Luciabruden

Tip til smukke øjenvipper

27 posts in this topic

Hej zillaer,

Jeg ville bare lige fortælle at jeg var forbi MAC's stand i magasin igår og købe en mascara og en eyeliner, og tjekke lidt øjenskygger ud som jeg senere skal have købt :wink:

Og jeg så deres udvalg af kunstige vipper, der var flere fine, jeg snakkede lidt med ekspedienten om at jeg nok gerne vile have lidt ekstra vipper til brylluppet, og hun sagde straks; så skal du prøve de her "halve" vipper, det er dem vi anbefaler til brude! Jeg købte et sæt + deres professionelle lim, så jeg har god tid til at teste her inden brylluppet.

Og det er som en halv øjenvippe man sætter på den yderste del af øjenlåget. Da jeg kom hjem testede jeg lige på det ene øje, uden at smøre ekstra lim på og satte den bare på, den kunne godt lige hæfte med det lim de har på for at kunne sidde fast i æsken :)

Og WAUW siger jeg bare :thumbsupsmileyanim: det ser virkelig flot og (relativt :wink: ) naturligt ud, og lyser ikke langt væk at kunstige vipper som jeg ellers godt synes at de kan. Det er helt sikkert at jeg skal have sådan et sæt på, så jeg kan få smukke brude bambi-øjne :c166:

MAC kan også købes online! :) (Husk at der ikke følger lim med sættet, vipper 110,- lim 75,-).

0

Annonce ♥

Tusind tak :loveshower: - har ledt og ledt efter disse :blink:

0

Kunne du vise et før- og efterbillede?? :)

Overvejer nemlig det samme.

0

:heart: MAC. Og bruger også mit bryllup som undskyldning for at købe en masse. deres produkter er SÅ lækre og man få altid rigtig god vejledning...
0

Annonce ♥

tak for tippet - det må jeg lige skrive bag øret :loveshower:

0

hvorfor får i bare farvet jeres vipper i stedet for? det er meget mindre skadeligt end limer er til de kunstige?? og jeres make up artisk kan sikkert godt gøre det

1

hvorfor får i bare farvet jeres vipper i stedet for? det er meget mindre skadeligt end limer er til de kunstige?? og jeres make up artisk kan sikkert godt gøre det

Har prøvet begge dele og det gir slet ikke samme effekt kun af få sine vipper farvet :)

0

^^ Jeg har mange gange fået mine vipper farvet - og det giver nærmest ingenting, farve jovel, og man kan naturligvis se vippernes fulde længde, men selvom jeg har nyfarvede vipper skal jeg alligevel bruge en del mascara for at opnå den fylde jer gerne vil have, selv til hverdag :rolleyes: (Sidste gang besluttede jeg definitivt at det var slut med at smide penge ud til nytteløs vippefarvning).

Så vil jeg lige have lidt ekstra vipper og fylde så må jeg sætte kunstige vipper på :wink:

Jeg tænker at limen nok ikke er mere skadelig end at det nok går en enkelt gang eller to om året hvis man nu skal til stor fest, og at det må være langt mindre skadeligt og mere skånsomt for vipperne end at få sat "permanente" extensions på :)

0

Annonce ♥

Nu når vi har gang i mac snakken så husk at hvis man køber en makeup session ting så får man et gavekort til deres produkter på det samme beløb - så får man lige det med "gratis" hvis man alligevel skal handle der :-)

De plejer også at sætte vipper på hvis de er købt hos dem :-)

Er også stor mac fan!

0

Nu når vi har gang i mac snakken så husk at hvis man køber en makeup session ting så får man et gavekort til deres produkter på det samme beløb - så får man lige det med "gratis" hvis man alligevel skal handle der :-)

De plejer også at sætte vipper på hvis de er købt hos dem :-)

Er også stor mac fan!

Ok det vidste jeg ikke, men et virkelig godt tip! :) For jeg skal nemlig snart have købt nogen øjenskygger og noget primer, som jeg vil bruge til brylluppet, og kunne godt bruge lidt hjælp til valg af farver og instruktion i at lægge øjenskyggerne, så det ville jo være smart med en session, ved du hvad det koster?

Selvfølgelig næsten lige meget hvis jeg alligevel skal have produkter for beløbet... :lol:

Jeg vakler meget mellem om jeg skal have lagt makeuppen af en anden (kosmetolog) eller om jeg selv skal gøre det, egentlig har jeg det bedst med tanken om selv at gøre det, og alligevel så er jeg i tvivl, for jeg er ikke supergod til at lægge øjenskygge, og jeg er heller ikke fantastisk til at sætte vipper på mig selv, men jeg kan jo selvfølgelig nå at øve mig mange gange...

0

Jeg tror det er på 400 nu - man burde bare gøre det hver gang :-)

Nu ved jeg ikke hvor du bor men jeg har nummeret på en af dem hvis du skal bruge en til make-up på den store dag og godt kan lide stilen :-)

Jeg ville ønske at jeg selv kunne lægge make-up men tør næsten ikke, er helt sikker på at jeg kommer til at ryste for meget på hånden. Men det ville også bare være dejlige penge at spare.

0

Ville bestemt være bange for jeg tabte en vippe midt i bryllupsmenuen :)

og er en Mac mascara virkelig bedre end andre ? og hvilken bruger i så (de har jo flere modeller) og nogle der kender deres dækstift , læbestift og foundation ?

Er altså en makeup noob :)

/Joysen

0

Annonce ♥

joysen - har du overvejet at tage sådan en makeup session så får du afprøvet det hele når de lægger din makeup.

Jeg bruger ofte nilens jord da jeg til tider tåler den bedst men det skifter som vinden blæser. Jeg har været meget glad for mac produkter, specielt den creme man lægger på øjenlågene under øjenskyggen så det ikke smasker sammen. Ved ikke hvad det hedder :-) Men det virker!

0

Ville bestemt være bange for jeg tabte en vippe midt i bryllupsmenuen :)

og er en Mac mascara virkelig bedre end andre ? og hvilken bruger i så (de har jo flere modeller) og nogle der kender deres dækstift , læbestift og foundation ?

Er altså en makeup noob :)

/Joysen

Vipperne kan sagtens sidde fast hvis man får sat dem godt fra starten.

Jeg har jo fornylig købet et par at de "halve vipper" (+ deres prof. lim) til at teste her inden brylluppet, og i lørdags var jeg til fest og havde sat dem på. Den ene sat lidt løst ude i yderste øjenkrog og løsnede sig en anelse mere under festen, men jeg lod bare være med at pille i dem og de sad på hele aftenen OG natten, og det så stadig helt fantastisk ud da jeg pillede dem af ud på morgenstunden inden jeg gik i seng. De kom tilbage i æsken og kan sagtens genbruges, men jeg tror dog at jeg køber et par friske til brylluppet.

Jeg havde lagt en flydende liner over vippekanten og et enkelt lag mascara inden jeg satte vipperne på, vipperne fik ikke ekstra mascara - det så fint og "naturligt" ud. Altså selvfølgelig er de meget lange og "Bambi"-vipper :wink:

Jeg har for første gang købt en MAC mascara (Opulash Optimum Black), og bruger den i øjeblikket, hmmm ja, den er da god, men jeg går nu nok tilbage til Helena Rubinstein når den er brugt op, efter min mening er der intet der slår Helena Rubinsteins mascaraer... :thumbsupsmileyanim: (men prisen er så også tilsvarende :wink: )

Men valg af mascara afhænger jo også meget hvilken børste man er vant til at arbejde med - og jeg synes ikke rigtig at nogen af MAC's svarede til det jeg er vant til, så det kan også være derfor jeg ikke synes at den er optimal... :rolleyes:

Cliniques "High Impact" er også god, den bruger jeg osse af og til, når jeg indimellem får røde knopper over prisen på HR :lol:

Edited by Luciabruden
0

joysen - har du overvejet at tage sådan en makeup session så får du afprøvet det hele når de lægger din makeup.

Jeg bruger ofte nilens jord da jeg til tider tåler den bedst men det skifter som vinden blæser. Jeg har været meget glad for mac produkter, specielt den creme man lægger på øjenlågene under øjenskyggen så det ikke smasker sammen. Ved ikke hvad det hedder :-) Men det virker!

Det kan måske være MAC's "Paint Pot" ? :)

- har læst om den og regner med at jeg skal have købt sådan en, jeg har nemlig tit det problem med øjenskygger...

0

Ja paint pot er fantastisk, må indrømme at den ikke altid er nok til holde min øjenskygge flot, men har ikke kunne finde noget bedre alligevel

0

Annonce ♥

MAC's "Paint Pot" ?

nemlig - er meget glad for den! Der er ikke længere problemer med "render"/"pølser" af makeup når dagen er slut.

0

Jeg er ikke fan af MACs mascara, overhovedet.. Der er jeg mest til Christian Dior eller Lancome.

Jeg har også deres "primer" Paint Pot, og den er jeg så heller ikke fan af.. Den holder på skyggen i noget tid ja, og så forsvinder den stille og roligt og klasker sammen. Så jeg skal ud og prøve en anden.

Men bortset fra det, så elsker jeg deres produkter ;)

0

Arj, hvis der er nogle, der har lyst til at vise et billede af dem med vipperne på, så vil jeg rigtig gerne se, hvilken forskel lige præcis dé vipper kan give :) Tak på forhånd.

0

Til vores bryllup i lørdags, havde jeg vipper på fra MAC. Jeg havde dog ikke halve på, men på hele øjet. Men jeg kan virkelig anbefale dem! De er også væsentlig lettere at putte på, end f.eks. dem man kan købe i Matas. Og så er MACs lim virkelig god :)

0

Annonce ♥

Hei Zillas

Skal I alle ha' lagt make-up af en proff?? jeg ved endnu ikke helt hva jeg gør.. Regner med at få sat øjenvipper på hos en "vippedame" i byen, men da manden ikke vil ha mig over-pyntet overvejer jeg selv at lægge, ska blot finde noget go foundation/pudder, er MAC også sagen der, har aldrig prøvet deres produkter nemlig...

0

Hei Zillas

Skal I alle ha' lagt make-up af en proff?? jeg ved endnu ikke helt hva jeg gør.. Regner med at få sat øjenvipper på hos en "vippedame" i byen, men da manden ikke vil ha mig over-pyntet overvejer jeg selv at lægge, ska blot finde noget go foundation/pudder, er MAC også sagen der, har aldrig prøvet deres produkter nemlig...

Den bedste foundation jeg nogensinde har prøvet er Youngblood :thumbsupsmileyanim: For at den skal være ekstra, ekstra holdbar putter jeg først rice setting powder på, derefter mineralfoundation og til slut sprayer jeg med Mineral Mist (sådan noget "vand", der holder på makeuppen). I lørdags blev foundationen lagt kl. 0800 om morgenen, og da kl. er 0200 om natten kigger min veninde på min makeup og siger, at det stadig sidder :thumbsupsmileyanim: Og kl. 0700 da jeg stavrede i seng, og tog makeuppen af, sad den der endnu - ikke ligeså smuk som tidligere. Men ja, jeg var tilfreds :biggrin:

PS. Jeg arbejder ikke for Youngblood, jeg er bare meget glad for deres produkter :biggrin:

0

Jeg stemmer i med Carina. De har de bedste produkter til huden, de holder og de dækker. Det er det eneste jeg bruger på huden. Og selvom prisen er lidt høj, så skal man ikke bruge så meget før det dækker, så de penge er givet godt ud.

0

Heisann.

Jeg vil her også komme med mitt tips til flotte øyenvippen til den store dagen.

Nå er det vel 3 mnd siden jeg begynnte å bruke neulash vippeserum, og har bare et ord FANTASTISK å si.

Vippene er blitt utrolig langt, mørkere med en flott bue. Også er de blitt sterkere. Dette er et serum som man legger på 1 gang om dagen, på rent/tørt øyeparti over lengre periode til ønsket lengde er oppnådd. Og når lengden er oppnådd holdes det ved like ved å brukes ca 3 ganger i uken.

Jeg er litt skeptisk til reklame av produkter, men dette kan jeg garantere virker.

Det var min kusine som er utdannet hudpleie/makeup-artist som fikk dette anbefalt av sin søster. Så tok hun inn dette produktet å prøvde det selv. Deretter jeg osv.

Så nå har jeg virkelig dådyrvipper til den store dagen i sept.

Og med Lancome doll eyes mascara, kan ikke vippene bli mer naturlig og utrolig fine.

Jeg er mer for naturlige vipper, fremfor løsvipper. Spesielt på en dag som dette :-)

<3

Vennlig hilsen Ina Merethe

0

Ja paint pot er fantastisk, må indrømme at den ikke altid er nok til holde min øjenskygge flot, men har ikke kunne finde noget bedre alligevel

Jeg var inde hos mac i tirsdags og hun brugte en creme i stedet for paint pot som er stærkere. I en lille tube. Kan ikke huske hvad den hedder. Har du prøvet den?

0