Sanglærke

Bryllup minus børn

68 posts in this topic

Vi har ikke ønsket at have børn med til vores bryllup, da vi anser det for at være en voksenfest. Vores egne skal passes, men vi har et vennepar med et barn på 9 mdr, og efter hvad jeg kan forstå vil de vist spørge om ikke de må tage deres datter med fordi hun er så morsyg...

Jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal sige... Jeg vil jo gerne være rummelig osv, men vi ønsker virkelig bare ikke børn med :-(

Hvad ville I gøre i denne situation? Jeg er faktisk lidt ked af at blive sat i dette dilemma, da vi jo lige netop ikke har inviteret børnene med af en grund :-(

0

Annonce ♥

Hvis vi havde besluttet at festen var uden børn, blev der ikke gjort undtagelser, barnet er immervæk 9 mdr, så her ville jeg sige nej...

0

Jeg ville selvfølgelig ikke være sådan "på tværs" hvis det var en lille baby, men jeg syns også der er forskel på en lille ny og en stor baby...

0

Jeg ville selvfølgelig ikke være sådan "på tværs" hvis det var en lille baby, men jeg syns også der er forskel på en lille ny og en stor baby...

Præcis, der er forskel på en baby på 14 dage også en på 9 mdr, jeg ville bestemt forklare dem at festen er uden børn.

0

Annonce ♥

Jeg ville sige pænt nej tak :)

Vi er vist også kommet til den beslutning at børn må være med i kirken og til receptionen, men derefter er det børnefrit - og det er selvom jeg virkelig gerne ville have vores egne unger der. Men når jeg ikke vil have alle andres unger der, må vores egne børn også passes den dag.

0

Vores fest er uden børn.. dog undtaget vores nevøer og niecer og så en lille bitte nyfødt baby der ammes.. så den skal jo med... men ellers er vores gæster lykkelige over de er en børnefrifest :toot: ... Stedet er heller ikke rigtigt egnet til små børn.. ikke at det ville røre os at der løb børn rundt.. men det ville så bare blive en anderledes fest tror jeg.. Vi har ikke selv børn.. men jeg elsker børn.. men lige vores fest er slet ikke børnevenlig og det ville være en skam at børnene skulle kede sig eller ikke være glade...

Hvad angår den 9 mrd baby.. så ville jeg helt sikkert sige det er uden børn.. for det nu altså anderledes med en lille nyfødt og så en tumling.

0

Hvis barnet er så morsyg, så havde hun og moderen sikkert godt af en aften hver for sig :) Synes du skal holde fast i jeres princip - en ting er små spædbørn, noget andet er "babyer".. Forklare dem evt. at også de vil få mere ud af jeres fest unden datteren - et barn på 9 mdr skal aktiveres HELE tiden - så de kan ikke bare sidde og nyde dagen heller.

Har selv en "lidt" morsyg datter på 9 mdr - ville "aldrig" drømme om at tage hende med - man skal da ha lov at have voksen tid en gang imellem, og hun ville intet få ud af det og jeg ville heller ikke :lol:

Det jeg egentlig bare ville sige var - Træls du skal sættes i dette dilemma - men kan du ikke nemt og smertefrit forklare at det ønsker i ikke - og de vil selv få en MEGET sjovere fest uden :wink:

Edited by OS 2012
0

Vores er ogs uden børn på nær en på 3 mdr der ammes.

Ville helt sikkert ogs sige nej!

0

Annonce ♥

Jeg ville sige nej til, at hun måtte tage datteren med. Barnet er så stort, så det ikke kun klare sig med mad fra :b223:

Vi har egne og familiens børn med, men vennerne er uden børn. Inden vi besluttede os, rådførte vi os med det ene vennepar (med 3 børn). De sagde begge, at venner IKKE skal ha' børn med, da vennerne skal være der (til festen) for brudeparret og ikke deres egne børn.

(Vi ville så også bare ha' endt med en børnefest, da 4 af venneparrene tilsammen har 14 børn).

Vores 2 små børn på 4 og 6 år bliver hentet af den 4-åriges bedste vens mor, når de ikke kan holde til mere. Vores 2 store (mine bonusbørn) på 11 og 13 bliver hentet af deres bonusfar, hvis de vil hjem før deres farfar. Ellers kører han dem hjem til deres mor

0

Jeg ville takke pænt nej tak. :) Børnefri betyder børnefri. Og siger man først ja til et par, så kan man hurtigt få fingrene i klemme med andre.

Kunne I ikke greje den ved at være først på aftrækkeren og sige noget a la:

Hvor må det også være dejligt, at han/hun er så stor at han/hun kan begynde at lære at være væk fra dig/jer?

0

Jeg vil som de andre sige nej, for i har jo netop heller ikke valgt at have egne børn med. Hvis de ikke vil lade barnet være uden mor, så er det jo deres beslutning, for barnet kan altså sagtens klare sig uden. Mon ikke vi har at gøre med deres første barn og at de måske nurser det lidt? :) Det har jeg i hvertfald selv oplevet :) Faktum er at I ikke har jeres børn med, så jeg synes faktisk at det er lidt ubetænksomt at spørge alligevel og sætte jer i denne penible situation. Jeg kunne forstå hvis vi snakkede om spædbarn!

0

Hvis ikke jeres egne børn skal være med, så synes jeg da heller ikke andres børn skal have lov at være med.

0

Annonce ♥

Jeg vil sige klart nej.

For mig at se er det kun små spædbørn og egne børn som man kan tillade sig at have med selvom man siger nej til andre.

Synes dog godt man kan sige ja til niecer og nevøer men nej til venners børn.

0

Vi har også voksenfest hos os, men der kommer to badyer med på 2 måneder og 6 måneder, grundet at de stadig bliver ammet. Men har selv en kusine på 6 år, som er ekstremt morsyg og altid hænger i sin mors skørter. Hun får ikke lov til at komme med, selvom jeg VED at hendes mor kommer til at brokke sig over det. Mit indtryk er også, at det er tit er forældrene, som skaber behovet for forældresyghed. I dit tilfælde ville jeg også sige nej, og lade dem have en aften for sig selv.

0

mit forslag til den ville være et kompromi, hvis det er muligt, at i evt. anretter et værelse, hvor forældrende kunne have en barnepige, som kunne være med barnet. Og så kan moren gå derop engang i mellem, hvis dette er muligt:)

ellers ville jeg også takke nej til at barnet skulle med, det er trods alt 9 mdr, og ikke 1 mdr.

0

Nu er der jo MEGET STOR forskel på babyer på 9 måneder.... så det er svært at lave en entydig regel. Nogle babyer på 9 måneder er jo meget omkringfarende og livlige, mens andre stadig er små baby-baby, der bare sover det meste af tiden.

Hvis min baby på 9 måneder ikke kunne passes ude pga. amning eller lignende, så ville jeg blive væk fra festen, hvis jeg ikke måtte medbringe hende. 9 måneder er stadigvæk en baby....

Jeg har to børn, hvor den ene blev ammet til han var et år, den anden til han var 7 måneder.... Ved du om babyen stadig bliver ammet? For hvis baby bliver ammet, så synes jeg godt nok at det er hårde betingelser, du stiller op.

Men hvis det ene og alene handler om, at det er en meget pylret mor, så ville jeg måske også være lidt mere bestemt og holde fast i at festen er børnefri.

Men jeg synes faktisk, at man kunne prøve at finde en løsning, der kunne passe begge parter. Måske kunne de leje et værelse (på feststedet) hvor mormor er med baby og så har mor mulighed for at gå lidt til og fra. Måske kunne mor blive hjemme indtil baby som trygt og komme til festen senere....?

Edited by Brumle01
0

Annonce ♥

Når en baby er 9 mdr. dør den ikke af at få rigtigt mad en enkelt dag mens mor er ude og svinge træbenet :) Uanset om man så ammer det stadig eller ej :)

Jeg ammede min søn til han var 8 mdr. men det forhindrede mig ikke i at lade ham blive passet så jeg kunne føle mig som et menneske og ikke en malkemaskine indimellem :lol:

0

Vi holder også børnefri fest. Og det bliver der holdt fast ved. Men der er mulighed for at leje værelser på den kro hvor vi holder festen. Så hvis nogle absolut vil have børn med, så kan de have en babysitter og børn i et af disse værelser.

0

Jeg ville prøve at komme venneparret i forkøbet og næste gang i ser dem få flettet ind, at der ikke er mulighed for at have børn med til festen, så slipper I for at de spørger. Sig at du sådan glæder dig til en børnefri fest hvor forældrene for en gangs skyld har mulighed for at være 100% tilstede :)

0

De har spurgt mig en del gange om det godt nok er helt børnefri, om vores børn ikke skulle med og i den dur.... Hver gang har jeg svaret at vi har valgt at det skal være børnefri OG sagt at jeg syns også det er dejligt som forældre engang i mellem at være afsted til fest uden at skulle sidde på stikker for at holde øje med børn.

Der bliver nævnt at det er hårde betingelser jeg sætter op... Altså jeg mener jo at det er vores fest, og vores betingelser der gælder lige præcis på vores dag!.... Hvis folk vil noget andet kan de jo vælge at melde fra. Jeg syns bare det er træls og unfair at blive sat i det dilemma overhovedet at skulle overveje at tage tage andre børn med når vores egne ikke engang skal med og det er blevet sagt så tydeligt mange gange, og oven i hatten så skal være mokken der er på tværs, NÅR vi nu engang har inviteret uden børn!

0

Annonce ♥

Ih altså... de kan da ikke være bekendt at sige sådan. Selvfølgelig er det Jeres fest og jeres "regler", som gælder denne dag. Hvis de ikke mener at deres barn er stort nok til at få en "mor-far-fri-aften", så må de jo blive hjemme én af dem. Du må kaste den lige tilbage i hovedet på dem, at det faktisk er dem, som sætter hårde betingelser op mod Jer... at de bliver ved at spørge, når I én gang har sagt , at det er UDEN børn... deres barn er jo ikke jeres problem!

Håber de finder ud af, at det faktisk er ret dejligt at have en barnefri-aften ind imellem. Og barnet skal nok klare sig en enkelt aften uden mor og far

0

Vi ville oprindeligt ikke have børn med, men min h2b's kusine ville ikke komme hvis ikke hun måtte tage hendes barn med. Også kom hendes søster heller ikke for de skulle da ikke sidde alene.....

Så nu kommer der 5 børn med til vores bryllup...

Vej det, hvad føler I for... Det er jo trods alt jeres dag..

0

altså vores bryllup var også børnefri, bortset fra min søsters børn, som var brudebørn, Derfor var de med. Og det endte med at min kusine ikke ville komme, fordi hendes 1 årige søn ikke var inviteret. Men det var hendes valg...

0

Vi kommer også til at vælge enten at kun den ene part af os kommer til bryllup eller ingen af os, de første par år når vi får vores koreatrold, hvis der bliver holdt bryllupper der. Men det handler om, at vi skal have en god tilknytning til vores adopteret barn inden vi sådan kan tage i byen både med og uden barnet

0

Jeg kan sagtens forstå dig, men ville på den anden side også være ked af, hvis min veninde (eller hvem det nu er) ikk kom med på grund af det.

Jeg synes IKKE det er i orden, som en foreslår, at du skal sige, det vil være det bedste for både mor og barnets morsyge at prøve at undvære hinanden, at det ville være godt for barnets osv.

Det er nu engang folks egen sag!

0