helt fantastisk!!

0

Del dette indlæg

Alt det her kirke halløj, ja der har ejg vist været ret heldig... Jeg kender den præst der skal vie os , hun har konfirmeret mig, viet min mor og stedfar , viet min mormor og morfar, og døbt mine to små brødre.. Så jeg har altid vidst at ejg ville giftes i den kirke og af den præst.. Så da jeg skrev til hende ( på facebook chatten, haha) at jeg skulle giftes, så bad hun mig ringe til hende, og da jeg spurgte efter hendes kontortid, sagde hun at jeg da bare kunne ringe med det samme, det var altså kl. 23.30 en fredag aften :-)

Men vi fik booket hende og kirken med det samme, og så aftalte vi at vi lige kunne snakkes ved senere, angående hvornår på dagen vi ønskede vielsen skal finde sted..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer