hessellund

SNEAK PEAK - fotografen 15.02.14

349 indlæg i dette emne

HJÆLPPPPPP

Tiden nærmere sig og jeg har endnu ikke beslutte endnu hvilken kirke jeg kunne tænke mig at blive gift i. vi har 4 kirker at vælge imellem, de første 3 ligger i starten af min tråd, den ene kirke er markus kirken, en meget stor kirke i aalborg (øgadekvarteret) kirke gulvet er meget langt og tror nok der er 47 kirkerækker, jeg tror at det kunne være en oplevelse at gå ned at det lange gulv, med lys hele vejen ned langs rækkerne, min mand brummer lidt for den kirke, den er han nemlig døbt i, min eneste bekymring er at vi bliver kun 25 til brylluppet og så kommer der selv nogle kolleager og venner og kigger med , så det er godt nok en lang kirke, hvis der ikke kommer så mange gæster til at fylde de 47 rækker ud.

2 valg er vejgaard kirke, her er vi begge døbt og jeg syntes at det er en flot kirke, og efter at den er blevet renoveret, min bekymring med denne kirke er , at de er MEGET STRIKSE med henholdt til at tage billeder under vielsen, det er de absolute ikke til at tale med om og jeg vil gerne have billeder fra vielsen, jeg havde en veninde der blev gift der, og da en gæst kom til at tage et billed under vielsen, afbrød præsten simpelthen vielsen , for at skælde gæsten ud, min veninde var fuldstændig rystet.

3 valg er hammer kirke kirke i vodskov, jeg syntes at det er en pæn kirke, har ikke nogle personlig relation til den, men den kan vælges da vi bor i dette sogn, det samme gælder langholt kirke som disse billeder er fra, min mindste søn er døbt der, den ene præst er noget speciel, dette er en lille kirke men er også ok, hjælp jeg er helt i tvivl.....

billed 1-5 er langholt kirke, billed 6 er markuskirken, billede 7 vejgaard kirke og billed 8 er vodskov kirke, der ligger flere billeder af de første 3 kirker i starten af min tråd..hvad ville i vælge?????

post-56578-0-56726800-1357765395.jpg

post-56578-0-69555900-1357765409.jpg

post-56578-0-65231700-1357765423.jpg

post-56578-0-06756800-1357765444.jpg

post-56578-0-83395600-1357765461.jpg

post-56578-0-48709300-1357766238.jpg

post-56578-0-93349400-1357766256.jpg

post-56578-0-92399400-1357766313.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du undersøgt om de alle er ledige på jeres dag? For eller kunne det jo være en hjælp til at sortere nogen fra..

Ud fra hvad du fortæller ville jeg nok vælge den første.. Den store... Det vigtige i mine øjne er ikke om i kan fylde kirken... Jeg synes det skinner lidt igennem på det du skriver at det er den der vil være den bedste... men hvor er det dog et svært valg :-)

0

Del dette indlæg

Jeg går også ind for store kirker (men det ved jeg godt, at der er mange andre der ikke gør...) :thumbsupsmileyanim:

Men jeg synes I skal tænke over, hvilken kirke I gerne vil have et forhold til. Man får vel trods alt et lidt specielt forhold til den kirke man er gift i :7himmel:

Jeg ville i hvert fald synes at det var mærkeligt at blive gift i en kirke, hvor jeg ikke regnede med nogensinde at sætte mine fødder igen.

Så hvilken er jeres kirke? Hvor kunne I finde på at gå til julegudstjeneste, hvor er/skal børnene døbes m.m.? Selvfølgelig har man også forholdet "bagvendt", så det kan være specielt hvis det er ens barnsdomskirke :rolleyes: Men hvis I har to "barndomskirker" i nærheden, så er det måske fremtiden, der skal afgøre det!?

Og JA, hør da lige først, om kirken overhovedet er ledig, før I diskuterer det alt for meget :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg endelig truffet min beslutning og valget faldt på Markus Kirken i aalborg, jeg har booket kirken den 15.02.14 kl 13.00, jeg var lige forbi idag og fik forskellige papir med derfra, de var utrolig søde og de ville kontakte mig senere når vi kom længere hen, fik papir med på navne ændring , forberedelser omkring vielsen osv. der må ikke kastes ris pga fuglene, men der må gerne tages billeder.
Har også fået lavet mig en stregtegning der skal på nogle af mine DIY ting.

Feststedet er også booket, vi har besluttet at vi skal være i harald severins saloner og tårn værelser, i tårnværelset til reception og salonerne til spisning. Her er også en stregtegning af vores feststed og nogle andre billeder

post-56578-0-97926500-1358456346.jpg

post-56578-0-63624700-1358456374.jpg

Redigeret af hessellund
0

Del dette indlæg

Jeg gik og overvejede at lave min brude buket selv og hans knaphuls blomst, så en vejledning herinde og den så da meget nem og enkelt ud, jeg må indrømme at nærigheden går nok lidt op i mig , jeg syntes at 1000 kr for fx. 20 roser er dyrt og knaphuls blomster 50 kr stk. jeg forsøger at holde budgettet nede og til at man nok ikke kommer til at gå med den buket ret meget , så tror jeg at jeg vil lave den selv, er der andre der også gør det.

post-56578-0-24500800-1358457697.jpg

post-56578-0-20429400-1358457706.jpg

post-56578-0-81909500-1358457724.jpg

post-56578-0-10680800-1358457735.jpg

0

Del dette indlæg

Ligger her i min seng og spekulere og spekulere, vi har 3 børn på henholdsvis 12. 10 og 4 år på bryllupsdagen, umiddelbart var min tanke at drengene skulle følge med mig op i kirken og derefter var planen at vi skulle op og have taget billeder og så til reception. Min tanke var at de store drenge skulle blive til ud på natten , men at når vi så skulle spise, at så kom der en og hentede den mindste på 4 år , han ville ikke få så meget ud af at sidde stille resten af aftenen og det er han heller ikke god til, en rigtig krudtugle. I familien har 2 søskende hver 2 børn , den ene har 2 på 8 og 5 og den anden har 2 på 5 og 3 år, jeg tænkte at jeg ville sætte alders grænsen på de 8 år , da ham på 8 godt kan sidde stile og han leger godt med mine de store . Det ene par med de to mindste tror jeg godt kan forstå at vi ønsker uden børn , men jeg er i tvivl med det andet par , når vi kun invitere det ene af deres børn, bliver de så sure, de er velkommen til reception og kirke, men jeg syntes bare ikke til om aftenen,

Er der nogle andre der har haft børn med og hvad har i gjort , evt underholdning, de 3 store kan godt underholde dem selv og de kan jo altid tage en spillemaskine med, og sætte sig ind ved siden af hvis det bliver for kedeligt for dem.

Så lå jeg også og tænkte på musikken og fotografen , hvad gør man i forhold til mad , skal de spise med altså have en kuvert... Mig og manden kom til at snakke om det og der blev jeg helt blank, det havde jeg ikke lige spekuleret over......

Ligger og tænker og tænker og kan slet ikke sove.....

Redigeret af hessellund
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er der ingen grund til at ligge søvnløs overfor. Det er de færreste fotografer og musikere der har tid til at indtage en 3 retters kuvert. De/vi er jo på arbejde og de/vi er der som udøvere. Så det er ikke noget med at der skal være en plads ved bordet og at de skal have en fuld menu. Det er helt ligesom med personalet på stedet. De fleste tager en kort pause på et tidspunkt og spiser ude i køkkenet eller i et afsides rum. Jeg holder selv ikke pauser og spiser typisk min mad diskret på en flightcase bag ved min pult men har også kolleger og egne folk som godt vil sidde ned. I skal selvfølgelig inden gøre personalet opmærksom på at der bør være mad til musiker/fotograf men om det er rester o.l. er ligegyldigt for de fleste. Derudover forbruges der selvfølgelig drikkevarer i forhold til dem men der taler vi umiddelbart sodavand og vand. Det er en uskreven regel at man ikke drikker øl og alkohol som udøver (en enkelt genstand eller et glas rødvin kan nogle naturligvis altid indtage) men der er desværre undtagelser. I de situationer er forbruget nok det jeg ville være mindst urolig for. :rolleyes:

Taler vi om en buffet hovedretmenu er løsningen som regel at man som udøver blot går op og tager fra buffeten.Jeg gør det typisk selv diskret lige inden den bliver taget ud eller når man kan se at gæsterne har været der. Men ellers når det kræver involvering af personale plejer jeg at sige til dem inden at det er når det passer dem og de har tid, velvidende at det ikke nytter noget først at gøre det når personalet har ryddet af efter middagen og pakket maden væk.

På nogle feststeder hvor I skal betale for mad til musiker/fotograf opererer de typisk med såkaldt musikermad som er en helt anden pris end en kuvert (ca. 100 kr. vil jeg tro) men mange steder kræver de ikke betaling for det. Skal man se forretningsmæssigt på det fra deres side er udøverne jo et ganske godt visitkort fordi udøvernes berøringsflade i forhold til fester og nye potentielle kunder er betydeligt større end de fleste gæsters.

Jeg er ude til rigtig mange bryllupsfester hvor der også er børn og i alle aldre. Det er som du er inde på vigtigt at der er nogle aktivitetsmuligheder for børnene, hvad enten det så er playstation, DVD film o.l. men om det er optimalt afhænger meget af stedet. Taler vi om et finere festssted med flere selskaber samtidig hvor I måske kun har et lokale til rådighed er det ikke optimalt hvorimod børnene har bedre vilkår i et forsamlingshus eller på et sted hvor I har alt for jer selv. Ud fra det du skriver har I det og flere rum til jeres rådighed på det sted I har valgt.

0

Del dette indlæg

Godt og vel 1 år til og masser af ideer flyver igennem hovedet, jeg syntes nogle gange at man tænker på bryllup døgnet rundt, jeg er en flittig bruger af bryllupsklar og henter masser af inspiration i de andre tråde men også på nettet, jeg er i øjeblikket igang med at tænke på bryllupskage, lave lidt kager som hobby og min plan var at prøve at lave min kage selv. Jeg begik mig ud i det , da jeg prøvede at lave en kage første gang med skumfidusser, ellers en nem måde at lave fondant på , men meget sød i smagen . Jeg var ikke helt tilfreds med resultatet, så jeg meldte mig på et kage kursus i aalborg, et super godt kursus og meget lærrigt. i får lige et par billeder af min første kage og hvordan udfordringerne så har udviklet sig, alt efter børnenes ønsker..

første kage er med skum fidusser og resten er efter kagekursuset med fondant

post-56578-0-00264500-1359410824.jpg

post-56578-0-46351400-1359410922.jpg

post-56578-0-87920400-1359410929.jpg

post-56578-0-13470800-1359410937.jpg

post-56578-0-57853300-1359410944.jpg

post-56578-0-37375300-1359410952.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige et par extra billeder af min kjole, er rigtig glad for den. jeg havde jo først købt en kjole til lillys udsalg i vejle, da de ikke havde den kjole som jeg spurgte efter da jeg kom derned(altså denne her) , jeg havde nemlig set og prøvet den inden jeg tog til udsalg. Senere på min computer her på bryllupsklar , så jeg så en anden brud , som var nede i vejle og hun prøvede denne kjole. jeg blev utrolig skuffet og ked af det, da det jo var den jeg havde efterspurgt, så jeg skrev til dem og forklarede min situation. hende jeg talte med var utrolig sød og hjælpsom og jeg skulle bare sende den anden kjole tilbage og så sendte de denne her op til min SUPER SERVICE HOS LILLY og jeg fik min drømmekjole

post-56578-0-65402400-1359719286.jpg

post-56578-0-25137100-1359719700.jpg

post-56578-0-99182900-1359719718.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sidder og bliver helt lækkersulten, går og tænker over hvordan vores kage skal se , hvilken smag og farver. her er lidt flere inspirations billeder. kagen bliver i 3 etager, smagsvarianter bliver nok banan og jordbær mousse i nederste kage med friske bananer og friske jordbær, næste lag havde jeg tænkt mig blodappelsin og hindbær mousse evt chokolade, og øverste kage har jeg ikke helt beslutte mig for endnu. Men jeg skal igang med at lave en prøve kage, for jeg er nød til at finde ud af hvor lang tid det tager mig at laver 3 kager. det ville jo være lidt trals at stå få dage før bryllupppet og slet ikke være færdig.

post-56578-0-63504800-1360181784.jpg

post-56578-0-78011000-1360181791.jpg

post-56578-0-60627500-1360181798.jpg

post-56578-0-83248500-1360181806.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer