irskdansk

framelding - hvor irriterende!

27 indlæg i dette emne

Vi har lige fået en SMS fra et par 4 dage inden brylluppet med beskeden at de er nødt til at melde fra i weekenden fordi de har travlt med husrenovation! Åh hvor irriterende! Det er selvfolgelig for sent til at afbestille deres kuverter og også for sent til at invitere et par andre gæster som vi ellers ville have til brylluppet :(

Er det kun mig eller er det er rigtig dårligt undskyldning? Jeg ved at der er mange gode grunde til at melde fra i sidste øjeblikke f.eks. sygdom. osv. men jeg mener ikke at denne her er en af dem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Øv hvor surt - og lidt tarveligt at melde fra pr. sms! .

Vi har een gang måtte melde fra til en fødselsdag da vi var ved at bygge hus fordi deadline for nogle af de ting vi selv skulle stå for blev flyttet på grund af håndværkerne, så vi måtte knokle i døgndrift en hel weekend for at kunne nå det.

Så jeg ved ikke om det er en dårlig undskyldning - det ville det være hvis det var noget der sagtens kunne klares en anden weekend...

0

Del dette indlæg

Øv hvor surt - og lidt tarveligt at melde fra pr. sms! .

Vi har een gang måtte melde fra til en fødselsdag da vi var ved at bygge hus fordi deadline for nogle af de ting vi selv skulle stå for blev flyttet på grund af håndværkerne, så vi måtte knokle i døgndrift en hel weekend for at kunne nå det.

Så jeg ved ikke om det er en dårlig undskyldning - det ville det være hvis det var noget der sagtens kunne klares en anden weekend...

Vi er også i gang med husrenovation selv så jeg forstår godt hvor meget arbejde der kraves :) Når jeg siger en dårlig undskyldning, mener jeg at det er lidt for kort varsel ift. undskyldning. Man kan ikke planlægge en sygdom, men man har tit en ide om hvad man skal gøre i løbet af de næste par uger/weekend. Jeg er lidt skuffet over at de kunne ikke give os beskeden for et par uger siden mens der var stadigvæk tid til at ændre vores bryllupsplaner.

Redigeret af irskdansk
0

Del dette indlæg

hold da op :pokey:

tror godt nok at jeg ville fortælle paret hvordan i har det ellers tror jeg at jeg ville gå og blive bitter :td:

men jeg tror nu også jeg ville se om jeg ikke kunne nå at tage nogen med på afbud og så fortælle dem

om jeres situation :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, noget fis at melde fra 4 dage før over sms! Det er simpelthen SÅ respektløst overfor jer! Jeg ville være rasende, og ville helt sikkert konfrontere de pågældende mennesker med deres opførsel :pokey: Om undskyldningen er god, skal jeg ikke gøre mig klog på, men lyder som dårlig planlægning fra deres side.. Håber I kan få inviteret nogle andre, så deres pladser ikke skal gå til spilde.. Vi ved jo alle at det der et puslespil med budget og gæster, så det er jo ærgeligt, hvis i havde andre i tankerne om pladserne..

Under alle omstændigheder skal i nok få en fantstisk dag på lørdag :bearhug:

0

Del dette indlæg

Det er da godt nok surt... Det kan man da ikke og da slet ikke over sms! Kan ikke forstå hvorfor de ikke bare kan tage lidt tidligt hjem og så lave noget på huset om søndagen. Desværre tænker folk ikke rigtig over, at det hvor meget tid (bl.a. fordi bordplanen evt. skal laves om) og penge man bruger på det. Kender selv til problemet. Min H2B's faster, gav mig et mødfald, da jeg i sidste uge afleverede invitatonen hos hende. Hun støtter ikke op omkring vore ægteskab og vil ikke komme i kirken, men ville gerne komme til festen, for så slap hun nemlig for selv at lave aftensmad. Har også en veninde, som ikke mener hun har melde tilbage om de kommer eller ej, før dagen i forvejen, fordi deres 2 måneder gamle søn, jo kunne få kolik, eller være forkølet. Hvilket hun meldte ud allerede 2 måneder inden fødslen.

Hvis det er nogle i er tæt på, ville jeg nok tage en snak med dem om det. Det er ikke okay, at tænke så egoistisk

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da godt nok surt... Det kan man da ikke og da slet ikke over sms! Kan ikke forstå hvorfor de ikke bare kan tage lidt tidligt hjem og så lave noget på huset om søndagen. Desværre tænker folk ikke rigtig over, at det hvor meget tid (bl.a. fordi bordplanen evt. skal laves om) og penge man bruger på det. Kender selv til problemet. Min H2B's faster, gav mig et mødfald, da jeg i sidste uge afleverede invitatonen hos hende. Hun støtter ikke op omkring vore ægteskab og vil ikke komme i kirken, men ville gerne komme til festen, for så slap hun nemlig for selv at lave aftensmad. Har også en veninde, som ikke mener hun har melde tilbage om de kommer eller ej, før dagen i forvejen, fordi deres 2 måneder gamle søn, jo kunne få kolik, eller være forkølet. Hvilket hun meldte ud allerede 2 måneder inden fødslen.

Hvis det er nogle i er tæt på, ville jeg nok tage en snak med dem om det. Det er ikke okay, at tænke så egoistisk

Vi har også et par som er inviteret med sønnen (som er ca. 2½ måneder gammel). Han lider af utroligt dårligt kolik men de var meget betænksomme og har ringet til os for flere uger siden og sagde at de stadigvæk ville komme men hvis han har det pludselig dårligt, kunne de være nødt til at framelde. Men de ville gerne advare os i forvejen fordi de var bekymret om vores bordplan. Det har jeg godt forståelse for og synes at det var meget pænt af dem.

0

Del dette indlæg

Vi har også et par som er inviteret med sønnen (som er ca. 2½ måneder gammel). Han lider af utroligt dårligt kolik men de var meget betænksomme og har ringet til os for flere uger siden og sagde at de stadigvæk ville komme men hvis han har det pludselig dårligt, kunne de være nødt til at framelde. Men de ville gerne advare os i forvejen fordi de var bekymret om vores bordplan. Det har jeg godt forståelse for og synes at det var meget pænt af dem.

Ja, men det var mere måden det blev gjort på. At de tager sørgerne, så meget på forskud og at de vile hellere have, at vi ikke beregnede dem med og så ville de sige til dagen før om de kunne alligevel. Det virker ikke som om det er af hensyn til os, men mere til dem selv.

Hun er "brudepige" og en af mine bedste veninder. Ville have større forståelse, hvis de havde gjort det på den måde, som jeres.

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg

Åh jeg kan godt forstå at det er træls for dig. Kunne de ikke overveje at 'ja, babyen har det måske dårligt, men mindst en af os kommer til brylluppet uanset'? Det er lidt nemmere at finde plads til en ekstra en end to på dagen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det tyder på, at de slet ikke har lyst til at komme. Hus renovation...Det kan da vente til dagen efter. Jeg ville konfrontere dem og sige at det er faktisk for sent at melde afbud. Der er jo en grund til at der er en Svar udbedes dato i invitationerne. Og så synes jeg at hvis de ikke vil komme alligevel, så sig, at der er betalt kuverter til dem. Og det er for sent at afbestille dem. Og fortæl dem, at det vil så være rimeligt, hvis de betalte de kuvertpriser selv, da det jo er dem der ikke kan komme.

Og så ville jeg nok overveje om det er en veninde/vennepar jeg gad spilde mere tid på i fremtiden...

Kh Anell

0

Del dette indlæg

Det er tyndt at melde fra så sent når der ikke er tale om sygdom, livstruende grunde o.l. og det er direkte uhørt at gøre det pr. SMS, via Facebook o.l. Jeg ville da nok overveje den fremtidige relation til dem men decideret at begynde at stille krav til dem om at de skal deltage eller betale kuvertprisen vil næppe føre noget godt med sig. Hvis I vurderer at de øvrige I godt ville have haft med forstår at de måske er lidt længere ude og der er nogle økonomiske og pladsmæssige faktorer som har spillet ind i jeres prioritering om ikke at invitere dem fra start så er det da absolut en mulighed. Men det forudsætter at I vurderer at det vil blive positivt modtaget af dem.

1

Del dette indlæg

Ej hvor utrolig træls.... også på SMS! Mon de bare ikke turde at ringe til jer. Eller der ligger noget andet til grund som de ikke ville sige. Nu har jeg aldrig renoveret et hus, men altså... det lyder som en dårlig undskyldning. Hvis der er nogen I vil "beholde", så tag en snak med dem - ellers bliver det bare ødelæggende for jeres forhold i sidste ende.

Gad vide hvordan man undgår sådan noget? "SU xx dato, hvis der kommer noget i vejen så sig så tidligt som muligt af hensyn til bordkort o.l."?

Og altså - hvis du skal bruge et par ekstra gæster, er jeg HELT sikker på at der findes et par herinde! Melder HELT frivilligt og uden bagtanker mig selv & H2B som stand-ins :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes bare ikke det er i orden at melde fra på sms.... man ringer eller kommer forbi og siger det.. især når det er så tæt på.. om grunden er reel... jeg har svært ved at se en renovation skulle lide under at man er til bryllup nogle timer... og de burde have prioriteret anderledes så hvis de er bag ud...

Er de tætte venner på jer ?

Ps jeg vil gerne med til bryllup :balloon:

0

Del dette indlæg

Det er tyndt at melde fra så sent når der ikke er tale om sygdom, livstruende grunde o.l. og det er direkte uhørt at gøre det pr. SMS, via Facebook o.l. Jeg ville da nok overveje den fremtidige relation til dem men decideret at begynde at stille krav til dem om at de skal deltage eller betale kuvertprisen vil næppe føre noget godt med sig. Hvis I vurderer at de øvrige I godt ville have haft med forstår at de måske er lidt længere ude og der er nogle økonomiske og pladsmæssige faktorer som har spillet ind i jeres prioritering om ikke at invitere dem fra start så er det da absolut en mulighed. Men det forudsætter at I vurderer at det vil blive positivt modtaget af dem.

Enig.

0

Del dette indlæg

AJJJJJJJJJ hvor ER de bare strenge, der er da den MEST RESPEKTLØSE og DUMME undskyldning jeg nogensinde har hørt. helt ærligt det er bare ikke OK...

Jeg håber virkeligt at I har nogle venner, kollegaer eller bekendte lidt længere ude som I kan invitere med istedet for! Personligt ville jeg blive glad for at blive inviteret med på et afbud, men selvfølgelig skal man lige kende dem man invitere og forsikre dem om at de hverken behøver købe ny kjole eller en dyr gave ;)

RIGTIG RIGTIG GOD FEST :loveshower: LIGE OM LIDT....WUUUU HUUUUU

0

Del dette indlæg

Det er hensynsløst at melde fra så kort før - når der ikke lige er tale om sygdom, ekstra ordinær rejse til udlandet ect. Men jeg ville være lidt skuffet, hvis jeg fik en invitation så kort tid før, hvis jeg bare skal agere "fyld" - og at det egentlig ikke oprindeligt var meningen, at jeg skulle med. :(

Bedste hilsner

Ege Art

0

Del dette indlæg

Forståeligt men det afhænger vel helt af konditionerne. Har man eksempelvis tidligere sagt til dem at man godt ville have dem med men at man var nødt til kun at tage de allernærmeste med så er det måske lidt lettere at have med at gøre. Det næste er så om de overhovedet kan med så kort varsel

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer