Patricia83

Bryllupskagen

21 indlæg i dette emne

Nu er det jo snart tæt på, tænk at jeg skal giftes om lidt over 2 uger.

Når men vi taler om drikkevarer og især til desserten hvor der skal serveres lambrusco, men hvornår skal man så have kaffe, får man det til bryllupskagen eller skal der være Asti/champagne til den????

HJÆLP...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja tænker på om vi skal skåle med et glas Asti og så serverer kaffe og div til når folk sætter sig og spiser den, men skal kagen ikke serveres før brudevalsen? Er ved at få så meget stress, vi skal jo ordne alt selv, det vil sige at jeg skal...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Patricia. Der er mange der få kagen båret ind og så stå kaffen allerede klar på bordet så man kan tage kaffe og kage sammen, men det lyder da godt med at i får asti efter i har skåret kagen sammen, så i kan skåle og så tag kaffe bagefter for dem der har lyst. Men personligt ville jeg stille kaffe på bordet og så få tjenerne til at gå rundt og spørger om folk vil have et glas asti at skåle med, og resten kan skåle med i kaffe. Håber mit svar hjalp lidt. :)

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres svar, hvor er i søde. Det hjalp rigtig meget for overvejer at skære væk Astien, bare for at spare lidt, da der er så meget i forvejen.

Det kan i sagtens gøre. :) Til de bryllupper jeg har været til, har vi fået kaffe til kagen. Et godt match :loveflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde umiddelbart tænkt mig at kagen blev som dessert og med kaffe til, men også champagne/asti.... Men nu bliver jeg da lidt i tvivl om det måske bliver noget rod det hele? Havde tænkt mig at spise kagen efter brudevalsen, men så bliver det jo lidt en mærkelig form for dessert..... Så tror.. Hmm... Hahah, får lige taget beslutninger mens jeg skriver her, det løser så mange ting at skrive herinde... Det bliver middag, derefter bryllupskage, mens personalet så rydder af og gør klar til dans i et andet rum.... Så bliver der brudevals efter kagen og derefter dans, kaffe, slikbuffet og hygge :rolleyes: Så brudevalsen ligger som den sidste "tradition". Og det bliver som sagt en form for boblevand til kagen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vores bryllupskage skal være en del af dessert-buffeten, hvor vi samtidig serverer kaffe, men der SKAL da helt sikkert osse være ASTI !!

ASTI - FTW :thumbsupsmileyanim: Mmmmm, kassevis af Asti - til bruden !! :griner:- (indsæt selv "totalt ør i hovedet brude-Smiley")

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg

Så bliver der brudevals efter kagen og derefter dans, kaffe, slikbuffet og hygge :rolleyes: Så brudevalsen ligger som den sidste "tradition". Og det bliver som sagt en form for boblevand til kagen :thumbsupsmileyanim:

Og det er en rigtig god ide ihvertfald set ud fra en udøvers synspunkt. Fordi brudeparret ofte har en "deres sang" som kommer efter brudevalsen hvor folk uvilkårligt begynder at danse og dermed er ballet i gang. Det giver et afbræk hvis dansen skal afbrydes fordi der skal serveres og skæres bryllupskage efterfølgende. Ved at kalkulere med bryllupskage før brudevals får man også noget luft og en buffer i tidsplanen i form af en mulighed for at vende tingene om hvis tidsplanen skrider og middagen tager længere tid end forventet.

Kaffen stilles som regel frem efter middagen sammen med bryllupskagen, hvis ikke den er serveret om eftermiddagen, og bliver ofte stående som supplement sammen med øvrige drikkevarer. Bruger man bryllupskagen som dessert serveres der som regel også kaffe i samme forbindelse.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi får bryllupskagerne ( vi skal have cupcakes og 2 fint pyntede lagkager ) sammen med kaffen efter middagen. Der er også øl, sodavand, spumante og vin hvis gæsterne har lyst til mere.

0

Del dette indlæg

Jeg synes bobler er godt til kage, men det er jo hvad man er til.

Vi har tænkt os at servere bryllupskagen om eftermiddag inden bryllupsmiddagen. Jeg har købt champagne dertil, men er nu blevet i tvivl om vi også skal servere kaffe sammen med. Tror I at folk forventer en kop kaffe der om eftermiddagen?

0

Del dette indlæg

Vi skal slet ikke have bobler på dagen. Det er ikke noget vi bryder os om, jeg drikker slet ikke nogen form for vin.. Så vi servere bare kaffe og te til bryllupskagen, og så er der jo selvfølgelig også øl, vin og vand..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes bobler er godt til kage, men det er jo hvad man er til.

Vi har tænkt os at servere bryllupskagen om eftermiddag inden bryllupsmiddagen. Jeg har købt champagne dertil, men er nu blevet i tvivl om vi også skal servere kaffe sammen med. Tror I at folk forventer en kop kaffe der om eftermiddagen?

Vi havde både kaffe/the og champagne om eftermiddagen, samt øl og vand. Jeg vil selv gerne have kaffe til kagen, så derfor var jeg aldrig i tvivl om at der også skulle være det ;-)

0

Del dette indlæg

Vi skal have bryllupskagen til receptionen, lige efter vielsen og min mor har også spurgt meget ind til om der er kaffe til receptionen, men vi har tænkt kun at servere kolde drikkevarer.

Men nu kan jeg høre at flere giver kaffe til - især hvis kagen skal serveres som dessert/senere på aftenen.

Men hvad med når man serverer kagen til receptionen??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer